Opinnäytetyö parityönä

ongelmia

Onko muilla ollut ongelmia, kun olette tehneet opinnäyteyön parityönä? Olen ammattikoulussa ja lupauduin tekemään opparin parityönä kun parini vakuutti tekevänsä kaiken hyvissä ajoin ja hyvin. Nyt on sitten muutama viikko aikaa ja parini ei ole saanut juuri mitään aikaiseksi, itselläni oma osuus viimeistelyä vaille valmis. Vihaksihan tämä laittaa, kun itse tekee parhaansa ja toinen ei tee mitään.

2

2635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksen syvä rintaääni

Tiedän kyllä hyvin tuon tunteen. Yritin itse tehdä opinnäytetyötä parin kanssa, joka ei koskaan ottanut minuun aiheeseen liittyen yhteyttä, vaan aloite lähti aina minusta. Loppujen lopuksi kyllästyin tähän yksipuoliseen kommunikaatioon ja otin uuden aiheen, eli päätin että tekisin ihan itse oman uuden opinnäytteen. Enpä tiiä miten parilla on oma työ mennyt, toivottavasti kuitenkin hyvin. Ainakin se hyväksyi tämän ratkaisun.

Mutta sulla ilmeisesti on se tilanne, että et voi valita enää uutta aihetta. Mun neuvo on se, että jos et vielä ole puhunut suoraan parillesi sen epäaktiivisuudesta, niin nosta ihmeessä kissa pöydälle. Se voi tehdä ihmeitä. Ainahan voit myös kertoa tilanteestasi opettajille ja pyytää erillistä arviointia, eli että opinnäytetyössä on eritelty kummankin osuus työhön ja että ne kumpikin arvioidaan erikseen.

Tsemppiä sulle hirmuisesti, joskus meidän aktiivisten vaan pitää laahata muita mukana mutta älä missään nimessä päästä sitä kaveriasi paistattelemaan auringossa pelkästään sun ansioilla. Opettajat kyllä osaa reagoida näihin juttuihin. Kysy vaan apua niin varmasti saat sitä!

• Esittele tai siis

mene hakemaan ohjausta opelta. Älä puhu mitään ettei pari ole tehnyt mitään jos ei ope kysy. Sitten vasta kerrot, että olet raatanut sen kassn yksin ja pyydät yksilöarvioinnin. Älä anna sen tyypin ratsastaa sun työlläsi! Mitä sitten jos saat nelosen kuin että saatkin ykkösen kun pari ei ole tehnyt mitään sen ykkösen eteen. Heti opelle aikaa varaamaan marsmarskipikapi.
        ÄLÄ ANNA KUNNIAA ILMAISEKSI:EI LUSMUILLE!
        Ajattele, että se on tuleva laiska työkaveri jonka työt saat tehdä sittenkin aina ja ikuisesti, ja se nostaa palkan! EIkä tee mittään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40