Mikäs bändi tämä tämmönen on? Isäni kävi josku 1980-81 Puolassa työmatkalla ja toi minulle sieltä levyn, jota en silloin kuunnellut alkuraitojen paria sekunttia enempää: a) itäblokin kommarimaasta hyi, b) punkkia eikä rockabillyä, c) kamalan pelottavan näköinen levynkansi (joku työläinen menee leipälaukku olallaan kommunistisessa kombinaatissa portaita ylös, värit ihan a la andyvarhol) ja omituista slaavilaista kirjoitusta, tosin ei dark-forces-kyrillisiä.
Sitten myöhemmin kasvoin isommaksi, ja ehkä tuli järkeäkin päähän ja olin utelias ja joskus 80-luvun lopulla muurin murtumisen aikoihin kuuntelin älppärin ja suorastaan ihastuin! Mielenkiintoisia piisinimiä: Dance Macabre, Armageddon, Je t'aime, Dolina Lalek, Televizja...
Netissä löytyy jotain tästä bändistä, mutta puolaksi, juutuubissakin vain kommentit puolaksi. Kun en ole koskaan ollut punkkari (silti kaikenlainen musa ja ennakkoluulottomuus kiinnostaa), niin tietääx täällä kukaan jotain tosta bändistä, onko ollut Suomessa, onko vaikea löytää sen levyjä Suomesta.
Brygada Kryzys
2
224
Vastaukset
- kryzyksen
No googlettamalla löydät tietoa bändistä. Suomessa eivät ole koskaan soittaneet ja tuo omistamasi levy on kyllä jo melkoinen harvinaisuus, joku punkin keräilijä maksaisi siitä varmasti aika hyvinkin. Suomesta ei näitten levyjä taida löytyä kuin hirveällä tuurilla.
- reisi vähän
Olen kuunnelllut juutuubista niitten piiseja ja aika hyviä ovatkin, tykkään esmes tosta Centralasta. Toi mun älppäri on sitäpaitsi melkein uuden veroisessa kunnossa levy ja kansi. Nyt tietysti herää ajatus, että myiskö sen. Ja mä kun luulin, että toi bändi on varmasti ollut Suomessa jossain Ruis- tai Provinssirokissa. Nyt äkkiä se tänne ennen kuin liian myöhäistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398