Hei.
Olen tekemässä installaatio-taideteosta Helsingin kummituksista ja muista "mystisistä" kokemuksista jotka liittyvät nimenomaisesti Helsinkiin.
Olisiko kenelläkään kokemuksia, kertomuksia, esimerkkejä Helsingin alueen kummituksista? Etenkin jo legendoiksi muodostuneet kummitukset kiinnostavat.
Jos jollain on tietoa että näitä tarinoita olisi jonnekin koottu kirjan kansiin tms. niin siitä olisi myös paljon apua.
Helsingin kummitukset
3
859
Vastaukset
- nykyisin ne pukeutuvat lihaaan
tuntomerkkeja:
-musta tai monta
-ryostelevat, raiskailevat ja pummaievat useimmiten oiseen aikaan. - Hullu Pöllö
Helsingissä on ainakin tietämäni sellaiset kummittelupaikat kuin ravintola Kaivohuone ja Kappelin Kellari. Kappelin Kellarista on käsitykseni mukaan jopa tv-uutiskamera kuvaa poltergeististä jostain 80-luvulta MTV3:n arkistoissa kenties. Ylipäänsä rakennukset, joissa kummittelee, erottaa jo siitä, että siellä on jotenkin tiheä tunnelma. Fiilistä on vaikea kuvailla muuten. Nämä mainitsemani paikat/rakennukset nyt sattuivat olemaan ravintoloita, koska ovat kumpikin yli 150 vuotta jo olleet nykyisessä käytössään.
- Jani Lassila
Minua tämä kiinnostaisi ja voisin myös antaa kaipaamiasi tietoja. Otapa yhteyttä: jplassila@psilab.info
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461