Moi,
Aika pikku juttu varmaankin.
Mulla on yksinkertainen php koodi tiedostona, esim:
..ja jos avaan tuon tiedoston webin yli se toimii OK.
MUTTA, sitten jos olen upottanut tämän saman php koodin suoraan HTML koodin sekaan, (käytän samaa serveriä, jossa PHP toimii siis ok), niin se koodi näkyykin suoraan siellä sivulla tuollaisenaan.. eikä se PHP siis suorita tuota koodia sieltä HTML tiedoston seassa.
Onkohan mulla joku pikku asetus apachessa/PHP:ssa väärin?
En vaan nyt tajuu..
PHP koodi näkyy suoraan sivulla eikä toimi
Roosa82
3
618
Vastaukset
- php hötömöttö
..saattaa vika olla siinä että nimeät sivun html:ksi muuta tarkennin php:ksi, äkkiseltään tulis mieleeen tuollainen, php tulkki kun ei ehkä yritäkkään tulkita hötömöttö sivuja.
- html-koodin
seassa on pikkasenkin php-koodia täytyy
tiedostonimen olla xxxx.php
Tuosta päätteestä php-tulkki älyää alkaa
tutkimaan sitä.- Roosa82
Joo, nyt se toimii. Muutin tiedoston HTML päätteen PHP:ksi.
Kiitos tosi paljon nopeasta avusta. Taidan olla vielä unessa..
Thänks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225124- 254278
- 272441
- 342234
- 371988
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164