RAAMATTU.

Deissä tuli ilmi että luterilaisissa Jumalapalveluksissa ei koskaan luetta tietyjä Raamatunpaikoja,on joku käsikirja jonka mukaan mennään,meillä Helluntaisuunnassa luetetaan koko Raamatua,siten kun Pyhä Henki puhuu,ja monilla on Raamattu mukana..Raamattu on kuitenki uskovaisen tärkein kirja,kuten deissä kehoitettiin tutkimaan koko Raamattua,niin miekin kehottan..siunausta.

13

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellisuudessa

Asia on juuri päinvastoin. Luterilaisessa kirkossa käydään koko Raamattu läpi kirkkovuoden aikana. Vapaissa suunnissa taas keskitytään pelkästään heille tärkeisiin aiheisiin.

• kysyä sitten

että miten se kohta Raamatusta ei oikein kolahda, missä lukee, että pappi on yhden naisen mies?
        Käsitelläänkö todellakin koko Raamattu vaiko vain mieleisiä kohtia?

• leipää....

Ehkä Aksu (oletan että olet helluntailainen) ei ole kovin usein käynyt jumalanpalveluksissa evlut.kirkoissa, koska ei tunne saarnateksti- ja Raamatunlukuperinnettä. Tietämättömyydestä johtuen on helppo vetää johtopäätös, että kirkoissa ei lueta kaikkia Raamatun kohtia.

Raamattu on niin laaja, että sitä ei voi kokonaan lukeakaan, vaan pala ja kokonaisuus kerrallaan, kuten varmasti helluntaiseurakunnissakin tehdään.

Mutta jos halutaan "iskeä vyön alle", se onnistuu helposti. Otan esimerkin helluntailaisuuden eräästä korostuksesta:
      Helluntailaisuuden "teologia ja pyhitysoppi" menee hyvin usein Raamatun ohi. Luterilaisina me ymmärrämme, että emme pääse irti syntisestä olemuksestamme maallisen vaelluksemme aikana, kun taas helluntailaiset usein selittävät olevansa synnittömiä uskoessaan ja kasteella käytyään.

Lainaan helluntalaisten "unohtamaa" Raamatun sanaa apostoli Paavalilta:
      "14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Ymmärrän kyllä hyvin, että kaikki helluntalaiset eivät ole tuota hyvää Paavalin itsetutkistelua unohtaneet ja elävät sen mukaan uskon kilvoituksessaan. Mutta aina löytyy seurakuntia, joissa joku sarnaaja menee "vähän Raamatun ohi ja yli". Mites me voimme tässä sanoa kuin että: PATA KATTILAA SOIMAA JA MUSTA KYLKI KUMMALLAKIN.

Eiköhän kuitenkin toivoteta Jumalan siunausta kaikille Kristuksen seuraajille, niin pienissä kuin suurissakin kirkoissa ja seurakunnissa.

• en ole kovin monta kertaa käynyt evlut,kirkoissa,muutaman kerran..no toi sun kirjoitus oli hyvä..todella toivotan miekin siunausta kaikille Kristuksen seuraajille..Taivaassa ei kysytä,mihin seurakuntaan kuulut.

• vaan....

Mitä tulee Paavaliin niin hän oli kristinuskon tukija Jeesuksen seuraajien murhaamisissa.
        Revi siitä tieto ketä molemmat, kristinusko ja Paavali palvelee....

Kaikki kristinuskon seurakunnat, yli 3500 lahkoa ovat Jumalallisuuden ulkopuolisia saatanaa jumalanaan palvelevia. Se tulee selvyydelllä esiin kristinuskon historiastakin,omien jäsentensäkkin, pienten lastenkin tappajana...
        Ja Jeesus Sanassaan eki sen selväksi että 7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.
        Siten kaikki kristinuskon suunnat; yli 3500; ovat Jumalallisuuden seurakuntaan kuulumattomia lahkolaisia; joskus heistä käytetään myös ilmaisua Jumalallisuuden ulkopuoliset.
        Jeesuksen seurakunta, joka tunnetaan nimellä Efeson seurakunta on viimeinen Jumalallisuuden seurakunta, A ja O - Alfa ja Omega.
        Jeesus teki selväksi että tuossa on alku ja loppu.
        Sen jälkeen ei ole Jumalallisesti oikeaoppisuuden hengellisiä seurakuntia perustettu.
        Joten myöhemmin perustettu kristinusko oppeineen ja väärennettyine raamattuineen on harhauttaja.
        Harhauttajien opit kasteidenkin suhteen ovat omassa arvossaan ja niiden herra tunnetaan.

• mutta...
        aksu521 kirjoitti:

en ole kovin monta kertaa käynyt evlut,kirkoissa,muutaman kerran..no toi sun kirjoitus oli hyvä..todella toivotan miekin siunausta kaikille Kristuksen seuraajille..Taivaassa ei kysytä,mihin seurakuntaan kuulut.

Eivät kysy seurakuntaa mutta meidän tulee muistaa että Efesonin seurakunnan jälkeen ei ole Jumalallisuuden seurakuntia perustettu eikä tulla perustamaan siitä on raamatussa Jeesuksen antama tieto.

7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.
        Siten kaikki kristinuskon suunnat; yli 3500; ovat Jumalallisuuden seurakuntaan kuulumattomia lahkolaisia; joskus heistä käytetään myös ilmaisua Jumalallisuuden ulkopuoliset.

Jeesuksen seurakunta, joka tunnetaan nimellä Efeson seurakunta on viimeinen Jumalallisuuden seurakunta, A ja O - Alfa ja Omega.

Sen jälkeen ei ole Jumalallisesti oikeaoppisuuden hengellisiä seurakuntia perustettu.
        Joten myöhemmin perustettu kristinusko oppeineen ja väärennettyine raamattuineen on harhauttaja.
        Harhauttajien opit kasteidenkin suhteen ovat omassa arvossaan ja niiden herra tunnetaan.

• rollaa ohi
        mutta... kirjoitti:

Eivät kysy seurakuntaa mutta meidän tulee muistaa että Efesonin seurakunnan jälkeen ei ole Jumalallisuuden seurakuntia perustettu eikä tulla perustamaan siitä on raamatussa Jeesuksen antama tieto.

7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.

Matin pakanasävytteiseen teologiaan pitää suhtautua suurella epäluulolla.

• pakiset, ...
        vaan.... kirjoitti:

Mitä tulee Paavaliin niin hän oli kristinuskon tukija Jeesuksen seuraajien murhaamisissa.
        Revi siitä tieto ketä molemmat, kristinusko ja Paavali palvelee....

Kaikki kristinuskon seurakunnat, yli 3500 lahkoa ovat Jumalallisuuden ulkopuolisia saatanaa jumalanaan palvelevia. Se tulee selvyydelllä esiin kristinuskon historiastakin,omien jäsentensäkkin, pienten lastenkin tappajana...
        Ja Jeesus Sanassaan eki sen selväksi että 7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.

mutta unohdat sen tärkeimmän: Kun Paavaista tuli Jeesuksen seuraaja, hän koki täydellisen hengellisen kääntymisen ja alkoi seurata Jeesuksen "lahkolaisia", joiksi kristittyjä silloin pilkattiin.

Hän sai armahduksen, kääntyi pois pahoista teoistaan ja luopui syntisestä vaelluksestaan.

• leipää..
        aksu521 kirjoitti:

en ole kovin monta kertaa käynyt evlut,kirkoissa,muutaman kerran..no toi sun kirjoitus oli hyvä..todella toivotan miekin siunausta kaikille Kristuksen seuraajille..Taivaassa ei kysytä,mihin seurakuntaan kuulut.

syökäämme, että yhtä olisimme Kristuksessa!

• Vaikka kuinka

puolustaa omaa kirkkoaaan, niin täytyisi kuitenkin
        pysyä totuudessa, eikä antaa väärää lausuntoa, kuten teit:
        "Luterilaisina me ymmärrämme, että emme pääse irti syntisestä olemuksestamme maallisen vaelluksemme aikana, kun taas helluntailaiset usein selittävät olevansa synnittömiä uskoessaan ja kasteella käytyään."

Tuo ei nimittäin pidä paikkaansa. Olen kuulunut
        Helluntaiseurakuntaan yli 40-vuotta, enkä ole
        tuollaista väitettä kuullut.
        Meidän lihamme on liitossa synnin kanssa mutta
        siksi Raamattu kehoittaa meitä kuolettamaan
        Hengellä lian teot.

Mutta uskomalla Jeesukseen ME SAAMME SYNNIT ANTEEKSI, eli olemme ARMAHDETTUJA SYNTISIÄ!!!!!

Tuo siteeraamasi Raamatunkohta on esillä monta
        kertaa vuodessa:
        "19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu",

joten epäilen, että et itse ole käynyt meidän
        kokouksissamme!

• leipää...
        Vaikka kuinka kirjoitti:

"Luterilaisina me ymmärrämme, että emme pääse irti syntisestä olemuksestamme maallisen vaelluksemme aikana, kun taas helluntailaiset usein selittävät olevansa synnittömiä uskoessaan ja kasteella käytyään."

Hengellä lian teot.

Mutta uskomalla Jeesukseen ME SAAMME SYNNIT ANTEEKSI, eli olemme ARMAHDETTUJA SYNTISIÄ!!!!!

kertaa vuodessa:
        "19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu",

kokouksissamme!

Olet tietenkin oikeassa helluntaiseurakunnan opetuksesta!

Väärässä taas olit siinä, että puolustelisin kirkkomme oppia!

Viittasinkin siihen lauseella: PATA KATTILAA...

Viittasin MYÖS tuohon samaan kirjoituksessanikin eli ei jokaisessa helluntaiseurakunnassa niin opeteta. Kun taas lukee Helluntailaisuus-palstaa, mm nimim. Jai..., niin hän edustanee esiin tuomaani kantaa. Itse asiassa tuo Raamatun lause oli sieltä kopioitu hänelle osoitetusta vastauksesta.

Oli niin tai näin, huomaamme, miten helposti me aliarvioimme toistemme uskoa ja seurakuntaa pienillä vihjeillä ja sitten vedämme niistä johtopäätöksen, joka ei enää vastaakaan sitä todellisuutta, missä se toinen elää ja ajattelee.

Siskoni on helluntaiseurakunnan jäsen, joten jotain tiedän minäkin! Emme koskaan aliarvioi toistemme seurakuntaa tai uskoa emmekä riitele yksityiskohdista.

• etkä opi tuntemaan
        Vaikka kuinka kirjoitti:

Hengellä lian teot.

kertaa vuodessa:

kokouksissamme!

Mistä teitä reppanoita riidan haastajia tänne riittää päivisin?
        Aivan kuin saatana itse toisi tänne sotajoukkonsa!

Sinäkin lienet sairaseläkkeellä psyykisin perustein?
        Mitään et ymmärrä lukemastasi tekstistä, mutta hirveä ylpeys huutaa julki jokaisesta sekasotkusta, minkä esität.

Teet itsellesi epäjumalan toisten uskonnosta ja sitä sitten vainoat, omaa kuvaasi.

Ihmisparka! Lue vaikka ensin Hengen hedelmistä, joihin kuuluu rauha, kärsivällisyys ja sävyisyys.

• hedelmiä tuntuu
        etkä opi tuntemaan kirjoitti:

Mistä teitä reppanoita riidan haastajia tänne riittää päivisin?
        Aivan kuin saatana itse toisi tänne sotajoukkonsa!

Sinäkin lienet sairaseläkkeellä psyykisin perustein?
        Mitään et ymmärrä lukemastasi tekstistä, mutta hirveä ylpeys huutaa julki jokaisesta sekasotkusta, minkä esität.

Teet itsellesi epäjumalan toisten uskonnosta ja sitä sitten vainoat, omaa kuvaasi.

Ihmisparka! Lue vaikka ensin Hengen hedelmistä, joihin kuuluu rauha, kärsivällisyys ja sävyisyys.

riittävän vaikka muille jakaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94