mitä 1-vuotiaalle mukaan reissuun?

- lomailija -

Onko kokemuksia 1-vuotiaan kanssa matkustamisesta Samanan alueella? Mitä kaikkea kannattaa varata mukaan Suomesta - esim. vaipat, maidot, ruuat, vai saako jotain tuotteita paikan päältä?

4

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äo 60

Ota pestäviä vaippoja, maidonvastiketta (laitat vain keitettyyn pulloveteen), tutit ja tuttipullot ovat kiven alla myös. Kysy Suomessa neuvolasta, tai apteekistakin saa hyviä ohjeita mm. odottavissa oleviin ja mahd. vältettäviin vatsaväänteisiin ja allergioihin tarvittavia lääkkeitä. Moskiittojakin saattaa yöllä olla.(elektroniset karkoittimet ja illalla kirkkaassa valossa esim. pyyheliinalla littaaminen. (ne Moskiitot ovat yleensä katossa ja pieninä tummina pisteinä juuri näkyviä)
      Korvakivut esim.lennoilla ovat mahdollisia ja muutenkin. Lääkkeet ovat kymmenkertaisissa hinnoissa Domeissa ja niin luotettavien lääkärien maksutkin.
      Lääkärikin perii pääsääntöisesti kulunsa etukäteen, joten saa itse selvittää mahd. matkavakuutuksen korvaavaavuus kotimaassa.
      Toivottavasti joku jatkaa listaa.
      Hyvää matkaa.

• jotain paikan päältä

mutta jos haluat pelata varman päälle, niin ota kaikki mukaan. Mietin tuota edellisen neuvoa pestävistä vaipoista... Millaisia mahtavat olla, nimittäin pyykin kuivuminen kestää tropiikin kosteudessa melko pitkään.

• varmanpäälle

itse kannoin esim. Egyptiin vaikka oli incl. hotelli kaikki mukaan.
        eli pakkasin purkkiruokia ja mehukeitoja,puuroja ym hyla 2dl pillimaitoja säilyy huoneen lämmössä ,eikä tarvi sitten nokkamukeja tai pulloja mukaan.
        Kun on ruuat täältä yksi stressi vähemmän -ei tarvitse pelkää lapsenpuolesta ainakaan ruuasta tulevia vaivoja-
        Vaipat ja rasvat myös messiin ja lisäksi ihanaksi haivaittu juttu lapsen lyhyt hihallinen ja lahkeellinen kelluntapuku. suojaa auringolta ja jos rannalla ja altaalla energinen lapsi säntäilee eipä sitten huku vaikka molskastaisikin.
        Joo, kyllä, painoa tulee 10-15kg no on tilaa sitten takaisin tulessa ja siellähän muuten pärjää vaateiden osalta pinellä.

• poazu
        varmanpäälle kirjoitti:

itse kannoin esim. Egyptiin vaikka oli incl. hotelli kaikki mukaan.
        eli pakkasin purkkiruokia ja mehukeitoja,puuroja ym hyla 2dl pillimaitoja säilyy huoneen lämmössä ,eikä tarvi sitten nokkamukeja tai pulloja mukaan.
        Kun on ruuat täältä yksi stressi vähemmän -ei tarvitse pelkää lapsenpuolesta ainakaan ruuasta tulevia vaivoja-
        Vaipat ja rasvat myös messiin ja lisäksi ihanaksi haivaittu juttu lapsen lyhyt hihallinen ja lahkeellinen kelluntapuku. suojaa auringolta ja jos rannalla ja altaalla energinen lapsi säntäilee eipä sitten huku vaikka molskastaisikin.
        Joo, kyllä, painoa tulee 10-15kg no on tilaa sitten takaisin tulessa ja siellähän muuten pärjää vaateiden osalta pinellä.

Egyptissä ja Domeissa on aivan eri ilmasto. Egyptissä kuivaa ja Domeissa kostea trooppinen joten kannattaa miettiä kaksi kertaa sitä kuivatuspuolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe