Nyt olen laittanut talouskompostoriin jätteet biojätepussissa, mutta onkohan hyvä idea? Lähinnä jätteet vaan homehtuu niissä pusseissa. Maatuuko ne pussit ikinä? Miten te muut teette? Ja niitä kärpäsiäkin ja niiden toukkia on ilmaantunut kompostiin. Eipä se kompostointi niin yksinkertaista ollutkaan..
Biopussissa vai ilman?
3
731
Vastaukset
- omassa käytössä
Mulla on astian poljalla ja vähän reunoilla paperia, niin se kompostiastia (se tyhjennettevä sisällä) pysyy paremmin puhtaana.
Huolehtimista siinä kompostissa on jos haluaa ettei liiemmin haise tai on sopivan lämpöinen. Se riittävä lämpötila pitää kärpäset kurissa (kuumassa kuolee). Niissä pusseissa taitaa ilman saanti olla heikompaa -> hapettomassa tilassa tapahtuu mätänemistä.
Toisaalta sitä maatumista tapahtuu hitaammallakin tahdilla. Peini homehtuminen ei ole vaarallista, siis haittaa sen tulevan mullan myöhempää käyttöä.- maailman
Mä pakkaan lasiin yleensä, säilyy parhaiten. Kiva tehdä samalla jekkuja biojäteastioihin.
- meillä näin
Siis meillä ainakin tyhjennetään jätteet biopussista tasaisesti kompostiin. Tyhjä pussi sitten vain nakataan sinne sekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317