säger ikea.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1623892
naiset ruuvaa
41
4394
Vastaukset
- tyhmiä,
lukevat ohjeita.
- Keksitty juttu
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1823.msg95373.html#msg95373
Tässä ne ovat parempia. - miki
Keksitty juttu kirjoitti:
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1823.msg95373.html#msg95373
Tässä ne ovat parempia.Tuttavapiiriini kuuluu monta sinkkunaista. Eivät kuulemma tarvi miestä. Vaan annas olla kun hankkivat uusia huonekaluja niin kyllähän minua tarvitaan kokoamaan ne. Ihan mielelläni auttelen heitä tuommoisissa pikkujutuissa!
- että osaa kasata ilman ohje...
Typerän itsepäistä olla lukematta ohjeita. Miehen veli joskus kasasi tv tasoa suostumatta lukemaan ohjeita. Eihän siitä mitään tullut, lopussa viisi ihmistä hääräs kasaamassa tasoa, kunnes tajuttiin alkaa lukemaan ohjeita....
- Jeevits,
Eiköhän siellä taas nainen kehu naisia. Miksei miehiä, jotka kehittävät ja valmistavat huonekalut.
IKEAn perustaja ja omistaja on mies.
Ja tuo "ruuvaaminen". Puolueettomasti sanottuna; sekin onnistuu miehiltä paljon paremmin. Kokemusta on.- frdg
Katkeruus puhuu...
- TietoFinland.......
eikös tuo nyt ole ihan itsestäänselvää...tottakai naiset ruuvaavat ja kokoavat huonekalut paremmin
- huonekalumyyjä
Olen työskennellyt useassakin eri paikassa huonekalumyyjänä ja olen nainen. On kyllä aivan totta, että useimmille miehille tuo huonekalujen kasaaminen tuntuu olevan ihan ylivoimaisen vaikea homma. Tämän olen huomannut siitä, että miehet usein palauttavat ostamansa huonekalun, koska eivät ole saaneet sitä kasattua.
Kun olen kysynyt, että "luitko kasausohjeet?", niin vastaus on usein ollut tyyliin "no enhän mä nyt sellasia lue, kyllä tän pitäs onnistua ilmankin". Ja kyllä, kasaus onnistuu ilman ohjeitakin, mutta se vaatii hieman loogista ajattelukykyä ja kärsivällisyyttä.
Joskus olen avustanut miesparkoja kasaamalla tuotteen (jos ei ole ollut paljon aikaa vaativa homma) myymälän takaosassa miehen katsoessa naama punaisena vieressä. Hyvät miehet, suosittelen lämpimästi niiden käyttö- /kasausohjeiden lukemista, se helpottaa kummasti! - höhöhö
huonekalumyyjä kirjoitti:
Olen työskennellyt useassakin eri paikassa huonekalumyyjänä ja olen nainen. On kyllä aivan totta, että useimmille miehille tuo huonekalujen kasaaminen tuntuu olevan ihan ylivoimaisen vaikea homma. Tämän olen huomannut siitä, että miehet usein palauttavat ostamansa huonekalun, koska eivät ole saaneet sitä kasattua.
Kun olen kysynyt, että "luitko kasausohjeet?", niin vastaus on usein ollut tyyliin "no enhän mä nyt sellasia lue, kyllä tän pitäs onnistua ilmankin". Ja kyllä, kasaus onnistuu ilman ohjeitakin, mutta se vaatii hieman loogista ajattelukykyä ja kärsivällisyyttä.
Joskus olen avustanut miesparkoja kasaamalla tuotteen (jos ei ole ollut paljon aikaa vaativa homma) myymälän takaosassa miehen katsoessa naama punaisena vieressä. Hyvät miehet, suosittelen lämpimästi niiden käyttö- /kasausohjeiden lukemista, se helpottaa kummasti!mäkin oon työskennellyt mones paikas huonekalumyyjänä eikä ne naiset osaa yhtää mitää. aina pyytävät miestä näyttämään miten tää tehdään.
- kjhjkhkjlhk
lainaus:
"- Nainen lajittelee ensin kaikki ruuvit. Miehet sen sijaan heittävät ne kaikki yhteen kasaan. Sitten jotakin jää aina puuttumaan."
enpä oo tuollaista vielä tehnyt eikä siinä ole mitään järkeäkään. kun ostan tietokonepöydän, tv-tason jne. niin totta kai luen ohjeet ja katson mitä ruuveja tarvitaan.
myönnettäköön, että kerran kirjahyllyä kasatessani en lukenut ohjeita, koska homma sujui niin helposti. jos jokin olisi klikannut, niin ilman muuta olisin vilkaissut ohjeita.
jotenkin en yllättynyt että tuo ikea-pomo oli nainen! kyllähän se jo näkyy hänen puheittensa sävystä:
"Huonekalukaupassa nainen on Hesserin mukaan se, joka päättää.." :D
eikös kysymys ollut vain kasaamisen nopeudesta? (niikuin se muka olisi jokin nopeuslaji!) tyhmä nainen vain halusi näpäyttää miehiä, that's it! Sitä olen ihmetellyt, että miksi sen huonekalun ostajan pitää olla viimeinen lenkki huonekalun valmistuksessa, myyvät enimmäkseen vain rakennussarjoja, Kyllä jostakin saa valmiiksi kasattuja huonekaluja, mutta se paikka ei ainakaan ole Ikea!
Onko se sitten niin ettei kukaan voi sanoa että, huonekalu olisi lapsityövoimalla kasattu, no voihan siihen kotona lapsikin osallistua.
Meneeköhän kohta siihen, että autotkin tulevat rakennussarjoina ??- polttoitsemurha
Ei ainakaan meillä. Nainen tekee hyvää ruokaa, mutta kaikki kokoominen, korjaaminen jne.. jää kyllä minun hoidettavaksi.
Eihän tuollaista lausuntoa voi ottaa huomioon, koska lausunnon antaja on 1.nainen 2.huonekalukaupan edustaja.
3. Lienee markkinointikikka, jolla saadaan naiset ostamaan kasattavia huonekaluja..- werew
Koska ruuveja puuttuu mol...
- nippe
niitä turhia ruuveja jää aina yli...
- lkfkljsdjjgjkllkl
Siinähän on kyse sakasalaisten miesten ruuvaustaidoista, ei suomalaisten. Ei kannata suomi-pojan ottaa itseesä. Vai miten on?
- Meisselih
Ihme ja kumma kun nykyään on noita provosoivia viestejä tämän tästä vaikka eihän ruuvinkaan kiertäminen ole sukupuolesta kiinni !?
- Mä Mies
Mistä noita kiilusilmäfeministejä riittääkin joka paikkaan paskantärkeilemään :(
- kasaaja
Tästä lähtien saa muija kasata kaappinsa, heh
- kasaaja 2
niin saa
- siellä
ruuvvailee ,vai kaikki naisia :)
- Ruuvinmeisseli
tästä eteenpäin saakin sitten muija vuorostaan ruuvailla kaiken IKEA -roinansa kasaan.
- Hartsa
MITÄ IHMETTÄ.. HARHAANJOHTAVA OTSIKKO TAAS!!!!
HERÄTYS - HALOO SUOMI24 !!!!!!!!!!!!
Itse uutisessa puhuttiin kalusteiden kasaamisesta, ei ruuvaamisesta. Jos asiaa katsoo ammattilaisen näkökulmasta, niin vastaukseni on vahva EI. Nyt puhutaan kahdesta täysin eri asiasta. Kasaamisesta ja ruuvaamisesta. Jos jomman kumman tekee huonosti se näkyy lopputuloksessa. Sehän on selvä. Aina ei paremmaltakaan tekijältä onnistu kalusteiden kasaaminen jos vika on kasattavien kalusteiden laadussa, sekä kasassa pysymisessä. Näin kävi IKEA lipastolle, josta pohjalevyt putoili alvariinsa.
Ensinnäkin on naurettavaa väittää, että naiset osaa tehdä. Olisi hyvä jos naiset osaisi tehdä samat hommat, mutta niin ei valitettavasti ei ole. Erikseen on sitten ne naiset, jotka oikeasti osaa tehdä kalusteiden kasaukset ja pintaremontit. Se on jo monesti nähty.
Itse olen jo reilut 35vuotta tehnyt kirvesmiestöitä, sekä muita pintaremontteja ja niin omat elämänkumppanit kuin kavereidenkin puolisot ovat olleet kaikki järjestään onnettomia poropeukaloita. Ensinnäkin kuvassa oleva nainen pitää ruuvimeisseliä kädessään tavalla, joka kaikkein vaikein, tehottomin ja tavanomaisin tapa naisille ruuvata ruuvia. Kummastelen vaan tätäkin otsikkoa, jonka SUOMI24 on sivuilleen ottanut.
IKEA haluaa vain nuolla uutisoinnillaan naisia ja hakea ns. hyväksyntää IKEAN-imagon kiillottamiseksi. Onhan tuokin lipevä tapa yksi tapa mainostaa, mutta ei mitenkään kovin uskottava uutinen. Myös vaimoni kokee uutisen epätodenmukaiseksi.
Mielessä oli, että kävisin IKEASSA jouluostoksilla, mutta taidan tehdä ostoksen muualla. IKEA -Uutinen sai negatiivisen vaikutelman ainakin minuun. IKEA:n uskottavuus meni aivan totaalisesti.
IKEA - IKEA - IKEA..
EI EI EI NÄIN !!!!!- _ puolueeton
Katsohan tarkemmin kuvaa. Minun silmään näyttää kyllä kovasti, että siinä on mies.
- osuipa naulan kantaan
Toi on tasan tarkkaan ihan totta mitä tossa uutisessa sanottiin.
Nykysessä ja edellisessä pitkässä suhteessa mies toimiihan just ton uutisten kuvaamalla tavalla. Ihan rupes naurattamaan.
Ohjeet heitettiin nurkkaan, ruuvit lätkästiin yhteen kasaan. Minä siinä vieressä aputyttönä auttamassa. Sitten mieheltä palaa käpy totaalisesti, ja kasattava huonekalu on tietty viallinen.
Mies painelee kiukkusena röökille, minä luen ohjeet ja sitten minä loppuen lopuksi kasaan koko paskan.
Ja näin on tapahtunut monen monta kertaa!
Ei sen puoleen, oma mies on helvetin näppärä tekemään ja remontoimaan ihan kaikkea muuta, eikä itselläni taas sellaiseen taidot riitä. Mutta noi huonekalut kasausohjeineen saa sen hiiltymään, kun kasausohjeet on kuulemma turhia ja ne on tarkoitettu idiooteille (eli siis kaltaisilleni ihmisille, heh heh). Siksi nykyään se olen minä joka kasaan huonekalut.
Niinhän se menee se vanha vitsi: jos sinulla naisena on jotain salaista tietokoneella niin miten voit varmistaa että miehesi ei löydä tai pääse käsiksi tietoihin? No, pistä ne kaikki samaan kansioon, ja nimeä kansio nimellä "KÄYTTÖOJEITA".- joka asiassa
ainakin meillä työpaikalla. vittu mikään ei luonnistu jos tulee joku uusi tilanne. ja sitten miehet on niin saatanan tyhmiä että tekevät raskaimmat/vaativimmat työt naisten puolesta ja naiset ottaa kaiken kunnian, sitten inistään että naisen euro ei ole yhtä suuri kuin miehen, no ei varmaan syystä HALOO?
- ruuvausapua?
voisin tulla pistämään meisselin pohjaan asti
- oletpa vitsikäs
ruuvausapua? kirjoitti:
voisin tulla pistämään meisselin pohjaan asti
Taidat olla hieman väärillä sivustoilla....
- olekin
oletpa vitsikäs kirjoitti:
Taidat olla hieman väärillä sivustoilla....
tai sitten jollain ollut lapsena tiukka pipo ja puisia leluja.
- KÄYTTÖOHJEITA
Fiksukin mies, joka osaa yhtä sun toista, katsoo kunnia-asiakseen olla lukematta kokoamisohjeita vaikka sitten kyseessä olisi Mars-raketti.
Jos mies on tarpeeksi yksinkertainen ja nöyrä, hän saattaa ohjeet lukeakin, muttei ymmärrä niistä mitään. Ja taas nainen saa koota kalusteen.
Mulla on kokemusta kummastakin miestyypistä, paremmin siedin ensin kuvaamaani.
Mutta tuota "käyttöohje"-file-vihjettä aion ihan taatusti jatkossa käyttää!
- mifmifmif
Naiset on varovaisempia ja ehkä naisilta saattaa kulua muutama sekunti miehiä pidempään kun ollaan tarkkoja mutta tulos on sitten siistimpi.
- Eläköön ero ja samankaltaisuus
naisten ja miesten osaamisesta.Itse olen koko ikäni tehnyt ns naistenhommeleiden lisäksi kaikenlaisia kokoamis-, poraamis- yms töitä mielelläni. Kaikkea oppii jos haluaa, jopa taidokkaastikin tekemään, oli sitten mies tai nainen.Jälki on välineistä ja halusta kiinni. Voimaa tietysti useimmilla miehillä on enemmän esim kaappien / hyllyjen nosto tms.
Huonekalujen kokoaminen on kuin palapeliä ratkoisi, mukavaa. - yhdessä yleensä
saa kattella vierestä
- personal trainer
Ainakin meidän mamma kieputtelee meisseliä tosi taidokkaasti.. Ikea-hylly menis varmaan kasaan suullakin..
- hanki pervottomampi elämä
sinäkin väärillä sivustoilla?? miten te osaattekin eksyä tänne....
- Hehhehhhhe
hanki pervottomampi elämä kirjoitti:
sinäkin väärillä sivustoilla?? miten te osaattekin eksyä tänne....
Äläs nyt. Monikin nainen pyörittelee meisseliä näpsäkästi.
- ikeanainen
Olen (nainen ja) koonnut monta huonekalua/kalustoa virheettömästi apteekkarinlipastosta kylppärinkalustoon, tosin ne eivät ole olleet Ikeasta. Olen myös joutunut korjaamaan ns. ammattimiesten jälkiä.
Nainen on tarkka. Nainen lukee ohjeet. Nainen lukee ohjeet, VAIKKA HÄN OSAISIKIN, vaikka hänellä olisikin ennakkoon hyvä käsitys siitä, miten kyseinen kappale kootaan!
Tumpelokin mies luottaa olemattomaan osaamiseensa. Ilman mitään häpeää tai edes huomiota siitä, ettei vittu tajua mistään mitään!
Se siitä, että nainen tarttis miehen, että saisi ruuvin "asennettua" seinään (se on vain sijaistoimintoa miehille, että sais niiltä muita palveluita). - Remonttireija
Pakko olla samaa mieltä kun itte olen talossa se jonka kädessä pysyy kaikki meisselistä liisterisutiin. Joskus olis helpompaa jos näin ei olis mut jos haluun jotain valmiiks suhteellisen järkeväs ajas niin pakko tehä ite, alkaen olohuoneen pintaremontist päättyen ulkolaudotusten maalaukseen (mikä itseasiassa on kesken vieläkin kun "annoin" osavastuun siitä toiselle). Joku feministi vois alkaa tästäkin haastaa riitaa mut meil tehdään työt sen mukaan mitä kukakin tajuu ja paremmin osaa. Joskus vaan vituttaa huomauttaa kyl vuos toises jälkeen lumitöistä tai ruohonajosta.. Ymphhh!
- aaaa-a
mut jos tehdään muuta kun paskaa? vaik talo? vittuun noi yhen ruuvin feministi paskat.
- ruuvaja
Selitys oli kuin suoraan meidän olohuoneesta. Paitsi että mies tunkee ne ruuvit verkkaritaskuihin ja ihmettelee sitten minne ne hävisi! Ja pesukoneestahan ne sitten löytyvät.
Hyvä naiset! Pystymme keskittymään olennaiseen miesten häiriköinnistä huolimatta.
Ja tämähän on taas näitä päivän tärkeimpiä uutis- ja keskuselunaiheita :) - tarkoitus..
..on vaan saada naisetkin ostamaan lisää tavaraa Ikeasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763