Miten valtio verottaa tästä eteenpäin?

Zaari

On ilmeisen selvää, että ajoneuvojen myynti tulee ensivuonna ja ehkä pidemmälläkin aikavälillä maailmanlaajuisesti rajustikin laskemaan. Lumipallo on laitettu liikkeelle ja ihmiset odottavat autoteollisuudelta raadikaaleja uusia linjauksia.

Miten suomen valtion kaavaamille verokertymille käy? Autoverokertymä varmasti tippuu huomattavasti, joten millä valtio aikoo korvata menetykset?

Onko taas, kuten 90 luvun tapaan odottettavissa, että ajoneuvoveroa korotetaan, jotta valtio saisi verokertymänsä?

Jo autoveron maksaneet joutuvat korotettua ajoneuvoveroa maksatettaessa todellisiksi "lypsylehmiksi".

Valtiolla olisi vuosituhannen mahdollisuus nytten poistaa autovero kokonaan ja siirtyä vuosittain kannettavaan ajoneuvoveroon! Tämä muutos tasaisi myöskin valtion verokertymää.

24

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eko Nomisti

      Ainoa varma asia verotuksessa on, että se laskee. Vapaan kilpailun Euroopassa emme voi verottaa itseämme hengiltä.

      • automatiikkaa

        On tietysti luultavaa, että autoveron tuotto laskee alkavan laman aikana, koska kysyntä putoaa. Yhtä varmaa on, että kun laman jälkeen taas myydään autoja, myös autoveroa kertyy hyvin. Juuri näinhän verotuksen pitääkin toimia eri suhdannevaiheissa: laman aikana rahaa säästyy muuhun kulutukseen, jolla mahdollisesti on autoja suurempi työllistämisvaikutus.

        Hyvä, autoverotus.


      • hakea töihin Pohjois-
        automatiikkaa kirjoitti:

        On tietysti luultavaa, että autoveron tuotto laskee alkavan laman aikana, koska kysyntä putoaa. Yhtä varmaa on, että kun laman jälkeen taas myydään autoja, myös autoveroa kertyy hyvin. Juuri näinhän verotuksen pitääkin toimia eri suhdannevaiheissa: laman aikana rahaa säästyy muuhun kulutukseen, jolla mahdollisesti on autoja suurempi työllistämisvaikutus.

        Hyvä, autoverotus.

        Korean propagandaministeriöön, kun sinulla tuntuisi olevan noita sopivia taipumuksia. Varmaan niillä olisi vielä muutamalle mustankin valkoiseksi puhujalle hommia.


      • ja nyt

        sitä on sitten siirrytty oikein ekonomistiksi!


      • veroa nostetaan ei sen kumm...
        ja nyt kirjoitti:

        sitä on sitten siirrytty oikein ekonomistiksi!

        ne on jokaisen maan oma asia eu ei puutu.


      • halpenee
        veroa nostetaan ei sen kumm... kirjoitti:

        ne on jokaisen maan oma asia eu ei puutu.

        käyttömaksut halpenee,polttoaineet halpenee,niin on KPy täällä ainakin kusettanut !


      • halpenee kirjoitti:

        käyttömaksut halpenee,polttoaineet halpenee,niin on KPy täällä ainakin kusettanut !

        Turha puhua siitä, että joku valveutunut palstalainen viilaa linssiin. Sitä paitsi KPy on "lupaillut" vain autoveron laskua, ei käyttö- tai polttoaineveron. On selvää, että polttoainetta on verotettava jotta sen kulutus laskee. Käyttöveroja on myös nostettava Saksan mallin mukaan ja siirryttävä omistamisen ja ostamisen rankaisemisesta käyttöveroihin. Saastuttaminen maksaa, ei työllistäminen!

        Mutta en näe itsekään mitään järkeä, että autokannan uudistumista hidastetaan typerällä hankintaverolla. Sen voisi kohdistaa yksinomaan Hummer H2:n kaltaisiin bensasyöppöihin, ja ehkä Dodge Viperiin, joka vie 35 litraa kaupunkiajossa.

        Tavallinen kansa tarvitsee käytännön syistä autoja, ja uudet ovat turvallisempia. Lisäksi on meidän eurooppalaisten etu, että Ruotsissa ja Saksassa, miksei Uudessakaupungissakin, tehdään yhä autoja. En ymmärrä miksi sitä Suomessa estetään hankintaverolla, joka nostaa käytännössä joka vaunun hintaa liki kymppitonnin.


      • rpiepepee
        IngmarB kirjoitti:

        Turha puhua siitä, että joku valveutunut palstalainen viilaa linssiin. Sitä paitsi KPy on "lupaillut" vain autoveron laskua, ei käyttö- tai polttoaineveron. On selvää, että polttoainetta on verotettava jotta sen kulutus laskee. Käyttöveroja on myös nostettava Saksan mallin mukaan ja siirryttävä omistamisen ja ostamisen rankaisemisesta käyttöveroihin. Saastuttaminen maksaa, ei työllistäminen!

        Mutta en näe itsekään mitään järkeä, että autokannan uudistumista hidastetaan typerällä hankintaverolla. Sen voisi kohdistaa yksinomaan Hummer H2:n kaltaisiin bensasyöppöihin, ja ehkä Dodge Viperiin, joka vie 35 litraa kaupunkiajossa.

        Tavallinen kansa tarvitsee käytännön syistä autoja, ja uudet ovat turvallisempia. Lisäksi on meidän eurooppalaisten etu, että Ruotsissa ja Saksassa, miksei Uudessakaupungissakin, tehdään yhä autoja. En ymmärrä miksi sitä Suomessa estetään hankintaverolla, joka nostaa käytännössä joka vaunun hintaa liki kymppitonnin.

        vanhaa autokauppiaiden mantraa, Olishan se paljon fiksumpi jos kayttöverot lopetettais ja kaikki kerättäis autoverossa. Kerran kun maksaa niin saa ajella ilman ylimääräisiä kuluja


      • näin...
        rpiepepee kirjoitti:

        vanhaa autokauppiaiden mantraa, Olishan se paljon fiksumpi jos kayttöverot lopetettais ja kaikki kerättäis autoverossa. Kerran kun maksaa niin saa ajella ilman ylimääräisiä kuluja

        Rekisteröintivero on ainoa järkevä tapa verottaa auton hankintaa ja käyttöä. Sitä voi porrastaa auton ominaisuuksien mukaan, kuten nyt tehdään ympäristövaikutusten pohjalta.
        Kaikki muu on aivan älytöntä jatkuvaa rahatusta, joka ei kuitenkaan tule autoilijoille ainakaan halvemmaksi.
        Kymmenen pistettä Suomen autoverouudistukselle, todennäköisesti monet muut maat seuraavat esimerkkiämme.

        Kyllähän se tietysti olisi kivaa jos verot poistettaisiin kokonaan, mitä sitä nyt turhaan palkkatuloa, alv:a, alkoholia, tupakkaa etc. tarvitsee verottaa - valtiohan ne voisi maksaa!!


      • korotonta lainaa?
        rpiepepee kirjoitti:

        vanhaa autokauppiaiden mantraa, Olishan se paljon fiksumpi jos kayttöverot lopetettais ja kaikki kerättäis autoverossa. Kerran kun maksaa niin saa ajella ilman ylimääräisiä kuluja

        Sitähän se on kun verrataan OSTOveroa ja vuosittain maksettavaa veroa, mikä sekin on epäoikeudenmukainen, tai veroa polttoaineissa. Minusta kaikki satelliittiseurannat on syytä unohtaa jo kokeilematta ja toteuttaa KAIKKI autoilun verotus, ALVia lukuunottamatta, polttoaineita verottamalla. Olisi kaikista oikeudenmukaisin ja tarpeelliset "palautukset" olisi suht. helppo järjestää niin ammattiautoilijoille kuin "kehä kolmosen" takana asuville ja työmatkalaisille.


      • mitä fiksua
        korotonta lainaa? kirjoitti:

        Sitähän se on kun verrataan OSTOveroa ja vuosittain maksettavaa veroa, mikä sekin on epäoikeudenmukainen, tai veroa polttoaineissa. Minusta kaikki satelliittiseurannat on syytä unohtaa jo kokeilematta ja toteuttaa KAIKKI autoilun verotus, ALVia lukuunottamatta, polttoaineita verottamalla. Olisi kaikista oikeudenmukaisin ja tarpeelliset "palautukset" olisi suht. helppo järjestää niin ammattiautoilijoille kuin "kehä kolmosen" takana asuville ja työmatkalaisille.

        on luoda valtava byrokratia, jota ihmiset kilvan oppivat kaikin vippaskonstein kiertämään?
        "Suht. helppo" - just joo!

        "Olisi kaikista oikeudenmukaisin ja tarpeelliset "palautukset" olisi suht. helppo järjestää niin ammattiautoilijoille kuin "kehä kolmosen" takana asuville ja työmatkalaisille."

        Oikeudenmukaisuudesta puheenollen kertonet varmasti myös kuinka helposti tuo polttoaineverotukseen siirtyminen tapahtuu niin, etteivät jo hankintaveron maksaneet joudu maksamaan samaa veroa tuplasti, eli vielä polttoaineessakin?


      • veroa nostetaan ei sen kumm... kirjoitti:

        ne on jokaisen maan oma asia eu ei puutu.

        Kerro miksi pitäisi korottaa liikenteen verotusta? Sen ainoa tulos on kasvun leikkaantuminen. Vain täydellinen idiootti suuntaa verotusta mihinkään tuottantoa leikkaavaan tekijään yleensä ja tässä taloudellisessa tilanteessa erityisesti. Oletko sitä mieltä, että VM on täynnä idiootteja? Toivottavasti ei näin ole.

        Pidän tuollaisia ajatuksia viljeleviä lähinnä naiveina. Tosin naiviudessaan vaarallisina. Kannattaa muuten tutustua Saksan verojärjestelmään, joka toivottavasti ja todennäköisesti on EU:n yhtenäistyvän järjestelmän perusta.

        EU puuttuu, niillä keinoilla, jotka sillä on. Odotan mielenkiinnolla uuden, tai siis viritetyn perussopimuksen mahdollisuuksia puuttua Suomen ilmeisen laittomaan autoveroon. Aikataulusta olen yhä sitä mieltä, että seuraava suurempi mutos alaspäin tulee noin vuoden kuluttua.


      • aika on pitkä.
        KPy kirjoitti:

        Kerro miksi pitäisi korottaa liikenteen verotusta? Sen ainoa tulos on kasvun leikkaantuminen. Vain täydellinen idiootti suuntaa verotusta mihinkään tuottantoa leikkaavaan tekijään yleensä ja tässä taloudellisessa tilanteessa erityisesti. Oletko sitä mieltä, että VM on täynnä idiootteja? Toivottavasti ei näin ole.

        Pidän tuollaisia ajatuksia viljeleviä lähinnä naiveina. Tosin naiviudessaan vaarallisina. Kannattaa muuten tutustua Saksan verojärjestelmään, joka toivottavasti ja todennäköisesti on EU:n yhtenäistyvän järjestelmän perusta.

        EU puuttuu, niillä keinoilla, jotka sillä on. Odotan mielenkiinnolla uuden, tai siis viritetyn perussopimuksen mahdollisuuksia puuttua Suomen ilmeisen laittomaan autoveroon. Aikataulusta olen yhä sitä mieltä, että seuraava suurempi mutos alaspäin tulee noin vuoden kuluttua.

        Jos joku on naiivia, niin se, että uskoo EU:ssa verotuksen yhtenäistyvän. Se jos mikä on kaikkein vaikein yhtenäistää ja sehän on jo yleisestikin todettu olevan käytännössä mahdotonta.


      • aika on pitkä. kirjoitti:

        Jos joku on naiivia, niin se, että uskoo EU:ssa verotuksen yhtenäistyvän. Se jos mikä on kaikkein vaikein yhtenäistää ja sehän on jo yleisestikin todettu olevan käytännössä mahdotonta.

        Mitä olen kuullut VM:n EU asiantutijoita, niin heillä on ainakin vahva usko verotuksen yhtenäistymiseen. Kyse on vain aikataulusta ;)


      • viime vuodella
        mitä fiksua kirjoitti:

        on luoda valtava byrokratia, jota ihmiset kilvan oppivat kaikin vippaskonstein kiertämään?
        "Suht. helppo" - just joo!

        "Olisi kaikista oikeudenmukaisin ja tarpeelliset "palautukset" olisi suht. helppo järjestää niin ammattiautoilijoille kuin "kehä kolmosen" takana asuville ja työmatkalaisille."

        Oikeudenmukaisuudesta puheenollen kertonet varmasti myös kuinka helposti tuo polttoaineverotukseen siirtyminen tapahtuu niin, etteivät jo hankintaveron maksaneet joudu maksamaan samaa veroa tuplasti, eli vielä polttoaineessakin?

        on viimevuoden verot, tällä vuodella tämän vuoden ja parin vuoden päästä on omat sääntönsä.
        Onhan teitä aina jotka haluaisitte pitää "saavutetut edut", mutta ei kehitystä voi pysäyttää, joten eiköhän vain "nuolla haavamme". Eikä sitäkään kannata tehdä ennen kuin se on ajankohtaista.
        Siitä, että meillä ei ole selkeää, julkaistua pitkän aikavälin politiikkaa autoilun kustannusten suhteen ovat vastuussa oivat poliittiset päättäjämme.


      • minäkin...
        viime vuodella kirjoitti:

        on viimevuoden verot, tällä vuodella tämän vuoden ja parin vuoden päästä on omat sääntönsä.
        Onhan teitä aina jotka haluaisitte pitää "saavutetut edut", mutta ei kehitystä voi pysäyttää, joten eiköhän vain "nuolla haavamme". Eikä sitäkään kannata tehdä ennen kuin se on ajankohtaista.
        Siitä, että meillä ei ole selkeää, julkaistua pitkän aikavälin politiikkaa autoilun kustannusten suhteen ovat vastuussa oivat poliittiset päättäjämme.

        Tänä vuonna on autovero ja ensi vuonna on autovero sekä siitäkin eteenpäin. Onhan teitä aina, jotka haluaisitte muuttaa "saavutetut edut", mutta ei oikeudenmukaisuutta voi syrjäyttää, joten eiköhän vain "nuolla haavamme" ja ja unohdeta siirtyminen kokonaan polttoaineveroukseen.
        Poliittiset päättäjämme ovat meidän itsemme valitsemia ja he ymmärtävät minkälaisia vaikeuksia syntyisi koko talouselämälle nyt jo korkeiden poltoaineverojen korotuksesta. Palautusjärjestelmät ovat täysin kuolleena syntynyt ajatus!


      • että,
        KPy kirjoitti:

        Mitä olen kuullut VM:n EU asiantutijoita, niin heillä on ainakin vahva usko verotuksen yhtenäistymiseen. Kyse on vain aikataulusta ;)

        sinulla on luja usko VM:n virkamiehiin. Muista kirjoittaa tuo muistelmiisi, niin ehkä se säilyy jälkipolvienkin ilosi!


      • mainita
        KPy kirjoitti:

        Mitä olen kuullut VM:n EU asiantutijoita, niin heillä on ainakin vahva usko verotuksen yhtenäistymiseen. Kyse on vain aikataulusta ;)

        muistelmissasi, miten jouduit ajamaan koko aktviielämäsi ikälopuilla autoilla, etkä koskaan päässyt nauttimaan autojen nykyajan hienouksista.


      • maat?
        näin... kirjoitti:

        Rekisteröintivero on ainoa järkevä tapa verottaa auton hankintaa ja käyttöä. Sitä voi porrastaa auton ominaisuuksien mukaan, kuten nyt tehdään ympäristövaikutusten pohjalta.
        Kaikki muu on aivan älytöntä jatkuvaa rahatusta, joka ei kuitenkaan tule autoilijoille ainakaan halvemmaksi.
        Kymmenen pistettä Suomen autoverouudistukselle, todennäköisesti monet muut maat seuraavat esimerkkiämme.

        Kyllähän se tietysti olisi kivaa jos verot poistettaisiin kokonaan, mitä sitä nyt turhaan palkkatuloa, alv:a, alkoholia, tupakkaa etc. tarvitsee verottaa - valtiohan ne voisi maksaa!!

        Kertoo nyt? Luuletko tosiaan, että "muissa" maissa äänestäjät suostuvat moiseen ja varsinkaan autoteollisuus? Esim. Ranskassa on n. joka 10 työntekijä jollain tavalla riippuvainen autoteollisuudesta ja luku on Saksassa joka 7:s!!!

        Sitäpaitsi miksi rekisteröintivero ei ole pelkästään päästöihin perustuva, vaan siinä on mukana kateuskerroin. Onko 100 000€ samoilla päästöillä jotenkin pahempi kuin 15 000€ auto?

        Mistä muuten kymmenepistettä? Sitähän taas joudutaan muuttamaan. Ei kai sellainen tekele mikään kymppi voi olla?


      • päättäjät
        minäkin... kirjoitti:

        Tänä vuonna on autovero ja ensi vuonna on autovero sekä siitäkin eteenpäin. Onhan teitä aina, jotka haluaisitte muuttaa "saavutetut edut", mutta ei oikeudenmukaisuutta voi syrjäyttää, joten eiköhän vain "nuolla haavamme" ja ja unohdeta siirtyminen kokonaan polttoaineveroukseen.
        Poliittiset päättäjämme ovat meidän itsemme valitsemia ja he ymmärtävät minkälaisia vaikeuksia syntyisi koko talouselämälle nyt jo korkeiden poltoaineverojen korotuksesta. Palautusjärjestelmät ovat täysin kuolleena syntynyt ajatus!

        eivät autoilun verotuksesta päätä PISTE! Kyllä pitää olla aika naivi, jos uskoo että päättävät.

        Tosiasiassa VM:n virkamiehet yhdessa autoalan oligarkkien kanssa on päättänyt ja tulee päättämään siitä.

        Pitäisi nyt kaikkien jo ymmärtää että Suomessa on voimassa virkamiesvalta, eikä mikään parlamentarismi. Koskee lähes kaikkea päätöksentekoa ja siksi mielestäni johtavat virkamiehet pitäisi vaihtaa aina hallitusvaihdoksien yhteydessä, että jotain muutoksiakin voisi tapahtua.

        ("Poliittiset päättäjämme ovat meidän itsemme valitsemia") Niin ovat, ja mitä sitten???


      • viime vuodella kirjoitti:

        on viimevuoden verot, tällä vuodella tämän vuoden ja parin vuoden päästä on omat sääntönsä.
        Onhan teitä aina jotka haluaisitte pitää "saavutetut edut", mutta ei kehitystä voi pysäyttää, joten eiköhän vain "nuolla haavamme". Eikä sitäkään kannata tehdä ennen kuin se on ajankohtaista.
        Siitä, että meillä ei ole selkeää, julkaistua pitkän aikavälin politiikkaa autoilun kustannusten suhteen ovat vastuussa oivat poliittiset päättäjämme.

        "...Siitä, että meillä ei ole selkeää, julkaistua pitkän aikavälin politiikkaa autoilun kustannusten suhteen ovat vastuussa oivat poliittiset päättäjämme."

        Periaatteessa noin, mutta poliitikot ajattelevat vaalikausittain, joten kovin pitkäaikaista strategista linjausta ei voi odottaa. Sen vuoksi virkamiesten vastuu tilanteesta on kiistämätön.


      • todellinen luonne
        maat? kirjoitti:

        Kertoo nyt? Luuletko tosiaan, että "muissa" maissa äänestäjät suostuvat moiseen ja varsinkaan autoteollisuus? Esim. Ranskassa on n. joka 10 työntekijä jollain tavalla riippuvainen autoteollisuudesta ja luku on Saksassa joka 7:s!!!

        Sitäpaitsi miksi rekisteröintivero ei ole pelkästään päästöihin perustuva, vaan siinä on mukana kateuskerroin. Onko 100 000€ samoilla päästöillä jotenkin pahempi kuin 15 000€ auto?

        Mistä muuten kymmenepistettä? Sitähän taas joudutaan muuttamaan. Ei kai sellainen tekele mikään kymppi voi olla?

        paljastuu jo tuosta:
        "Sitäpaitsi miksi rekisteröintivero ei ole pelkästään päästöihin perustuva, vaan siinä on mukana kateuskerroin. Onko 100 000€ samoilla päästöillä jotenkin pahempi kuin 15 000€ auto?"
        Täällä autolla liikkumisen verotus ja valitettavasti moni muukin asia on jäänyt täysin superministeriö VM:n pelinappulaksi.
        Naurettava oli tuo yläpuolella oleva väite että muut EUn maat seuraisivat suomen esimerkkiä autojen verotuksessa! No, joillekin kaikki keinot ovat sallittuja oman asian ajamiseksi.


      • todellinen luonne kirjoitti:

        paljastuu jo tuosta:
        "Sitäpaitsi miksi rekisteröintivero ei ole pelkästään päästöihin perustuva, vaan siinä on mukana kateuskerroin. Onko 100 000€ samoilla päästöillä jotenkin pahempi kuin 15 000€ auto?"
        Täällä autolla liikkumisen verotus ja valitettavasti moni muukin asia on jäänyt täysin superministeriö VM:n pelinappulaksi.
        Naurettava oli tuo yläpuolella oleva väite että muut EUn maat seuraisivat suomen esimerkkiä autojen verotuksessa! No, joillekin kaikki keinot ovat sallittuja oman asian ajamiseksi.

        "...Naurettava oli tuo yläpuolella oleva väite että muut EUn maat seuraisivat suomen esimerkkiä autojen verotuksessa! No, joillekin kaikki keinot ovat sallittuja oman asian ajamiseksi."

        Iso kysymys onkin, että minkä ihmeen asian ajamiseksi? Jos ajatellaan erilaisia eturyhmiä: yrittäjät, palkansaajat, maanvilejelijät jne, niin autovero ja yleensä liikenteen verotus ei ole kenenkään näistä etu. Kun mietitään taas poliittista kartaa ja verrataan edelliseen, niin autovero voi olla vain äärivasemmiston asialstalla.

        Viherpiipertäjät ovat sitten oma lukunsa, mutta heiltä ei voi odottaa rationaalista ajattelua. Autoverotus ei ole normaalin vihreiden äänestäjän etu. Eikä se vero ole muuten ympäristönkään etu, koska uudempi autokanta saastuttaa vähemmän.

        Oman lukunsa ovat ne, jotka pelkäävät joko työpaikkansa tai vaikutusvaltansa puolesta. Niitä ollee vain VM:ssä ja autojen arvon arvauslaitoksessa. Automaahantuojien etu ei korkea vero ole.


    • ole huolissasi

      Kyllä valtio aina keinot keksii millä verotetaan ja keinoille perusteet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe