Aiptek vs. Wacom

pinl.

9

3218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väliä

Wacomin tekniikka maksaa ja laadukkaat komponentit. Itselläni on A6-kokoa ole pöytä, joka on ihan riittävä normaaliin työskentelyyn. Hienomotoriikka, herkkyys ja kyky keskittyä kasvaa. Näitä tarvitaan taiteen tekemisessä.

• GSEGSG

suosittelen wacomia. Luotetumpi merkki piirtopöydissä. aiptekin kameroista huono kokemus..

• Jaaaaaa

Aika monella kaverillani on Aiptekin piirustuspöydät ja kyllä aivan mahtavaa jälkeä ovat saaneet aikaan. Taitaa olla niin että Aiptekin maine on huonompi kuin mitä tuotteet ovat. Wacomin omistajat tuntuvat haukkuvan Aiptekin tuotteita mutu-tiedolla, eli eivät itse ole koskaan edes kokeilleet. Tiedä sitten. Oman Aiptekin piirtopöydän tilaan piakkoin.

• sanonpavaan

Ostin tuossa tammikuun alussa aiptekin 14000u:n ja hyvin on toiminut. :) Toisaalta tuo A4 on aika iso, pienemmällä olis varmaan helpompi piirtää kun ei tartteis kättä liikuttaa niin paljoa. Että ei se aiptek niin huono vaihtoehto ole kun mitä väitetään.

• Lateksi Late

tekniikasta. Jotkut nysvää post-it lapuille ja jotkut maalaa freskoja. Ite tottunut A4 kokoon muutenkin, sopii mulla kun käytän rannetta. Aiptek ollut jotain 7 vuotta, olen siihen tottunut. Kynä on Wacomeissa sirompi, niissä kun ei ole pattereita (ainakaan kalliimmissa), siinä kai se käytännössä suurin ero on. Ja hinnassa.

• pirkitta

patentoinut ton patterittoman kynän!
        A6 kuulostaa älyttömän pieneltä, mutta kait se on ns. käsialajuttu.

• Ellu__

Aiptek 14000U:n mukana tulisi Photoshop elements 5. Minulla ei ole vielä piirto-ohjelmaa (paitsi Paint joka hiukka alkeellinen), olisiko tuo hyvä ohjelma valokuvankorjailuun?

• Ad

Olen käyttänyt Wacomin piirustuslautoja 1990-luvun puolesta välistä alkaen,joten kokemusta on monenlaisista laudoista. Muutama vuosi takaperin työnantajan keksi hankkia Aiptekin laudat ja välinefrriikiinä oli kiva päästä kokeilemaan niitä, ja olin päättänyt hankkia Aiptekin kotiin jos osoittautuisi hyväksi.

Onneksi tuli kokeiltua ensin,viikon testin jälkeen oli pakko todeta että ei ainakaan niillä meillä käytössä olleilla Aiptekeilla ei ollut ammattikäytössä mitään tekoa, ja pieni säästö hankintahinnassa kostautui monikymmenkertaisesti työn tehokkuudessa. Lisäksi Aiptekin driverit toimivat eri koneissa lievästi sanottuna ennalta arvaamattomasti, läppäreissä eritoten.Kaikille hankittiin tilalle wacomit ja Aiptekit pölyttyvät nyt jossain IT-huoneen nurkassa.

Suosittelisin kyllä hankkimaan Wacomin, niistä on pidempään iloa vaikka hinta kirpaiseekin:-)

• sellastasevaanon

Tässäkin asiassa pätee varmaan se, että harrastelijalle riittää hyvin heikompikin laatu, kun ei taidot yletä kuitenkaan niin korkeelle.

Aiptekkiin Wacomii ei vaan voi vertailla niin kuin ei lada vs. mersu vertailukaan oikeen lyö leiville. Itsellä on edelleenkin tuo Aiptek 14000U.. eikä sillä edelleenkään tee yhtään mitään. Eipä tuota kukaan halua edes puoleen hintaa ostaa, jotta kertoo sekin jotakin sen "hyvyydestä".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4914
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3985
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2331
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1938
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1828
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1185
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1124
    Aihe