Talvi tulla jollottaa ja olis aika tehdä jotain tulevien pakkasaamujen varalta. Ei liene harvinainen ongelma että ovet jäätyy pakkasella niin että ne saa kyllä hyvin auki mutta ei pysy kiinni ennen kuin auto on läpeensä lämmennyt.
Passatissa oli aikoinaan sama ongelma ja se ratkesi niin että purin oven verhoilun ja voitelin salpamekanismin.
Vikaan ei siis auta tippaakaan vaikka töhöttäisi lukon täyteen aseöljyä, koska jäätymisongelma on vivustossa: kahva käy "tyhjää".
Onko kellään kokemusta saako nuo vipstaakit Laguna II:ssa (-02) esille pelkällä verhoilun purkamisella, vai joutuuko sieltä vielä purkamaan vaikka mitä että pääsee käsiksi voideltaviin osiin?
Oven jäätyminen
6
1218
Vastaukset
- 04 Laguna
Ei ole jäätynyt kahvat yhdessäkään omistamassani Lagunassa.
- laguna II
Olipa oikein mukavaa kuulla että sinulla on ollut onnea.
Se ei kuitenkaan auta minun auton jäätymisongelmaan. - Exlagunisti
Toi oli mulla vm -04 Lagunassa iänikuinen ongelma talvella. Takuuaikana Biliassa homma piti laittaa kuntoon ja ainoa mitä saivat aikaan oli että rikkoivat koko lukon. Sai sitten rampata pariin otteseen siellä kun piti uusia apumiehen puoleinen lukko. Senkin jälkeen sama homma vain jatkui ja jatkui talvella. Lukko on ilmeisen huonosti suojattu kosteutta vastaan. Onnea matkaan!
- auttaa
kuumailmapuhaltimella kun lämmittää lukkomekanismia oven päästä jonkinaikaa niin lähtee kosteus lukosta, toimii ainakin seuraavaan pesukertaan asti
- miketsu566
Itsellä on 03 sama juttu, huomasin, että vaseliini jolla itse lukkoja rasvailin jähmettyy liiaksi kovalla pakkasella, ruiskuttelin rasvanpoistospraytä (sprayceaner / jarruspray) lukkoon, niin kauan, että alkas meneen kiinni ja nyt on toiminut hyvin kun olen käyttänyt teflon spraytä, saa hyvin varustelluista tarvikeliikkeistä molempia tököttejä.
- silikoni sumutetta
oven sisään.. ei tarvii purkaa koko autoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738