TKK:lla opiskelu ja englanti

ABI....

Olen hyvä matikassa ja fysiikassa. Fysiikasta tuli L ja matikasta haen keväällä vähiintään E:tä. Muutkin aineet sujuvat hyvin paitsi enkku. Enkussa olen 6 tason oppilas. Eli joku B lienee tulossa (munkilla C). Mietin, että voiko tkk:lla pärjätä jos ei ole kovin hyvä enkussa, mutta loogista päättelykykyä löytyy?

4

1120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Older Model

...kääntäjätasoisesti. Opit kyllä tarvittavan kielitaidon opintojen myötä. Vertaistukena voin kertoa että useimpien valmiiden di:en kirjallinen ilmaisutaito niin suomeksi kuin englanniksi on melko heikko. Tästä huolimatta he pärjäävät töissään ihan hyvin.

• ..........

Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon että useimmat kurssikirjat ovat englanniksi, tosin siinähän sitä oppii lukiessa. Toisaalta riippuu paljolti opintolinjasta kuinka paljon kieliä pitää osata, esim. tutalla luetaan paljon kun taas tefy:llä lasketaan.

• teemu teekkari
        .......... kirjoitti:

Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon että useimmat kurssikirjat ovat englanniksi, tosin siinähän sitä oppii lukiessa. Toisaalta riippuu paljolti opintolinjasta kuinka paljon kieliä pitää osata, esim. tutalla luetaan paljon kun taas tefy:llä lasketaan.

Minä en ainakaan ole jaksanut lukea kirjoja juuri yhtään. Johtunee juurikin paskasta enkun taidosta. Muutaman kerran olen jonku kaavan yrittänyt tarkistaa. Jos ei käy luennoilla tai on jostain muusta syystä pakko opetella kirjasta niin sillon sitä enkkua tarvitsee.

• opetelkaa vain
        teemu teekkari kirjoitti:

Minä en ainakaan ole jaksanut lukea kirjoja juuri yhtään. Johtunee juurikin paskasta enkun taidosta. Muutaman kerran olen jonku kaavan yrittänyt tarkistaa. Jos ei käy luennoilla tai on jostain muusta syystä pakko opetella kirjasta niin sillon sitä enkkua tarvitsee.

Kielitaitoa ei saa muuten kuin opettelemalla. Insinöörin ammattitaitoon kuuluu oman alueensa ammattisanaston tuntemus sekä äidinkielellään että myös ainakin yhdellä muulla kielellä. Mitä sellaisella insinöörillä tekee, joka ei pysty seuraamaan alansa kehitystä kirjallisuudesta ja ulkomaisilla messuilla tai joka ei pysty tekemään englanninkielistä kyselyä tai tarjouspyyntöä esimerkiksi ohjelmisto- tai laitteistotoimittajalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40