Onko kokemuksia

Remingtonista

Olen hankkimassa hirvikivääriä ja miettinyt vaihtoehtona remington 770 308 kivääriä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä mallista tai yleensäkään remingtoneista? Naisena minua kiinnostaa myös aseen paino, onko se raskaampi/kevyempi kuin tikka tai sako? Myös edullisista aseliikkeistä vinkkejä, kiitos!!

6

2972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisena

SEN koolla merkitystä?

• remingtonin

7400 puoliautomaatti kal 30-06. Kevyt ja luotettava kivääri on. Olen kuullut että hyviä on muutkin remarit ollu. Kaverilla on vaimennin 700.n päässä ja kivääri on mielestäni etu painoinen ja muutenkin painavan oloinen. Änkkäriä en suosittele. Hyötyä siitä ei ole muualla kuin radalla ammuttaessa korkeintaan.

• tikka T 3 9,3

Hanki aivan tavallinen pulttilukkoinen ja yleinen ase. Esim. Tikka tai Sako. Tikka edullisempi. 308 ja voit ampua myös lintuja.

• remarin

Ostin sitten sen remington 700 308 ja oli kyllä hyvän tuntoinen ja kevyt ase. Remingtonin 770 on ollut kuulemma täysi floppi, paljon on ollut vikoja. Nyt vain sitten ensi syksyä odottelemaan..

• Uncle Jimbo

Minulla on ollut 8-9 vuotta Remington 700 cal.308, ja ihan hyvä peli. Tarkista kuitenkin heti uutuuttaan siitä pari juttua: takatähtäimen kiinnityksen kireys (jos tarvitset avotähtäimiä,), etutukin petaus eli kokeile vaikka setelillä että etutukki ei ota piippuun kiinni ennenkuin patruunapesän etupuolelta. Liipasimen laukaisuvastus, tod.näk. tehtaan jäljiltä luokkaa kolme kiloa. Laita esim muovikassiin 3 kiloa jotakin, vaikka sokeritoppia ja ripusta pussi narulla roikkumaan liipasimesta. Jos viritetty ase eí laukea tuolla painolla, laukaisun vetovastus on liian suuri ja sitä pitää säätää. Hyvä laukaisu (makuasia toki) saisi olla luokkaa 1,5-2 kiloa. Helpottaa ammuntaa huomattavasti. Omista muutostöistäni voin laittaa kuvaa ja antaa vinkkejä jos tahdot, laita meiliä unclejimbo@wippies.com

Äläkä huolestu, uusi Remington on aivan hyvän ase tehtaanjäljiltäkin, mutta pikkuparannuksilla vielä parempi.

• remington äänenvaimentajalla

ja nyt näin heti alkuun sanon niille jotka koohottaa sen änkkäri paino jutun kanssa että tyhmä paljon työtä tekee jne. passitus tilanteissa ja koetta ampuessa on aivan sama painaako kiväri 3,5 kg vaiko 6,5 kg. itse kun lähden hirvi metsälle ruuvaan äänenvaimentimen pois ja avot kyllä on kiväri kevyt kanniskella, kyllä järkeäkin saa käyttää :) muuten remari on pelannut hienosti aseena 710 30-06

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58