auto ikäänkuin aivastelee ilmaa kuivaimen pohjassa olevasta ylipaine ventiilistä kon ei enää säiliöitä täytä, mittarit näyttää ihan ok lukemia vihreällä pysyen mutta kuivain ja säiliöt harmahtavassa öljy/vesi tahnassa.onko kompura matkansa päässä vai koko kone (cummins select 11/405)lopussa(ei savuta yhtään ja pitää paineet) kun noin hikoilee, jos oikein katselin kompura ottaa imuilman lohkosta?
öljyä e-sisun
7
3092
Vastaukset
- se ompi..
sökö.
- ole perehtynyt
autoihin. Ennenvanhaan ammattikuskilla oli aluksi, ennen inssinajoa, kahden vuoden korjaamoharjoittelu.
- pöntössä?
enpä ole asentajaksi koulussa opiskellut, siksi kyselenkin täältä viisaiden vinkkejä. sen verran tarkemmin katselelin että huomasin aivastelun tulevankin kuivaimen pohjassa olevasta säleiköstä eikä ylipaine venttiilistä kuten aikaisemmin virheellisesti luulin!
- aaa a
Eipä sisusta tietoa, mutta actroksessa oli kompura menossa ja siinä vaiheessa öljyä sekaantus painejärjestelmään, vaikka vielä paineet tekikin. Kannattaa varmaan ihan käydä näyttämässä ammatimiehellä. Kirjoituksesta päätellen et sitä varmaan itse ala kuitenkaan vaihtamaan.
- alkaa
...ennen pitkää joka autolla, jos ilmankuivaimeen jättää ryynit vaihtamatta. Vielä voit säästyä kuivurin vaihdolta, kun äkkiä ne ryynit uusit. Vika joka tapauksessa on kuivurissa eikä kompurassa.
- se ..
öljy joutuu kuivaajaan jos kompura ei ole harva?
Ensiksi se sinun ilmanotto lohkosta on todennäköisesti vesikierto letku, kompuran kanessa on yleensä jäähdytysvesikierto.
Se harmaa soosi ei ole vielä huolestuttavaa.
Ota kuivaimen patruuna irti ja katso jalan pohjalle miltä se näyttää.
Jos sielä on sitä samaa soosia niin putsaa se ja pistä UUSI kuivain paikoilleen, keväällä voit vaihtaa uuden ja katsoa miltä pohja näyttää, yleensä riittää kun kuivaimen vaihtaa ennen talvea mikä se aika sitten onkaan ehkä loka/marraskuu.
Jos sielä kuivaimen pohjalla on kovettunutta mustaa "kahvinporoa" niin silloin kompura on syytä vaihtaa.
Kompuran männänrenkaat päästää öljyä läpi joka kovalla paineela puristettuun ilmaan palaa "kahvinporoksi" (tämän takia jäähdytys)ja kulkeutuu ilmankuivaimeen, tällöi on vain ajan kysymys kun kuvaimen kanavat ja muutkin liikkuvat osat jämähtää kiinni, tällöin myös paineen tuotto loppuu.
Vastaus annettuihin tietoihin. Paineet OK ja aivastelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108