hotelli/guesthouse ho chi minh

maijukka.

Voiko kukaan suositella mitään max. 20€/yö? Tarviiko yleensä varata etukäteen hotellia helmikuun alussa vai onko siellä tarjontaa yllinkyllin? Ihan halvatkin guesthouset käy, jos vaan on siistit ja rauhalliset paikat. Kiitos vastauksista.

2

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Helmikuun alku saattaa olla hieman hankala aika, sillä Vietnamissa vietetään TET-juhlaa (Uutta vuotta) ja Vietnamilaisilla on silloin loma-aika. Ho Chi Minh:stä uskoisin kuitenkin majoituksen löytyvät suht helposti. Ben Thanh-marketin lähistöllä on alue, jossa on todella paljon tarjolla juuri 10-20 Euron hintaisia majoituksia. Ihan siistejä ja mukavia on itselle ainakin osunut kohdalle ja tuolla hinnalla saa oman wc:n ja suihkunkin. Kannattaa siis suunnata esim. Bui Vien-kadulle, tai Ngyen Trai-kadulle, joiden varrella ja lähistöllä on hotelleja tarjolla paljon. Molemmat kadut ovat aivan keskustassa, joten liikkuminen on helppoa. Mukavaa matkaa Vietnamiin, joka mielestäni on todella mukava maa. Pieni vinkki vielä takseista kentällä (mikäli et ole Vietnamissa aikaisemmin ollut); kuskit ovat oppineet vuoden sisällä sen, että maahan saapuvat turistit eivät vielä tiedä hintatasoa ja tarjoavat taksikyytiä keskustaan jopa 35 taalan hintaan. Kysele taksia, joka ajaa mittari päällä, niin pääset keskustaan vähän reilu 100 000 dongilla.

• xin chao

löytyy tältä saitilta: http://www.reidontravel.com/saigon/saigon-sleeping/
      Reidontravelista löytyy mielestäni kaikki, mitä reissaaja Vietnamissa tarvitsee. Itse käytin kuukauden matkallani etupäässä sieltä löytynyttä tietoa, kartat printtasin etukäteen kotona. Lonely Planetin tiedot olivat jotenkin "vanhentuneempia", puutteellisia ja kartat epätarkempia.

Taksien kanssa riitelyn vältät ottamalla bussin no 152 De Thamille/Pham Ngu Laolle, maksaa 1000 dongia. Matka Pham Ngu Laolle kestää n. 15-30min riippuen ruuhkasta. Tai jos varaat majapaikan etukäteen, kysy, jos heillä on airport pick-up. Maksaa n. 10-15 $.

TET näyttää tänä vuonna osuvan maanantaille 26.1., joten ruuhkaa alkaa olla joka puolella varmaan jo edellisenä viikonloppuna. Jos olen oikein käsittänyt, pitävät useat vietnamilaiset viikon verran lomaa TET:in aikaan eli helmikuun alussa pitäis olla tilanne taas suht normaali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5770
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5263
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2984
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2434
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1922
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1624
    Aihe