Onko jollai muulla käynyt samoin kun minulla, ostin Motonetistä öljyt ja suodattimen ja vaihdoin ne, seuraavana päivänä kun käynistin koneen (Matza 323 1600i)niin suodattimen tiiviste rupesi vuotamaa ja kovin, no kiristin suodattimen oikeen avaimella niin piukaan kun meni ja taas seuraavana aamuna kylämä kone käyntiin ja suodatin vuotaa, sitten sai Motonetin suodatin kyytiä ja M-Filter tilalle käsin kireeksi ja pitää kun potta kylmänä.
No juttelin siitä kavereille niin kaksi kertoi käyneen samalla tavalla ja molemmissa Motonetin suodatin, autot olivat VW Polo ja Audi A4, herää vaan kysymys kanttaako niitä ostaa olenkaan ja se vielä olen autonasentaja ammatiltani ja ei neljäänkymmenee vuoteen ole noin käynyt niin on käynyt että on jäänyt vanhan suodattimen tiivite paikoilleen eli tullut kaksi tiivistettä päälekkäin mutta se vuotaa heti
Mootorin Öljysuodatin
53
11473
Vastaukset
- selvästi.
"kiristin suodattimen oikeen avaimella niin piukaan kun meni"
Eihän sitä pidä kiristää kuin käsin.
Et ole ollut alunperin huolellinen ja tiiviste ei ole asettunut kunnolla. Se pitää voidella aina moottoriöljyllä ennen asennusta.
Nyt sinulla kävi niin, että tiiviste oli huonosti ja pilasit vielä sen lopullisesti kiristämällä sen väärin.
PS. Ne M-Filterit ovat muuten huonoimpia öljynsuodattimia mitä yleensä myydään. Motonetista saa myös merkkisuodattimia, kuten Mann. Jos siellä on tarjolla kalliimpi ja halvempi, niin se kalliimpi on yleensä sama mitä autonvalmistajakin käyttää.- eipä tainnut
m-filtteri menestyä tm:n viimekertaisessa ilmansuodatintestissäkään oikein? teho on hyvä kotimainen valinta, sen saatavuus on yleensä m-filteriä huonompi (ainakin minun alueellani).
- S Hessu
Älähän nyt rupee opettamaan sorsaa uimaan, epäiletkö että autonasentaja ei tiedä miten suodatin pitää vaitaa kun ole niitä tuhasia 40 vuoden aikkana vaihtanut, sen vuoksi kirjoitin että kiristin avaimella mitä en ole koskaan tehnyt muta nyt hädässä piti sitäkin koittaa että pääsis ostamaan uuden kun on vaan yksi auto ja matkaa suodatin kauppaa 15 km.
Ja kerro toditeet miksi M-filter on huonompi kuin muut, sen ainakin tiedän pitää kun käisin kiristää - ihan ok,
S Hessu kirjoitti:
Älähän nyt rupee opettamaan sorsaa uimaan, epäiletkö että autonasentaja ei tiedä miten suodatin pitää vaitaa kun ole niitä tuhasia 40 vuoden aikkana vaihtanut, sen vuoksi kirjoitin että kiristin avaimella mitä en ole koskaan tehnyt muta nyt hädässä piti sitäkin koittaa että pääsis ostamaan uuden kun on vaan yksi auto ja matkaa suodatin kauppaa 15 km.
Ja kerro toditeet miksi M-filter on huonompi kuin muut, sen ainakin tiedän pitää kun käisin kiristäämutta yleensä testeissä ei pääse kovin korkeille sijoille. minulla on ainakin pitänyt myös käsin kiristäen.
- olet oikeen
asentaja no eipä siltä tunnu,onneks mun ei tarvii autoani sulla huollattaa kun et edes suodatinta osaa laittaa,olen ostanut motonetistä öljyt ja suodattimet,matuun,foortiin,nissaniin ja vojakkeriin,joita muutaman kerran olen vuosien aikana huoltanut,eikä kertaakaan ole noin käynyt kuin sinulla
- slerpanen
tissiposki :P
'
- ei ole tehdas
En ole törmännyt yhteenkään motonet merkkiseen filtteriin. Kyseisestä puljusta olen kyllä ostanut monen merkkisiä filsuja. Myös alkuperäsiä. Kaikki on toiminu. Viallinen tuote voi löytyä myös merkkiliikkeen hyllystä, mutta veikkaan silti asennusvirhettä tai havun neulasta tai muuta roskaa tiivisteen välissä.
Kun 40 vuotta vääntelee filttereitä niin tarkkaavaisuus herpaanttuu ja hommaa tekee miettimättä ja kattomatta vasemmalla kädellä. Silloin tulee virheitä.- S Hessu
Kyllä huvittaa nuo vastaukset, no se on tosi että Motonet merkistä suodatinta ei ole olemassa mutta kyseinen suodatin oli Asco merkiltään ja on niitä halvimpia joita Motonet myy (ne muut joista mainitsin olivat saman merkkisiä).
se että asennus virhe, miten hitossa saa mootoriöljysuodattimen laitettua väärin, ainoa virhe minkä voi tehdä on että vanhan suodattimen pois ottaessa sen tiiviste jää suodatin jalkaan ja kun uuden kiertää paikalle tulee kaksi tiivistettä päälekkäin mutta se vuotaa kyllä heti. Vielä tästä Asco suodattimesta huomasin jo paikalle laittaessa kun voitelin tiivisteen että tiiviste on ihmeen korkea ja nyt kun mittasin on 3 mm ylempänä kun suodattimen ulkoreuna ja kun vertaa muun merkisiin suodattimeen esin MAAILMAN PARAS M-Filter niin tiiviste ei ole suodattimen korkein pinta kun suodatin on pystyssä esim pöydällä ja juuri M-FILTTERISSÄ on tiiviste urassa ja kun käsin kiristät suodattimen sen tuntee kun tiiviste painuu kasaan ja tavallaan rauta on rautaa vasten jolloin urassa oleva tiiviste ei pysty pulistumaan urasta pois jotta rupeisi vuotamaan.
Vaikka vasta 40 vuotta ole esim suodattimia vaitanut niin meinaa vielä kolme vuotta niitä vaihtaa sitten pääsen eläkkeele mutta Motonetistä en enää suodatinta osta ja yksi ei autoansa huoltoon toisi, ei mitään väliä näitä hommia kyllä riittää
- Jolla on
40 vuoden kokemus autoista ei kysele suomi24 sivuilla neuvoja. tai sitten mistä johtuu jos öljyn suodatin vuotaa. 40 vuoden kokemuksella kyllä jo itse osaa päätellä mistä johtuu
- S Hessu
Olet ymmärtänyt väärin, en kysele nevoja vaan koitin varoitaa muita Motonetin Asco merkisistä mootoriöljysuodattimista kun niiden tiiviste ei pidä ja se kun Ammatikoulusta 1967 pois pääsin on autot pikkasen muutuneet, ei elegroniikaa ollut yhdessäkään autossa ja vaihtovirta laturikin oli harvinaisuus ja monta muuta asijaa oli toisin niin on sitä neljäkymmenevuoden aikana nevoa joutunut kysymää ja kurseja käymään että kelkassa pysyisi
- kuitenkin.
S Hessu kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin, en kysele nevoja vaan koitin varoitaa muita Motonetin Asco merkisistä mootoriöljysuodattimista kun niiden tiiviste ei pidä ja se kun Ammatikoulusta 1967 pois pääsin on autot pikkasen muutuneet, ei elegroniikaa ollut yhdessäkään autossa ja vaihtovirta laturikin oli harvinaisuus ja monta muuta asijaa oli toisin niin on sitä neljäkymmenevuoden aikana nevoa joutunut kysymää ja kurseja käymään että kelkassa pysyisi
Etpä tuossa avausviestissäsi maininnut Motonetista hankkimasi suodattimen merkkiä.
Kuten sanottu, niin Motonetistä saa alkuperäissuodattmia.
Ovat taatusti parempia kuin M-Filterit, jotka eivät suodata mitään.
M-Filter on täyttä kuraa. Tiesit varmaan sen itsekin, mutta taidat myydä niitä verstaassasi jo usean vuoden kokemuksella? - S Hessu
kuitenkin. kirjoitti:
Etpä tuossa avausviestissäsi maininnut Motonetista hankkimasi suodattimen merkkiä.
Kuten sanottu, niin Motonetistä saa alkuperäissuodattmia.
Ovat taatusti parempia kuin M-Filterit, jotka eivät suodata mitään.
M-Filter on täyttä kuraa. Tiesit varmaan sen itsekin, mutta taidat myydä niitä verstaassasi jo usean vuoden kokemuksella?Vai ei M-Filter suodata mitään hi hi, kukahan mootori valmistaja laitaa uuteen mootoriin suodattimen mikä ei suodata mitään ja koitapa valmistaa suodatin mikä ei suodata mitään ja hakea siihensertifikaati.
M-Filter suodattimien historia ulottuu aina 1960-luvun alkupuolelle saakka, jolloin M-Filterin tuotanto käynnistyi Haapavedellä Pohjois-Pohjanmaalla. Yli 40 toimintavuoden aikana M-Filter on kehittynyt erääksi Pohjoismaiden suurimmista suodatinvalmistajista, ollen tätä nykyä Suomen johtava merkki ajoneuvosuodattimien jälkimarkkinoilla sekä ensiasennustoimittajana.
Oy M-Filter Ab:n tuotanto-ohjelmaan kuuluu laaja valikoima ilman-, öljyn- ja polttoaineensuodattimia sekä ensiasennukseen että jälkimarkkinoille. M-Filter valmistaa suodattimia myös asiakkaiden erikoistarpeiden mukaan.
Oy MFilter Ab:lla onkäytössäsertifioidut laatu jaypäristöjäejestelmät ISO 9001 ja ISO 14001 , jotkatakaavattoiminnan ja tuoteiden korkeaan laadun ja hyvän palvelutason - puhunut.
S Hessu kirjoitti:
Vai ei M-Filter suodata mitään hi hi, kukahan mootori valmistaja laitaa uuteen mootoriin suodattimen mikä ei suodata mitään ja koitapa valmistaa suodatin mikä ei suodata mitään ja hakea siihensertifikaati.
M-Filter suodattimien historia ulottuu aina 1960-luvun alkupuolelle saakka, jolloin M-Filterin tuotanto käynnistyi Haapavedellä Pohjois-Pohjanmaalla. Yli 40 toimintavuoden aikana M-Filter on kehittynyt erääksi Pohjoismaiden suurimmista suodatinvalmistajista, ollen tätä nykyä Suomen johtava merkki ajoneuvosuodattimien jälkimarkkinoilla sekä ensiasennustoimittajana.
Oy M-Filter Ab:n tuotanto-ohjelmaan kuuluu laaja valikoima ilman-, öljyn- ja polttoaineensuodattimia sekä ensiasennukseen että jälkimarkkinoille. M-Filter valmistaa suodattimia myös asiakkaiden erikoistarpeiden mukaan.
Oy MFilter Ab:lla onkäytössäsertifioidut laatu jaypäristöjäejestelmät ISO 9001 ja ISO 14001 , jotkatakaavattoiminnan ja tuoteiden korkeaan laadun ja hyvän palvelutasonSäälittävää, jos pitää alkaa markkinoimaan öljynsuodattimia keskustelupalstoilla.
Kerro nyt vielä mikä "moottorinvalmistaja" käyttää M-Filteriä? Vastaus on helppo; ei mikään. - valitsevat
puhunut. kirjoitti:
Säälittävää, jos pitää alkaa markkinoimaan öljynsuodattimia keskustelupalstoilla.
Kerro nyt vielä mikä "moottorinvalmistaja" käyttää M-Filteriä? Vastaus on helppo; ei mikään.suodattimet edullisesti joltain paikalliselta (säästyy kuljetuskustannukset). ja kun autot tehdään keskieuroopassa, ameriikassa, japseilla, ei varmaan kannata alata suomesta raahaamaan suodattimia sinne. vaan käytetään paikallista suodatinta.
täällä sitten käytetään taas paikallisia suotimia. eli vaikkei niitä autoissa vakiona olekaan, täyttää se silti laatustandardit, puhdasta mielikuvitusta ettei se muka suodattaisi. tehdään taas kärpäsestä härkästä. - Porsche.
valitsevat kirjoitti:
suodattimet edullisesti joltain paikalliselta (säästyy kuljetuskustannukset). ja kun autot tehdään keskieuroopassa, ameriikassa, japseilla, ei varmaan kannata alata suomesta raahaamaan suodattimia sinne. vaan käytetään paikallista suodatinta.
täällä sitten käytetään taas paikallisia suotimia. eli vaikkei niitä autoissa vakiona olekaan, täyttää se silti laatustandardit, puhdasta mielikuvitusta ettei se muka suodattaisi. tehdään taas kärpäsestä härkästä.Teoriasi mukaan Suomessa valmistetuissa Porscheissa ja vuoden päästä tuotantoon tulevassa Fisker Karmassa käytetään M-Filterin suodattimia.
Mutta kun ei käytetä.
M-Filterillä on jäänyt tuotekehitys kesken tai sitten heidän alihankkijansa eivät toimita sitä mitä pitäisi.
M-Filter on huonoin tällä hetkellä myynnissä oleva öljynsuodatin. Se on fakta.
Edelleen; aika säälittävää markkinoida öljynsuodattimia keskustelupalstoilla. - ole ainut
Porsche. kirjoitti:
Teoriasi mukaan Suomessa valmistetuissa Porscheissa ja vuoden päästä tuotantoon tulevassa Fisker Karmassa käytetään M-Filterin suodattimia.
Mutta kun ei käytetä.
M-Filterillä on jäänyt tuotekehitys kesken tai sitten heidän alihankkijansa eivät toimita sitä mitä pitäisi.
M-Filter on huonoin tällä hetkellä myynnissä oleva öljynsuodatin. Se on fakta.
Edelleen; aika säälittävää markkinoida öljynsuodattimia keskustelupalstoilla.suomalainen, se riippuu millaisia tarjouksia tehdas on saanut keneltäkin.
- pukkaa.
ole ainut kirjoitti:
suomalainen, se riippuu millaisia tarjouksia tehdas on saanut keneltäkin.
Tiesitkö, että suomalaisessa autossa ei ole muutenkaan varsinaisesti suomalaisia osia?
Pellit tulee muualta. Oli kyseessä Euro-Samara tai Porsche.
Öljynsuodatin on ainakin Porchessa saksalaismerkki, vaikka kenties tehty Puolassa. Mutta ei Suomessa. - Bestin.
puhunut. kirjoitti:
Säälittävää, jos pitää alkaa markkinoimaan öljynsuodattimia keskustelupalstoilla.
Kerro nyt vielä mikä "moottorinvalmistaja" käyttää M-Filteriä? Vastaus on helppo; ei mikään.Säälittävä rakki räksyttää joutavaa, asentaja puhuu asiaa ja nolot pellet räksyttää.
- tarkennus
Bestin. kirjoitti:
Säälittävä rakki räksyttää joutavaa, asentaja puhuu asiaa ja nolot pellet räksyttää.
Melkoinen asentaja tosiaan. Asentaja isolla M:llä. Itsekin olen parikymmentä vuotta vaihtanut autoihini öljyt ja suodattimet ja kertaakaan ei ole öljynsuodatin alkanut vuotamaan asennuksen jälkeen.
Enkä ole mikään asentaja, vaan puhdas harrastaja. - vielä...
S Hessu kirjoitti:
Vai ei M-Filter suodata mitään hi hi, kukahan mootori valmistaja laitaa uuteen mootoriin suodattimen mikä ei suodata mitään ja koitapa valmistaa suodatin mikä ei suodata mitään ja hakea siihensertifikaati.
M-Filter suodattimien historia ulottuu aina 1960-luvun alkupuolelle saakka, jolloin M-Filterin tuotanto käynnistyi Haapavedellä Pohjois-Pohjanmaalla. Yli 40 toimintavuoden aikana M-Filter on kehittynyt erääksi Pohjoismaiden suurimmista suodatinvalmistajista, ollen tätä nykyä Suomen johtava merkki ajoneuvosuodattimien jälkimarkkinoilla sekä ensiasennustoimittajana.
Oy M-Filter Ab:n tuotanto-ohjelmaan kuuluu laaja valikoima ilman-, öljyn- ja polttoaineensuodattimia sekä ensiasennukseen että jälkimarkkinoille. M-Filter valmistaa suodattimia myös asiakkaiden erikoistarpeiden mukaan.
Oy MFilter Ab:lla onkäytössäsertifioidut laatu jaypäristöjäejestelmät ISO 9001 ja ISO 14001 , jotkatakaavattoiminnan ja tuoteiden korkeaan laadun ja hyvän palvelutasonEli M-filter täyttää valmistustekniikassa ja toiminnassa
*SFS-EN ISO 9001
http://www.sfs.fi/luettelo/sfs.php?standard=SFS-EN ISO 9001
*ISO 14001:2004
http://www.sfs.fi/luettelo/iso.php?standard=31807
*Avainlippu, eli korkeasti kotimainen
Sinänsä laatustandardien täyttäminen ei tarkoita suoraan hyvää suorituskykyä. Se tarkoittaa sitä että tuotteet ovat laadukkaita ja tasalaatuisia. Se ei suoraan sano, että "tämä yritys on markkinajohtaja". Vaikka voi se ollakkin, mutta standardi ei sitä päätä. Standardi antaa valmistustekniikalle ja tuotteelle tietyt tolenranssit ym
Toisaalta yksi väite että "M-Filter ei suodata mitään" on myös harhaluulo ja turha yleistys, provoamista oikeastaan. Varmasti kelpo suodattimia, mutta eivät taida kuitenkaan testissä kärkijoukossa olla, ainakaan en ole vielä sellaista testiä nähnyt. - jee jee
puhunut. kirjoitti:
Säälittävää, jos pitää alkaa markkinoimaan öljynsuodattimia keskustelupalstoilla.
Kerro nyt vielä mikä "moottorinvalmistaja" käyttää M-Filteriä? Vastaus on helppo; ei mikään.valmet
- laadunvalvoja
S Hessu kirjoitti:
Vai ei M-Filter suodata mitään hi hi, kukahan mootori valmistaja laitaa uuteen mootoriin suodattimen mikä ei suodata mitään ja koitapa valmistaa suodatin mikä ei suodata mitään ja hakea siihensertifikaati.
M-Filter suodattimien historia ulottuu aina 1960-luvun alkupuolelle saakka, jolloin M-Filterin tuotanto käynnistyi Haapavedellä Pohjois-Pohjanmaalla. Yli 40 toimintavuoden aikana M-Filter on kehittynyt erääksi Pohjoismaiden suurimmista suodatinvalmistajista, ollen tätä nykyä Suomen johtava merkki ajoneuvosuodattimien jälkimarkkinoilla sekä ensiasennustoimittajana.
Oy M-Filter Ab:n tuotanto-ohjelmaan kuuluu laaja valikoima ilman-, öljyn- ja polttoaineensuodattimia sekä ensiasennukseen että jälkimarkkinoille. M-Filter valmistaa suodattimia myös asiakkaiden erikoistarpeiden mukaan.
Oy MFilter Ab:lla onkäytössäsertifioidut laatu jaypäristöjäejestelmät ISO 9001 ja ISO 14001 , jotkatakaavattoiminnan ja tuoteiden korkeaan laadun ja hyvän palvelutasonollakkin M-Filsun myymtimies kun tietää noin paljon kyseisetä yrityksestä.
Jokainenhan tietåå ettei nuo sertifikaatit kerro mitään tuotteen varsinaisesta laaduta, ainoastaan että ne valmistetaan heidän oman vaatimustason mukaisesti. Sertifikaatit hommataan nykyään kaikkiin firmoihin jotka käyvät hiemankin nappikauppaa isompaa kauppaa.
Kuka muuten nykyään omistaa kyseisen firman??
En ainakaan omaan autooni laittasi kyseisen firman suodattimia. - slerbana
puhunut. kirjoitti:
Säälittävää, jos pitää alkaa markkinoimaan öljynsuodattimia keskustelupalstoilla.
Kerro nyt vielä mikä "moottorinvalmistaja" käyttää M-Filteriä? Vastaus on helppo; ei mikään.tissiposki
- kuka mitä häh
kuitenkin. kirjoitti:
Etpä tuossa avausviestissäsi maininnut Motonetista hankkimasi suodattimen merkkiä.
Kuten sanottu, niin Motonetistä saa alkuperäissuodattmia.
Ovat taatusti parempia kuin M-Filterit, jotka eivät suodata mitään.
M-Filter on täyttä kuraa. Tiesit varmaan sen itsekin, mutta taidat myydä niitä verstaassasi jo usean vuoden kokemuksella?Ja ihan sellanen pieni tieto vinkki tähän.....M-filter valmistaa ali-hankintana suodattimia myös muille täälä pidettyinä n.s laatu merkeille.Ja suoraan auton valmistajille ensi asennus suodattimeksi.Vaikka suodattimessa olisi mersun,vw,ym leima eivät ne itse sitä ole valmistanu.Täälä oli joskus kirjoittelua merkki huoltojen alkuperäis suodattimista.No niitä valmistajat tekevät auto merkin leimalla ja toimittavat samoja suodattimia jälki markkinointiin.MAHLE,MANN,M-FILTER,WIX,HENGST,FRAM,JAPAN PARTS ym ym
- Prismasta
Ostin suodattimet, mutta saa kai niitä muualtakin. Kannattaa aina ostaa katsomatta mitä saa, niin jännitys elämässä säilyy.
- motonet
suodattimen ja m-filtterin kiinnityspintoja? ovatko tiivisteet tasaiset ja hyvin urassaan, tai onko motonetin toimittamassa esim jotain kokoeroa / kokovirhettä jos ei pysy tiiviisti. vie kauppaan huono suodatin ja yritä saada rahat takaisin, paskan myivät.
- niin vaikee
jos ei yhtä suodatinta osaa laittaa ni ehkä olis parempi jättää hommat muille
olen käyttänyt aina motonetin ja bilteman suodattimia, eikä mitään ongelmaa- slerbana
tissiposkien suodattimia ``tissisuodattimia``
- ...
Ei se M-Filter paskin ole. Se on toiseksi paskin.
http://tos.pp.fi/koukku/suodattimet/olju.pdf - autoalalla
Öljynsuodattimien laatueroja ei ulkoapäin näe. On käynyt muillekin sama homma tuon motonetin suodattimen kanssa. Itse ostaisin tällä hetkellä ehkä Teho filtereitä. On Suomessa tehty ja tiiviste on tarpeeksi leveä ja paksu. Lievä ylikiristäminenkään ei tuhoa tiivistettä.
Siitä taannoisesta TM-testistä ei voi enää hirveitä johtopäätöksiä voi tehdä. Testitulokset pätevät siinä erässä mitä silloin saivat suodattimia testiin. Muutoksia tapahtuu materiaaleissa ja tuotannossa kaiken aikaa. Osa suodatinmerkeistä kun vielä teettää suodattimia useilla alihankkijoilla. Nykyään alkaa olla valmistusmaat "kehitysmaita", kuten thaimaa, intia, kiina, etelä-afrikka. Myös monien automerkkien omissa suodattimissa.- Stig Fram
Puhun TM:ssä ja TL:ssä olleista testeistä. M on aina ollut vertailujen häntäpäässä. Miksi ottaa riski ja ostaa M:n kaltaista kuraa kun esim Toyotaan saa suodatinvertailun menestyjän Fram-filtterin vitosella. Toyotan omat suodattimet repesivät TL:n testissä 1995. Kaikki testatut yksilöt olivat viallisia.
- tuulilasi...
Stig Fram kirjoitti:
Puhun TM:ssä ja TL:ssä olleista testeistä. M on aina ollut vertailujen häntäpäässä. Miksi ottaa riski ja ostaa M:n kaltaista kuraa kun esim Toyotaan saa suodatinvertailun menestyjän Fram-filtterin vitosella. Toyotan omat suodattimet repesivät TL:n testissä 1995. Kaikki testatut yksilöt olivat viallisia.
Eipä paljon kerro vuoden 1995 testit tämän päivän tilanteesta. Herää jo.
- slerpanen
tuulilasi... kirjoitti:
Eipä paljon kerro vuoden 1995 testit tämän päivän tilanteesta. Herää jo.
maksettuja tissitestejä
- dfegfsf
Stig Fram kirjoitti:
Puhun TM:ssä ja TL:ssä olleista testeistä. M on aina ollut vertailujen häntäpäässä. Miksi ottaa riski ja ostaa M:n kaltaista kuraa kun esim Toyotaan saa suodatinvertailun menestyjän Fram-filtterin vitosella. Toyotan omat suodattimet repesivät TL:n testissä 1995. Kaikki testatut yksilöt olivat viallisia.
Ameriikankielisissä öljynsuodatinkeskusteluissa se on melkeenpä uskonto, että Framin suodattimet on alinta kuraa mitä vaan voi olla. Samaa sijaa meillä Suomessa näyttää pitävän M-Filter.
Liekkö sattumaa että Fram lienee jenkkien ns. markettifiltteri kun taas meidän minimaneista löytyy vain m-filteriä. Parhaat filtterithän saadaan tietenkin varaosaliikkeistä...
- mene kouluun vielä
et todella ole kaksinen asentaja, toivottavasti autoni ei joudu sinun käsittelyyn. Ethän osaa edes kirjoittaa.
- esari nahka
mene itse tissiposki suodatinkikkelien vammailukouluun
- -kääpä-
Motonetin Kavo öljysuodatin on hyvälaatuinen(corollaan).Toyotan oma on kanssa hyvä.Lehtien maksetuista testeistä en kommentoi.M-filttereissä on suuria eroja.Voi saada ihan hyvän ,mutta voi olla tiivisteen saumassa jo silmin nähden vikaa.Eli kannattaa katsoa suodatinta kuin suodatinta tarkkaan ennen asennusta.Kavo aina laadukas,ei jenkajäysteitä,suodatinosa siistin symmetrinen,hvänlainen pyöristetty huulitiiviste.Biteman suodattimet kanssa ok.Eli parhaissa suodattimissa poikkeuksetta muovikalvo suodattimen suulla.Että näin,kiitos.
- Blue 64
Ehdottomasti alkuperäinen öljynsuodatin koska hintaero täysin mitätön autoilun kokonaiskustannuksissa. Aikoinaan Ford huollossa töissä ollessani ilmeni 1,6 ja 2,0 OHC moottorissa nokka-akseli vikoja,syy yleensä nokan öljyputki tukossa jostain ihmeen nukasta joka voi olla peräisin vain öljynsuodattimesta.Näissä viallisissa moottoreissa tuppasi olemaan öljynsuodattimena joku vannehopeanvärinen suodatin.Suodattimen laadusta saa jotain kuvaa laittamalla sormen kierrettä vasten ja pyörittämällä sitä.Halpis suodattimissa niin karkeaa jälkeä että helposti sormi auki tuon testin jäljiltä.
- wserweg
Blue 64 kirjoitti:
Ehdottomasti alkuperäinen öljynsuodatin koska hintaero täysin mitätön autoilun kokonaiskustannuksissa. Aikoinaan Ford huollossa töissä ollessani ilmeni 1,6 ja 2,0 OHC moottorissa nokka-akseli vikoja,syy yleensä nokan öljyputki tukossa jostain ihmeen nukasta joka voi olla peräisin vain öljynsuodattimesta.Näissä viallisissa moottoreissa tuppasi olemaan öljynsuodattimena joku vannehopeanvärinen suodatin.Suodattimen laadusta saa jotain kuvaa laittamalla sormen kierrettä vasten ja pyörittämällä sitä.Halpis suodattimissa niin karkeaa jälkeä että helposti sormi auki tuon testin jäljiltä.
Olen tullut 28v aikana täysin samaan lopputulokseen! Hintaero on vain muutoman euron mutta laatuero voi olla huima. Ei todellakaan kannata ottaa riskiä kaikenmaailman haistapaskasuodattimen kanssa. Vain alkuperäistä suodatinta kannattaa käyttää!
- suodatinkulli
paitsi eräässä full filsussa oli shaibaa ton muovin alla :C että tisseillä vaan mennaan manaamaan
- paskapuhetta
Originaali ei todellakaan aina ole paras, esim. kuorma-auto "originaali" suodattimet tehdään kiinassa.
Ne on jo valmiiksi ruosteessa kaupan hyllyllä muovin sisällä ja puolet kalliimmat kuin esim.
maailman suurin suodatinvalmistaja Fleetguardin omat.- paska 2
Volvon siis
- frangröbbä
vai että olet oikein autonasentaja,enpä usko kun et edes suodatinta osaa asentaa,minä olen noita motonetin suodattimia käyttänyt autossa ja motarissani eikä yksikään suodatin ole vuotanut,ei ole tarvinnut hampaat irvessä kiristää suodatinta
- säälittävää
säälittäviä ihmisiä täällä!
suodattimet voi olla paskoja ja niiden tiivisteet voi olla paskoja ja PISTE.
ei ole yks eikä kaks kertaa kun suodatin on vuotanu esim.t tiivisteessä olevan ilmakuplan takia.- kuraa tiivisteelle
Muistakaa sipaista tiivisteeseen peukalolla vanhaa kuraöljyä ennen suodattimen asentamista. Ei ole vuotanut yksikään motonet eikä merkkisuodatin.
- suodatin123
kuraa tiivisteelle kirjoitti:
Muistakaa sipaista tiivisteeseen peukalolla vanhaa kuraöljyä ennen suodattimen asentamista. Ei ole vuotanut yksikään motonet eikä merkkisuodatin.
sillä öljyllä tiivistepinnassa ei ole paskankaan väliä jos itse tiiviste on viallinen...
- tölkkikulli
oon kans samaa mieltä, täälä on tod näk tissiposkia kuten ehkä jopa sinä T:tölkkikulli
- lerssip
kuraa tiivisteelle kirjoitti:
Muistakaa sipaista tiivisteeseen peukalolla vanhaa kuraöljyä ennen suodattimen asentamista. Ei ole vuotanut yksikään motonet eikä merkkisuodatin.
joo kurapaskaa sinne suodattimeen oikeen kunnolla kikkelillä sipaset
- Böllöbää
tölkkikulli kirjoitti:
oon kans samaa mieltä, täälä on tod näk tissiposkia kuten ehkä jopa sinä T:tölkkikulli
Voi kakka mitä juttua täällä
- voiteleppas
Uusi suodatin asennetaan niin että se tiivisterengas voidellaan ...Öljyllä.
- jumperin jumperi
Tuli ostettua bosch öljynsuodatin ja kun avasin laatikon niin jotenkin näytti oudolta se suodatin, niin piti tutkia tarkemmin sitä.
Tiiviste on siinä irtonainen renkula vaan ja valmistusmaa South Africa.
Hitto kun vaivaa toi omituisen näköinen tiiviste rinkula.
Taitaa jäädä laittamatta autoon toi.
Onko muille sattunut noita afrikan suotimia? Toiminut?- Suodattimia avannut
Ihan hyviä ovat olleet. Oman automallini suodattimessa Boschin suodattimet sisuskalut näyttävät samanlaiselta kuin Mannin suodattimessa, paitsi boschissa on enemmän suodatinkangasta. Siis taitokset tiheämmässä. Boschin suodattimissa ei ole muuta vikaa kuin hinta.
- kare3321
http://www.autotarvike.fi/suodattimet.html
Tuolla o tietoo suodattimista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477735
- 334283
- 573765
- 503220
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692636- 642518
- 582469
- 402349
- 162306