Koulutuskeskus Salpaus,Asikkala?

sumppa86

Kertoisitteko kokemuksianne Asikkalan pieneläinhoitajan perustutkinnosta?Mitä piditte?Millanen opiskelutahti?Millainen asuntola?Millainen oli pääsykoe?Kuinka työllistyitte koulun jälkeen?Yms.Kaikkea mitä tulee mieleen?

4

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purnauskis

itse olen lukion jo käynyt ja tulin viime syksynä opiskelemaan asikkalaan, eläintenhoitajaksi.
      Kannattaa perehtyä koulutusohjelmaan (salpaus.fi) ettei tule yllätyksiä, sillä koulutus on täällä hyvinkin maatalouspainotteinen. Käsittelemme mm. viljelyä ja työkoneita, sillä ne täytyy osata jos lomittajaksi aikoo. Myöhemmin yhteisten opintojen päättyessä (meillä ens vuonna) valitsemme suuntaudummeko pien- vai tuotantoeläimiin.
      Mielestäni opiskelutahti ei ole ollenkaan mahdoton. Pikemminkin tiukempaakin voisi olla. Navettaviikko otti kyllä koville kun koulua samaan aikaan ja navettatyöt olivat uusia. Asuntolassa olen asunut ainoastaan navetta- ja pieneläinviikkoni. On soluasuntoja ja sitten yksittäis/pari asuntoja, joihin voi tuoda oman lemmikin jos luvat koululta kunnossa. (vaaditaan mm. rokotustodistukset)
      Pääsykoe oli mielestäni helppo. Käytännönkoe, kirjallinen (lyhyt essee vain) ja haastattelu. Ei mitenkään erikoista, eikä pääsykoe kuitenkaan ole se suurin vaikuttajat otetaanko sinut kouluun vai ei.
      Siitä vain tutustumaan koulutusohjelmaan ja kiinnostumaan lisää.. :)

• Anonyymi

Sigma

• Salpaukseenhakemassa

Onko kukaa menossa tonne Salpaukseen tutustumaa kouluun perjantaina/lauantaina? Mie oon menossa, sitä en tosin tiiä et kumpana päivänä. En tajunnu siitä tiedotteesta salpauksen sivulla, et kumpana päivänä sinne pitäis mennä jos kouluun tahtoo tutustumaan... Kellään tietoo tästä? :D

• Minni_L

Mä oon kans menos, tavataanko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49