Odotan toista lastamme vk 24 3 ja olen käynyt jo useamman kerran verikokeissa koska minulla on todettu olevan Anti-D vastaaineet hieman koholla. Itse olen Rh - ja esikoinen Rh kuten miehenikin joka on D-antigeenin suhteen positiivinen, tod.näk. homotsygootti joka tarkoittaa sitä, että kaikki hänen lapsensa perivät ominaisuuden.
Minulle on jo varattu aika äitiyspolille ultraan jossa seurataan mahd. sikiön anemiaa ja turvotusta. En millään malta odottaa tietoa käynniltä joten kyselenkin onko jollan kokemusta vastaavasta? Netin (terveyskirjaston) tietojen mukaan on mahdollista, että synnynnyttäisin yliopistollisessa sairaalassa (lähin n.150km päässä, keskussairaala miltei naapurissa) varmuuden vuoksi, jos verensiirto vastasyntyneelle olisi tarpeellista. Tietääkö joku mitkä kriteerit tähän on, että en synnytäisikään kotisairaalassani?
Esikoiseni oli keltainen synnyttyään ja se hoidettiin mallikkaasti ja muita hoitoja ei tarvittu. Ekan lapsenhan kohdalla ei ole sen suurempia riskejä pahempaan.
Vastasyntyneen hemolyyttinen tauti ja synnytys
0
262
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397