Miten mennä kihloihin?

Maddja

Joskus oon miettinyt, että mitenkä ihmiset on menny kihloihin?
Oletteko perinteisesti menny polville et mennääx kihloihin vaiko vaan möläyttäneet yhtäkkiä?

5

3374

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsian2010

Me olimme avomieheni kanssa aluksi keskustelleet naimisiin menosta, kumpikin halusi naimisiin, mutta kiirettä ei ollut. Kuitenkin oli selvää, että naimisiin tämä avoliitto joskus johtaa.

Minä sitten eräänä iltana kokkasin miehelleni romanttisen illallisen ja sen jälkeen istuin miehen viereen, otin ostamani sormuksen esiin ja kysyin ihan perinteisesti, haluaako hän tulla miehekseni. Eli minä kosin miestäni.
      Hän suostui ja seuraavana päivänä ostimme minulle sormuksen. Häitä suunnitellaan kesälle 2010. Kosinta tapahtui tuon avioliitosta "sopimisen" jälkeen n. 6kk:n kuluttua. Mies ei varmaan olisi koskaan tajunnut kosia sen kummemmin, kun kerran naimisiin oli tarkoitus mennä joka tapauksessa. Silti kihloissa oleminen on minulle sitä aikaa, että voi vapaasti suunnitella häitä ja odotella sitä vihkipäivää :)

• ...............

Mitä ihmettä? Ei se kosinta tapahtunut puolta vuotta sen jälkeen, kun olitte sopineet avioliitosta, vaan kyllä se sillä samalla hetkellä tapahtui, kun päätitte, että menette naimisiin.

• ilmoitin

miehelleni että olen nyt valmis menemään kihloihin että hän saa kosia sitten kun hän on valmis.
      Mieheni sitten kosi tuossa meidän vuosipäivänä minua.

• ,.,.,...

baarissa kysyin mieheltäni, että mennäänkö kihloihin... siitä sitten mentiin hotelliin suoraan yöksi juhlistaaksemme kihlausta, vaikka kotiin oli kyseisestä paikasta n. 0,5km..... :D Sitten mentiin kauheessa krapulassa ostamaan sormukset seuraavana päivänä ja mieheni lähes oksensi "kultajouseen" :D alkoholi oli turvottanut sen verran hänen sormiaan, että sormus oli päivän päästä löysä :) silti se oli romanttista ja nyt myöhemmin käymme ravintolassa syömässä ja näin "uudelleen koemme" kihlauksen :D se ei siis ollut vain kännisen päähänpisto... :)

• Äyäh

Tapoja kosia on monia, mutta tarkoitusperiä on vain se yksi, jota jokaisen tosiaan pitäisi miettiä, nimittäin lupautuminen, että menee toisen kanssa naimisiin. Kihlaus on vain välivaihe kun on välttämättömiä esteitä naimisiinmenolle tai kun häät järjestetään.

Eli tosiaan pitäisi ennen polvistumista tai mitä ikinä miettiä niin pirusti, että mitä se kihlaus merkkaa ja milloin mahdollisesti olisi jo hyvä päivä häille.

Meillä kosinta tuli naiselta ja oltiin vaaka-asennossa silloin täysin ilman sormuksia. En vastannut suoraan vaan mahdollisimman a-romanttisesti tenttasin häneltä, onko hän varma, sillä emme olleet kauaa seurustelleet. Lopulta suostuin ja sitten säästettiin rahat sormuksiin ja hääpäivää mietittiin pari päivää ja asetimme sen 7 kk päähän koska totesimme pitkittämisen olevan turhaa venkoilua, sillä meillä ei taloudellisia tai välimatkallisia esteitä naimisiinmenolle ollut.

Oli ihanaa ja perhosia vatsassa koko sen pari päivää ja sormusten ostamiseen asti. Tuntui ensin epätodelliselta että on lupautunut jollekin mieheksi. Nyt avioon päästyä ei tuota ongelmaa ole mutta perhoset jäivät onneksi ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40