Hei kaikille!
En mielelläni tuomitse ketään, en arvota ihmisiä heidän valintojensa perusteella, enkä liiemmin arvostelekaan kanssaveljiäni ja -siskojani, mutta tänään teen poikkeuksen sillä asioidessani lähikaupassani eräänä päivänä näin vastenmielisen näyn joka viilsi sydämeeni särön.
Lihatiskiä ohittaessani kuulin hiljaista itkua ja kun käänsin pääni, kyllä mulla on pää, näin pikkutytön vain noin 6-7-vuotiaan katsoen äitiää lohduttomasti silmiin ja sanoen hiljaisella, mutta sydäntä särkevällä äänellä "äiti, äiti, en mä haluu" äiti ei ollut huomaavinaan ja jatkoi asioimistaan tiskillä. "Se on tapettu, en mä haluu" jatkoi tyttö, lihatiskin toisella puolella lihamestarin paketoidessa elotonta lihankimpaletta kuten tuhannesti aiemmin.
Jatkoin matkaani kohti lehtihyllyä kuullen mielessäni vielä tytön hiljaiset sanat äidilleen "se on tapettu", tuli väkisinkin tippa silmäkulmaan ja aloin hoilata mielessäni Sheer Terrorin versiota Curen hitistä "Boys Don't Cry", nielaisin ja jatkoi matkaani.
Kotona uusi Jallu sylissäni en voinut keskittyä lehteen, vaan mieleni valtasi synkkyys ja epätoivo, ja tytön hiljainen pyyntö äidilleen "en mä haluu" riipi sieluani.
Mikä on tämä maailma jossa lapsi osaa arvostaa elämää enemmän kuin aikuinen?
Boys Don't Cry sanotaan, mutta tänään tunsin jotain outoa sydämelläni ja tunsin jonkin valuvan poskeani pitkin.:'(
http://www.youtube.com/watch?v=orMgooRpx8g
Sydämeeni piikin kai sain
8
600
Vastaukset
- Hellevi
Walt Disney on rahansa ansainnut.
- F. Kissa
Minäkin olen lukenut tuon saman sarjakuvan. Se oli englanninkielisiä Animal Rights juttuja. Lopuksi se lapsi kirjoitti siihen kaupan tiskiin "Meat is murder"
- jatkonovellit -osioon
Upea kertomus, mutta kuuluu kyllä tuonne "jatkonovellit" osioon.
Vai onko tässä sittenkin kyseessä joku uudelleenkierrätetty raittiuskilpakirjoitus jossa baaritiski on muutettu lihatiskiksi, kaljatuoppi lihankimpaleeksi ja baarimestari lihamestariksi? - lihamestari-
Ja sitten sä heräsit? Vittu mitä paskaa. Ei oo sulla mielikuvituksessas rajoja kun käyt jotain juttuja vielä pikkutytöistä tänne vääntämään.
- Totuudenpuhuja
Muistin juuri erään tapauksen joka sattui muistaakseni ollessani esikouluiässä.
Isoisälläni oli yhden kesän pihalla kolme isoa kania/jänistä ja minä taisin pitää niitä ihan normaaleina lemmikkeinä.
Eräänä syyspäivänä sitten isovanhempieni luona oli lihasoppaa ruokana ja minä olin paikalla vanhempieni kanssa.
Aika nopeasti sitten kävi ilmi että niistä jäniksistä oli tehty soppaa, mihin ne oli alunperinkin tarkoitettu.
Kun minulle kerrottiin tämä, niin en itse muista tätä, mutta vanhempieni mukaan sanoin vain lakonisesti "Tää on aika hyvää" ja jatkoin syömistä hyvällä ruokahalulla.
Tämä taisi olla myös se hetki kun tajusin olevani paha ihminen. - :DD
Et voi olla tosissas :D:D:D Hahhahaha! Kaikennäkösiä hörhöjä.. Pitäähän sitä syödä jotain. Ja mieluummin kaikkea, kun ihminen sattuu olemaan sekasyöjä. Kyllä tuo tyttö vielä oppii että elämässä on PALJON tärkeämpiäkin asioita mietittävänä. Toivon ainakin niin.
- järki käteen
Ehkäpä OE/EVR-porukan olisi syytä katsoa peiliin. Pikkulasten ajatuksia ei pitäisi myrkyttää epärealistisella hörhöilyllä. Tuonkin tyttöparan päiväkodissa oli varmaan käynyt joku OE-huumehörhö propagoimassa siitä miten luonnollisen ruuan syöminen on pahaa.
Meidän lapset ovat osallistuneet teurasruhojen paloitteluun siitä lähtien kun ovat oppineet kävelemään. Ei ole tullut lihatiskillä mitään episodeja.- Maalaistalollinen
olen paloitellut lihaa pienestä pitäen ja nähnyt eläinten teurastusta omalla maatilallamme. Ja siksi minusta tuli kasvissyöjä jo nuorella iällä. Vieläkään ei tee heikkoa luomulihan paloittelu koiriani varten, mutta omaksi ravinnokseni en halua eläimiä tapettavan.
En paheksu niitä, jotka silloin tällöin syövät luomulihaa tai muuten eettisesti kasvatettua eläintä. Mutta tehokasvatettujen tai huonoissa oloissa pidettyjen eläinten syömisessä ei ole mitään luonnollista eikä hyväksyttävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884