suuruus lasketaan? Siis saako suomen oloissa yleensä kukaan suurempia summia, kuin sen ns.minimin? Ja jos joku saa, niin kuinkahan suuret tulot elatusvelvollisella täytyy olla että enemmän maksaa..
Elatustuki / -apu
2
497
Vastaukset
- löytyy vastaus
Oikeusministeriö on laatinut 2007, julkaisun josta voit löytää laskentakaavan jonka mukaan summa määräytyy. googleta vaikka:"Ohje lapsen elatusavun
suuruuden arvioimiseksi". Omalla kohdallani yritimme päästä lastenvalvojan avulla sopimukseen elatusavusta sekä tapaamisista, mutta exlläni on pari hyvää "neuvonantajaa" (lepakko-sisko sekä yh-sisko) jotka ovat lobanneet ettei lastenvalvojaa kannata uskoa, vaan kannattaa hakea kunnon korvausta julkisen oikeusavustajan (= hänelle maksuton) avulla... Exäni luopui aikoinaan aikaisemmista lapsistaan lasten isälle ja nyt on päättänyt saada kunnon korvauksen siitä, että halusi uuden elämän / perheen / tulevaisuuden minun kanssa.. ja minä hölmö kun uskoin että kaikki tuo olisi totta... en toivoisi tälläistä kenelekkään.. (ex ei sallinut minulle että olisin edes nähnyt pientä tyttöäni isänpäivänä).- arvutimasiin
aiemmin olikin niin, että lähivanhemman kannatti hakea elatusaputuomio käräjiltä mieluummin kuin sopia sosiaalitoimen "välityksellä". Tuomioistuimet kun määräsivät hyvinkin ankaria elatusapumaksuja suhteessa elatusvelvollisen elatuskykyyn. En tiedä kuinka - jos ollenkaan - oikeusministeriön ohjeet ovat vaikuttaneet nykyiseen tuomioistuinkäytäntöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225054- 244171
- 272401
- 342214
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191577- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144