Olisiko kellään suositella jotain hyvää kosteusvoidetta rasvoittuvale iholle? Koostumuksen pitäisi olla ihoa tukkimaton eli öllytön. Ongemana on myös näppyjen ja rasvaisuuden lisäksi se, että ihoni on hyvin herkkä eli ärtyy ja punoittaa helposti. Olen käyttänyt mm. Humektania, Erisania ja Erioilia, eikä mikään tunnu sopivan, vaan jää ihon pinnalle rasvaiseksi kalvoksi ja tukkii huokoset aiheuttaen finnejä :(
Kelpuutan sekä apteekki- että ihan 'markettituotteetkin'.
Rasvoittuvan ihon kosteusvoide?
6
2802
Vastaukset
- vinkki-
tiedätkö että mulla oli ihan sama ongelma kuin sulla, paras kosteusvoide minkä oon löytäny on aqualan l apteekista, mulla toi humektan,erisanit,erioilit ei sopinu myöskään....
Pesen aamuisin vain aqualan l_llä ja iltaisin pesen basironin ac washilla ja sitten laitan yöksi kosteusvoiteeksi aqualan l_llää,,,eipä oo enää rasvainen iho ja epäpuhtaudet häviämässä ja arvetkin haalenee,ko basiron ac wash vaalentaa kait... - Hemu
Apteekissa on myytävänä Avene kosmetiikkasarja ja siihen kuuluu erikseen Cleanance-sarja, joka on tehty rasvoittuvalle ja epäpuhtaalle iholle.
Siihen sarjaa kuuluu ksoteuttava hoitovoide, joka on täysin öljytön ja kevyt. sen lisäksi pitää ihon mattapintaisena.
ja muutenkin jos ihon on herkkä ja ärtyy, niin avene on hyvä sarja kokeilla. koko sarja on kehitetty herkälle iholle - Kokeile
Kokeile Widmerin (apteekista) rasvaiselle ja sekaiholle tarkoitettua hyvin kosteuttavaa ja hoitavaa emulsiota SeboFluid. Pinta jää mattaiseksi. Sopii meikinkin alle.
- kaikkea on kokeiltu
Käy netissä pulanna.fi, sun iholle varmasti sopisi sama kuin mun eli Green tea.
- kokenut tehokkaaksi
Itselläni on todella rasvainen/pintakuiva iho ja tällä hetkellä ihoni huutaa seuraavia tuotteita:
päivävoiteeksi suosittelen Neutrogena Visibly clear (oil free moisturiser). Se humahtaa ihoon todella ja ehkäisee ihon kiiltelyä (hyvä voide esim. meikin alle).
Yövoiteeksi suosittelen Vichy Normaderm nuit voidetta. Siis TODELLA IHANA VOIDE. Tekee ihon todella pehmeäksi ja humahtaa ihoon todella nopeasti. Samalla enkäisee epäpuhtauksien muodostumista. Nämä tuotteet löytyvät apteekista. Muista, että ihon huolellinen puhdistaminen aamuisin ja iltaisin on rasvaiselle iholle kaiken A ja O. Koska ihosi on herkkä myös niin puhdistusaineet (puhdistusgeeli/-emulsio ja kasvovesi) kannattaa katsoa sekaihontuotteista ja jos kuorit ihoa 1-2 kertaa viikossa niin kuorinta-aine kannattaa valita myös kevyemmästä päästä eli siinä ei saisi olla liian paljon kuorivia rakeita. Suosittelen tutustumaan Neutrogenan tuotteisiin. Sieltä löytyy aikas kiva kuorinta-aine, mutta sinun tapauksessasi suosittelen todella kevyttä kuorintaa eli älä hankaa ja rasita ihoasi liikaa... Voisit kuoria ihoasi kerran viikossa ja katsoa miten ihosi siihen reagoi. MUISTA KEVYESTI!!! Toivottavasti näistä vinkeistä olisi sinulle apua. - Anonyymi
Apteekista löytyy usein La Roche Posayn voiteita, jotka on laadukkaita ja sopii herkälle iholle. Effaclar Mat on se mitä suosittelen rasvoittuvan ihon hoitoon https://wellea.fi/rasvainen-iho-parhaat-kosteusvoiteet/.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306