Seat cordoba Sdi -00 120000km. Kuluttaa aika reippaasti öljyä noin 0,5L/800km. Onko muilla ollu samoja ongelmia tai ratkaisuja kyseiseen asiaan. Autoa en voi vaihtaa kun tuli just tämäkin hommattua.
Öljyn kulutus
15
3672
Vastaukset
- Öljy
Mulla onkin bensakone. Öljyä ei tarvitse lisäillä koskaan. Vain vaihto normaaleissa huoltoväleissä.
Kone on 1,6 litranen 100 heppanen.
Jotenkin olen huomannut, että tällä palstalla kaikki ongelmat ovat diiseleissä, mistä sitten johtuukin.
No, eihän minulla vertailuksi omakohtaisia kokemuksia ole kuin tästä omasta bensakoneesta, mutta siihen olen ollut tyytyväinen.
Enkä näillä näkymillä bensakoneesta luovukkaan.- JPE
Surkeita koneita.. itselläni oli -01 polo sdi 150tkm asti ja kulutti öljyä kokoajan... n.1l/1000km riippuen ajosta... moottoritie ajossa vei enemmän...
- Aki
-01 SDI Cordoba ajettu 110tkm eikä todellakaan tarvitse vaihdon välillä öljyä lisätä.
Toisena autona on Octavia Tdi -98, jolla on nyt ajettu 250tkm, menee öljynvaihdon välillä öljy ylärajalta liki alarajaan.
Mahtaakohan eri öljyjen välillä olla eroa kulutuksessa?- Seta
NESTE CITY PRO 5W-40 sisässä ja jostai ulos tulevat. Kohta menee huoltoon ja mobilia sisää niin katellaa uudestaan mut alkaa koneen kunto epälyttää. Eipä ollu huotokirjalla paljoa merkitystä jos on kuivaksi päässy. Auto on ollu mulla reilun kuukauden ja ei viittis jokapäivä öljyjä tarkistaa.
- Aki
Seta kirjoitti:
NESTE CITY PRO 5W-40 sisässä ja jostai ulos tulevat. Kohta menee huoltoon ja mobilia sisää niin katellaa uudestaan mut alkaa koneen kunto epälyttää. Eipä ollu huotokirjalla paljoa merkitystä jos on kuivaksi päässy. Auto on ollu mulla reilun kuukauden ja ei viittis jokapäivä öljyjä tarkistaa.
Tota samma Nesteen öljyä oon minäkin käyttänyt ja hyvin on sisällä pysyneet. Pakko olla vikaa jossain toleransseissa tai sylinteripinnoissa, onhan näitä ilmenny muissakin merkeissä. Tuommoiset asiat olis pitänny edellisen omistajan korjauttaa takuuaaikana... Sekin voi olla kyllä vaikeeta valmistajan antamien huimien sallitujen kulutusten takia. Oliko se puoli vai peräti litra/1000km?
- Seta
Aki kirjoitti:
Tota samma Nesteen öljyä oon minäkin käyttänyt ja hyvin on sisällä pysyneet. Pakko olla vikaa jossain toleransseissa tai sylinteripinnoissa, onhan näitä ilmenny muissakin merkeissä. Tuommoiset asiat olis pitänny edellisen omistajan korjauttaa takuuaaikana... Sekin voi olla kyllä vaikeeta valmistajan antamien huimien sallitujen kulutusten takia. Oliko se puoli vai peräti litra/1000km?
Tais olla 1L/1000km sillä eliminoidaan takuu korjaukset pois aika hyvin. Nyt ainaki voi arvata miks edellinen oli vaihtanu pois. Polttoaineen kulutus taitaa kuitenki olla aika normaali 4.6L/100km maantiellä.
- Aki
Seta kirjoitti:
Tais olla 1L/1000km sillä eliminoidaan takuu korjaukset pois aika hyvin. Nyt ainaki voi arvata miks edellinen oli vaihtanu pois. Polttoaineen kulutus taitaa kuitenki olla aika normaali 4.6L/100km maantiellä.
Olen vuosia ajellut näillä VAG-konsernin tuotteilla ja tuota 1/1000 sääntöä olen aina hämmästellyt. Melkoisen rikkaalla polttoaine-öljyseoksella ajellaan tossa vaiheessa!
Polttoaineen kulutus näyttää olevan kunnossa, koska mulla palaa Seatilla työmatka-ajossa 4,1...4,5 sadalla.
Taatusti ottaa päähän jos joka tankkauksen yhteydessä on lurautettava lisää öljyä koneeseen! Oot varmaan mahdolliset ulkopuoliset vuodot jo tsekannu... - Seta
Aki kirjoitti:
Olen vuosia ajellut näillä VAG-konsernin tuotteilla ja tuota 1/1000 sääntöä olen aina hämmästellyt. Melkoisen rikkaalla polttoaine-öljyseoksella ajellaan tossa vaiheessa!
Polttoaineen kulutus näyttää olevan kunnossa, koska mulla palaa Seatilla työmatka-ajossa 4,1...4,5 sadalla.
Taatusti ottaa päähän jos joka tankkauksen yhteydessä on lurautettava lisää öljyä koneeseen! Oot varmaan mahdolliset ulkopuoliset vuodot jo tsekannu...No en ole ehtiny työ kiireiltä paljoa kattelemaa kun on pimeä aamulla ku lähtee ja pimeä kun illalla tulee kotia mutta ei maahan ainakaa länttiä jää. Mun tuurilla putkesta ne pihalle tulee (huom. entinen fordin omistaja) Eikö muka muilla ole samoja kokemuksia (vw,seat,skoda)
- Aki
Seta kirjoitti:
No en ole ehtiny työ kiireiltä paljoa kattelemaa kun on pimeä aamulla ku lähtee ja pimeä kun illalla tulee kotia mutta ei maahan ainakaa länttiä jää. Mun tuurilla putkesta ne pihalle tulee (huom. entinen fordin omistaja) Eikö muka muilla ole samoja kokemuksia (vw,seat,skoda)
Seatclubin sivuilla voi olla aiheesta lisää. Ainakin täällä on jotain: http://www.spacealien.net/scf/board/viewtopic.php?t=1852&highlight=%F6ljyn
- exvw
itsellä oli vm 2000 polo sdi, siinä ei ollut ko. ongelmaa, mutta yhdellä tutulla oli aikaisempaa vuosimallia, jossa oli samaa luokka öljynkulutus kuin sinun autossa, käyttivät useaan otteeseen huollossa, mutteivat saaneet kulutusta ojennukseen... jälkeenpäin oli kuullut, että jotain männänrenkaitten viallisuudesta ko. moottoreissa....
- Ossi
En ole mikään ekspertti, mutta luulenpa ettet männänrenkaitten vaihtamisella saa kuin korkeintaan hetkellisen avun.
- osaa
Tämä on vähän historiaa, mutta ostin aikoinaan Golf 1.6D:n 180tkm ajettuna ihan siisti. Kun parikymmentä tuhatta ajelin huomasin, että öljyä meni 2-2.5 L/7500km (silloinen öljynvaihtoväli). Kävin tutun kanssa koneen läpi kokonaan ja perusteellisesti. Tämän jälkeen ajelin vajaat 300tkm ennen kun kori tuli mahdottomaksi. Öljynkulutus oli koko ajan rempan jälkeen 0.5-0.8L/10000km eikä kummemmin muuttunut. Tästä päättelin, että kuskillakin on merkitystä ja varsinkin nakukoneen käskijänä. Uskon edelleen, että ainakin VW:n dieselin saa rikottua, jos et käytä lohkolämmitintä ja lähdet parkkiruudusta urku auki kone ja öljyt kylmänä. Kun kone/öljy lämmin niin huolta ei enää ole, senkun sotkee kaasua. Luulenpa, että näitä tapauksia tulee vielä jatkossa enemmän. Dieselit on yleistyneet eikä ymmärretä muuta kuin autossa ratti, kaasu ja vaihdekeppi. Aikoinaan minua otti asia päähän, mutta kilometrit oli kuitenkin loppujen lopuksi edullisia ja "luotan" tai ainakin ajan edelleen VW:n nokikoneella.
- Seat TDI
Omallani on ajettu 130 tkm ja öljynvaihtojen (15 tkm) välillä ei ole tarvinut lisäillä öljyä ja yhden ainoan kerran on ollut vaetta, mutta sekin kutakuinkin öljynputsarin verran.. eli huollon kämmi.
Mutta nykyautollekin on muistaakseni normaalia jos öljyä menee litra tuhannelle.. eli saa syödä aivan järkyttävästi, eikä ole maahantuojan mukaan vika.. - Vm.2000
Ostin vuonna 2000 uuden Cordoba Tdi:n ja se söi uutena noin 0.5l/15000km ja nyt on kilometrejä 120000km ja talvella menee vieläkin se 0.5l/15000km mutta kesällä ei tarvia lisätä. Muistakaa että nyky-dieselillä on ajettava hissukseen vähän matkaa eikä saa käyttää yli 2500rpm kierroksia kylmänä. Mutta kun ääni hieman pehmenee niin sitten antaa palaa vaan.
- paskamäihä=)
minkäs teet volkkarin kone vie yleensä öljyä olkoon tdi tai sdi kyseessä ! se vaan on ominaisuus itsellä -00 cordoba sdi ja vie öljyä 0,8l/1000 ja vasta leimattu kampe.
jotku pääsee ilman lisäyksii mut kestääkö ne koneet ?? itse tiedän et ne vie jos kunnossa sitä öljyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225004- 234083
- 272371
- 342184
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191567- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144