Sisu on harvinainen rekkaveturina? Tiedän vain yhden vanhan ilmeisesti sk sarjalaisen, ja sekin pätkästy entisestä tukkiautosta. Uusia en ole irtoperävedossa ikinä nähnyt.
Miksiköhän
6
1187
Vastaukset
- ajattele,,,
nyy ihan ite jollain ivecolla tai daffilla tai volvolla tai sanialla saa irtoperän kyllä kulkemaan, niin säästetään autot oikeisiin töihin esim. lavetti, puu, sora tai muihin oikeisiin töihin.
- lavettikuski76
se sisu nyt kuitenkin tuosta lavetinveto kohdasta. Pari viikkoa jouduin Cat-sisulla vetämään ja oli suht karmea kokemus.
- oli,,
lavettikuski76 kirjoitti:
se sisu nyt kuitenkin tuosta lavetinveto kohdasta. Pari viikkoa jouduin Cat-sisulla vetämään ja oli suht karmea kokemus.
niin karmeeta? tietty jos lavettikokemus rajautuu niittikoppiin metsäkonelavettina niin ummarran.
- unohtui
oli,, kirjoitti:
niin karmeeta? tietty jos lavettikokemus rajautuu niittikoppiin metsäkonelavettina niin ummarran.
kotiin. Olin ajanut aikaisemmin oikeilla autoilla.
- lavettikuski76
oli,, kirjoitti:
niin karmeeta? tietty jos lavettikokemus rajautuu niittikoppiin metsäkonelavettina niin ummarran.
niittikoppia ei ole tullut kokeiltua, mutta muita kyllä. En hirmu suuria kuormia aja, kokonaispainot rajoittuu noin 150 tonniin. Edelliset ajokit on 2*FH 16 520 8*4:sia, Man TGA 530 6*4 ja nykyinen on FH 16 660 6*4. Ja myös Scania R620 8*4 on tuttu kapistus. Tosin pakko myöntää, että Sisu oli ajettu näistä eniten(n.460000km) ja ollut useimmalla kuskilla.
Saattoi olla viallinen kytkin, mutta liikkeelle lähtö suurella kuormalla oli joka kerta yhtä "repivä" kokemus. Ensin voimakasta nyintää ja sitten kytkin kerralla kiinni, että oikein pahaa teki.(Ja kierroksiakin piti hieman olla, muuten tämä tekniikan ihme aina sammua tupsahti.) Ja kytkinjarru luonnollissesti paskana monesta kuskista johtuen. Sitten kun laitteen sai liikkeelle ja tien päälle, niin alkoikin arvuuttelu, että mikähän näistä lukuisista varoitusvaloista ja vikakoodeista on oikeasti varteen otettava. Mukaanlukien öljynpaineen varoitusvalo, joka syttyi aina kovan kuormituksen jälkeen. (Oli kuulemma tehnyt sitä monesti aiemminkin, mutta silti oli joka kerta tukka pystössä kun moinen varoitusvalo vilahti).
No matka kuitenkin jatkui jonkin matkaa ja sitten alkoi se tankkauspaikan miettiminen, kun naftaa menikin aikalailla enemmän kuin olin ajatellut. Myönnän tosin oudon auton aina hieman kohottavan lukemaa, mutta ei kuitenkaan siinä syy aivan kokonaisuudessaan.
Kuitenkin lopulta perille päästiin ja todettiin, että hydrauliikan ulosotto ei toimi, eikä auto sammu avaimesta. Pienen soittelun jälkeen selvisi, että jos ABS välijohto on kiinni, niin kyseinen yksilö tekee moisia temppuja.
Viimein kuorma saatiin purettua ja eikun nukkumaan. Tosin korkeisiin ohjaamoihin tottuneena, matala ohjaamo korkealla keskikorokkeella oli jonkinmoinen harmin aihe.
Myös useammat muut asiat jäivät kyseisestä autosta hiertämään, mutta eiköhön tuossa ollut jo aluksi, tulee muuten jo mittaa kirjoitukseen.:-)
Varmaan jollain muulla päinvastaisia kokemuksia, mutta näin meillä.
- raneraneranerane
Neliölamppusta E sarjalaista on näkyny veturina muutamia kappaleita. yksi itseasiassa nettikoneessakin myynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224074- 183116
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3902201Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391929- 271881
- 311777
- 321629
- 141397
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681250- 121211