Oravan ruokavalio?

Vierailijalle ruokaa

Mitä syötätte oravalle? Tietysti maapähkinöitä,
mutta kun niitä saa nykyisin kaupasta vain "chiilillä" ja suolalla maustettuna tai suklaakuorrutettuna,lukuunottamatta säkeittäin myytäviä. Kiva orava käy lähes päivittäin ihmettelemässä enkö ole jättänyt sille mitään purtavaa Ne Tv:stä tutut suklaamunat ei käy. Jätin kerran suklaata, ei kelvannut. Eli mitä orava syö, mitä voi antaa

8

1167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------+

No tietysti.
      Kumma ruokakauppa teillä, jos ei ihka tavallisia maapähkinöitä löydy.
      Seuraavalla kauppareissulla katso hyllykköjä vähän tarkemmin tai kysy.

• kurreli

oraville.

• Xisculiini

Kurre tykkää maapähkinöistä tosi paljon ja niitä kyllä saa kaupastakin (usein maustehyllyn läheisyydessä) ilman suolaa tms. mausteita. Lisäksi monissa puutarha-alan liikkeissä saa maapähkinöitä irtotavarana ts. lapat pussiin niin paljon kuin haluat ja sitten vain vaa´alle. Auringonkukkakin oraville maistuu, kuin myös hedelmät! Ainakin meillä kurret napostelevat niin omppuja kuin banaania oikein mielellään. Olen pitänyt terassin kaihteella myös pientä vesikippoa ja siitä mein oravaiset käy ottamassa vähän huikkaa!

• Vierailija..
        Xisculiini kirjoitti:

Kurre tykkää maapähkinöistä tosi paljon ja niitä kyllä saa kaupastakin (usein maustehyllyn läheisyydessä) ilman suolaa tms. mausteita. Lisäksi monissa puutarha-alan liikkeissä saa maapähkinöitä irtotavarana ts. lapat pussiin niin paljon kuin haluat ja sitten vain vaa´alle. Auringonkukkakin oraville maistuu, kuin myös hedelmät! Ainakin meillä kurret napostelevat niin omppuja kuin banaania oikein mielellään. Olen pitänyt terassin kaihteella myös pientä vesikippoa ja siitä mein oravaiset käy ottamassa vähän huikkaa!

On ihan totta, että muutamaan vuoteen ei ole saanut enää ostaa käyttämistäni kaupoista tavallista pikkupussia mausteettomia maapähkinöitä, ei myöskään hasselpähkinöitä. Monilla erilaisilla mausteilla niitä kyllä saa ostaa. En halua ostaa isoa säkkiä, koska syön niitä mielelläni itse ja suuri määrä on epäterveellistä. Isot pakkaukset eivät ole ehkä myös niin hyvälaatuisia, että itse voi syödä.
        Banaania taidan heti kokeilla ja saatta olla, että kurre on tottunut juomaan vettä pihasta kun laitoin vesilautasen linuille kuivana kautena keväällä. Kurre käy lähes päivittäin kurkkailemassa pihassa onko mitään.

• meillä.
        Vierailija.. kirjoitti:

On ihan totta, että muutamaan vuoteen ei ole saanut enää ostaa käyttämistäni kaupoista tavallista pikkupussia mausteettomia maapähkinöitä, ei myöskään hasselpähkinöitä. Monilla erilaisilla mausteilla niitä kyllä saa ostaa. En halua ostaa isoa säkkiä, koska syön niitä mielelläni itse ja suuri määrä on epäterveellistä. Isot pakkaukset eivät ole ehkä myös niin hyvälaatuisia, että itse voi syödä.
        Banaania taidan heti kokeilla ja saatta olla, että kurre on tottunut juomaan vettä pihasta kun laitoin vesilautasen linuille kuivana kautena keväällä. Kurre käy lähes päivittäin kurkkailemassa pihassa onko mitään.

-vaimo syttää 25 kiloo kuussa aurigon kukan siemenijä.onneks huuhkaja verottaa.

• kassuke77

eläintenruoka osastoilta löytyy kyllä pähkinöitä ja siemeniä kurreille ja kyllä niit pähkinöit löytyy ruokahyllystäki maustamattomana.

• syövätnoitakin

Syövät oravat suolattujakin pähkinöitä, muttta eivät kovin mielellään, kun niille tulee jano kuten ihmisillekin, jos on vettä lähistöllä, niin..

• Ihmettelevä

Onko luonnonvaraisten oravien ruokkiminen maapähkinöillä tai auringonkukansiemenillä ollenkaan viisasta? Saavatko ne kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, jos ne totutetaan niille vääränlaiseen ravintoon? Maapähikinät ja auringinkukansiemenet eivät todellakaan ole oravien luontaista ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe