Mitä

mieltä olette pinoindeksistä? Kävin terv.tarkastuksessa ja minut todettiin "lievästi ylipainoiseksi"; painan 87 kg ja olen 182 cm pitkä.
Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja vatsan ympärys oli 93 cm. Lihastakin löytyy, eikä paikat hylly!!
"Ylipainoinen"!!??

14

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CutAndShredded

Harrastelijoilla ei ole koskaan niin paljon lihasta, että painoindeksi olisi jotenkin vääristynyt.Lihaksiin vetoamisesta on vain tullut uusi tapa selitellä läskejään. Ennen tätä itsehuijausta tehtiin "painava luusto" valheella. Nyt on sitten muka lihaksia.

Eli kyllä. Olet lievästi ylipainoinen.

• Aladdin85

Ja painan rutikuivana 97-98. Vyötärö 97 oli viimeksi. Tämän laskimen mukaan rasvaprosenttini on 19% kun keskiverto on 17%. Sinun rasvaprosentiksi laskin 21%. http://www.csgnetwork.com/bodyfatcalc.html

Tässä vielä välineet joilla muuntaa sentit tuumiksi ja kilot paunoiksi.
      http://manuelsweb.com/in_cm.htm
      http://www.manuelsweb.com/kg_lbs.htm

Tietysti nuo taulukot perustuu perusihmisiin joista suurin osa ei treenaa,ja sitten heillä ei myöskään ole liiaksi selkä tai -kylkilihaksia,jotka voi ehkä tuoda hieman torsoon paksuutta. Tämän mukaan http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/DeadliftStandards.html treenaamaton mies vetäisi maasta keskimäärin vain 80 kiloa.

• helvetillä

sä pystyt laskeen toisen rasvaprosentin..haloo järki käteen..pelkkä paino/pituus ja vattan ympärys ei kerro mitään ellet nää tyyppiä.toisilla ensinnäkin saattaa olla paljon paksumpi vyötärö ku toisilla.

• Aladdin85
        helvetillä kirjoitti:

sä pystyt laskeen toisen rasvaprosentin..haloo järki käteen..pelkkä paino/pituus ja vattan ympärys ei kerro mitään ellet nää tyyppiä.toisilla ensinnäkin saattaa olla paljon paksumpi vyötärö ku toisilla.

Mutta jotkut vakavasti otettavat tahot käyttää.

• HAND-SOOLO
        Aladdin85 kirjoitti:

Mutta jotkut vakavasti otettavat tahot käyttää.

mm.USA:n armeija käyttää ky.metodia. yllättävän tarkka on vaikka tosin suuntaa antava.

p.s kebab sis.lot of prode = guta massalle !!

• HAND-SOOLO

on kyl terkkarista tai lekurista kiinni tuollaiset tuomiot. ethän ole ylipainoinen edes indeksien mukaan joten voimme joukolla todeta hylkiön ammattitaidon heikoksi. monilla hoitajilla ja lekureilla on kieroutunut käsitys ylipainosta,siitä mistä keho koostuu jne etc. joten jätämmekö tällaiset perverssit tuomiot omaan (surkeaan) arvoonsa?

• fasdfasasdadasd

Oon 170 pitkä ja olin parhaimmillaan vähä aikaa sitten 93kg =D no okei myönnettäköön että olin silloin hitusen lihava. Nyt kuitenkin 170/80kg ja olo on kuin heinäsirkalla, vyötärön ympärys n. 83cm ja vatsa n. 80cm

• fasfsfasd

niin niistä treeneistä. N. vuosi punttia takana joista 3-4kk yhteensä lepäilty viikon jaksoina tai pitempinä. Mave 180kg, penkki 115kg, leukoja vastaotteella 15.

Että ei kyllä mielestäni tuo sun paino ja mitta ole mitenkään kauhistuttava, riippuu paljo kyllä siitä millanen ruumiinrakenne sullon.

• HAND-SOOLO
        fasfsfasd kirjoitti:

niin niistä treeneistä. N. vuosi punttia takana joista 3-4kk yhteensä lepäilty viikon jaksoina tai pitempinä. Mave 180kg, penkki 115kg, leukoja vastaotteella 15.

Että ei kyllä mielestäni tuo sun paino ja mitta ole mitenkään kauhistuttava, riippuu paljo kyllä siitä millanen ruumiinrakenne sullon.

Tuossa pituus/painosuhteessa olet selkäsi osalta muista kehonosista iha vitusti jäljissä, ainakin voimissa.

• HAND-SOOLO kirjoitti:

Tuossa pituus/painosuhteessa olet selkäsi osalta muista kehonosista iha vitusti jäljissä, ainakin voimissa.

menevät helposti isoillakin vastuksilla/painoilla, mutta penkki tökkii pahasti!!

• HAND-SOOLO
        Mysterion kirjoitti:

menevät helposti isoillakin vastuksilla/painoilla, mutta penkki tökkii pahasti!!

kerro miten penkki tökkii. mistä luulet sen johtuvan? kai olet syönyt paljon ja pumbbaillu penekkiä pari kertaa viikossa? paljo maksimi?

• HAND-SOOLO kirjoitti:

kerro miten penkki tökkii. mistä luulet sen johtuvan? kai olet syönyt paljon ja pumbbaillu penekkiä pari kertaa viikossa? paljo maksimi?

siitä, että olkapäässäni on pieni kuluma, joten penkki sattuu olkapäähän jotenkin epänormaalilla tavalla, eli vaistomaisesti varon sitä liikaakin!
        Penkistä ei nouse kuin 60-70 kg! Surkeaa!!! :(

• ...mies

Itse olin likimain 7 vuotta sitten terkkarilla 181/105. Terkkari laski painoindeksin ja sanoi, että siihen ei voi mun kodalla luottaa ja totesi, että olen "normaalipainoinen", siis ulkonäön perusteella.

Ehkä sä oikeesti olet vähän pullukka?

• minä olen ikäisekseni (50v) aika timmissä kunnossa; lihakset piirtyvät hyvin ja vatsa on tosiaan tuo 93 cm! Terkkari ilmeisesti katsoi vain indeksitaulukon mukaan! No, eipä tuolla väliä, pääasia etä tunnen voivani hyvin!! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7245
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5149
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4834
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      3985
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3946
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3837
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3518
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3143
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51