Minua ärsyttää se, että LENTÄMISESTÄ on tehty joidenkin päissä jotain helvetin huvia, ja palvelun pitäis aina olla niin vimpan päälle hyvää! En käsitä, miksi lentämisestä tehdään jotenkin "hieno ja erikoinen" asia, jotkut menevät matkoillekin vain siksi että saavat LENTÄÄ. Itse en pidä lentämisestä ollenkaan, ja mieluiten käytän junaa. Ja jos joudun lentämään (esim. Jenkkeihin) en romantisoi koko touhua mitenkään enkä muutenkaan intoile sen lentämisen kanssa, vaan istun vittuuntuneena ne tunnit paikallani ja välillä kusella, mitkä matkaan kuluvat. Yleensä nukun lähes koko matkan, tietysti katkonaisesti, mutta kuitenkin.
Koittakaa nyt tajuta,että lentokone on ihan vain kulkuväline siirtymistä varten paikasta A paikkaan B mahdollisesti joidenkin välietappien kautta- ihan siinä missä juna, auto, bussikin. Ei mitään sen romanttisempaa.
Minua vain ärstyttää koko "palvelu" joka tarkoittaa ahtailla käytävillä helvetin romuluisten vaunujen kanssa tekoystävällisen näköisinä edes takas ramppaavia lento emoja ja tuertteja. Paljon parempi olisi kun jokainen toisi kotoa mukaan pari eväsvoileipää ja koneen käytävä rauhoitettaisiin kokonaan ja kaikki "palvelut" lopetettaisiin koneessa kokonaan. Vettä tarvis olla vaan saatavilla ja kus***e ja pas***e tarvis päästä.
Ei kukaan tarvitse ruokaakaan parin tunnin välein, niinkuin lento intoilijat kuvittelevat. Kyllä ihminen jaksaa olla sen matkan ajan syömättä, jos syö ennen matkaa.
Lopettakaa lentämis hypetys
7
691
Vastaukset
- KERRANKIN ASIAA
Tuhannesti kiitoksia sun mielipiteistä...mä olen täysin samaa mieltä sun kanssa lentämisestä,se on siirtyminen paikasta A paikkaan B.Totta jokainen sun sana.
Jos joku haluaa sitä ruokaa ja palvelua yms. oheistoimintaa voi ostaa business tai ekan luokan lipun.
Halvoilla turistiluokan lipuilla ja charter lennoilla mä en tajua sitä ruoasta,elokuvista,musiikista,kuulokkeista,tax freestä,lentoemäntien ja stuerttien hymyilystä yms turhanpäiväisten asioiden jauhamisesta ja valittamisesta. - stue rtti
Ihanan hurmaava viesti. "Tuertti"!!! Hyvä, että ei strutsi elikkä rutsi, mikä on helpompi lausua.
Totta toinen puoli: parin kolmen tunnin lennolle kysellään ja vaaditaankin joskus vaikka mitä tarjoilua, vaikka sen ajan kestää esimerkiksi pelkällä aamiaisella. Liikemiehet lienee antaneet lentämisestä sen kuvan, että joka lennolle on lähdetty ikäänkuin hoppu housussa. Sillon tietysti pitää koneessa olla jopa pesulapalvelut saati sitten ruokailu aamiaisesta yöpalaan. Lentäminen on vielä niin eriskummallinen asia tavalliselle suomalaiselle, että se koetaan jotenkin junamatkasta hitosti poikkeavana matkustustapana.
Totuuden toinen puoli:
antiFLAFATTAJA ei ehkä ole lennellyt pitkään aikaan tai ei koskaan: sillä kotoa mukaan otetut eväät pitää nykyään syödä ennen turvatarkastusta, tai sitten pitää olla hyvä salakuljettaja että saa ne menemään koneeseen asti.- Kissus
Itse olen aina verrannut lyhyitä (alle 5 tunnin) lentoja paikallisbussiliikenteeseen = matka paikasta A paikkaan B. En odota busseissakaan mitään ateriatarjoilua tms. Odotan vain että pääsen perille ja sen että löytyy se WC jos hätä iskee.
Ruoka- ja juomatarjoilu on turhaa käytävien tukkimista.
Pitkillä, yli 6 tuntia kestävillä lennoilla on yleensä ollut laajarunkokoneet. Niissäkin juomien tarjoilun voisi hoitaa juoma-automaatilla (vesi, mehu) siitä keskeltä missä aina on se keittiöosuus. Jokainen hakisi juomia itse sen mukaan kuin tarve on.
Mannertenvälisillä tarjoillaan usein myös ruoan lisäksi välipaloja. Niidenkin jakelut voisi lopettaa ja siirtää välipalasnaksit sinne keittiöön, josta niitä saisi hakea jos on tarve = niitähän saisi siinä samalla otettua kun hakee juotavaa tai käy siellä WC:ssä.
Jonkun mielestä tuosta syntyy vain yksi käytävätukos kun kaikki ramppaa juoma-automaatilla ees-taas. Tuskimpa = mietippä kuinka usein nytkin käyt juomassa? Ei siellä kukaan pääksytyksen ramppaa, kerran-pari lennon aikana...ehkä. - lentokoneet
ovat kiinnostaneet minua aina. Siksi olen myös alalla. Kerropa mikä sinua aloittaja kiinnostaa, voin sitten kommentoida kiinnostuksesi kohdetta.
- asiaa!!!
Se on juuri näin. Kysymyshän on niinkin eksoottisesta asiasta kuin matkustamisesta. Se on ollut kuule tuossa 60-70 -luvulla niin kova juttu, että sitäpä ei kaikki ole kokeneetkaan. Lisää hypetystä asiaan on tuonut emäntien = tarjoilijoiden, kapteenien = lentokoneenkuljettajien ammattien yliarvostus.
Lasagne oli suomessa 80 -luvulla gourmet ruokaa ja nyt sitä vedetään viikolla kouluissa ja työmaaruokaloissa. Olikohan Riki Sorsa, joka teki silloin kipaleenkin jossa laulettiin "on lasagne uunissa ja shamppanja huurteessa..." Voi jeesus.
Lentäminen on matkustusmuoto siinä missä junassa ja bussissakin istuminen on. Paitsi, että se on näissä viimeksi mainituissa huomattavasti miellyttävämpää. - toinen puoli
Minä asustan Keski-Euroopassa ja Suomeen lennän yleensä pari kertaa vuodessa lomille. Tapaan lentää kolmella koneella, lentoajat on sinänsä lyhyitä mutta kentillä tuhraantuu vaihdoissa mielettömästi odotusaikaa. Kyllä mulla ainakin nälkä tulee ja on se eka pikku aamupala ja sitten "pääruoka" ihan maittavaa. Mulle maistuu niin, että voisin syödä parikin annosta. Jos nyt tuleva lentoni olisi sata euroa halvempi ilman sitä tarjoilua niin ok mun puolesta, saisivat poistaa ne kärryt käytäviltä.
Lennolla syöminen on tietty myös vähän ohjelmaa, meneepähän aika rattoisasti. Pitkillä lennoilla se nyt ihan must, en tosiaan lentäisi kymmentä tuntia yhteen soittoon Karibialle ilman, ettei koneessa saisi safkaa ja juotavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047