Mikä on huoltoväli Laguna II 1,8 2003?
Tiedän että 90 tkm iso huolto, entä sitten 120 tkm?
Laguna II 1,8 huoltoväli
5
1415
Vastaukset
- lagu II-03
90tkm jakopää hihna vesipumppu ym.ns.isohuplto.120tkm normaali huolto tulpat.huoltoväli kirjan mukaan 30tkm,mutta itse vaihtaisin kyllä öljyt ja öljysuodattimen viimeistään 15tkm välein.Jos ajelee suht vähän nokkahihnan vaihtoa kannattaa harkita ainakin 4-vuoden välein.(kumi kovettuu ja katkeamisen riski suurempi,eikä sitä vesi pumppua välttämättä tarvi silloin vaihtaa jos edes 180tkm kohdallakaan.)Nämä on oman harkinnan tulosta mikäli haluaa huoletonta ajoa
- Oujee....
Vesipumppu ehdottomasti vaihdettava joka kerta kun jakopää avataan. Ei se hihna sieltä hajoo se on ihan helv.. levee ja muutenki vahva vaan pumppu onkin sitte jotain aivan muuta. En oo ikinä nähny rellun pumppua joka ei olis jo vähän vuotanu kun on hihna vaihdettu. Tullut edellisessä työpaikassa noita vaihdettua suunnilleen 3per viikko... Rullat sitten kanssa ja uus pultti kampuran päähän. Sanoisin kyllä että on suht kova homma tee-se-itse miehelle, kun tarvii lukitus työkalutkin.
- ei vaihtoehtoja
Oujee.... kirjoitti:
Vesipumppu ehdottomasti vaihdettava joka kerta kun jakopää avataan. Ei se hihna sieltä hajoo se on ihan helv.. levee ja muutenki vahva vaan pumppu onkin sitte jotain aivan muuta. En oo ikinä nähny rellun pumppua joka ei olis jo vähän vuotanu kun on hihna vaihdettu. Tullut edellisessä työpaikassa noita vaihdettua suunnilleen 3per viikko... Rullat sitten kanssa ja uus pultti kampuran päähän. Sanoisin kyllä että on suht kova homma tee-se-itse miehelle, kun tarvii lukitus työkalutkin.
Puhut vähän mutta asiaa, turha säästää vesipumpun hinnassa. Jos hihna vaihdetaan samalla uusitaan kaikki hilut.
- lagu-03
Oujee.... kirjoitti:
Vesipumppu ehdottomasti vaihdettava joka kerta kun jakopää avataan. Ei se hihna sieltä hajoo se on ihan helv.. levee ja muutenki vahva vaan pumppu onkin sitte jotain aivan muuta. En oo ikinä nähny rellun pumppua joka ei olis jo vähän vuotanu kun on hihna vaihdettu. Tullut edellisessä työpaikassa noita vaihdettua suunnilleen 3per viikko... Rullat sitten kanssa ja uus pultti kampuran päähän. Sanoisin kyllä että on suht kova homma tee-se-itse miehelle, kun tarvii lukitus työkalutkin.
On noita tullut nähtyä,kun ASENTAJA on laittanut hihnan päin veetä.Jopa uusi hihna katkennut,kun ollut liian tiukassa ja varsinkin vanhemmissa kadeteissa D ja E-malleissa hampaat kuluneet pois "luistanut sileeksi"vaikka kaikki osat vaihdettu.Ei asennus ole aina luotettavaa vaikka homman tekisi AMMATTILAINEN
- OuJee,,
lagu-03 kirjoitti:
On noita tullut nähtyä,kun ASENTAJA on laittanut hihnan päin veetä.Jopa uusi hihna katkennut,kun ollut liian tiukassa ja varsinkin vanhemmissa kadeteissa D ja E-malleissa hampaat kuluneet pois "luistanut sileeksi"vaikka kaikki osat vaihdettu.Ei asennus ole aina luotettavaa vaikka homman tekisi AMMATTILAINEN
No tohon ooppeli hommaan pitää sanoo, että eivät noina aikoina vissiin osaneet sitte laittaa niitä hihnoja oikeeseen kireyteen ees siellä tehtaalla!!! Sitäpaitsi ne lyhensi sittemmin vaihtovälit 60 000km nii alku kestää. Ja vielä todettakkoon että tossa rellun kiristinpyörässä on semmonen osotin joka ilmaisee kireyden. Jos hihna on liian kireellä niin kyllä se alkaa "jollottaa" vaan tuskin sitä katki saa... No sun on sitte parempi vaan korjaa autos itte niin pelittää, mutta älä tuo sitte korjaamolle enää sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447246
- 324028
- 553533
- 463052
- 172776
- 372248
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482226- 162226
- 442214
- 462181