K 750 ja K1000

M.R.

Tietäiskö joku kertoa, miksi noi yllämainitut pyörät on jotenkin epäluotettavan maineessa?
Vai olenko vain kuullut vääriä huhuja tai kateellisten panetteluja?
Toisaalta olen kuullut, että ne ovat varsinaisia ikiliikkujia!!?
Mikä on totuus? Tarkoitan lähinnä 80-luvun malleja.
Mitkä ovat mahdolliset tyyppiviat, jos niitä on?

15

8394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bmw-ukko.,.,.

      epäluotettavia,olet nähnyt pahan unen,ne on ikiliikkujia minulla on k75 vm.87 ajettu 120.0000km,kone vetää loistavasti ja ei ole ollut mitään vikaa moottorissa,perässä,vaihelaatikossa,hyvä peli.

    • kysymyksessä..

      Eikö sinun kysymyksessäsi ole melkoinen ristiriita, kun kyselet 25 vuotta vanhojen moottoripyörien luotettavuudesta.

      Onhan niissä tyyppivikoja. Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet.

      • M.R.

        Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
        Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
        Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
        Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
        Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
        Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
        Kumpaa suosittelette ja miksi?


      • B-M-trouble-U
        M.R. kirjoitti:

        Näin mä viimekesänä liikenteessä Kawa 500 Mach III:sen. En siis kysele turhia ja olen hyvin tyytyväinen vastauksiinne. On nimittäin kiikarissa yks kiinnostava yksilö.
        Mutta muistaakseni tonnisessa ja 750:sessä OLI, tosiaan joku kestävyysero, tai ratkaiseva ero ylipäätään?
        Onko niissä sama alakerta, ja kun 750 on vähempi tehoa, niin se kestään ja toi toinen ei, niin hyvin?
        Vai onko toi kolmipyttyinen 750 jotenkin käynniltään mielenkiintoisempi muuten vaan?
        Jotain näistä aikoinaan keskusteltiin, mutta mitenpäin?
        Tekis mieli hankkia "kokoelmaan" jompi kumpi.
        Kumpaa suosittelette ja miksi?

        K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.

        Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.

        Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.


      • Rasvaa............

        >Mittariston elektroniikassa on kosketushäiriöitä ja jos kardaanin booreja ei ole rasvattu joka 5. vuosi, ne voivat olla ruostuneet>

        Elektroniikkaa??onko sitä noin vanhoissa?
        Boorien rasvaus? eikös se tehdä joka kevät!!!

        Tai ainakin mää teen....


      • IKIMEMARISTI
        B-M-trouble-U kirjoitti:

        K75:ssa on kolmesylinterinen moottori, kun K100:ssa on nelonen. Muuten moottorit ja pyörät muutenkin muistuttavat kovasti toisiaan, teknisesti.

        Käynnissä on eroa. K75 on niin tärinätön kuin vaan voi olla, kuin sähkömoottori. K100:ssa tärinää kuulemma sen sijaan on, ja jollakin kierroslukualueella häiritsevässä määrin. Niissä (K-satasissa) lienee tässä suhteessa yksilöllisiä erojakin. Itse en tiedä kun en ole kuin K75:llä ajanut.

        Hyviä ja luotettavia aikuisen ihmisen pyöriä.

        ei se k satanen tärise, ne neliventtiiliset olivat hieman ongelmallisia mutta se olematon tärinä, jos sitä havaitsee on siinä 2800 1/min alueella, ei häiritse ainakaan minua.

        ikibemaristi


    • löytyy...
      • Motorrad-lehti elokuu-08

        Muistaakseni oli tuossa lehdessä juttua K75-peruspyörästä, vai oliko RT- malli mutta kuitenkin.....että eihän noilla hirveesti arvaa ajella....


    • Nimetön

      Ensimmäinen vika n. 135th laturin hiilet. Kalliskin, n. 2€ juotin itse n puolen tunnin homma. 145th takaiskari vuotamaan, tarvikeosa 250 ekua. Kesän tultua akkua vaihdettaessa oltava huolellinen syttyboksin liittimen kanssa, muuten jättää tielle. Ja tuo nopeus-/matkamittarin liitin lienee tyyppimoka, itse en ole viittinyt tehä. Koputteleminen on auttanut. Kone sihisee ja vinkuu, rojut pyörii vastakkain jolloin vääntelyt kääntelyt kierrosten muuttuessa ei tule edes esille. Vaihteisto äänekäs mutta ilman kytkintä olen isommalle vaihtanut. Mistä vm:stä alkaen on kardaani työstetty että voitelu on tarpeen ? Joku tietää ? Uhkana tulevaisuudessa näen jäähdytysjärjestelmän kumi/muoviletkut. Kokemuksia niistä ? Kaikenkaikkiaan ajettavaksi tarkoitettu, helppo valinta.

      • Yx vaan

        Itsellä -84 rs. Alkuperäiset letkut jäähdytysjärjestelmässä, joten ei kai tuo uhka ole. Pikemminkin uhka ovat nuo polttoaine järjestelmän kumiosat, jotka eivät tykkää etanoli sekoitebensasta. Kardaani muuttui pilipali jutuksi -86. Vanhemmat kestävät pyörän iän, itse olen kyllä silloin tällöin kurkistellut siitä huolimatta. Katso varaosa hintoja, vanhempien (-84,-85) kardaani on hivenen kalliimpi. Se kertoo jotain.
        Ei noita pyöriä periaatteessa mikään vaivaa, pomminvarmoja ovat, ja jos vanhaa pyörää on hankkimassa, tiedän että K100 on hyvä kauppa.


      • kari3

        Nopeus/matkamittarin liittimet oikean puolen kopan alla kannattaa voidella crc:llä,on joskus kosketus häiriöitä. T:Kari Salosta!!


    • matkapeli

      itselläni kahdella K100RS yhteensä liki 300ooo km. Kaksi iskaria, 3 akkua, 1 nokkaketju ohjureineen, 2 kardaania, kuluvia huolto-osia, kerran maalaus ja kerran satulan verhoilu. Ruiskun suuttimet ultraäänipesty. Juu ja kahvakumit kun alkuperäiset varastettiin Unkarissa. Sellainen on korjaushistoria. Huollot on tehty itse, kardaanin loppupään spoorit kannattaa huoltaa joka toinen syksy (1/2 tuntia). Mittariston liittimet olivat ensimmäisissä vika-alttiimpia mutta nekin on huollettavissa varmatoimisiksi.
      Varmatoiminen ja huoleton peruspyörä (ikiliikkuja) jota ostaessa kannattaa muistaa että se on parin vuosikymmenen takaa. On liioteltua sanoa tässä olevan merkittäviä tyyppivikoja.

    • matkapeli
    • M.R.
      • M.R.

        Yritin pistää suuntaa sinne K-sarjan tarinoihin, joita tossa ei ole ollenkaaa. Mut kannattaa yrittää löytää ne hyvät sivut jostain Vikipediasta, joka kertoo asiallisesti just, mitä pitääkin. Mä en niitä just nyt löydä, perkele vieköön. Sorry eli sori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      46
      2191
    Aihe