Aloitteleva luontokuvaaja

Petokuvaava

Terve,

Ostin juuri uuden kameran ja aion aloittaa ensiviikonloppuna luontokuvauksen.

Mikä olisi paras haaskaeläin ja mistä niitä saa ostaa? Asun Oulunseudulla.

8

2406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvata

Mitä eläintä olet aikonut kuvata? Haaskoja ei saa sijoittaa mihinkään ilman lupia, joten selvitä ensin lupakysymys. Jos olet nyt päättänyt aloittaa luontokuvauksen niin osta talipalloja, ripustele niitä puihin ja kuvaa ensin talitinttejä niin saat tuntumaa miten kuvata liikkuvia eläimiä.

• petokuvaava

Ostan heti huomenna useita talipalloja. Olen aikeissa kuvata lähinnä jäniksiä ja jyrsijöitä, mutta ohessa myös tiaiset kiinnostavat.

• Heinää
        petokuvaava kirjoitti:

Ostan heti huomenna useita talipalloja. Olen aikeissa kuvata lähinnä jäniksiä ja jyrsijöitä, mutta ohessa myös tiaiset kiinnostavat.

Jänikset tykkää heinästä ja haavanoksista. Jyrsijöille kelpaa linnunsiemenet.

• olet itse

Paras haaska olet itse. Kuvaa itseäsi peilin kautta ja opettele sillälailla kaikki kameran ominaisuudet.

• Marko Saarenpää

Tuliko nyt varmasti hyvä mieli, kun pääset mollimaan muita? Kukn ei ole seppä syntyessään, joten turhaan auot turpaasi. Ai niin tuli muuten just mieleen muuan kysymys. Synnyitkö mulkuksi vai opiskelitko??

• kuin sinustakin
        Marko Saarenpää kirjoitti:

Tuliko nyt varmasti hyvä mieli, kun pääset mollimaan muita? Kukn ei ole seppä syntyessään, joten turhaan auot turpaasi. Ai niin tuli muuten just mieleen muuan kysymys. Synnyitkö mulkuksi vai opiskelitko??

Ihan samalla lailla kuin sinustakin. Lue aloittajan viesti, siinä petokuvaaja kyselee mitä haaskaa käytetään kun halutaan kuvata jäniksiä.

• Mt71

Terve.

Aloita tosiaan ensin niillä linnuilla, ja etene sittä sitä mukaa kun taito kasvaa. Haaskaa ei tarvitse ostaa, pidä aina muovipussi ja käsineet mukana, haaskoja on tienvarret täynnä esim. auton alle jääneet oravat, jänekset, kissat jne... haaskan pitämiseen tarvitaan kunnaneläinlääkärin lupa.

• Kalle

Nytkun sinulla on kerran KAMERA niin eikun tositommiin vaan. Ei kannata haaskata rahojaan mokomiin jäniksen kuvaus haaskoihin.
      Kännykkä korvalle, ja menet parvekkeelle kyttään kun emäntä tulee vesisateessa kaupasta niin komennat hänet oikeaan paikkaan ja räpsit siitä toisenkin VUODENLUONTOKUVAN. Tietysti on eduksi jos vielä asfaltti sattuisi olemaan märkää ei jäinen.
      Siihen tulisi silleen kiva kiilto ja toivo jostakin paremmasta tulevaisuudesta, kun katuvalo loistas kuvassa ettei oo ihan pimeetä ja niin pelottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2020
    Aihe