240 2.0K mottori happi

löytyykö apua

Löytyykö tietäjää, mistä johtuu pakokaasujen korkeahko "happiarvo"?
Kone on huippukunnossa, kansi on uusittu kokonaan, vaan happiarvot on ollu auton historia yläkantissa.

7

4355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Onko pakokaasuanalyysin lappua esittää ja ne arvot jos saisi näkyville.
      Mutta menään sitten näillä.Jossain on ilmavuoto pakoputki vuotaa? imusarja vuotaa..Laita mitä vuosimallia auto muistakaa jos kaikki tiedot näkyy saat helpommin vastauksen.Tämä K onko kaasutinmallinen vm 1985 ja bensakone

      • löytyykö apua

        Auto on vuosimallia -89.
        Kaasutinversio, kaikki silminnähden kohteet on tutkittu, pakoputki, pakosarja, imusarja, tiivisteet uusittiin kansirempan yhteydessä pari vuotta sitten...
        Moottori käy hyvin, tasaseen, voiko kaasuttimesta ruuvailla jotain happisäätöjä???
        Lappua ei ole nyt käsillä, mutta joka katsastuksessa arvo hipoo ylärajoja katsastusmiehen mukaan, uusi kats.leima noin 2viikkoa vanha.


      • volvo_puranen
        löytyykö apua kirjoitti:

        Auto on vuosimallia -89.
        Kaasutinversio, kaikki silminnähden kohteet on tutkittu, pakoputki, pakosarja, imusarja, tiivisteet uusittiin kansirempan yhteydessä pari vuotta sitten...
        Moottori käy hyvin, tasaseen, voiko kaasuttimesta ruuvailla jotain happisäätöjä???
        Lappua ei ole nyt käsillä, mutta joka katsastuksessa arvo hipoo ylärajoja katsastusmiehen mukaan, uusi kats.leima noin 2viikkoa vanha.

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.

        Joutokäyntinopeuden säätöruuvi joka näkyy selvästi siinä kaasuttimessa ruuvi jossa jousi ,säätö 5 kierrosta pohjasta mitattuna ,tarkista kummiskin kierokset.

        Seosruuvi on siinä kaasuttimen sivussa samalla tasolla kuin edellinen joutokäynnin ruuvi mutta se sivu jossa on kaasuvaijeri.Peitelevy ja tämän säätö on 8 kierrosta pohjasta mitattuna.
        Pohja=kiinni asento.
        Tämä säätö on paikallaan jos kaasutin on purettu tai muuten korjattu jolloin ne säädöt usein muuttuu,mutta korjaamolla on se hieno säätö sitten.


      • volvo 240
        volvo_puranen kirjoitti:

        Joutokäyntinopeuden säätöruuvi joka näkyy selvästi siinä kaasuttimessa ruuvi jossa jousi ,säätö 5 kierrosta pohjasta mitattuna ,tarkista kummiskin kierokset.

        Seosruuvi on siinä kaasuttimen sivussa samalla tasolla kuin edellinen joutokäynnin ruuvi mutta se sivu jossa on kaasuvaijeri.Peitelevy ja tämän säätö on 8 kierrosta pohjasta mitattuna.
        Pohja=kiinni asento.
        Tämä säätö on paikallaan jos kaasutin on purettu tai muuten korjattu jolloin ne säädöt usein muuttuu,mutta korjaamolla on se hieno säätö sitten.

        No ensinnäkin se riippuu mikä kaasari sulla siinä on
        jos se on solexin cisac niin heitä sillä vesilintua.
        ja hommaa uus kaasari kokonaan. solexin pysty kaasari ei ole mikään helppo säätää kohalleen ja ammattimiehet ottaa siitä hyvät rahat liikkeessä. halvemmaksi tulee ostaa uus kaasari tai käytetty.


      • 240 omistaja myös
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.

        Korjaisin tuota bensiinisuositusta --> vm. -88 ja sitä uudempiin, joissa on B200K moottori, bensiinisuositus on 95E. Vanhemmisssa B200K moottoreissa joutuu käyttämään tuota 98E:tä...


      • volvo_puranen
        240 omistaja myös kirjoitti:

        Korjaisin tuota bensiinisuositusta --> vm. -88 ja sitä uudempiin, joissa on B200K moottori, bensiinisuositus on 95E. Vanhemmisssa B200K moottoreissa joutuu käyttämään tuota 98E:tä...

        Nopesti laskin jos auto vie 8l/100km ja ajetaan 20000km vuodessa
        98 ajettuna tämä matkaa maksaa 1936€
        95 ajettuna tämä matka maksaa 18888€
        Erotus 48 € mutta autossa voi pitää sytytysennakot aikaisemalla(ei nakuta painaessa kaasua) jolloin kulutus laskee.Tähän perustuu minun suositus aina näissä bensoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2268
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2246
    Aihe