LIPERI

peruskossu

Liperissä äänestetään näissä vaaleissa historian epäsuosituin kunnanvaltuusto.

Kun rahaa tuli joka tuutista, kunnanvaltuusto päätti rakentaa koko rahan edestä. Velkapääomakin kasvatettiin peräti kolmeen miljoonaan.

Projektit maksoi yllättävän paljon koska kaikilla oli jo työtä, eikä hommiin lähdetty pikkurahalla. Jos valtuusto olisi miettinyt hieman pitemmälle, olisi joku keksinyt lykätä osaa hankkeista "pahan päivän varalle" Nyt kun maailmantalous marssittaa ihmiset työvoimatiskille, alkavat urakoinnin hinnatkin tippua. Siitä ei ole tietenkään iloa Liperille, jolla ei ole enää rahaa työllistää asukkaitaan, eikä urakoitakaan ole odottamassa.

No seuraava valtuusto voi vain katsella "matti kukkarossa" mistä palvelusta voisi nipistää pienen osan lainanhoitokuluihin. Parissa vuodessa sitten huomataan, ettei tämä valtuusto ole saanut mitään muuta aikaan, kuin säästöjä, toisin kuin edellinen, joka rakennutti komeat jalkakäytävät Liperin, ja Ylämyllyn välille, huolimatta siitä, että Viinijärvi Joensuu välin pyörätiestä puuttuu 1.5km. pätkä, jonka johdosta käyttäjät voi pelata venäläistä rulettia ylittämällä Joensuu-Kuopio tien, sekä Varkaudentien ja lopuksi vartioimattoman tasoristeyksen.

Kiitos vain väistyville kunnanisille, ansiostamme kunnan talous seisoo mädäntyneillä perustuksille, kuin kirkonkylän silmiä hivelevä vanha kunnantalo.

4

1915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISO-Jorkki

Oli rahaa millä mällätä ja miljoonat työnnettiin katuvaloihin ja kalliisti toteudettuun kiertoliittymään siis korostan Todella kalliisti toteudettuun kirkonkylän kiertoliittymään, jonka kustannuksissa olisi voitu säästää paljonkin. Toiseksi minkä ihmeen takia Liperin ja Ylämyllyn välillä täytyy olla valaistus? Rahaa olisi jäänyt polttaa katuvaloja edes hieman pitempään taajamamerkkien sisäpuolella, jos ei olisi lähdetty hurjastelemaan.
      Uudella valtuustolla on ns. "paskanluontivuoro" edessään, sillä rellestyksen jälkeen tulee aina niitten vuoro astua esiin jotka ei työstään ja päätöksistään kiitosta saa.

• Anonyymi

Minä olen ihmetellyt miten Ylämyllyllä on noita katuvaloja. Kun eihän siellä ole kun se Kuopion tie. Autoissahan on valot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt miten Ylämyllyllä on noita katuvaloja. Kun eihän siellä ole kun se Kuopion tie. Autoissahan on valot.

Niin ja metsikköön tehdään pyöräteitä , huusseja kotia, ja muita mukavuuksia. Liperin kirkonkylällä ei ole edes puöräteitä. Niin hyvää kuin ne tarkoittavatkin niillä pyörä- ja luontoreiteillä, olisi kohtuullista periä käyttömaksua reitistön huolto- siivousmaksuihin , vai palkataanko siihen taas yksi virkamies lisää ja sille sihteeri verovaroin kustannettavaksi. Ei kaiken tarvitse olla ilmaista vapaa- ajan viettäjillekään.

• niilo ja sen pojat

suomen robinson suomen robinson,nelosella joka ilta keskviikkona on...........

LIPERI-last resort for the redneck!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7422
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2366
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43