Hei!
Minkä verran saatte äitiyspäivärahaa käteen, (brutto ja netto), ja mistä summasta tuo on laskettu, eli kuinka paljon tienasitte?
Itse olen yrittäjä ja olen ilmoittanut yel työtuloksi 30000e. Jos täällä on muita yrittäjiä, niin kertokaa miten esim.veroprosentti merkitään kelan laskuriin,siis mikä prosentti määrä. Sillä eihän yel:n ilmoiteta mitään veroprossia?
Kysely tuloista
4
552
Vastaukset
- cbnb,mn
Brutto määräytyy YEL vuositulon mukaan ja netto
jokaisen henkilökohtaisten olosuhteiden mukaan määräytyvän ennakonpidätys% mukaan.
Vero on yleensä sama kuin palkasta.
Käteen jäävää määrää on turha arvailla.- Aloittaja
Olipas sekava viesti...
Ei yelliin liity mitenkään se, mitä oikeasti tienaa, vaan yelli on yrittäjän oma arvio työpanoksesta. Eli se voi olla mitä tahansa, minkä kokee oikeaksi palkaksi omasta työstään.
Kysymys kuuluikin mikä veroprosentti tulee kelan laskuriin, kun yellissä ei mitään ns.veroa makseta? - kuuden äiti
Aloittaja kirjoitti:
Olipas sekava viesti...
Ei yelliin liity mitenkään se, mitä oikeasti tienaa, vaan yelli on yrittäjän oma arvio työpanoksesta. Eli se voi olla mitä tahansa, minkä kokee oikeaksi palkaksi omasta työstään.
Kysymys kuuluikin mikä veroprosentti tulee kelan laskuriin, kun yellissä ei mitään ns.veroa makseta?En kauheesti jelleistä ja lelleistä tiedä. Sen verran on tullut noita kelan sivuja luettua, että eikös se sitten tarkoita sitä, että sun päiväraha lasketaan tuon 30 000 euron mukaan.
Mun vuositulot oli reilu 28 000 ja päivärahaa tulee n. 1600-1700 brutto. Minulta menee siitä veroa 24% (palkkatulo 2%). Sun varmaan pitää käydä laskettamassa se veroprosentti verotoimistossa, kun se voi vaihdella esim. asuntolainojen ja muiden vähennyksien mukaan. - Aloittaja
kuuden äiti kirjoitti:
En kauheesti jelleistä ja lelleistä tiedä. Sen verran on tullut noita kelan sivuja luettua, että eikös se sitten tarkoita sitä, että sun päiväraha lasketaan tuon 30 000 euron mukaan.
Mun vuositulot oli reilu 28 000 ja päivärahaa tulee n. 1600-1700 brutto. Minulta menee siitä veroa 24% (palkkatulo 2%). Sun varmaan pitää käydä laskettamassa se veroprosentti verotoimistossa, kun se voi vaihdella esim. asuntolainojen ja muiden vähennyksien mukaan.Tuo varmaan voisi pitää paikkaansa, kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224974- 204025
- 272351
- 342174
- 371968
- 151858
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191205Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134