Miten avointa

teillä on ? ? ? ?

Niin, otsikkoon viitaten:
- Luurankoja kaapissa, joita ei mistään hinnasta kertoisi aviokumppanille ?? Ennen avioitumista tai avioitumisen jälkeen tapahtunut ? ? ?
- Saako aviopuoliso lukea s-postisi tai katsoa puhelimesi lokin ??

Meillä on sinänsä "omituinen" tilanne, että itse olen valmis avaamaan s-postit, jopa olen antanut salasanat puolisolle, mutta toinen pitää kiinni oikeudestaan pitää itsellään salaisuuksia; Sinänsä minua ei hänen mikään "salaisuutensa" kiinnosta, mutta jonkinmoinen "kutina" on, jostain mikä voisi johtaa eroon, esim. salasuhde ? ? ??

222

49298

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avointa.....

Puhelimeni ei sisällä mitään kiinnostavaa, yleensä poistan kaikki viestit luettuani ne.
      Puhelutiedot poistan aina muistaessani, päivittäin tai viikoittain.

Sähköpostit avautuu yhteiselle kotikoneelle kenen tahansa luettevaksi ilman salasanoja.

Kaikkia lapsuuteni noloimpia juttuja en kertoisi edes puolisolle.

• NAISET-

Ette varmaan seuraile esim. suomi24.fi kaupunki huoneita. Siellä ei ole muita, kun naimisissa olevia keski-ikäisiä ukkomiehiä vonkaamassa naisia salasuhteisiin ja sähköposti paukkuu. Ja käykääpä vilkaisemassa, vaikka iskuri.net. Varmasti moni tunnistaa sieltä ukkonsa vehkeet. Kyllä olette sinisilmäisiä. Sinkkunainen hehehheeh

• täysin avointa. Ei ole syytä salailuun. On yhteiset kaverit ja harrastukset. Luottamus on molemminpuolista, mutta koskaan ei pidä luottaa 100% toiseen. On hyvä tarkkailla jatkuvasti missä kunnossa suhde on (muutoinkin kuin toisen s-postista), ja pitää huoli omasta osuudestaan. Ei pidä päästää itseään rempsahtamaan. Töitä suhteen eteen tulee tehdä molempien.

• S-postit sun muut

Mjaa, muistelen, että joskus luin juttua, että joku vaimoke oli miehensä sähköposteja salaa lukenut, eikös se ole ihan yksityisyyden suojan vastaista? Toi nyt meni vähän off-topikkiin, mutta itse en halua edes avovaimoni s-posteja, teksti viestejä yms lukea, eikä hän lue minun, niin se pitäs ollakkin minusta. Vähän niinku lukis toisen kirjeitä jos tuommosta tekee :P

• Rouva M
        lontoon_tyylit kirjoitti:

täysin avointa. Ei ole syytä salailuun. On yhteiset kaverit ja harrastukset. Luottamus on molemminpuolista, mutta koskaan ei pidä luottaa 100% toiseen. On hyvä tarkkailla jatkuvasti missä kunnossa suhde on (muutoinkin kuin toisen s-postista), ja pitää huoli omasta osuudestaan. Ei pidä päästää itseään rempsahtamaan. Töitä suhteen eteen tulee tehdä molempien.

..avioliiton tarkoitus ei ole se että ollaan kun perskärpäset jokapaikassa,kummallakin pitää SAADA olla edes jotain omaa,edes sähköposti jos ei muuta.kyllä se alkaa pitemmän päälle ahdistamaan.

• Setä M
        Rouva M kirjoitti:

..avioliiton tarkoitus ei ole se että ollaan kun perskärpäset jokapaikassa,kummallakin pitää SAADA olla edes jotain omaa,edes sähköposti jos ei muuta.kyllä se alkaa pitemmän päälle ahdistamaan.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi :O))

• jokaisella oikeus
        NAISET- kirjoitti:

Ette varmaan seuraile esim. suomi24.fi kaupunki huoneita. Siellä ei ole muita, kun naimisissa olevia keski-ikäisiä ukkomiehiä vonkaamassa naisia salasuhteisiin ja sähköposti paukkuu. Ja käykääpä vilkaisemassa, vaikka iskuri.net. Varmasti moni tunnistaa sieltä ukkonsa vehkeet. Kyllä olette sinisilmäisiä. Sinkkunainen hehehheeh

Ihan yksi hailee:) Jos mun ukon "työkalut" olisi siellä, niin mitä sitten? Unelmia sa olla, tositoimet pitää vaan pystyä järjellä tsekkaamaan jokaisen - siis oma markki siitinä.

Alustukseen: Joo, ei kiinnosta. Luen perheessä sähköpostit kuten jokainen, koska meillä kaikilla on yhteinen loota. Jokaisella olkoon omansa, jos siihen tarve. Ukko ei vastaa kuin hengenhädässä tai pakotettuna kännykkääni. Siistii kyllä nettiroskat ja vastatut puhelut ym. pyynnöstä. Minä en ole ikinä jaksanut kiinnostua "siinä mielessä" yksityisyydestä, että kyylisin onko viritelmiä. Puhelimeensa vastaan jos näen erittäin tutun soittavan useatta kertaa, eikä omistajaa ole lähimaillakaan.

Jokainen tajuaa, että uskollisuus tai uskottomuus on ihan muualla kuin kyylimisessä. Se on sisäänrakennettu juttu ja hiukka ajatusta ja järkeä muassa.

• Agsentti10
        S-postit sun muut kirjoitti:

Mjaa, muistelen, että joskus luin juttua, että joku vaimoke oli miehensä sähköposteja salaa lukenut, eikös se ole ihan yksityisyyden suojan vastaista? Toi nyt meni vähän off-topikkiin, mutta itse en halua edes avovaimoni s-posteja, teksti viestejä yms lukea, eikä hän lue minun, niin se pitäs ollakkin minusta. Vähän niinku lukis toisen kirjeitä jos tuommosta tekee :P

Avoliittoni perusta on Mappi A, erittäin salainen. En avaa tarvittaessakaan. Muutenkin asiani ja ajatukseni ja tekoni ovat erittäin salaisia. Muija saa (ja pitää) paljastaa kaikki; myös itsensä joka päivä. Ilman vaatteita. Minä avaan vain vetoketjuni.

• mie vaan
        lontoon_tyylit kirjoitti:

täysin avointa. Ei ole syytä salailuun. On yhteiset kaverit ja harrastukset. Luottamus on molemminpuolista, mutta koskaan ei pidä luottaa 100% toiseen. On hyvä tarkkailla jatkuvasti missä kunnossa suhde on (muutoinkin kuin toisen s-postista), ja pitää huoli omasta osuudestaan. Ei pidä päästää itseään rempsahtamaan. Töitä suhteen eteen tulee tehdä molempien.

Aikas järkkyä ajatella että pitäis jatkuvasti olla varpaillaan ja miettiä mitähän tuo mies milloinkin tekee.
        Sehän on vain itsensä rääkkäämistä.
        Kyllä se luotto täytyy olla kunnossa ei muuten voi elää.
        Kuten joku tuolla jo sanoikin että ukko saa esitellä itseään jossain typerässä nettisivustossa jos niin tykkää mutta se että toteuttaa ajatuksensa on toinen juttu.

Kyllä kaikilla pitää mielestäni olla oikeus yksitysyyteen.
        Jos joku haluaa että toinen tietää kaiken mitä puhelimessa tai koneella tapahtuu niin siitä vaan mutta mielestäni toiselta ei voi moista odottaa.
        Keskustelun aloittajalle sen verran että tuskin tuolla miehellä ketään on mutta kaikki miesten jutut ei vaan ole aina tarkoitettu meidän naisten korville.
        En itse ainakaan halua että ukkoni tulis lukemaan esim mun mese keskusteluja joissa puin kaverini kanssa meidän seksielämää:D

• AHHAHAHAHHA
        jokaisella oikeus kirjoitti:

Ihan yksi hailee:) Jos mun ukon "työkalut" olisi siellä, niin mitä sitten? Unelmia sa olla, tositoimet pitää vaan pystyä järjellä tsekkaamaan jokaisen - siis oma markki siitinä.

Alustukseen: Joo, ei kiinnosta. Luen perheessä sähköpostit kuten jokainen, koska meillä kaikilla on yhteinen loota. Jokaisella olkoon omansa, jos siihen tarve. Ukko ei vastaa kuin hengenhädässä tai pakotettuna kännykkääni. Siistii kyllä nettiroskat ja vastatut puhelut ym. pyynnöstä. Minä en ole ikinä jaksanut kiinnostua "siinä mielessä" yksityisyydestä, että kyylisin onko viritelmiä. Puhelimeensa vastaan jos näen erittäin tutun soittavan useatta kertaa, eikä omistajaa ole lähimaillakaan.

Jokainen tajuaa, että uskollisuus tai uskottomuus on ihan muualla kuin kyylimisessä. Se on sisäänrakennettu juttu ja hiukka ajatusta ja järkeä muassa.

Mitenkäs on työpaikan sähköposti? Ukot ja akat chattäilee työaikana hyvin paljon - ähäkutti.... ihihihihihih

• voi pientä
        Agsentti10 kirjoitti:

Avoliittoni perusta on Mappi A, erittäin salainen. En avaa tarvittaessakaan. Muutenkin asiani ja ajatukseni ja tekoni ovat erittäin salaisia. Muija saa (ja pitää) paljastaa kaikki; myös itsensä joka päivä. Ilman vaatteita. Minä avaan vain vetoketjuni.

Ihmeellinen tämä virtuaalimaailma, vai mitä! Täällä sunlaisellakin voi olla muija! :)

• Agsentti10
        voi pientä kirjoitti:

Ihmeellinen tämä virtuaalimaailma, vai mitä! Täällä sunlaisellakin voi olla muija! :)

Täytyy, pitää, pakko rehellisesti kertoa; en milloinkaan ole löytänyt muijaa, vaimoa, tyttöystävää internetin ihmeellisestä virtuaalimaailmasta. haluaisin. Kuinka se tapahtuu. Miten pitää toimia. En osaa internettiä.

• Rouva M
        Setä M kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi :O))

minun kanssa on paras ollakkin samaa mieltä:)

• höpön...
        Rouva M kirjoitti:

jos ollaan suhteessa niin silloin ei ole salaisuuksia...jos ollaan sinkku niin silloinhan saa olla vaikka miten monta omaa sähköpostia...tokl ei kukaan kiinni ole vain luottamuksesta kyse ja se ei tule sillä että kumpikin huvittelee koko ajan muissa suhteissa tai omissa sähköpostiosoitteissa tms...tämä on taivahan tosi...

• SivistynytNainen
        NAISET- kirjoitti:

Olet oikeassa. Ukkomiehet hakevat juuri Vain panoseuraa Ei muuta.. Ne eronneet akkarukat luulevat että saavat vielä hyvän miehen toiselta mutta luuloksi vaan jää.. Eronneet akat jotka jalkojaan levittelevät toisen miehelle ei ole sivistystä eikä mitään kunniotusta ehkä ei järkeäkään päässä.

• ähäkutti ittelles
        AHHAHAHAHHA kirjoitti:

Mitenkäs on työpaikan sähköposti? Ukot ja akat chattäilee työaikana hyvin paljon - ähäkutti.... ihihihihihih

Saatko sä kiksejä tosta? Pitäiskö täällä elää valmiiksi epäluottavaisena kaikkia kohtaan, erityisesti omaa puolisoa epäillen?
        Eikös jokainen itse kanna omat taakkansa? Jos ukko tai akka chättäilee työaikanaan niin omapa on asiansa. Juicea siteeraakseni kadehdi en niitä jota elävät kaksoiselämää..
        Yhdessäkin on ihan riittävästi.

• Rouva M
        höpön... kirjoitti:

jos ollaan suhteessa niin silloin ei ole salaisuuksia...jos ollaan sinkku niin silloinhan saa olla vaikka miten monta omaa sähköpostia...tokl ei kukaan kiinni ole vain luottamuksesta kyse ja se ei tule sillä että kumpikin huvittelee koko ajan muissa suhteissa tai omissa sähköpostiosoitteissa tms...tämä on taivahan tosi...

...se on sun mielipide ja mulla on omani,mut ei toista voi omistaa,sekin on taivahan tosi.kukahan senkin on keksiny että naimisissa ei saa edes jutella vastakkaiselle sukupuolelle?

• Rouva M
        höpön... kirjoitti:

sitä voi kutsua myös nimellä "läheisriippuvaisuus"..tiedän pariskuntia ketkä ei osaa eikä uskalla mennä edes ruokakauppaan ilman toista,mä ainakii tukehtusin semmosessa suhteessa.JA en tarkota että olen pettämässä vaikka onkin miespuolisia ystäviä.

• muka...
        Rouva M kirjoitti:

...se on sun mielipide ja mulla on omani,mut ei toista voi omistaa,sekin on taivahan tosi.kukahan senkin on keksiny että naimisissa ei saa edes jutella vastakkaiselle sukupuolelle?

noin...? opettele lukemaan...puoliso jonka kanssa jaetaan punkka jaetaan muutkin salaisuudet...näin on...

• vain...
        Rouva M kirjoitti:

sitä voi kutsua myös nimellä "läheisriippuvaisuus"..tiedän pariskuntia ketkä ei osaa eikä uskalla mennä edes ruokakauppaan ilman toista,mä ainakii tukehtusin semmosessa suhteessa.JA en tarkota että olen pettämässä vaikka onkin miespuolisia ystäviä.

kade kun et kykene lämpimään suhteeseen ja sellaisiakin vielä on olemassa ilman sitä sinun läheisriippuvaisuuttasi...

• olla.
        ähäkutti ittelles kirjoitti:

Saatko sä kiksejä tosta? Pitäiskö täällä elää valmiiksi epäluottavaisena kaikkia kohtaan, erityisesti omaa puolisoa epäillen?
        Eikös jokainen itse kanna omat taakkansa? Jos ukko tai akka chättäilee työaikanaan niin omapa on asiansa. Juicea siteeraakseni kadehdi en niitä jota elävät kaksoiselämää..
        Yhdessäkin on ihan riittävästi.

suomi24 toimitus ei taaskaan ole keksinyt mitään muuta, millä roikottaa ihmisiä täällä niin, ettei ne menisi rappiolle ja vahingossa meni tapaamaan ketään elävässä elämässä.

• NÄIN ON

Jees, puolisoiden välillä täytyy olla kaikki avointa. Ei mitään salkkareita tai huoraamisia.
        Ei siit muuten mitään tuu. Jos haluu pelehtiä, niin erotkaa.

Se mitä oli ennen avioliittoa, se on jokaisen oma asia. Niitä aikoja muistellaan vain hymyissä suin.

Kyllä rehellisessä avioliitossa on ihanaa.

• JOS pirulle
        NÄIN ON kirjoitti:

Jees, puolisoiden välillä täytyy olla kaikki avointa. Ei mitään salkkareita tai huoraamisia.
        Ei siit muuten mitään tuu. Jos haluu pelehtiä, niin erotkaa.

Se mitä oli ennen avioliittoa, se on jokaisen oma asia. Niitä aikoja muistellaan vain hymyissä suin.

Kyllä rehellisessä avioliitossa on ihanaa.

Antaa pikkusormen, voi viedä koko käden. Viattomalta tuntuvasta puuhailusta voi mennä koko parisuhde............

• tiina101
        SivistynytNainen kirjoitti:

Olet oikeassa. Ukkomiehet hakevat juuri Vain panoseuraa Ei muuta.. Ne eronneet akkarukat luulevat että saavat vielä hyvän miehen toiselta mutta luuloksi vaan jää.. Eronneet akat jotka jalkojaan levittelevät toisen miehelle ei ole sivistystä eikä mitään kunniotusta ehkä ei järkeäkään päässä.

Mielestäni jokaiselle kuuluu jonkinlainen yksityisyys. Oli naimisissa tai ei niin ei ihminen ole kenenkään omaisuutta eikä sähköpostin tai kännykän syynääminen ole tae uskollisuudesta tai uskottomuudesta. Mitä tulee tuohon eronneiden naisten jalkojen levittelyyn niin mielestäni vapaa, eronnut nainen ei tee mitään väärää levitellessään jalkojaan se naimisissa oleva mies siinä väärin tekee. Harvaa miestä pakottaa tarvitsee. Minä en ikinä olettaisi sinisilmäisesti mahdollisen mieheni olevan uskollinen. Olen monesti ollut suhteessa sellaiseen naimisissa olevaan mieheen jonka vaimo, ystävät tai suku ei missään olosuhteissa uskoisi kyseisen henkilön pettävän. Eikä se todellakaan ole mikään ylpeilyn aihe. Elämä on julmaa. Pitää olla onnellinen siitä mitä on ja mitä saa, ei sokeasti uskoa johonkin sellaiseen mikä on mahdotonta. Ketään et voi loppupeleissä omistaa tai sitoa itseesi koko elämäksesi.

• Rouva M
        muka... kirjoitti:

noin...? opettele lukemaan...puoliso jonka kanssa jaetaan punkka jaetaan muutkin salaisuudet...näin on...

juu osasin lukea täysin,mutta silti saa olla omat "salaisuudet" jokaisella mutta jokainen taaplaa tyylillään,toiset sitoo pulisonsa ja toiset ei :)ja silti voi olla yhdessä ja jopa onnellisia,ja taaskaan en tarkoita pettämistä.

• Rouva M
        vain... kirjoitti:

kade kun et kykene lämpimään suhteeseen ja sellaisiakin vielä on olemassa ilman sitä sinun läheisriippuvaisuuttasi...

ja taas siellä on joku VIISAS joka tuntee mut läpikotaisin sekä mun rakkaan mieheni,mut noita riittää:)

• ??mmm

Itsellä ei luurankoja kaapissa. Puolisosta en tiedä :D

Molemmilla omat sähköpostit ja salasanat; kumpikaan ei ole osoittanut kiinnostusta toisen posteja kohtaan. Siis ainakaan maininnut asiasta.
      Saa puoliso katsoa puhelimen lokit ja viestit, jos haluaa - ei ole pyytänyt. Henk koht sähköposteja esim. sisaruksilta tai ystäviltäni en näyttäisi, jos ne sisältäisivät näitä muita ihmisiä koskevia henkilökohtaisia tietoja.

Minusta ihmisellä on oltava yksityisyys, jota ei tarvitse puolisollekaan jakaa (esim. just sähköpostit).

• ilman tekstareiden katsomis...

Sähköpostit, tekstarit ja muut puhelutiedot on ihan omia, mutta jos mun miestä asia kalvaisi niin saa kyllä katsoa. Sama toisinpäin. Ei ole kumpaakaan vielä kalvanut. Kysyn kyllä aina kuka soitti, koska olen utelias. Mies ei kysy multa, mutta kerronkin kysymättä.
      Ei ole mulla isompia luurankoja kaapissa, toki on asioita, joita en puolisolleni kerro, mutta yhtä hyvin voisin kertoa, ovat merkityksettömiä ns. omia asioita. Kaikesta on puhuttu ennen ja jälkeen avioitumisen.

• avointa on

Täällä vain treffisivuilla kehutaan,kuinka avointa on,ja samalla ollaan hakemaassa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen!!
        Puhukaa mitä puhutte!!

• misu1977
        avointa on kirjoitti:

Täällä vain treffisivuilla kehutaan,kuinka avointa on,ja samalla ollaan hakemaassa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen!!
        Puhukaa mitä puhutte!!

keskustelupalsta, eikä mikään treffisivusto.
        Mennyt sivut nyt sekasin sulla :)

• yksityisyys

Puolikkaani ei saa lukea sähköpostiani. Puhelimen lokin saisi katsoa, jos pyytäisi, mutta eipä ole pyytänyt. Viestejä sen sijaan hän ei saisi lukea. Jos hän alkaisi jostain kumman syystä epäilemään uskollisuuttani ja tivaisi asiaa, niin tottakai antaisin lukea viestejä osoittaakseni ettei mitään salattavaa ole.

Mutta noin yleisesti ottaen ne viestit ja meilit on kaverini lähettäneet minulle henkilökohtaisesti siihen luottaen että ne jutut päätyvät vain minun silmilleni. Luottamusasia siis.

• Eräs vaimo

koskee käsittääkseni myös tekstiviestejä tai sähköposteja. Meillä ei ole ollut erimielisyyksiä aiheesta, kumpaakaan ei kiinnosta urkkia toisen viestejä. Miksi ihmeessä miehen pitäisi tietää ystävättärieni terveydentilat ja parisuhdeongelmat tai minun mieheni työasiat?

• ghkjghjkgjk

Toisen maileja tai viestejä ei saa ilman lupaa tutkia. Ja luvan kanssa, jos salattavaa olisi eikä hän olisi ihan tyhmä, ymmärtäisi hän kyllä poistaa sellaiset viestit, tallettaa ne muualle koneeseen tai vaikkapa avata rajattomasti salaisia sähköpostitilejä. Mitään hyötyä urkkimisesta ei siis ole. Enemmän epäilyttää se, joka tarjoaa omia viestejään katsottaviksi. Hän on kansionsa jo käynyt läpi ja siivonnut. Mustasukkaisille ihmisille kaikki on mahdollista. Eniten toisen pettämistä epäilee sellainen, joka itse voisi itsensä kuvitella pettävän, tilaisuuden tullen.

• gktjrndlo

Lähettäjän on hyvä tietää millainen on vastaanottajan moraali kirje- ja viestintäsalaissuudessa. Jos vastaanottajana on henkilö, joka jakaa vain hänen silmilleen tarkoitetut viestit muiden perheenjäseniensä kanssa, niin hyvin äkkiä käy niin, että kukaan ei hänelle avaudu. En minä ainakaan kaverini kanssa halua keskustella henk.koht ongelmistani, jos tiedän että hänen puoliso lukee viestini. Entosin edes sähköpostilla kovin arkaluontoisia asioita kirjoittele.

Meillä on omat sähköpostit, enkä niitä jaa kenenkään kanssa. Jos puolisso haluaa katsella kenen kanssa viestejä lähettelen, kehoitan häntä keskittymään omaan sähköpostiinsa. Sama koskee puheluja.

• Rouva M
        gktjrndlo kirjoitti:

Lähettäjän on hyvä tietää millainen on vastaanottajan moraali kirje- ja viestintäsalaissuudessa. Jos vastaanottajana on henkilö, joka jakaa vain hänen silmilleen tarkoitetut viestit muiden perheenjäseniensä kanssa, niin hyvin äkkiä käy niin, että kukaan ei hänelle avaudu. En minä ainakaan kaverini kanssa halua keskustella henk.koht ongelmistani, jos tiedän että hänen puoliso lukee viestini. Entosin edes sähköpostilla kovin arkaluontoisia asioita kirjoittele.

Meillä on omat sähköpostit, enkä niitä jaa kenenkään kanssa. Jos puolisso haluaa katsella kenen kanssa viestejä lähettelen, kehoitan häntä keskittymään omaan sähköpostiinsa. Sama koskee puheluja.

..samaa mieltä,minusta on jo sairasta kun kehutaan että "yhteiet ystävät ja harrastukset"..sillon toisen pitää olla jo tossu mikä seuraa toista kun koiranpentu..ei mun mies ainakaan välitä olla mun ja mun naiskaverereiden kanssa kahvilla ja juoruta,naisilla on naistenjutut ja miehillä miesten,eikä niitä ole pakko kenenkään levitellä puolisoilleen.

• fdssfdsfd
        Rouva M kirjoitti:

..samaa mieltä,minusta on jo sairasta kun kehutaan että "yhteiet ystävät ja harrastukset"..sillon toisen pitää olla jo tossu mikä seuraa toista kun koiranpentu..ei mun mies ainakaan välitä olla mun ja mun naiskaverereiden kanssa kahvilla ja juoruta,naisilla on naistenjutut ja miehillä miesten,eikä niitä ole pakko kenenkään levitellä puolisoilleen.

joka vaatii päästä tutkimaan kaikkea, tai ei edes vaadi, vaan tutkii salaa, ei luota toiseen muutenkaan. Silloin on jo iso ongelma olemassa - se ettei ole luottamusta. Suhteet perustuvat nimenomaan luottamukseen ja jos sitä ei ole, voi miettiä, onko suhdettakaan.

• Cloetta...

Meillä on avointa ja luottamuksellista. Luotan siis mieheeni eikä minulla ole mitään tarvetta lukea sähköposteja tai tekstiviestejä. Kaikkihan on tietenkin mahdollista mutta en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei perusluottamus toimi ja jossa ei ole minkäänlaista yksityisyyttä. Yksityisyys ei tarkoita salaisuuksia vaan omia asioita.

Kaikkea ei tarvitse edes kertoa eikä pidäkkään. Juttelen mieheni kanssa monesta asiasta mutta on asioita, jotka ovat minun "omiani" ja keskustelen esim.- luottoystävän kanssa niistä, jos tarvis.

Toisen toiveita ja tarpeita on kunnioitettava ja vaikka itse olisi kuin avoin ei se voi olla peruste vaatimukselle toisen samanlaisesta avoimuudesta.

• Neuvoja avioon

Tulihan sitä asiallistakin kantaa! Jokainen noista kaiken avoimuuden julistajista kuitenkin pitää sisällään joitain asioita, mm siksi, ettei sellaisilla loukkaisi puolisoaan! Esim en suosittele kertoa puolisolleen, vaimolle, että naapurin emähäntä mollasi täysin tämän uuden juhlapuvun! Miksi tekisin toiselle pahan mielen? En sitäkään, että hänen veljensä ssai vierasta.. En kertoisi puolisolleni sitäkään, että rakastellessamme ajattelen missiä, naapurin vanhapiikaa, -poikaa, prinssiä, tms.
        Siten kuitenkin suurin osa tekee - eikä kerro, eikä pidäkään kertoa..
        Toisaalta - koko kysymys lähteekin ihmisen halusta hallita toista, siinä mukana mm mustasukkaisuus ja erittäin voimakkaat tunteet!
        Tulee antaa tunteilleen se sija, että Rakastaa oikeesti. Opettelee tuntemaan oman ja parinsa rakkauden kielen. Siitä on olemassa oiva teoskin: "Rakkauden kieli". Me ihmiset kun usein niin eri tavoin osoitamme rakkautta ja jos emme ymmärrä toisen rakkauden kieltä - syntyy konflikteja. Parisuhdehan perustuu vapaaehtoisuuteen - ei toisen kyttäämiseen, ei hallitsemiseeen, tms!
        Kyttäämisen, penkomisen yms sijaan voisimme lukea mitä ne 5 eri ilmaisumuotoa ovat ja pohtia mitä voisin itselleni tehdä ollakseni se Paras Minä! Toista kun emme voi muuttaa kuin vain oman käytäytymisemme kautta! Niin metsä vastaa...

• se oma piilokomero

Olen keski-ikäisenä miehenä sitä mieltä, että meillä jokaisella pitää saada olla se OMA piilokomero aivoissamme. Ei kaikkea voi, eikä tarvitse kertoa sille "vaikkapa rakkaalleen-ei"
        Vaikka olisi naimisissa kuinka kauan, niin aivomme mieltymyksineen, salaisuuksineen ei kuitenkaan ole symbioosissa sen toisen kanssa.
        Sähköpostikin on jo sellainen, joka on vain minulle tarkoitettu. Pankkitilikin on sellainen, ellei ole käytössä jopa se vanhanaikainen yhteinen tili. Silti voi olla avointa ja luottamuksellista. Mutta se oma leikkikehä, se on vaan sitä minulle kuuluvaa, ei kenellekään muille, ei edes sille omalle armaalle. Olen tätä mieltä ja toimii.

• Ol Playa

Ei minulla ole salattavaa vaimoltani, mutta sähköpostiini hänellä ei ole asiaa. Tämä ei johdu siitä, että minulla olisi jotakin henkilökohtaista salattavaa, vaan siksi, että joku ystävistäni saattaa kertoa minulle henkilökohtaisia asioitaan. Asioita, joita minulla ei ole oikeutta paljastaa edes vaimolleni ja asioita, jotka saattaisivat aiheuttaa turhaa järkytystä tai päänvaivaa vaimolleni, koska vaimo on myös kaveria monien ystävieni kanssa.

• M jotain+

Puhelimeni on pöydällä kaikkien selattavissa ja sähköpostin saa lukea kuka hyvänsä, koska kukaan ei kerro henkilökohtaisia huoliaan sähköpostilla.

Kyläilemme entisen naisystäväni luona ja hän meillä.
      Pari muutakin soittelee silloin tällöin, mutta menneet ovat menneitä ja entiset tyttöystävät ovat todellakin vain ystäviä, eikä mitään salaamista ole.

Minustakin tuntuisi omituiselta, jos toinen ei suostuisi näyttämään vaikka puhelintaan.

Ehkä hänellä on vain jotain mitä hän häpeää näyttää?
      Hän on voinut vaikka keskustella jonkun kanssa vaikka potenssiongelmista.

Kaikkea ei tarvitse tietääkään, mutta silloin pitäisi osata olla näyttämättä vihjeitäkään, että ei kerro kaikkea.

• Pentu oot

Ei tuommoinen käytös sovi aikuiseksi kasvaneelle ja jopa miehelle. Et oo täysissä järkiissäs, jos vielä vierailet sen entisen "muijan" luona.
        HUHHUH!

• uskollinen puoliso

Meillä on omat sähköpostit ja salasanat. Samoiten emme katso toistemme puhelintietoja. Mieheni on joskus kysynyt, että näyttäisin viestin, joka tuli ystävältäni, mutta en näytä, koska tahdon olla luottamuksen arvoinen ystävä. Toivon, että luottoystäväni eivät myöskään näyttäisi minun kirjoittamiani sähköposteja tai viestejä puolisoilleen. Ystävillä on tapana kirjoittaa henk. koht. asioita toisilleen eikä niitä kuulu näyttää puolisoille eikä muillekaan, joille viestit ei ole tarkoitettu.

Minusta on loukkaavaa vaatia täyttä avoimuutta, koska tuollainen osoittaa vain, että ei luota toiseen. Ihmisillä pitää olla tietty yksityisyys - ei kaikkea pidä jakaa.

• lukisi tekstarit tai meilini

Olisi luvassa kyl selvittely. Kirjesalaisuus on pyhä asia. JOs ei luotto pelaa sen vertaa, että pitää alkaa huolehtimaan puhelimestaan, niin on kyl sitten suhde loppusuoralla. Toisen meilejä eikä tekstareita ei saa lukea. Sehän on rikos.

• Nimetön
        lukisi tekstarit tai meilini kirjoitti:

Olisi luvassa kyl selvittely. Kirjesalaisuus on pyhä asia. JOs ei luotto pelaa sen vertaa, että pitää alkaa huolehtimaan puhelimestaan, niin on kyl sitten suhde loppusuoralla. Toisen meilejä eikä tekstareita ei saa lukea. Sehän on rikos.

Vaimoni halusi kaikki tiedot jota voi saada eli sähköpostini ym, mutta omansa salasi täydellisesti. Mutta kuinkas kävikään kun itse jäi kiinni pettämisestä niin ero on tullut ja nyt käyttää kopioimiaan sähköposteja aseena minua vastaan, eli mitä opin en päästä ketään puhelimeeni tms laitteeseen.

• a woman

jotain salaisuuksia saa olla. Pettämiset ja muut, ne ei sitten vahtaamisella muutu miksikään.
        Toisen puhelimen jne... tutkiminen ON RIKOS !!
        luottaa tai ei luota ! jos on jo epäilyksiä paljon, luottamushan taitaa olla mennyttä.. game over !

• kyl selvittely?

Mitä meinaat? Et ole uskollinen!? Joskus se vielä sinunkin nilkkaan kapsahtaa!!! Ha haa

ps. alkuperäisen viestin lähettäjälle terkut että totta se on, jos ei toisen posteja voi nähdä tms niin silloin on jotain salattavaa joka ei kuulu ainakaan avioliittoon!!! Tiedän sen kokemuksesta!

• huh...

eipä ihme jos avi-, ja avoerot astuu voimaan kun ystävät ovat tärkeimpiä kuin puoliso jonka kanssa rakastellaan...kyllä se on niin että jonka kaa jaetaan punkka myös muut salaisuudet suureksi osaksi...ystävät eivät jaa punkkaa joten ovat aina kakkosia ja niin pitäisikin olla...eikä myöskään ystävien kaa tehdä lapsia...

• hjummpis

Itse ainakaan en antaisi puolison lukevan mun mailit/tekstarit.

Jtn rajaa edes yksityisyyteen.
      Viittaisi jonkinsortin sairaanloiseen mustasukkaisuuteen jos pitäisi mailitkin lukea lävitse.

nimimerkillä ex kävi kerran lävitse pari tuntematonta numeroa numerohaun kautta,joille olin soittanut..Ai mistä sain selville?Oli lapulle kirjoittanut kyseiset numerot :)

• ehkä hyvä säilyttää

Kyllähän kaikki tärkeät asiat tulisi jakaa ja kumppanin täytyy tietää minkälainen ihminen toinen pohjimmiltaan on.
      Silti jonkinlaista loukkaamattomuuden ja kunnioituksen osoittamista on se, että ei mennä tonkimaan toisen tavaroita tarpeettomasti, ei availla toisen postia, jos ei syytä ole niin pysytään omassa kännykässä yms yms.
      Omasta menneisyydestäni löytyy yksi kumppani, joka tonki ja tutki aina kaikki tavarani hyvinkin perusteellisesti, kuunteli puheluitani aina kun mahdollista (vaati pistämään kaiuttimeen jos ei muuten kuullut) ja sitä rataa. Sanomattakin selvää, että vaikka mulla ei mitään salattavaa ollutkaan, niin moinen ottaa aivoon.

• löytyykö?

Itse olen sitä mieltä, että luottamusta pitää olla suuntaan jos toiseen. Jos tulee jatkuvaa tarvetta urkkia kumppanin viestilaatikoita, on suhteessa varmasti jotain pielessä. Vielä enemmän on pielessä jos kumppani ei anna niitä tutkailla... Itse ainakin nostaisin kytkintä jos selkeästi huomaa, että jotain on pielessä. Älä ole sinisilmäinen vaan nosta kissa pöydälle!

• suhteessa

salaisuuksia aina joskus tulee. Ei aina siksi ettei voisikin tunnustaa vaan ei aina ole sen arvoisesta asiasta kyse, että toista kannattaa loukata. Mutta jos oikein alkaa asia vaivata olen sitä mieltä jos ei salattavaa ole toisen oloa helpottaakseen voi esitellä "avoimen kirjansa". Ei siitä pidä mitään pysyvää tapaa ottaa. Epäily on silti raastavaa molemmista, eikä ulospääsyä oikein muuta ole kuin avata kaiken jos tarpeen.
      Kyllä neuvoilla 22 vuotta on kyetty elämään yhdessä ja salaisuuksia on - ainakin minulla varmaan hänelläkin. Molemmat on luvanneet kertoa jos jotain asiaan oleellisesti liittyvää ilmenee.

• tuollainen

Avoimuus pitäisi tulla selkäytimestä.

Jos näin ei ole, niin suhteessa on korjaamisen paikkaa.

• Neuvoja aviolle

Parisuhteesta huolimatta ja siitä johtuen, jokaisella Tulee olla OMA alue, joka ei kuulu muille! Matrri Ahtisaari sen kuvasi hyvin luennollaan Vaasan Yliopistossa. Hänen oli opetettava Namibiassa rauhaa tehdessään, että jokainen saa äänestää ihan omana persoonanaan. Ei se kuulu aviopuolisollekaan!
        Ja nyt Te, arvoisat kirjoittajat, haluatte
        avoimeksi kaiken!?? Mutta oikeesti - ottaisitko puolisoltasi määräyksen ketä äänestät - vai komentaisitko itse hänet ehdokkaasi taakse?

Ei kuulkaa parisuhde ole kunnosa jos ei ole ihmisella omia asioita! Mustiksena oloon: Ennen kaitse kapan kirppuja kuin petkuttavan ihmisen. Siis se petkutus onkin omissa avoissamme..

• Äskeinen
        Neuvoja aviolle kirjoitti:

Parisuhteesta huolimatta ja siitä johtuen, jokaisella Tulee olla OMA alue, joka ei kuulu muille! Matrri Ahtisaari sen kuvasi hyvin luennollaan Vaasan Yliopistossa. Hänen oli opetettava Namibiassa rauhaa tehdessään, että jokainen saa äänestää ihan omana persoonanaan. Ei se kuulu aviopuolisollekaan!
        avoimeksi kaiken!?? Mutta oikeesti - ottaisitko puolisoltasi määräyksen ketä äänestät - vai komentaisitko itse hänet ehdokkaasi taakse?

Ei kuulkaa parisuhde ole kunnosa jos ei ole ihmisella omia asioita! Mustiksena oloon: Ennen kaitse kapan kirppuja kuin petkuttavan ihmisen. Siis se petkutus onkin omissa avoissamme..

Kuka tässä on käskemisestä puhunut?
        Me kerromme automaattisesti ketä äänestämme, eikä kummallekaan tulisi mieleenkään edes ehdottaa vaihtamaan ehdokasta.

Kerromme tietysti senkin, miksi äänestämme juuri tätä ehdokasta ja siitä saa vetää johtopäätöksiä jos haluaa.

Emme muuten juuri koskaan äänestä samoin.

Politiikka on varmaan viimeinen aihe mistä meille voisi tulla riitaa.

Saattaahan vaimollani olla salaisuuksia, mutta niistähän minä en sitten tiedä.
        Eiväthän ne mitään salaisuuksia olisikaan, jos tietäisin.

Meillä nyt vain on tapana kertoa minuutti minuutilta mitä olemme päivän aikana tehneet.

Puhumattakaan jos olemme joutuneet olemaan erossa jonkin syyn takia vaikka viikon.

Se on ihanaa, kun joku tahtoo kertoa asioistaan juuri minulle, ja on itse kiinnostunut minun asioistani!

• Neuvoja avioon
        Äskeinen kirjoitti:

Kuka tässä on käskemisestä puhunut?
        Me kerromme automaattisesti ketä äänestämme, eikä kummallekaan tulisi mieleenkään edes ehdottaa vaihtamaan ehdokasta.

Kerromme tietysti senkin, miksi äänestämme juuri tätä ehdokasta ja siitä saa vetää johtopäätöksiä jos haluaa.

Emme muuten juuri koskaan äänestä samoin.

Politiikka on varmaan viimeinen aihe mistä meille voisi tulla riitaa.

Saattaahan vaimollani olla salaisuuksia, mutta niistähän minä en sitten tiedä.
        Eiväthän ne mitään salaisuuksia olisikaan, jos tietäisin.

Meillä nyt vain on tapana kertoa minuutti minuutilta mitä olemme päivän aikana tehneet.

Puhumattakaan jos olemme joutuneet olemaan erossa jonkin syyn takia vaikka viikon.

Se on ihanaa, kun joku tahtoo kertoa asioistaan juuri minulle, ja on itse kiinnostunut minun asioistani!

Kiitos palautteestasi! Julistat kaiken olevan hyvin - mutta silti ensi sanassasi nimittelet toista hölmöksi? Minä puhuin käskemisestä ja samoin Martti Ahtisaari.
        Meidän molempien 'ammattilaisten' kanta perustuu kokemukseen, vuosikymmenten kokemuksiin. Sinä kirjoitat oman parisuhteesi kokemukseein, jotka kuulostavat erinomaisilta ja hyviltä!
        Asia ei kuitenkaan ole läheskään jokaisessa parisuhteessa noin! Valitettavasti.
        Voisi siihen vaikka kysyä What if..? Entä jos..? Erittäin monet perheriidat vältetään sillä, että suodaan puolison olla se sama ihminen joka oli ennen suhteen alkua ja hän itse saa päättää mitä sisällään pitää ja mitä ulos antaa tulla. Jokaisella - siis jokaisella on kuitenkin sekin kohta: minä tiedän - muut eivät tiedä. Sen tunnustaminen ja kunnioittaminen kuuluu parisuhteen perusteisiin. Vaikeaa se on joskus vain huomata ja tunnustaa olevan! - paitsi itsellään. Osa ei halua säikyttää puolisoaan esim sairastumisellaan, tai saatuaan tietää puolisonsa veljen syrjähypystä, tms..

• äskeinen
        Neuvoja avioon kirjoitti:

Kiitos palautteestasi! Julistat kaiken olevan hyvin - mutta silti ensi sanassasi nimittelet toista hölmöksi? Minä puhuin käskemisestä ja samoin Martti Ahtisaari.
        Meidän molempien 'ammattilaisten' kanta perustuu kokemukseen, vuosikymmenten kokemuksiin. Sinä kirjoitat oman parisuhteesi kokemukseein, jotka kuulostavat erinomaisilta ja hyviltä!
        Voisi siihen vaikka kysyä What if..? Entä jos..? Erittäin monet perheriidat vältetään sillä, että suodaan puolison olla se sama ihminen joka oli ennen suhteen alkua ja hän itse saa päättää mitä sisällään pitää ja mitä ulos antaa tulla. Jokaisella - siis jokaisella on kuitenkin sekin kohta: minä tiedän - muut eivät tiedä. Sen tunnustaminen ja kunnioittaminen kuuluu parisuhteen perusteisiin. Vaikeaa se on joskus vain huomata ja tunnustaa olevan! - paitsi itsellään. Osa ei halua säikyttää puolisoaan esim sairastumisellaan, tai saatuaan tietää puolisonsa veljen syrjähypystä, tms..

Unohdin, että en puhu nyt puolisolleni.
        Meillä käytetään tuotakin sanaa jos joku asia tuntuu hölmöltä, eikä siitä vedä kumpikaan hernettä nenään.

Tuokaan sana ei ole vaatimus vaihtaa mielipidettä, vaan se on oma täysin rehellinen mielipide.

Meillä ei kehuta ruokaa, vaatteita, seksiä tai mitään muutakaan hyväksi jos se ei ole sitä.

Asiat saatetaan joskus ilmaista vähän epäsuorasti huumorin varjolla, kuten ruoka esim. saattaa olla niin hienoa, ettei sitä ainakaan minun takiani tarvitse enää vaivautua laittamaan.

Emme tietenkään ole läheskään täydellisiä, ja mokailtua tulee tämän tuosta, mutta niille yleensä nauretaan yhdessä.

Taisinkin jo mainita, että emme tenttaa toisiamme, vaan kerromme mitä haluamme.

Useimmiten myös ystäviemme huoletkin, koska tiedämme, että kumpikaan ei kerro niitä eteenpäin.
        Näin siksi, että näemme toisistamme, että nyt jokin painaa.
        Emme siis mistään juoruamisen tarpeesta.

Useimmat ystävämme tietävät tämän ja osaavat pyytää olemaan kertomatta, jos niin haluavat.

• kyllä...
        Neuvoja aviolle kirjoitti:

pahasti ymmärtänyt väärin koko suhteen ei siinä pakoteta ketään äänestämään samoin vaan olemaan avoin ja jos toinen halkuaa petikaverinsa sähköposteja lukea niin siitä vain...suhteessa ei saa olla ystävät läheisempiä kuin se itse suhde...jos et kykene sellaiseen suhteeseen ole siutten sinkkuna ja juokse niiden ystäviesi kaa ihan mielin määrin ja pidä tuhansia söähköpoisteja ja saat salata niin paljon kuin haluat...näin on näppylät!!!!

• juuri...

juuri mainitsemasi asiat rikkovat perheitä jos ei kerro että joku sairastaa kuolettavasti...huh...olet kyllä kylmä ihminen...ja ahtisaari on erittäin tökerö toimittajille ja kuvittelee olevansa fiksu...tyhmäö...ja presidenttioaikana ei halonen tai kukaan muukaan ole kompastunut lakerikenkiinsä ja muihinkaan luutiin, mutta ahtisaari se on osannut jopa kammata kaljuaan niin että tikkejä saa...huh, mikä saavutus ja lentokoneessa puissannut alleen...että erittäin mainio mies tuo kun kerroit...ja eipä pahemmin ylistänyt kaikkia niitä avustajiaan jotka olivat sen kaiken työn tehneet ja ahtisaari vain köpötteli tai sanoisinko vaappui niihin neuvotteluihin ja rahasti 41 mil. suomen valtiota...minusta sika hinta!!! miten monta työtäntä perheellistä silläkin rahalla olisi syönyt...

• jeaaah

Luottamus on aika kova sana!
      KYl mää tiedän tyttöystävän salasanan s-postiin mut ei o minkäänlaista mielenkiintoa alkaa tonkimaan.
      Ja sama on toisin päin!

Ja jos muikki saa tekstiviestin ja hää ei kerkee lukemaan ni pyytää mua lukemaan sen hälle.

• PELOTTAVA AJATUS

En missään tapauksessa haluaisi, että emäntä näkisi kaikki viestini ja postini. Erohan siitä tulis välittömästi, jos hän ne näkisi.

• luulin

Kolmisenkymmentä vuotta oltiin oltu yhdessä, kun huomasin, että mieheni sulki puhelimen ja läppärin, kun tulin paikalle. Lopulta kaikki tuli kuitenkin yllätyksenä päin naamaa, vaikka epäilyjä olikin.Erosin. Jälkeenpäin on sitten selvinnyt, että meidän avoimuutemme ja rajaton luottamus oli ollut pitkään yksipuolista. Kenties koko avioliiton ajan. Olin typerä ja sinisilmäinen. Olisi pitänyt ymmärtää kaikki merkit, mutta jotenkin sitä vain sulkee silmänsä ja antaa asioitten olla. Se on helppoa. Eroaminen sitä vastoin oli raskasta. Enää minua ei petä kukaan, minulle ei ole olemassa toista miestä.

• Iivari Nyhtänköljä

suurempia salaisuuksia, että periaatteessa voin näyttää mitä vain vaimolleni. Meillä on kuitenkin omat sähköpostit ja kunnioitamme kirjesalaisuutta, emmekä selaile toistemme kännyköitä.
      Itse olen se avoimempi osapuoli ja minua harmittaa suunnattomasti, kun vaimollani on taloudellisissa asioissa luurankoja kaapissaan jatkuvasti.
      Meillä on avioehto ja kummallakin on omaisuutta, minulla huomattavasti enemmän, mutta ansiotulomme ovat suurinpiirtein samat, kuitenkin vaimoni rahat vain häviävät johonkin ja käytännössä meidän yksityis elämäämme liittyvä käytännön rahoitus jää kokonaan minun harteilleni, sähkö, vakuutukset, puhelimet, lämmitys, kiinteistöverot, suurin osa ruokaa, vaatteita lapsille, autot kuluineen, jätemaksut, koneiden ja laitteiden uusinta ym. ym. UUden talon rakentamisesta vaimoni ottaa ajoittaa keskutelun, joka päättyy yleensä siihen, kun kysyn häneltä kuinka paljon häneltä löytyy siihen projektiin panostusta, vastaus on ettei hänellä ole rahaa. On turhauttavaa vetää perässään tälläistä vuosikaudet, alkuun en ihmetellut tätä vaimon salaperäisyyttä raha-asioistaan, mutta nyt liki kymmenen vuoden aikana olen monta kertaa laskenut, että miten ihmeessä hän saa rahansa hukkumaan, vaikka tänä aikana, mitä olemme ollet yhdessä, hänkin on ansainnut ja varsinkin, kun hänen ei ole tarvinnut rahoittaa työmatkoilla käyttämäänsä autoakaan ja usein joudun vielä lainaamaan hänelle rahaakin vaikkapa silmälasien hankintaan, jota hän ei maksa takaisin.
      Itse teen vapaaehtoisesti vaimolleni selvitystä asioistani siinä toivossa, että saisin vastaavasti tietää hänen asioistaan, että missä mennään. Ottamalla puheeksi raha-asiat, hän yleensä hermostuu ja on huonolla tuulella monta päivää, tiuskii ja äyskii lapsille, eikä sitten puhu mitään.

• rahastettu

Tuo on sama teksti mitä minä joskus tänne kirjoitin.
        Vai onko meitä huijattuja kaksi?
        Mun ex syyti rahat äidilleen ja eronneelle siskolleen.

• kolmastäällä
        rahastettu kirjoitti:

Tuo on sama teksti mitä minä joskus tänne kirjoitin.
        Vai onko meitä huijattuja kaksi?
        Mun ex syyti rahat äidilleen ja eronneelle siskolleen.

Tääläl on kanssa kolmas kuulostaa todella tutulta. Teksti oli kuin olisin lukenut omaa elämääni. No onneksi erosin. Vaikka luulin että kulut nousee ja yksin eläjällä ei ole rahaa olin todella väärässä. Nyt jää huomattavan paljon enemmän käteen kuin olin avioliitossa. Sanoisin että avioliitto/seurustelu naisen kanssa tulee todella kalliiksi ja korostan kalliiksi. Ja silti ihmettelen mihin hän omat rahansa laittoin mm......

• Tuttua !!

Onpa tutun kuuloista..ihankuin minun elämästä !!

• on kullan arvoinen...

ukkomies maksaa piirakasta nelinkertaisesti !!!
        Voi mies parat......

• ffffffssssss
        on kullan arvoinen... kirjoitti:

ukkomies maksaa piirakasta nelinkertaisesti !!!
        Voi mies parat......

Ryhdyn kullanarvoiseksi huoraksi! Olen ollut naimisissa, omistanut mieheni kanssa yhteisen pankkitilin ja perheen, mutta eihän se olekkaan yhtään mitään jos laittaa kaikki perheeseensä.

Kun olet huora saat maksaa, silloin mies ei pihtaa toisin kuin vaimon kanssa! Kiitän vinkistä!

• Iivari Nyhtänköljä
        ffffffssssss kirjoitti:

Ryhdyn kullanarvoiseksi huoraksi! Olen ollut naimisissa, omistanut mieheni kanssa yhteisen pankkitilin ja perheen, mutta eihän se olekkaan yhtään mitään jos laittaa kaikki perheeseensä.

Kun olet huora saat maksaa, silloin mies ei pihtaa toisin kuin vaimon kanssa! Kiitän vinkistä!

jos olet ollut mukana yhteistä perhettä luotsaamassa ja osallistumassa perheen kuluihin.

Osaan todella arvostaa tälläistä, mitä kerroit.
        Valitettavasti omalla kohdallani alkaa motivaatio loppua tämän perheyksikön rahoittamiseen, kun toiselta osapuolelta ei löydy kunnolla edes aikaa perheen ponnistuksiin ja yhteiseen talouteen, saati sitten rahaa. Jos joskus kaupan kassalla ruokaa maksaessani 300e ostoksia saan kouraani 20e setelin ja sinä onkin sitten rouvan osanotto ruokaan. Jos lähden autoillani liikeelle, ovat tosin kaikki minun ostamiani, niin melko varmasti pitää mennä heti huoltoaseman kautta ostamaan bensaa ja joskus pitää laittaa jo kotona kanisterista bensaa,että pääsen lähimmälle asemalle. Jos menemme perheen kesken jollekin matkalle, jonka vaimo on järjestänyt, tulee siitä lasku minulle heti taikka myöhemmin ja noloin tilanne oli yhdelle matkalle mennessämme, että meidän matka rahastettiin matkalla, kun vaimoni ei ollutkaan sitä hoitanut, lähes koko matkakassa hurahti lompakostani että sain sen matkan edes maksettua. En tietenkään voi edellyttää, että matkaisimme kokonaan vaimoni kustannuksella, mutta voisi hänkin osallistua joskus niiden rahoittamiseen, taikka edes ilmoittaa, ettei ole hoitanut lainkaan maksuja. Joskus myös jostain kaupasta on haettu velaksi tavaraa ja minulta aletaan niitä karhuamaan, joskus olen joutunut tukalan tilanteen vuoksi maksamaankin tälläisen, kun on tuttuja henkilöitä läsnä.
        Yhteistä pankkitiliä en voi edes enään ajatella vaimoni kanssa. Minua kaikki tämä kummastuttaa, sillä olen kasvanut hyvin tasa-arvoisessa perheessä, jossa kaikki oli niin avointa ja vanhemmilla oli yhteiset rahat, joka vielä toimii hyvin nytkin.

• 29 v aviossa
        kolmastäällä kirjoitti:

Tääläl on kanssa kolmas kuulostaa todella tutulta. Teksti oli kuin olisin lukenut omaa elämääni. No onneksi erosin. Vaikka luulin että kulut nousee ja yksin eläjällä ei ole rahaa olin todella väärässä. Nyt jää huomattavan paljon enemmän käteen kuin olin avioliitossa. Sanoisin että avioliitto/seurustelu naisen kanssa tulee todella kalliiksi ja korostan kalliiksi. Ja silti ihmettelen mihin hän omat rahansa laittoin mm......

Niin,mihin naisihmisen rahat häviää?Sitä minäkin ihmettelen;)Putsaan aina mieheni eläketilin.Kun omat rahani,300 euroa ei riitä perheemme ruoka-,vaate ym.kuluihin.Lapset opiskelevat muualla,mutta käyvät vkonloppuisin kotona syömässä,pyykit pesemässä.Heille ei tarvitse antaa rahaa.Opintotuella hoitavat oman taloutensa.Meillä menee hyvin,aikomuskaan ei ole ruveta keräämään rahaa tms.omaisuutta.Mies tekee omia lisäbisneksiä,ne rahat saa pitää itse.

• kokemusta on

Itse aloin joitain vuosia sitten epäillä, että miehelläni olisi suhde. Epäilyt heräsivät miehen käytöksestä, varsinkin siitä, että hän alkoi pitämään puhelintaan aina omassa näköpiirissään ja kirjoitteli viestejä omissa oloissaan.
      Yhtenä iltana kuulin viestin merkkiäänen ollessani menossa nukkumaan. Puhelin oli mieheni tyynyn alla! Mieheni ei ollut samassa huoneessa, joten päätin katsoa keneltä viesti oli. No siinähän sitten paljastui kuukauden kestänyt syrjähyppy!
      Emme eronneet, mutta siitä lähtien olen saanut vapaasti katsoa mieheni sähköpostit tai viestit.Ja samoin hän minun.
      Luottamus on kasvanut takaisin, eikä minulla ole enää tarvetta kytätä mieheni puhelinta tai sähköposteja. Ja silloinkin kun katsoin viestejä, en koskaan lukenut niitä, jos tunnistin lähettäjän!

• Itsekin petetyksi tullut

Ei kai miehesi samaa virhettä uudestaan teekään. Tarkoitan, jos pettäisi, niin ei taatusti käyttäisi enää omaa normaalisti käyttämäänsä puhelintaan ja sähköpostiaan. Oletko varma, ettei hänellä ole toista puhelinta / sim-korttia ja eri sähköpostilaatikoita jossain, jota käyttää "syrjähyppyjen" kanssa?

Haluan vain sanoa, että ole tarkkana edelleen. Jos ihminen on kerran pettänyt, se osoittaa, että hän pystyy siihen. Vaikka teillä nyt jälleen menisikin hyvin, mitä tulevaisuudessa kun taas tulee tasaisia aikoja tai jopa suurempiakin ongelmia?

• Auvoja nevioon
        Itsekin petetyksi tullut kirjoitti:

Ei kai miehesi samaa virhettä uudestaan teekään. Tarkoitan, jos pettäisi, niin ei taatusti käyttäisi enää omaa normaalisti käyttämäänsä puhelintaan ja sähköpostiaan. Oletko varma, ettei hänellä ole toista puhelinta / sim-korttia ja eri sähköpostilaatikoita jossain, jota käyttää "syrjähyppyjen" kanssa?

Haluan vain sanoa, että ole tarkkana edelleen. Jos ihminen on kerran pettänyt, se osoittaa, että hän pystyy siihen. Vaikka teillä nyt jälleen menisikin hyvin, mitä tulevaisuudessa kun taas tulee tasaisia aikoja tai jopa suurempiakin ongelmia?

Tuo minulle sellainen, joka sanoo ettei ole pettänyt, niin minä näytän sinulle Valehtelijan!
        Raamattukin sen sanoo: "On ihan yhtä suuri synti tekeekö SEN ajatuksissa, sanoissa tai teoissa!"
        Siis MITÄ tarkoitatte 'pettämisellä'?
        Senkö, että rakastelee toisen kanssa? Saa orkut tai ei saa? Toiselle se on jo sekin, että katsoo toista sukupuolta. Jotkut osaavat pitää kimppakivaa - pettävätkö he?
        Asiat ovat niin kovin perskohtaisia! Kuluttaako energiaansa siihen, että tekee kyttäämisellään toiselle Helvetin? Omaan kotiin?

• mutta vastaan kummiskin
        Auvoja nevioon kirjoitti:

Tuo minulle sellainen, joka sanoo ettei ole pettänyt, niin minä näytän sinulle Valehtelijan!
        Raamattukin sen sanoo: "On ihan yhtä suuri synti tekeekö SEN ajatuksissa, sanoissa tai teoissa!"
        Senkö, että rakastelee toisen kanssa? Saa orkut tai ei saa? Toiselle se on jo sekin, että katsoo toista sukupuolta. Jotkut osaavat pitää kimppakivaa - pettävätkö he?
        Asiat ovat niin kovin perskohtaisia! Kuluttaako energiaansa siihen, että tekee kyttäämisellään toiselle Helvetin? Omaan kotiin?

" Siis MITÄ tarkoitatte 'pettämisellä'? "

tekee sellaista toisen selän takana mitä ei tekisi tämän silmien edessä. Siinä mun määritelmäni pettämiselle. Mielestäni pettäminen ei tarkoita vain seksipuolta vaan voi olla myös paljon muuta, mitä pitäisi tehdä vain oman kumppanin kanssa.

• vielä edelliseen
        mutta vastaan kummiskin kirjoitti:

" Siis MITÄ tarkoitatte 'pettämisellä'? "

tekee sellaista toisen selän takana mitä ei tekisi tämän silmien edessä. Siinä mun määritelmäni pettämiselle. Mielestäni pettäminen ei tarkoita vain seksipuolta vaan voi olla myös paljon muuta, mitä pitäisi tehdä vain oman kumppanin kanssa.

Yhdessä parisuhteessa pitää sopia säännöt, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Tämä ei tarkoita mitään erillistä keskustelua välttämättä otsikolla "mikä meillä lasketaan pettämiseksi" (vaikka näinkin voi olla), vaan kyllä asiasta varmasti joka parilla muutenkin syntyy käsitys mikä on ok siinä suhteessa puolin ja toisin ja mikä taas ei.

• tuo...
        Itsekin petetyksi tullut kirjoitti:

kyllä kerran vain huvikseen pettänyt pettää aina...olet joutunut todistamaan sen ja keinot vain kieroutuvat ja heitä viehättää kun toinen tykkää ja jaksaa sinisilmäisenä roikkua...kerrankin eräs mies vain sanoi meillä menee vain hyvin, mutta kaipaan vain vaihtelua...joten kyllä joka välissä miuehet pyytämässä sexiä...olen seurannut nyt jo 14 vuotta ja kaikilla suhde...joten ei normaalit naiset turhan takia halua tietää missä toinen luuraa...ja nämä miehet vain nauttii kun on sivuhyppyjä viikolla ja vaimo viikonlopulla...älkää naiset enää uskoko miesten puheita!!!

• kyllä...
        Auvoja nevioon kirjoitti:

sellaisen joka ei ole edes ajatuksissaan pettänyt, hän on siskoni ja on pappi...;)

• mies...
        vielä edelliseen kirjoitti:

Yhdessä parisuhteessa pitää sopia säännöt, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Tämä ei tarkoita mitään erillistä keskustelua välttämättä otsikolla "mikä meillä lasketaan pettämiseksi" (vaikka näinkin voi olla), vaan kyllä asiasta varmasti joka parilla muutenkin syntyy käsitys mikä on ok siinä suhteessa puolin ja toisin ja mikä taas ei.

ehdotti että kimppakivaa hänen ja vaimonsa kaa...ja ihan vakavissaan kun se ei ollut kuuluma pettämistä...huh...mutta sanoin vain että ihan rauhassa voidaan sopia aika ja päivä ja annoin väärän nimen ja numeron...kaikenlainen sexi on pettämistä ja ryhmäsexi on törkeää sikailua ...yääk...ja toisten aliarvioimista...

• Ex vaimo

Tuollaista " avautumista " eli jokaisella on kirje ja puhelin salaisuus ja sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia mieheltäsi mitään salasanoja tai tunnuksia yhtään minnekään !
      Aviomieheni oli tuollainen eli vaati saada salasanat messengeriini ja,kun en tietenkään antanut niin se tarkoitti,että mulla on jotai salattavaa tai vähintäänkin suhde.
      Tutki myös puhelimeni ja aukoi postini ja tutki tiliotteeni.
      Itselle ei tullut tuollainen tutkiminen ja kyttääminen edes mieleen ja siksi hainkin avioeroa.Toisen yksityisyyttä pitää voida kunnioittaa jos meinaa,että suhde kestää.

• koti-äiti

Meillä ei ole mitään salaisuuksia.

• Neuvoja avioon

..niin entäpä muilla? Miksi poliisi ampui vainomsa? miksi ihmiset riitelee, eroaa? Kerrotko miehellesi, jos saat tietää hänen siskonsa syrjähypystä? Jos ystävättäresi uskoutuu sinulle hänelle tärkeästä asiasta? Haluatko itse tietää, jos miehellesi hänen kaverinsa on uskonut salaisuuden? ... ettemme olisi typeriä?

• koti-äiti

..niin entäpä muilla? Miksi poliisi ampui vainomsa? miksi ihmiset riitelee, eroaa? Kerrotko miehellesi, jos saat tietää hänen siskonsa syrjähypystä? Jos ystävättäresi uskoutuu sinulle hänelle tärkeästä asiasta? Haluatko itse tietää, jos miehellesi hänen kaverinsa on uskonut salaisuuden? ... ettemme olisi typeriä?

Kyllä minun mieheni tietää myös sen mitä ystäväni minulle kertovat.
        Ystävänikin tietävät sen.

• tkristal

Kun luottamus on molemminpuolista, sen huomaa kaikesta. Tekemisistä, tekemättä jättämisistä, sanoista ja eleistä... Ollaan avoimia, kerrotaan parisuhteeseen liittyvistä mietteistä, tuntemuksista ja toiveista. Kerrotaan omat asiat ja ollaan kiinnostuneita toisen asioista. Näin siis, jos kaikki on ok. Kun luottamus on menetetty, avoimuus kadonnut, toisen toiminta muuttunut, on mielestäni luonnollista, että herää kysymys; "Mikä on?" Silloin sitä tekee kaikkensa löytäkseen todisteet epäilylleen tai kumotakseen ne. Vain näin saa mielenrauhan. Rakkaudessa on "kaikki" sallittu. - Varsinkin jos tekee työtä epäilyksien poistamisen eteen.

Tässä Teille parisuhteen rakennusaineet:
      Hyvä parisuhde rakentuu ystävyydelle ja läheisyydelle.
      Suhde onnistuu, kun ollaan kiinnostuneita kumppanin elämästä, tunteista ja ajatuksista.
      Toisen huomioimista ja kunnioitusta on pidettävä yllä, on oltava valmis lähestymään toista ja vastaamaan toisen lähestymisiin.
      Parisuhteen olennainen kysymys kuuluu, voinko kokea parisuhteessani olevan arvostettu, kunnioitettu ja rakastettu.

• Bemak.

Aivan näin se on, Rakkaudessa on kyllä kaikki sallittu. Osasitpa hyvin sanoa, tollasta se oikea parisuhde on, silloin kun kaikki on ok.

• hkpee

Samaa mieltä,kannatan !!

• en haluaisi

että kaverini/tuttuni puoliso ja/tai joku muu ns. ulkopuolinen saisi tietää kaikki "sailaisuuteni"; esim. vakava sairaus, joku riitajupakka (voi olla hyvin äkkiä ohimennyttä, mutta ottaa jonain hetkenä pattiin...) yms. Tuskin kukaan sellaisesta tykkäisi ;) Itse en näyttäisi s-posteja/viestejä, ne ovat minulle lähetetyt. (Omalle) puolisolle voi kertoa/kysyä, mitä katsoo tarpeelliseksi.

• Tehty mikä tehty

vaikka millä mitalla ja kaappiin ne saa myös jäädä.

• Grrrrrrr

Luultavasti saat raahata kaappisi ennen pitkää toiseen osoitteeseen...

• Ajan jälkeen
        Grrrrrrr kirjoitti:

Luultavasti saat raahata kaappisi ennen pitkää toiseen osoitteeseen...

...saat SINÄ siirtää kaappisi toiseen osoitteeseen ja pettymykset on sitä suurempia.
        Jokaisella meillä on ne omat salaisuutemme, jotka on pikkusalaisuuksina "ns omissa"-tiedostoissa

• päiväkahvit- - -

- - - naapurin x-rouvan kans on niin, niiiin mukavia että en soisi niitä vaimon tietävän

• tässä asiassa mutta

Tällaisia suhteita ei missään nimessä pidä hoitaa
        puhelimella eikä sähköpostilla,vaan suusta suuhun
        menetelmällä,onnea vaan.

• että kuin numerot...
        tässä asiassa mutta kirjoitti:

Tällaisia suhteita ei missään nimessä pidä hoitaa
        puhelimella eikä sähköpostilla,vaan suusta suuhun
        menetelmällä,onnea vaan.

suusta suuhun; kuusysi? Juups - kannatetaan! Eräs tuttavani nainen pohti vuosikymmenen syyllisyyttään, kun uneksi rakastelunsa aikana muista miehistä... Halusi saada myös muuta kuin ukkoaan.. Miksi siis syyllistyä normaalista vietistä? Sen ovat aikaansaaneet tiukkapipot nutturapäät ja papit, jotka sitten jopa pikkupoikia himoissaan.
        Onko se nyt sitten NIIN vaikeaa itselleen myöntää, ettei ihminen ole yksiavioinen? Fiksu ja huomaavainen käytös puolisoaan kohtaan Täytyy olla! Tietysti ja moiset kyttäämisen sen parhaiten torpedoi

• Bemak.

Joo, kyllä jotain yksityisyyttä täytyy täytyy tietysti olla, mutta jos puolisolla alkaa tulla jatkuvasti tekstareita ja sähköposteja ja muutenkin käytös muuttuu, olis hyvä hälytys kellojen soida. Tilanne esim. kun toinen tulee huoneeseen suljetaan kone ja pidetään kännykkä aina lähellä, piilossa, ei näkyvissä toisen saatavilla. Kysyttäessä rakentavasti missä mennään, ollaan vaivautuneita, annetaan tekaistuja selityksiä tai jopa suututaan ja aletaan syytellä "vainoharhaisuudesta", yms. Jos käytös on muutenki muuttunut, eli merkkejä näkyvissä. Silloin on kyllä syytä huolestua ja selvitellä asioita, tietenkään toista ei voi pakottaa sellaseen, mutta haluttomuus kertoo jo jotakin. Yksityisyyden vaatijoille, uskottomuus,pettäminen, eivät ole parisuhteessa, avioliitossa avoliitossa yksityisasia.

• avoliitossa

Avoliittohan on juuri sitä varten, että siitä on helppo lähteä, ja sellaisenaan jo selvä epäluottamuslause, ettei usko tosissaan suhteen kestävän.

• Danzigi

Tulipahan mieleen eräs suhde jossa kumppanini sai jatkuvasti tekstiviestejä yms. Sitten kun sitä kyselin niin eihän mulle kerrottu mitään. Sanottiin vaan et "työasioita" kaveri tms.. lisäksi sitten syytettiin mua siitä kun olin niin epäluuloine, suurinpiirtein vainoharhainenki muistaakseni.

Niinhän siinä sitten kävi et se olikin toinen mies joka siellä viestitteli jatkuvalla syötöllä. Muistanpa senkin katkeran yön kun satuin heräämään viestiin ja kattomaan et kuka helvetti siellä viestittelee tähän aikaan.

• hoidas paremmin
        Danzigi kirjoitti:

Tulipahan mieleen eräs suhde jossa kumppanini sai jatkuvasti tekstiviestejä yms. Sitten kun sitä kyselin niin eihän mulle kerrottu mitään. Sanottiin vaan et "työasioita" kaveri tms.. lisäksi sitten syytettiin mua siitä kun olin niin epäluuloine, suurinpiirtein vainoharhainenki muistaakseni.

Niinhän siinä sitten kävi et se olikin toinen mies joka siellä viestitteli jatkuvalla syötöllä. Muistanpa senkin katkeran yön kun satuin heräämään viestiin ja kattomaan et kuka helvetti siellä viestittelee tähän aikaan.

no jos on kyvytön huolehtiin kumppanista niin kyl se paremman matkaan lähtee...huomioikaa kumppania niin pysyy rinnalla..

• Danzigi
        hoidas paremmin kirjoitti:

no jos on kyvytön huolehtiin kumppanista niin kyl se paremman matkaan lähtee...huomioikaa kumppania niin pysyy rinnalla..

Mä pistän nuoruuden piikkiin. Tyhmyyttä se on jos tekee lapsia ja rupee miettimään siinä kohtaa muita miehiä.
        Meikäläinen kyllä huomioi kumppanin monessakin mielessä. Ei se syy aina ole siinä ihmisessä joka luottaa ja pitää huolta toisesta.

• sokeeta
        Danzigi kirjoitti:

Mä pistän nuoruuden piikkiin. Tyhmyyttä se on jos tekee lapsia ja rupee miettimään siinä kohtaa muita miehiä.
        Meikäläinen kyllä huomioi kumppanin monessakin mielessä. Ei se syy aina ole siinä ihmisessä joka luottaa ja pitää huolta toisesta.

Omasta mielestä pitää huolta...entäs se miten se toinen kokee sen huolen pidon..vanhan viisastuu ja lähtee vekiin...turha se on aina syyttää toista vaan vois niinku etsii syytä epäonnistumiseen ja myöntää katkera tappio et toinen oli oikeassa.

• Bemak.
        sokeeta kirjoitti:

Omasta mielestä pitää huolta...entäs se miten se toinen kokee sen huolen pidon..vanhan viisastuu ja lähtee vekiin...turha se on aina syyttää toista vaan vois niinku etsii syytä epäonnistumiseen ja myöntää katkera tappio et toinen oli oikeassa.

Niin siis mitä tämä teksti nyt sitte oikein tarkotti, parisuhde on parisuhdetta ja siinä on omat sääntönsä, käyttäytymistavat. Jos oot parisuhteessa, et voi elää ja toimia niinkuin yksin, niin se vain on ja tulee olemaan. Mitä ihmeen: huolen pidon kokeminen, vanha viisastuu ja lähtee, toisen syyttäminen, tappio myöntäminen? Sanahelinää!

• Danzigi
        sokeeta kirjoitti:

Kyllä mä lähden ainakin siinä kohtaa kun luottamus toiseen menee. Ei saatana. Mä en kyllä nyt oikein ymmärrä. Kait joku voi olla semmosessakin suhteessa jossa petetään tämän pettäjän puolesta. Pitäiskö sen toisen kärsiä suhteessa jossa ei ole luottamusta pätkääkään?

Sokea sitä ihminen voi ollakkin kun pystyy luottamaan toiseen 100%:sti. Tämän jälkeen kun se ihana ihminen tekee mitä tekee eli tässä kohtaa, pettää. Ei toisella ole paljoo pohjaa jolle suhdetta rakentaa. Ihan älytöntä. "turha se on aina syyttää toista vaan vois niinku etsii syytä epäonnistumiseen ja myöntää katkera tappio et toinen oli oikeassa. " ? Mitä helvettiä tuo nyt oikein tarkottaa. Missä mielessä oikeassa? Siinäkö et pettäminen on ihan ok suhteessa?

• misspiggy
        sokeeta kirjoitti:

Mä olen sivusta nähny pariskuntia jossa eukko napisee ukostaan vaikka se mitä tekis... Mikään ei riitä.
        Ja kun niillä joiden avio / avoliitto on ollu auvoista koko ajan eli siitä tulee arkea, saattaa tulla tarve hakea jännitystä.. Ja mä uskon siihen, että jos nämä rouvat näkisivät niitä liittoja..tai eläsivät hetkenki sellasessa, joissa ukko hakkaa ja pitää talousorjanaan, ne älyisivät olla kiitollisia. Se ei todellakaan ole aina sen toisen osapuolen syy!!!! Siis pettämiset yms. vaan ihan omaa tyhmyyttä ja kiittämättömyyttä.
        Kukaan ihminen ei ole täydellinen ja jos todella alää mielikuvituselämää, jossa toinen on koko liiton ajan se rikas, jännittävä, komea, turvallinen, lapsirakas, aina hyväll tuulel jne..niin joutuu kyllä loppuelämänsä sitä etsimään.
        Opittaisiin arvostamaan sitä mitä on eikä aina havittelemaan jotain uutta. Ja opeteltaisiin keskustelemaan asioista, niin tiedettäisiin mitä toiselta odotetaan.

• Danzigi
        misspiggy kirjoitti:

Mä olen sivusta nähny pariskuntia jossa eukko napisee ukostaan vaikka se mitä tekis... Mikään ei riitä.
        Ja kun niillä joiden avio / avoliitto on ollu auvoista koko ajan eli siitä tulee arkea, saattaa tulla tarve hakea jännitystä.. Ja mä uskon siihen, että jos nämä rouvat näkisivät niitä liittoja..tai eläsivät hetkenki sellasessa, joissa ukko hakkaa ja pitää talousorjanaan, ne älyisivät olla kiitollisia. Se ei todellakaan ole aina sen toisen osapuolen syy!!!! Siis pettämiset yms. vaan ihan omaa tyhmyyttä ja kiittämättömyyttä.
        Kukaan ihminen ei ole täydellinen ja jos todella alää mielikuvituselämää, jossa toinen on koko liiton ajan se rikas, jännittävä, komea, turvallinen, lapsirakas, aina hyväll tuulel jne..niin joutuu kyllä loppuelämänsä sitä etsimään.
        Opittaisiin arvostamaan sitä mitä on eikä aina havittelemaan jotain uutta. Ja opeteltaisiin keskustelemaan asioista, niin tiedettäisiin mitä toiselta odotetaan.

Tottakait asioista pitää puhua. Se vaan et eka tehdää mitä tehdään ja sen jälkeen vasta ruvetaan kertomaan asioista ei mun mielestä oo kovin fiksua. En minäkään täydellinen ole ja voin sen sentään myöntää et mussakin oli vikaa. Se vaan kun toinen ei osannut avata suutaan.
        En mä kyllä koskaan ole hakannut tyttöystävääni enkä kyllä pitänyt mitenkää henkisesti vallan otteessa. Ehkä se oli juuri tuo jännityksen haku. Se arkihan meille siinä tuli enkä mä nyt siinä näe muuta järkevää syytä.

Tosiaankin oon ihan samaa mieltä et asioista pitäis pystyä keskustelemaan vaikka ne kuinka vaikeita olis.
        Samaa mieltä myös siitä et näitten valittajien pitäis nähdä myös ne oikeasti huonot suhteet. Muuttuis se arvostus aivan toisenlaiseksi, luulen.

• On salasuksia.

Mutta.Ei epä varmannan päälle voi rakentaa mitään!!!!!!!!!!!

• ainaskin

on yhteinen sähköposti ja yksi puhelin. Ei me ainaskaan tarvita toista puhelinta. Jos toinen lähtee jonnekin lainataan vaikka lasten puhelinta niin pystyy aina ilmoittamaan jos jotain ilmoitus asiaa tulee. Salaisuuksia ei ole. Kaikki puhutaan avoimesti. Avioliitto on kahden kauppa joista TAHDON sanan jälkeen tulee yksi henkilö. En edes hyväksyisi jos miehelläni olisi joku sähköposti enkä tietäisi salasanaa sinne. On meillä sähköposteja enemmänkin kuin yksi ja jokaiseen niihin molemmat tietävät salasanat.

• Jetska

Että kaikkea sitä, mikä on tapahtunut ENNEN suhdetta, ei ole TÄYSIN välttämätöntä kertoa nykyiselle kumppanille. Varsinkaan, jos kyseiset menneisyydessä tapahtuneet asiat eivät liity / vaikuta millään tavalla nykyiseen suhteeseen. Ja näin katsoisin olevan molemmin puolisesti; ei minuakaan kiinnosta kumppanini menneisyyden kaikki toilailut. Saattavat luoda TÄYSIN turhaa ahdistusta ja huolta, varsinkin, jos kuulijaosapuoli on yhtään herkästi ahdistuvaa ja toisesta poikkeuksellisen paljon huoltakantavaa tyyppiä. Näin se vaan on :)

Spostien ja kapulaluurien lokien avoimmutteen en ole muodostanut selvää kantaa, mutta näin äkkiseltään sanoisin, että kukin päättäköön, mitä viestejä voi toiselle näyttää. Kaikkia tuskin tarvitsee näyttää; silloin on suhteessa jotain vialla.

• jee1234

On ollut luottamus onglemia mutta aina niistä on tosin selvitty. Kyllä jokaisen ongelman ja salaisuuden kestää jos vain välittää ja rakastaa toista. Itse luotan vaimooni täysin, ja tiedän kyllä hänen salsanat joka paikkaan ja niin hänkin tietää minun salasanat joka paikkaan, koska ei ole salaisuuksia, mutta eipä ole tarvetta mennä, koska luotetaan toisiimme eikä kumpikaan epäile yhtään mitään. Vaimoni ei aina ole luottanut minuun täysin, mutta olen itse tietoinen siittä kun olen itse ongelmani aiheuttanu. Mutta aina olen saanut vaimoni luottamuksen takaisin ja nykyään luotamme toisiimme täysin. Kyllä se niin on että rakkaudesta se hevonenkin potkii. Minkään laisia salaisuuksia ei kannata olla AINA totuus tulee julki!!

• Salaileva

Terveyteeni liittyvät asiat pidän mahdollisimman visusti salassa. Samoin kuin pahimmat fobiat. Ainoastaan neula- ja ampiaiskammosta mieheni on tietoinen.

Mieheni on saanut salasanani tietokoneelleni ja sähköpostiini. Osittain siksi, että on hyvä, jos itse unohtaa osan salasanastaan niin toinen voi muistaa toisen osan. Sähköpostini olen käytännössä jakanut mieheni kanssa, koska hänellä ei omaa ole ja joskus tarvitaan sähköpostia esimerkiksi huutaessa tavaraa tms. Hän on myös katsonut sähköpostini silloin kun on ollut muualla ja koneeni ollut korjattavana enkä ole päässyt nettiin. Silloinkaan hän ei ole avannut viestejäni, on vain katsonut montako uutta viestiä on tullut ja keiltä. Sähköpostiani ei tiedä ystäväni enkä käytä sitä yksityiselämäni ylläpitämiseen. Siksi yleensä sinne tulevat viestit ovat tärkeitä työasioita tms.

Mieheni ei myöskään salaile, jos epäilee jonkun ystävä- tai tuttavapiiristäni yrittävän iskeä häntä. Kerran syynä oli tiedostamaton flirttailu tuttavaltani, se anteeksi annettakoon. Toinen tapaus olikin sitten päivänselvä asia, jonka silminnäkijänä itsekin olin, en vain ollut uskoa sitä ennenkuin mieheni kertoi siitä.

Mieheni tietää myös keskenjääneistä ihmissuhteistani ja sen, että pelkään kohdata niitä, koska ne ovat mahdollinen uhka avioliitollemme.

• C'mon relax

olette olleet yhdessä?

Anteeksi vaan, mutta en voi ymmärtää mitä muita terveyteen liittyviä asioita olisi salailtava kuin mielenterveysongelmia ja avecille, jonka on tuntenut vasta vähän aikaa.

No, jokainen taaplatkoon tyylillään...

• Salaileva
        C'mon relax kirjoitti:

olette olleet yhdessä?

Anteeksi vaan, mutta en voi ymmärtää mitä muita terveyteen liittyviä asioita olisi salailtava kuin mielenterveysongelmia ja avecille, jonka on tuntenut vasta vähän aikaa.

Minulla on riski joskus sairastua uudelleen sydänsairauteen, enkä halua kokea mitää edelliskertaa vastaavaa saatikka muistaa miten kamala edelliskerta oli. Siksi aion olla vaiti sittenkun sairastun tähän, koska mieheni pakottaisi minut väkisin leikkaukseen. Mieluummin kuolisin kuin menisin samankaltaiseen leikkaukseen uudelleen. Ja olen huomannut että tätä mieheni ei ymmärrä. Tämä on minulle äärimmäisen yksityinen asia, jonka perimmäiset syyt vain minä ja vanhempani tietävät ainakin osittain sekä silloin hoitaneet lääkärit ja hoitajat.

• Salaileva
        C'mon relax kirjoitti:

olette olleet yhdessä?

5 vuotta ollaan oltu yhdessä.

• mdmkdk
        Salaileva kirjoitti:

5 vuotta ollaan oltu yhdessä.

Millaista taakka miehesi joutuu jälkeesi kantamaan salailusi takia. Tuoko on sitä rakkautta?

• ainoa?

huh huh kylläpä oli avointa.... ja kaunista.mitehän mahtaa olla oikeesti?
      t.2 ukkomiestä rakastajana

• kyllä vaimo tietää mitä ukko tekee ihan aina ... samoin toisinpäin ... jos joku kyrpelö koittaa änkäee toisen perhe idylliin pitäis ne laittaa munista roikkuun ......

• nainen tre

Jos sulla on sellanen kutina niin luota vaistoosi sillä ainakin nainen vaistoaa herkästi tuollaset asiat eikä sitä tarvitse kuin pyytää nähdä keneltä viestejä on tullut, mutta saman tien sillä hän ehtii ne muuten poistaa ! Itselleni muodostui suhde varattuun, kun valehteli olevansa vapaa eli.....

• Sökö

jotta juuri sinä ajauduit salasuhteeseen varatun kanssa vaikka kehuitkin nimenomaan naisten luottavan vaistoonsa ja vaistoavan herkästi moiset tilanteet. Jotain ristiriitaa omien toimiesi valossa, vai onko. Ettei vaan omahyväinen ajattelutapa ajanut moiseen vai oliko kyseessä jokin hormonaalinen pakko? Nainen, vaikeasti tajuttava kestohyödyke moneen lähtöön, ota teistä sitten selkoa.

• nainen tre
        Sökö kirjoitti:

jotta juuri sinä ajauduit salasuhteeseen varatun kanssa vaikka kehuitkin nimenomaan naisten luottavan vaistoonsa ja vaistoavan herkästi moiset tilanteet. Jotain ristiriitaa omien toimiesi valossa, vai onko. Ettei vaan omahyväinen ajattelutapa ajanut moiseen vai oliko kyseessä jokin hormonaalinen pakko? Nainen, vaikeasti tajuttava kestohyödyke moneen lähtöön, ota teistä sitten selkoa.

Vaistosin sen ja siksi se myös tuli ilmi, että oli varattu ;) Toki sitä aina haluaa uskoa toista ja siksi neuvoin luottamaan vaistoonsa sillä minä en tehnyt niin ja sitä kadun tänä vielä tänä päivänäkin !!Eli kuunnelkaa naiset sitä sisäistä äätä, joka varottaa :) Älkää uskoko ja luottako 100%:sti

• tulkintaa

nuo luurangot aina ymmärretään salarakkaaksi? vai liittyykö nykyään tuohon yhtälöön niin tiiviisti känny ja läppäri?

Voihan luuranko esim. ennen suhdetta olla vaikka lapsuus alkoholistiperheessä, mielenterveysongelmainen sukulainen, exien lukumäärä tai etninen tausta, abortti, sukupuolitauti, luottotietomerkintä yms. yms. mikä itsestä tuntuu asialta, jota ei kehtaa toiselle osapuoliskolle kertoa.

Ja jos nyt halutaan välttämättä miettiä, mihin muuhun salaisuuteen kuin salarakkaaseen känny ja s-posti voisivat liittyä suhteen aikana, niin mieleen tulevat lähinnä pikavipit ja esim harrastus, jota toinen ei hyväksy.

• yms...

joista voi joutua syyttömänä kärsimään...voi joutua maksumieheksi tai jopa vankilaan...joten kyllä kannattaa tietää mmitä toinen viestittelee!!!

• irtopaa

Oletko kirjoittaja tosissasi?? Olet valmis antamaan salasanat toiselle jne..mihin nurkkaan sut on ajettu..nimittäin jos liitossa on luottamus niin huonossa hantissa että EDES TUOLLAINEN tilanne tulee kysymykseen et antaako salasanoja vai ei..ni missä se luottamus on?? Eikö se perustu just siihen et luottaa..eikä siihen et tarvii kaivaa kaikki tiedot ja mahdolliset jutut jotta voidaan olla varmoja et toinen on rehellinen?? Mut jos se pitää tohon asti se asia ajaa..niin eihän silloin ole mikään hyvin???????????????????????????????????????????

• vain...

käynyt niin että yhteiskunnan hyvässä asemassa olevat onkin suhteen mätiä joita ei saa kiinni, mutta valitettavasti jos aikoinaan on mennyt naimisiin ja tehnyt lapset ei enää voi kuin jälkeen päin todeta, että on hyvä tietää mitä toinen puuhaa jos elää suhteessa...jos miehelle antaa metrin se on välillä otettava takaisin että tietää missä mennään ja katsottava onko edelleenkin sen luottamuksen arvoinen...

• ..mielestäni olla...

..mutta lähes kaikilla NIITÄ ON.

• en kerro

No kännyä voi selailla ja s-postia lukee mutta mun salaisuus on pankkitilillä ja sitä en anna katsoa vaikka muija sitä on tivannut(kun noi lelut on kalliita) toki maksan laskut ja hoidan taloutta vaikka molemmat ollaan duunissa...

• en minnäkään

Ei todellakaan pankkitilin tietoja, voitin paljon rahaa ja en todellakaan kerro miehelleni koska heti pitäisi ostella kaikea mitä en tarvi.

• pidä...

vain tyhjä tili salaisena luulee vielä että on jotakin...:) voin vakuuttaa että juuri niin se on...tyhjät pullotkin eniten ääntä pitää...:)

• terttu

Hei,missään tapauksessa ei kuuluu toisele puolisolle toisen salasanat ja sähköpostit jos luottaa toiseen täysin ,,samoin jos perheessä on lapsia niille myös sama asia ,,heilä on omat salasanat netiin missä lie pelaavat tai muuta jne ,,ja kaksi aikuista ihmistä ,,niin tietäähän sen ,että salaisuuksia on varmaan ,mutta jos itseensä luottaa varmasti ,,niin ei tee mittään epäreilua jos ei ole pakko ,,

• Mr Hyde

En anna vaimoni lukea tekstiviestejä enkä sähköpostejani koska suurella todennäköisyydellä käry salarakkaasta kävis. Että silleen.

• Timbe1

Todellakin, järjetön kysymys. Ja jos on niin mahtava suhde sattunut tulemaan, että ei tarvitse salailla mitään ni ei siinä, on arpa suosinut.

• Nimetön

Kyllä puolisoiden pitäisi tuntea toisensa paremmin kuin muut. Ennen avioitumista pitäisi kertoa mahdollisista luurangoista, tai ainkin sellaisista millä on merkitystä. Sellaiset asiat, mitkä julki tullessa saattaa todella muuttaa parisuhdetta pitäisi olla tiedossa. Varsinkin kun Suomen eroprosentti on jossain 50:n paikkeilla. Vaikka puoliso paljastuisi ex-narkkariksi tms. niin ei se ole niin ylitsepääsemätöntä kuin se, että ei ole sitä kertonut jne. Kyllä minua ainakin vaivaisi jos mahdollinen puolisoni ei mistään hinnasta antaisi minun lukea hänen s-posteja tms.

• pohtimista

Koko asian pohtiminen ja keskustelu on hurskastelua. Sähköposti ja kirjesalaisuus kuuluvat lain piiriin. Eri asia on jos sovitaan yhteisestä sähköpostista. Useilla henkilöillä Suomessa on perheissä omia salaisia sähköposteja.
      Eikä avio- että avoliitoista tule pitkäikäisiä jos kaikki asiat kerrotaan, eikä niitä kuitenkaan kerrota, se on pahanlaatuista hurskastelua ja valehtua, jos joku kertoo kertovansa kaikki esim. katselunsa, ihailunsa, haaveilunsa, ajatuksensa, tuumailunsa eli sen mitä ja mikä mielessä liikkuu. Vai onko jokin toista mieltä.

• olevan...

liian tyhmä ymmärtämään mitä oikeassa aidossa toimivassa suhteessa on kysymys...ei siinä aivastesluja kerrota, vaan elämän kokemuksia, oivalluksie ja hienoiksi koettuja tilanteita, sattumuksia, kommelluksia joille voi nauraa tai surra yhdessä tai muuten vain piristää henkisellä tasolla toisiaan...ja myös surulliset ja ikävät asiat kuuluvat elämään...

• jotain omaakin?

Miksi pitäisi ajatella heti siten että toinen haluaa salata jotakin,jollei hän halua esim. viestejään näyttää?
      Onko ilmennyt aihetta moiseen luottamuspulaan?

Kuitenkin,sähköpostissa voi ystävä kertoa jotain,jota ei soisi esim. puolison tietävän..mielestäni tuossa pätee sama kuin "kirjesalaisuudessa"entis aikaan..eli en lukisi toisen kirjettä,joka on jotain muuta kuin kodin sähkölasku.

Toisaalta, on kait hyvä asia se että kummallakin on niitä ihan omia kavereita,ja ihan omia henk.kohtaisia juttuja(en nyt tarkoita pettämistä,tai mitään salasuhteita) joista ei välttämättä kaikkea kerro puolisolleen..itse ainakin juttelen ihan omat juttuni kaverien/siskojeni kanssa,enkä kaikkia niitä juttuja miehelleni ees kerro..koska ne jutut ei vaan miestä kiinnosta.
      Ja vastaavasti toivon että mies juttelee kavereidensa kanssa ihan omista jutuistaan.

• noin...

kun kerrot...niin voin kertoa että tuossa vaiheessa miehesi vähintäänkin jo hakee uutta...olen kuullut presiis samoja tarinoita, ettei vaimon kaa ole enää yhteistä, hänellä on vain ystävät ja mies hakee petiystävää joka ymmärtää häntä...katsopas sitä miehesi touhua lähemmin ja vakuutan että olen 200 % oikeassa!!!

• tähtiaika salaisuuksia

Tässä tämä vuodatus.Meillä on salaisuuksia,mutta ne kohdistuvat mieheeni.Hänellä on ns.työsalaisuuksia,joista ei kerro.Mutta pahin niistä kohdistuu hänen sotilasarvoonsa.Käy jatkuvasti esim.kertseissä ja musta tuntuu,että se saa siellä semmosta tietoo, mikä vois hetkauttaa muakin...ei kerro mitään.Musta tuntuu,et se tietää uuden totuuden,mutta kun siinä on se,että siihen ei enää vaimo kuulu,ei ainakaan minä.Tossa se sit hymyilee,kuin naantalin aurinko.Tietää paljonkin,vaikka minä en tiedäkkään.Musta tuntuu,et se tietää miten täällä käy.Tämän takia meidän tiet saattaa erota.Mä olen sille pelkkä kotiorja.Afrikkalaisen alkuasukkaan tasolla.En kai mä edes yritä lukee tollasen s-postia.Sil on siinä varmasti joku spy-juttu suojaamassa.Että näin...mä mikään hakkeri oo

• Virya

Lojaalius on mm. sitä ettei salaa toiselta sitä mitä hänellä on oikeus tietää. Terveessä suhteessa ei ole syytä toisen jälkien nuuskimiseen. Happihan siinä loppuu, jos ei ole mitään yksityisyyttä.

• Niiskaus

Muutama vuosi sitten mieheni murtautui salaa sähköpostiini ja luki sieltä yhden mailin, jossa työkaverini kertoi rakastavansa minua. Olin kauhusta jäykkänä, samalla vihainen itselleni mutta myös miehelleni. Miksi en ollut poistanut viestiä? Mikä oikeus miehelläni oli lukea MINUN sähköpostiani? Sen jälkeen elämä meni helvetiksi, vaikkei minulla ja työkamullani mitään sen kummempaa suhdetta ollutkaan. Erohan siitä tuli. Jos mieheni ei olisi lukenut mailia, olisimme edelleen yhdessä. Tiedän, että minä tein väärin, kun en kertonut pienestä ihastumisestani ja toisen osapuolen rakkaudesta, mutta väärin teki silloinen miehenikin.

• nyt lukea toisten sähköposti

Siis jotain rajaa. Ei pitäisi mennä lukemaan toisen tekstareita tai sähköpostia.

Muutenhan avoimuus on hyvä asia, mutta aina pitää olla sellaista perus- yksityisyyttä. Esim itsekkin kirjoittelen välillä yhdelle varatulle likalle ja en tosiaan haluaisi että sen ukko lukee mun viestejä. Vaikka eivät ne nyt niin härskejä ole, eivätkä sinänsä salaisuuksia, mutta jokseenkin ne ovat kahdenkeskeisiä asioita.

• Kerrotko

Jos käyt kauppa reissulla ostamassa puolisollesi synttärilahjan. Kotiin tullessasi hän kysyy, missä viivyit? Kerrotko totuuden vai VALEHTELETKO?

• heh..

Ennemmin kyttää kopallisen kirppuja,ku puolison pettämisen!!

• Nimetön

Kyllähän sitä jos kimpassa ollaan,niin ei pahempia salaisuksia saa olla.Tietenkin yksityisyys pitää olla myös ja luotto!

• PITÄÄKIN OLLA

Kyllä kaikilla on oma menneisyys ja salaisuudet..ei kaikkea tarvii puolison tietää,se lisää vaan tuskaa..Et kuitenkaan lapsille kerro kaikkea ja sama pätee puolison kanssa,sekä jos tuollaista mietit,niin vaikuttas jo mustasukkaiselta..Ennemmin vahtii kopallisen kirppuja kuin kevytkenkäistä puolisoa..

• mielestäni

Avioliitossa saa olla salaisuuksi, esim. jos naisen hyvä ystävä on kertonut jtn, eikä halua, että tämä nainen kertoisi siitä muille; luottamuksellinen asia, joka jää kahden väliseksi. Ei silloin voi mennä möläyttämään sellaista asiaa aviopuolisolleen.

• täytyy voida säilyttää

myös avo- tai avioliitossa. Kuka teistä avaisi esim. toiselle osoitetun kirjeen? Enpä usko, että monikaan. Sähköposti on aivan yhtä yksityinen. Silti ei tarvitse mitään salattavaa olla.
      Jossain kohti teillä on nyrjähtänyt yksityisyyden ja salailun ero.

• salisuuksia terve

ihminen tarvitsee? Sairas voi tarvita pysyäkseen kasassa.

• luottamusta

meillä ei toisen puhelimeen tai tietokoneeseen kosketa ilman lupaa en edes vastaa puhelimeen jos soi. toista kun ei voi omistaa ja jos löytää paremman pitänee katsoa peiliin ja miettiä mikä meni vikaan.. mut jokainen tavallaan..liiallinen vahtaaminen ja holhous vain masentaa ja johtaa riitoihin.. jos syrjähypyn tekis salaa ni mitä sit mun kaikkea tarvi tietää ja tuskin siitä rikki menee..elmästä pitää joskus nauttia..jos lusikat ei mahdu samaan kaappiin ni sitte jaettava ne.. aika yksikertasta..näillä pelisäännöillä jo pärjätty 30v..

• miimaa

Mulle tulee tästä keskustelusta jotenkin olo, että minussa olisi jotain pahasti vialla...

Ei minun suhteessani ole alun alkaenkaan ollut mitään erityisiä salaisuuksia. Meillä kummallakin on omat puhelimet, mutta käytetään niitä molemmat puolin ja toisin eikä mulla ole tullut koskaan mieleenkään, että tekisin jotain väärää käyttäessäni mieheni puhelinta, hänkin käyttää minun. Aivan luonnollista meidän suhteessa. Meillä on yhteinen sähköposti myös. Minä hoidan paperiasiat meillä joten avaan kirjeet ja laskut.

Puhelimessa ja netissä puhun ystävieni kanssa, jos he kertovat jotain "salaisuuksia" niin en tietenkään niitä miehelleni kerro.

Tottakai miehelläni voi olla vaikka "salainen sähköposti" jossa se kirjoittelee naikkosille kuumia kirjeitä, mutta kuitenkin näin yleensä meillä ei kyllä pahemmin salaisuuksia ole. Apua... meneeköhän suhde pilalle? :D

• ei niin väliä

Yli neljä vuotta yhdessä ollaan oltu ja viime syksynä mentiin naimisiin. Meillä vallitsee täydellinen luottamus johon ei liity mitään halua tunkeutua toisen yksityisyyden rajan yli.
      En ole koskaan urkkinut mieheni tekstareita tai sähköpostia. Asia ei minua kiinnosta ja mielestäni ihmisellä tulee ollakin pieniä salaisuuksia, ei tee hyvää mielenterveydelle jos joku tietää kaikean menneistä ja tulevasta, hölmöilyistä ja muusta.
      Tietääkseni ei miehenikään ole minua vakoillut. Jos hän niin tekisi niin riita olisi ISO. Posteissani ei ole mitään salaista, mutta se rajan rikkominen olisi vakava loukkaus.

• kaksinaisuus

Puhelimeen ja posteihin ei saa koskea niissä tapauksissa, joissa on jo, tai saattaa tulla salaisuuksia.

• Rouva M

pitkään aviossa olleena annan sen vinkin että jos vainoharhaisuus alkaa jo nyt vaivaamaan niin eipä kannata sitoutua.........."salasuhde"..on kai jokaisella ystäviä joidenka kanssa on omia juttuja mitä ei tyttöystävät pääse lukemaan,ja se on edellytyskin että kummallakin olisi jonkunlainen reviiri ja yksityisyys ilman että epäiltäisiin heti pettämistä ja salasuhteita.

• aviossa

Kumpikin titää toisensa menneisyydestä pidemmistä suhteista jotain, mutta niitä ei oel ruodittu pohjamutia myöten eikä udeltu lyhyemmmistä suhteista tai yhden yön jutuista. Yhdestä lyhyemmästä suhteesta kerroin, kun olin hyivn torjuva suhteemme alussa, minulla oli aiemmin ollut lyhyt suhde mieheen, josta selvisikin, että hänellä oli vaimo ja lapset toisessa kaupungissa. Tämä loukkasi minua paljon ja olin aikani todella raivoissani "kaikille miehille".

Autan miestäni välillä joissain työasioissa (hän on freelancer) ja silloin näen hänen sähköpostejaan, tosin hän seisoo vieressäni. Ei tulisi mieleenikään lukea niitä muuten tai katsoa hänen kännykkäänsä, enkä usko että hän selaisi kännykkääni vaikka se on kotona aina pöydällä.

Salaisuuksia meillä saa olla, jos ne ovat "kivoja salaisuuksia", esim. synttäriyllätyksiä yms.

Kummallakin on omat tilit ja raha-asiat, mutta olemme molemmat vastuullisia rahankäyttöjiä, koskaan ei tullut lainanlyhennyksissäkään ongelmia. Pikemminkin keräsimme normaalisne lyhennysten lisäksi sivun rahaa ja maksoimme lopunkin asuntolainan pois heti kun korkosopimusten puolesta saimme tehdä ylimääräisiä lyhenyksiä. Raha-asioista pareille taitaa tulla suurimmat ongelmat/riidat, jos rahankäyttötavat ovat erilaisia.

Kumpikin käy silloin tällöin työpaikan riennoissa tai ystävien kanssa ulkona, mutta kumpaakaan ei syyllistetä tai epäillä.

• JA KOVAA!

Taitaa olla aika monella likaisia jauhoja pussissa kun näin paljon kuohuttaa?

Arvaanpa, että täällä taitaa olla vierailijoita tuolta avioeropalstalta.

Sinne ainakin moni päätyy kirjoituksista päätellen.

Jos on noin paljon salaamista, niin suhde ei ole kunnossa.

• fdsafeeffe

Luuletko, että puhelimen tutkiminen ja sähköpostien lukeminen paljastaisi mitään, jos toinen haluaisi pettää? Viestit on helppo poistaa tai tallentaa muualle, jos niitä edes haluaisi säilyttää. Entäs sitten se tutkija, riittääkö hänellekään sellaiset tutkimukset osoittamaan, ettei toinen petä? Ei pitäisi riittää...

• Variksen munat

..vituttaa tuommoiset moralistit. Oletko keskiajalta vai ihan ameriikasta asti?

• Rouva M

Eipä tässä siitä olekkaan kyse että puhtaat jauhot olisi,eiköhän jokaisella...tai ainakin monella ole joskus pientä sutinaa,tarkoitan tässä esim pientä flirttiä.mutta silti voi olla aviossa eikä tartte kyttäillä.

• ja rehellinen

Minäkin voin antaa s-postit sekä salasanat puolisolle, jos hän haluaa. En ymmärrä salasuhteen tarkoitusta, jos ihmiset elävät jo perheessä, mitä varten salasuhde? Ei se ainakaan hyvä asia perhesuhteessa.
      Luurankoja kaapissa minulla ei ole. Itse olen hyvin avoin ja kertoisin vapaasti kaikista asioista. S-postissani tai puhelimessani ei ole mitään salaista materiaalia. Meillä kotona on kaikki avointa eikä ole salaisuuksia. Toisaalta en halua katsoa poikani postia enkä itse avaa omaehtoisesti pojan puhelinta, hänellä on omaan yksityisyyteensä oikeus.

• sexyz

Älä anna puolisollesi mitään SALASANOJA!Sinulla on oikeus yksityisiin asioihin.....Ja sinulla voi olla pieniä salaisuuksi muttei isoja!Vaihda salasanasi sähköpostiin uusi..Ja ei saa katsoa puhelimestasi loki koska sinulla on oma yksityisyys!

• on tutkia toisen

puhelinta ja sähköpostia. Ymmärrän että vituttaa, jos luottamus on nolla, mutta kai ihmisellä nyt omat henkilökohtaiset sähköpostit ja puhelintiedot saa olla. Kumppani vaihtoon jos rupeaa urkkimaan.

• eläköön paranoidit
        on tutkia toisen kirjoitti:

puhelinta ja sähköpostia. Ymmärrän että vituttaa, jos luottamus on nolla, mutta kai ihmisellä nyt omat henkilökohtaiset sähköpostit ja puhelintiedot saa olla. Kumppani vaihtoon jos rupeaa urkkimaan.

..välttättä tarkoita tirkistelyn sallimista. Pitää ihmisellä olla henkireikiä. Sähköpostin lukeminen olisi sama kuin ennen nykyviestimiä olisi kysynyt mitä kenenkin kanssa on päivän mittaan puhunut, asiakkaat, työkaverit ja kaupan kassat mukaan lukien. (Pitää muistaa mainita jos oli nuori ja kaunis). Saahan sitä ihminen tietenkin olla noin avoin:) Tosin laatuajasta menis leijonanosa suulliseen raportointiin. Tosi kiinnostavaa tarinaa, varmaan.

• sannuli

niinpä!

• salarakas vol.2

Tottahan toki puolisosi pitää asiat salassa.
      Mitä et tiedä, siitä et voi loukkaantua.

Tiedä, vaikka puolisosi myisi itseänsä sivubisneksenä.
      Asiakasrekisterit ym. paljastuisi.. ;o)

• vastaamaan

tähän aloitukseen.. No, tottakai avioliitossa saa ja pitääkin olla salaisuuksia. 29 avioliittovuoden jälkeen en voi sanoa täysin tuntevani vaimoani vieläkään.. ja hyvä niin. Toki minusta tuntuu, että hän lukee minua kuin avointa kirjaa, mutta miehethän ovatkin suoria ajatuksiensa suhteen tekoihin nähden, putkiaivoisia, toisin kuin naiset, jotka eivät sano, mitä tahtovat, eivätkä tahdo oikeasti sitä mitä sanovat. Mutta en tästä nyt enempiä, otsikkoon suomi24:n etusivulla, vain vastasin.

• rehellinen

Minä kerron kaikki miehelleni.Joskus haluaisin pitää edes yhden salaisuuden,mutta ei onnistu,livahtaa suusta ulos:) Miehelläni on paljon salaisuuksia.Olemme olleet 29 v naimisissa ja vieläkään en tunne häntä.Usein kadehdin miten mies tekee tuon.Kaikki,jotka tuntee hänet,pitää tuollaista ihmistä kiinnostavana.Pelkkää uteliaisuuttani joudun odottamaan josko 20 v.kuluttua sairastuisi dementiaan.Silloinhan salaisuudet paljastuu.Hölöttäisi vanhoja asioitaan :)Kerron sitten...

• Kyllä minä ainakin kerron kaiken ja salaisuuksia ei ole koskaan. Exällenikin kerronin aikoinaan kaikki toilailuni ja annoin katsoa puhelimen kaikki numerot ja viestit. Mulla on on puhtaat jauhot edelleenkin pussissa ja voin seuraavallekkin kertoa suoraan asiat ja toivon että toinenkin kertoisi rehellisesti.

• se, mikä on tapahtunut ennen seurustelua, on menneisyyttä.

Tietysti, jos jälkikäteen saa nainen kuulla olevan sarjaraiskaajan vaimo, saattaa nostattaa erinäisiä tunteita pintaan.

Sama asia jos mies kuulee vaimonsa maksaneen opiskelunsa seksiä myymällä.

Periaatteessa, kuten jo totesin. Se, mikä on tapahtunut ennen seurustelua, ei saisi vaikuttaa seurusteluun/avioliittoon.

• pokaaja poka

ei pidä kertoa se ois tosi tylsää..mitä jännitystä on neljän vieraan kanssa olla silloin..sitä en kerro vaimolle kun seurasin sen vieraissa käyntiä pomonsa makarin ovela..salaisuuksia pitää olla

• S.A. Tiainen

..tautihistoria on hyvä tietää. Kertoo paljon.

• naiseen/mieheen

on kyllä ehdottomasti parasta pitää salassa puolisolta.

• :-:-:-:-:-:-:

Meillä oli sähköpostit ja puhelutiedot/tekstarit molempien ihan ommia asioita - siis OLI, kunnes mies jäi kiinni sivusuhteesta. Sen jälkeen kun päätettiin vielä yhdessä taivalta jatkaa, mutta luottamus oli mennyt, sovittiin, että niin kauan kuin minä siihen tarvetta tunnen, minä saan lukea mieheni sähköpostit ja tekstarit ja tarkistaa puhelutiedot. Aikaa myöte ja luottamuksen taas kasvaessa tarve tarkistella on huomattavasti vähentynyt kriisin alkuajoista.

Oikeus yksityisyyteen on ihmisellä minusta niin kauan kunnes tekee jotain, millä rikkoo luottamuksen - sen jälkeen on oltava "avoin kirja" niin kauan kuin toinen siihen tarpeen tuntee. Meillä ainakin toiminut näin.

• antiporvari

niin eipä suajuuri salaisuudet kiinnosta.muutenvaan täällä palstalla kommentoit ja yrität selvittää muijas uskottomuutta.naurettavaa,

• naisen mielipide.....

Minusta ennen avioliittoa ja seurustelua ylipäätään koskevat asiat voi pitää omana tietonaan jos näkee tarpeelliseksi ja ei halua niistä puhua.
      Ne asiat ei liity suhteeseen millään tavoin.. esim. entiset seksikumppanit on todella turha aihe, josta ainakaan itseäni ei kiinnosta puhua pätkääkään.. ei ole itselläni seksikumppaneita hirveästi, mutta nekään vähät ei ole mikään leuhkimisen aihe ja ei kiinnosta myöskään ketä mies on kyntänyt..

Seurustelun aikaan tapahtuneet asiat kuuluu puolisolle ja minusta asioista pitäisi keskustella tällöin.

Ei ole tarvista piilotella kännykkää tai nettiasioita, mutta ei nekään silti kumppanille kuulu. Minun ystävät kertoo tekstiviesteissä minulle asioita, ei miehelleni.
      Soitetut ja vastatut nuuskikoon minun puolesta.

En itse jaksa kyylätä.. liekkö hyvä vai huono, en tiedä..

• kunnioita sitä sinä!

Jokaisella on oikeus yksityiseen elämään. Ei tarvitse olla kiinni toisessa ja tietää joka ikistä asiaa. Vaikka itse et halua itsellesi yksityisyyttä niin miehesi haluaa itselleen ja kunnioita sitä. Enemmän hallaa teet liitolle jos alat kinaamaan sellaisesta.

• näin täällä..epänormaalia!!!

Rankkaa rankkaa.. pitäis 24/7 olla kiinni toisissa, töitä ei saa tehdä, ei saa harrastaa, kaikki kauppareissut pitää kertoa, tervehtiä ei saa edes naapuria.. milloin on vääränlaiset vaatteet, milloin mitäkin väärin, kyttimistä, seuraamista.. tätäkö on rakkaus? Ei tod.. niin väsynyt jo! Olen repäissyt itseni jo irti tästä.. toinen ei vain luovuta! :(

• Mul ja mu miekkosel on aikas avointa.. No tekstarit ja sähköpostit on henk.koht., mut joskus mun kulta kyl näyttää tekstareitaa/maileja mulle ja mäkin sille jos sattuu olemaa joku hyvä viesti.. Kaikkia puheluita mies ei sano, mut toisinaa sanoo kysymättä ja joskus tiedän soittoäänestä kuka soitta.. Mäkään en sano kaikkia puheluita mut ain välil tulee sanottua tai jos kysytää.. Tietysti jokaisella saa olla ne omat "pikkusalaisuutensa" sillä ei ketään voi pakottaa kertoon jotain mitä ei halua julki..

• Laritsa M

Ei kai kukaan täysipäinen mene kertomaan mielitietylleen käyneensä vieraissa. Sellaisella kerskumisella tulee bänet. Ei kumpikaan osapuoli halua sellaisesta tietää. Kaikki kuitenkin käyvät jossakin elämänsä vaiheessa vieraissa.

Olkaapa hyvät ihmiset rehellisiä edes itsellenne. On parempi naida kuin palaa.

• t.l.

Kaikki aviopuolisot eivät käy vieraissa.

• Mielestäni puoliso on sellainen,joka on ns ainoa maan päällä johon voit luottaa,enemmän kuin "paras kaveri" Itselläni ei todellakaan ole mitään salaisuuksia,eikä vaimollanikaan. Molemmat voivat katsoa toisen e-mailit,on yhteinen yksi tili..yms Jotenkin tuntuu,että mitä enemmän "avaudut" tai luotat,heittäydyt suhteeseen sitä helpommalla kumpikin pääsee.OIKEESTI

• t.l.

Äitini minua evästi: "Ei hyvällekään miehelle pidä kaikkia kertoa". Enpä silloin tiennyt mitä mahtoi tarkoittaa. Tähän ikään mennessä asia on selvinnyt ja todellakin, ei kaikkia asioitaan pidä puhua kumppanilleen, kyllä jokaisella pitää olla se yksityisyys, joka jo täällä on tullut esille. Se ei tarkoita sitä, että pettää puolisooan, vaan parisuhteessa tulee olla luottamus kumppaniin.

• mutta ei kait normaalissa elämässä pitäisi olla salaisuuksia,työ asiat pois lukien jos on sellaisissa töissä jossa niitä on.
      s-posti on minun mielestä kirjeiden kanssa samalla tasolla,eli ovat yksityisiä avioliitossakin ja samoin puhelin/kännykkä on henkilökohtainen,peräänkuulutan luottamusta silleen se menee.

• onneksi olen sinkku

On luurankoja,mistä en tasan halua puhua sanaakaan kellekään,ne on minun omia yksityisasioita ja vien ne mukanani hautaan asti.Samoin pidän kyllä oikeuteni pitää puhelimen ja sähköpostin sisällöt itselläni.Vaikka en tällä hetkellä ole minkäänlaisessa liitossa enkä edes seurustele,niin kyllä entisissä suhteissa on ollut alusta asti kummallekin selvää että omat kännykät ja sähköpostit on todellakin omia,eikä toisella ole niihin mitään oikeutta.En voisi alentua tutkimaan toisen puhelinta tai sähköpostia.Pettämiset ja salarakkaat ja muut pelit kyllä saa aivan varmasti selville muutenkin kun tutkimalla toisen puhelimia tai s-postia.
      Kaikki muu voi ja saa ollakin vaikka miten avointa,mutta puhelimet ja s-postit ei kuulu siihen millään lailla.

• Sivistynyt Nainen

En hyväksy saloja avioliitossa, koska ei ole rehellisellä pohjalla avioliitto silloin. En hyväksy että eronneet naiset chatis kyttäävät ukkomiehiä ja niitä käyttävät kun ei muuten miestä saa, törkeä teko ei ole kunnialla mitään tekemistä tässä ei myöskään sivistyksellä. Huora ja sekopää on sellainen nainen joka jakaa ukkomiehelle.

• vapaa huora vai mikäse on..

mitä ne sellaset aviossa tai suhteessa olevat miehet on, ketä vonkaa vapaita naisia suhteesen.. :))

• Sivistynyt
        vapaa huora vai mikäse on.. kirjoitti:

mitä ne sellaset aviossa tai suhteessa olevat miehet on, ketä vonkaa vapaita naisia suhteesen.. :))

Kyllä eronneella akalla pitäisi olla järkeä pääs että antaisi toisen aviomiehen olla ja mennä menojaan, ei kyllä vastuullisuutta ole joka toisen miehelle ovensa avaa sekä muutakin vielä..

• fazerinna

HELLO! AVIOLIITOSSA olevat NAISET!!!!
        Teillä on kaikesta tärkein, että teillä on 100 paria kenkiä ja vielä enemmän jakkupukuja ....maallinen mammona on tärkeä!!! Lisäksi koulutettu tohtori puolisona! Itse et tiedä, mitä mies maailmalla tekee.....tiedän, että tohtorilla on jo 15 vuotta rakastajatar. UPEA LUOTTAMUS! Mies hyppää junasta tunniksi naimaan, sitten jatkaa taas matkaa!! Sinä saat mammona ja hän intohimosta seksiä.....myös sivistynyltä naiselta.....aviomiehesi elämän naiselta! KAIKKI naiset ei juokse vaan rahan perässä, vaan halua olla vapaita, kun pärjäile maailmassa ilman sellaisin pettäjämiehiä!!!! Luonto tekee vaan tehtävänsä!! Naimisissa olevat, ummistakaa silmiä vaan jatkossakin! Jos sellainen pettäjä heitettäis pihalle, olis vähemmän pettämistä!

• nainen tre

Vai niin, että naiset niitä ukkomiehiä kyttää?? Mä oon saanut sellasen käsityksen, että naiset valittavat juuri sätissä siitä, kun ukkomiehet kaikenlaista seksiä myös liveseksiä vonkaavat ...eli kukahan se on varsinainen syntipukki? Vapaa nainen? Vai se ukkomies????

• saa.

olla ja pitää olla. Yksi tärkeimmistä asioista suhteessa on se,että antaa sille puolisolleen sitä tilaa ja omaa aikaa.Puolison ei tarvitse kertoa asioita joita hän ei itse halua kertoa. Mustasukkainen puoliso kuten ketjun aloittaja on,haluaa ettei kumppanilla ole mitään salaisuuksia.Terveen itsetunnon omaava ihminen ei edes ole kiinnostunut kumppaninsa s-postista tai tekstareista ym.

• Mies 42

No saa ja pitääkin olla.
      Eihän siitä mitään tule jos ihmisellä ei ole mitää omaa yksityisyyttä, jos sitä ei kestä on ihan väärässä suhteessa.

• INRI

luomassa "ikiliitossa" saa olla yksityisyyttä, mutta muuten avoimessa ilmapiirissä ja hyvässä yhteisymmärryksessä. Avioliitto on kahden ihmisen, MIEHEN JA NAISEN yhteinen sopimus, jossa tulee olla luottamukselliset "pelisäännöt" puolin ja toisin. Itse olen ollut alle kymmenen vuotta aviossa ja hyvin on mennyt, kun pysymme yhteisessä rukouksessa ja luottamuksessa Jeesukseen. Avioliitto kukoistaa, kun toinen puolisko ei ylimääräisiä nipota toisen tekemisistä ja menemisistä vaan luottaa siihen, että mitä toinen tekee ja mikä on "pelin henki". Sitoutukaa hyvät ihmiset, älkääkä lentäkö "kukasta kukkaan" ja nuo avo"höpötys"liitto sellaiset pitäisi lailla kieltää! Ei Jumala niitä ole säätänyt. Vähän respectiä suomalaista avioliittoa kohtaan! Jumalan siunausta

• Aviomies

Vakihuorasta en luovu muuten tulee avioero!!Kaikesta muusta voidaan keskustella.

• sannuli

tyhymä!
        en voi muuta sannoo............
        noinko naistas arvostat?
        siulle en voi pisteitä antoo..........

• sannuli

mun mielestä ei tartte sähköposteja toisen saada lukee saatika viestejä. ite oon se mustasukkaisempi luenne,mut silti jotain yksinäisyyttä pitää olla. noi jos jotain!

• vain luottamusta

Asioista kerrotaan avoimesti ja rehellisesti, mutta myös luotetaan siihen mitä toinen sanoo. Ei tongita toisen sähköposteja ja puhelutietoja. Sehän on laitontakin. Jos pitää päästä tonkimaan toisen puhelinta, niin se kertoo luottamuksen puutteesta.

• FreedomWriter

Tietenkin saa olla salaisuuksia! mutta se minkälaisia salaisuuksia, on taas eriasia.
      Salaisuuksia joka saattaa loukata kumppania tai rikkoa suhteen ei saa olla..

Mutta tietenkin saa olla salaisuuksia

• sannuli

oikeesti, terveellä tavalla saa olla

• Lukematon

Kirjesalaisuushan on alunperin keksitty juuri sen vuoksi, ettei ihmisten salasuhteet paljastuisi. Haluasitko, että kumppanisi tulisi vessaan kanssasi? Yksityisyys ja salaisuudet on hiukan eri asia ja avioliitossa(kin) ihmisellä on oikeus yksityisyyteen.

• lksdlksdlkds

toisen asioita ylipäätään?

Pitäähän se nyt joku yksityisyys olla, kohta sitä pyyhitään perseetkin yhdessä.

• lksdlksdlkds

ja jos on pakko jakaa sähköpostien salasanat niin mikä estää sitä "huoripukkia" olla jakamatta sen sähköpostin osoitetta millä huoraamisensa suorittaa?

• juuupa

jokainenhan saa siellä ite pyllynsä pyyhhkiä jne. ja pittääkin!
        mut niinhän kun rakkaus sokea on ja ei kysellä. menin naimisiin. vuosien myötä selvis,että miehelläni ol menneitä ulosottoja ja ne tul vasta 5 v takkaa. ei edes näkynä kun otettiin asuntolainaa...... kannattas vähän kysellä. olen katkera loppu elämäni. tosin en maksa hänen eneisyyttä. ainut,että se vaikuttaa elämäämme jatkossa... aika raskasta elämää.......

• kirjoittaja52

Kaikki mikä on salasanojen takana on yksityistä. Toisen yksityisyyttä pitää kunnioittaa loppuun asti.

Eri asia on luottamuse, sen puute, epäily,mustasukkaisuus tai miten se ilmeneekin. Sen voi mitata, kokea, tulkita ja ymmärtää ilman, että lukee toisen sähköposteja. Vaistoat kyllä onko luottamausta vai ei.

Jos luottamusta ei ole, lähtö on edessä. Kannatta ottaa puheeksi pikemmin kuin leikkiä salapoliisia. Uskoisin että näet, bluffaako toinen vakuuttaessaan ehdotonta luottamusta ja uskollisuutta. En usko että aiotoa rakkautta kykeneen kukaan valehtelemaan, ehkä kerran mutta ei jatkuvasti. Kun toinen väistelee, vaihtaa puheenaihetta, pahimmassa tapauksessa syyllistää, kertoo tyhjänpäiväisyyksiä - huomaat kyllä että sinä tai minä ei olekaan aatoksissa ykkönen.

Ykkösellä en tarkoita että pitää olla joka hetki kiinni, joka hetki ajatella toista. Rakkautta on se että elää oman elämä, ja jos sitä kautta saavuttaa jotain ja antaa tämän hyvän myös sinulle.

Jos suteessa on päällä jatkuva epäily se on helvettiä. Kannatta pakata matkalaukku ja lähteä. Se on kummankin etu.

• Rodur.

Elämä ei vaan yleensä oo noin yksinkertasta, eikä pidäkkään olla. Et varmaan usko ittekkään että se kaikkien kohdalla ois noin helppoo. Mitä yhdessäoloo on olla yhdessä ja sitte olla myös oma elämä, siis mikä elämä? Ollaanko yhdessä vai ei olla, siis mikä?

• kirjoittaja52
        Rodur. kirjoitti:

Elämä ei vaan yleensä oo noin yksinkertasta, eikä pidäkkään olla. Et varmaan usko ittekkään että se kaikkien kohdalla ois noin helppoo. Mitä yhdessäoloo on olla yhdessä ja sitte olla myös oma elämä, siis mikä elämä? Ollaanko yhdessä vai ei olla, siis mikä?

Oma elämä tarkoittaa sitä, että on omia juttuja (työ, harrastukset vaikkapa lukeminen, teatteri, omat ystävät), mitä kautta on annettavaa myös toiselle.

Jos on toisen kanssa 24 tuntia vuorokaudessa ja kaikki asiat ovat, ei tämmöinen liitto kauna kestä.

Luulen että sun pulma liittyy sanaan luottamus, sen puutteeseen. Se on kyettävä puhumaan auki. Se näkyy arjessa ja muussa. Sen vaistoaa. Siinä ei voi pettää. Ei ole tarvetta mennä lukemaan toisen sähköposteja tai puhelimen logeja. Jos luottamusta ei ole, on vaikea uskoa että villa luottamusta oleva liitto kestäisi.

Jos epäilet että toisella on suhteita. Kysy suoraan, onko vastaus aito, vai väistääkö hänen katse silmäsi.

Salapoliisiksi ryhtyminen on loputon tie. Jos kokee tarvetta mennä niin pitkälle, peli siinä liitossa on oikeastaan pelattu. Jos haluta olla pelurin kanssa liitossa se on toinen juttu, semmoisiakin ihmisiä löytyy, ilmeisestikään et halua.

Ja minä välttämättä haluaisin tekstailla tai sähköpostailla salaa, niin hankkisin tietty gsm-prepaid-liittymän,käytetyn puhelimen saa parilla kympillä; uudet nettipohjaiset sähköpostisoitteet ovat ilmaisia. Jos vastapuoli on niin hölmö että antaa työ/koti gsm-numeron tai spostin salarakkaalle, aika hölmöstä tyypistä on kyse. Ei tämmöisen tumpelon kanssa pidäedes yrittää..

Siis kaikkiaan oma elämä. Sitä tarvitaan etenkin jos ero on edessä. Jos luottamusta ei aidosti ole, ero on edessä. Näin käy monille, että ihastuu väärään, ehkä teolliseen ihmiseen.

• 123456

En minä ainakaan omia "tyttöjen välisiä" sähköposteja tms. halua että mieheni lukee. Yhteiset asiat ovat yhteisiä, mutta kaksi erillistä ihmistähän sitä ollaan - eikö?

Kaikki perustuu luottamukseen. Sitähän se pappi kysyi: HALUATKO rakastaa jne.

• blondeistablondein72hki

salaisuuksia pitää olla.

• kuuma hella

Itse olen ollut kolmisen vuotta naimisissa, ollut ns. kiltti vaimo...kuitenkin aina ollut silmää kauneudelle ja vapaasti ihaillut komeutta ja mieheni tietää sen...nyt kuitenkin pelkän ulkokuoren ihasteluun on tullut haaveilua erästä henkilöä kohtaan, mieti häntä usein kutkuttavasti hymyillen ja välillä omatunto kolkuttaa, onneksi olisi kuitenkin täysi mahdottomuus että voisi tapahtua mitään suurempaa, tämä mies on naimisissa ja vieläpä opettajani :D onko ihan normaalia haaveilla tällälailla kun arki koittaa?

• kuuzyzi

totta vitussa

• misspiggy

Mää en si ymmärrä tota ko laitetaan lusikat samaan laatikkoon, niin sitten tulee niitä "me" ihmisiä. Yksilöitähän kaikki ollaan, eiköstä joo?? Ja sill ei oo mitään tekoo sen kans, ett salaa jotain..
      Kaikilla aikuisilla pareilla on menneisyys, enkä mä henk.kohtasesti nää tarvetta joka asiasta kertoo, silti ei oo tarvetta tehä mitään mikä ei normi suhteeseen kuulu.
      Vahtimalla tappaa nopeesti suhteen. Toki asioista tulee puhua ja ois ihan kiva jos ees suurinpiistein tietäs mitä toinen aattelee ja tekee, mutt emmä lähtis tutkii s.postei...saatikka tekstareita. Oma elämäkin täytyy olla, kera "akkojen juttujen"!!!!
      Yksilövapaus..toisesta välittäen..kiitos..se sopii mulle...

• taaplaajia monta sorttii

näkee, ei vain vanhemmissa pareissa. Joskus esittävät kaikki mielipiteensä yhteisinä. Yleensä se naispuolinen kokee tarvetta peilata kaikki asiat parisuhteensa kautta. Ostaa jopa miehen vaatteet.
        Mies kulkee naurussa perässä surullisena, saa sentään autotallissa nikkaroidessaan ajatella omia ajatuksia:)Ollessaan pari pv yksin ihan pakon edessä, vaimo on täyttänyt pakasteen, kun se mies ei varmaan muuten keksi syötävää.

• misspiggy
        taaplaajia monta sorttii kirjoitti:

näkee, ei vain vanhemmissa pareissa. Joskus esittävät kaikki mielipiteensä yhteisinä. Yleensä se naispuolinen kokee tarvetta peilata kaikki asiat parisuhteensa kautta. Ostaa jopa miehen vaatteet.
        Mies kulkee naurussa perässä surullisena, saa sentään autotallissa nikkaroidessaan ajatella omia ajatuksia:)Ollessaan pari pv yksin ihan pakon edessä, vaimo on täyttänyt pakasteen, kun se mies ei varmaan muuten keksi syötävää.

tuota mää tarkotin.
        Ei toinen voi päättää, että "tykätäänkö me" jostain tai "ajatellaanko me" jotain.
        Mies/nainen on itsenäinen henkilö joka on parisuhteessa.
        Jos moelemmat tietäs toistensa s.postit yms. niin hävii se vähinkin itsellinen elämä..eikä se liity mitenkään salaisuuksiin.

• yksityisyyteen

Jokaisella on oikeus yksityiseen. Itse en ole kiinnostunut kumppanini sähköpostista tai tekstareista. En myöskään halua, että hän lukisi minun saamiani viestejä tai postia. Nehän on minulle lähetetty, ei hänelle. Entinen mies luki salaa esim. tekstiviestejäni ja vaikka niissä ei mitään salaisia asioita ollutkaan, suutuin, koska joku yksityisyys ihmisellä pitää olla. Olisi edes kysynyt luvan.
      Myöskään menneestä en näe mitään syytä kertoa kaikkea. En myöskään ole kuullustellut miesystävääni hänen menneisyydestään. Kertoo sen verran kuin haluaa. Olemme nelikymppisiä, joten eiköhän meillä kummallakin ole kertynyt "menneisyyttä" jonkun verran (yhdessä vasta alle vuosi), mutta niin kai aikuisilla ihmisillä on.

• tottakai

en usko ihmisiin . raha ratkaisee .Hommaan thaimaasta naisesn jos siltä tuntuu.

• nopeasti nauroin

hauska lukea näitä huumori kirjotuksia. jos ei ollut funnyä ,niin nauran vielä enemmän.

• john holmes

Ketä ylipäätään seurustele nykysin .Kaikki on vaan sinkkuja muutaman päivän. Eli mälli lentää mihin milloinkin, eli niin kuin minä teen Turussa ,joku ehkä meikän tunnistaakin .Vedetään siitä vakavia suhteita sitten.
        eli so long fuckers....

• paljon kilometrejä takana

en halua tietää toisen yksityisasioita, jos on jotain salaista olkoon. toivon että saisin salaisen viestin vain rakkaaltani... mutta kaikki se on jo liian myöhäistä... t. aviomies 10 v. muut vuodet

• kjoijioi

sinänsä mua ei kiinnosta mutta joku kutina on....pelle!!!!!!!!!!!ei pitäs olla ees kutinaa jos on hyvä itsetunto.

• pappa neuvoo

vaikka en olekkaan avio- avo- enkä muussakan liitosa olen sitä mieltä, että tietyt jutut ovat jokaisen omia. Niitä ovat: taskut, rahakukkaro, kännykkä, postit - sekä paperi että sähköiset versiot ja naisten käsilaukku. Ilman lupaa niitä ei pidä, eikä saa mennä tutkimaan. Itse olen antanut esimerkiksi lapsilleni luvan vastata kännykkääni josko en itse ole "yltömatkalla" ja saman luvan varmaan antaisin naisystävällenikin, mikäli sellainen olisi. Tosin riippuu tietty tämän naisen luonteesta, siis onko esim mustasukkaista tms tyyppiä. Yleensä minulla ei ole mitn salattavaa, mutta tietty yksityisyys pitää suoda kaikille.

• viivstetenkivi

Jos menee suhteessa niinkin pitkälle, kuin avioon,niin ssilloin luurankoja ei saisi kaapeissa enään olla,ne luisetrangat kannattaisi aukasta ja ottaa päivänvaloon ennen kun naimisiin mennään.
      Aivan sairaan mustasukkaistahan on lukea toisen sähko-ja tekstiviestejä,sillä olet mennyt naimiisiin henkilön kanssa, jonka kanssa asut,niin silloin ei saa olla enaa valheita elämässä,ne kuuluu selvittää,ennen kuin pappi sen aamenen sanoo,illoin jos sinun pitää lukea kumppanisi tekstit,niin suhteenne on tosi heikoilla pohjilla,itse minulla on naimisissa kohta 30 vuotta ja ollaan viisissäkymmenissä, niin meille takuula ei kotona tulisi koskaan jyseeseen sakaa kukemaan toisen viestejä,välillä huikkaan muijalle,et sait vistin ja se siitä,minua ei juurikaan kiinnosta kuka sen viestin hälle on lähettänyt,välillä hän itsee tulee sen luurinsa kanssa ja alkaa esittämään,että katsosain tolta ja tolta kaverilta hyvän jutun ja lähettäjä saattaa olla joku mieskin, joka laittaa vaimolleni hänen nduunistansa jonkun jutun ja hän heille,kun kuulee kanssa tai näkee jonkun tarinan,minua se ei liikuta suuntaan jos toiseen,pääasia on se, että elämme suhteemme parasta aikaa,nyt kun olemme tunteneet toisemme jo noin 35 vuotta ja johtuu siitä ,että seurusteltiin aika pitkään, ennen naimisiin menoa ja aoka nuorina menimme,jos tartvitsee lukea muiden lähettämät jutut vielä salaa,niin suhde on silloin aika huonoilla jalustoilla ja onkin aika ottaa se kissa pöydälle ja selvittää moinen asia,jos se häiritsee vaikka sinua ,niin sano ihmeessä,että minua häiritsee,kun saat noin paljon juttuja noilta ja noilta,ne ovat melko varmasti työkäverien turinoita,jos ei niin silloin menee siihen malliin ,ettei koko liittoa kannata jatkaa,jos siitä luottamus puuttuu,se on perusta liitolle,muuten suhde ei voi mitenkään toimia.

• mace78

Salasin muutaman asian avovaimolta ja se penkoi asioita ja löysi asioita mistä ei pitänyt ja meni netin välityksellä kysymään exältäni asioita ja lopulta jostain ihmeen syystä avovaimoni meni kertomaan minun pettäneen exääni useasti ja lopulta exäni valehteli avovaimolleni minun pettäneen tätä hänen kanssaan ja koska luurankojaoli löytynyt kaapista niin avovaimoni alkoi epäilemään minun pettäneen ja se oli viimeinen niitti suhteelle vaikka en ikinä ollut pettänyt vajaan vuoden aikana avovaimoani.ensimmäinen kerta, kun en pettänyt pitkässä suhteessa ja lopputulos oli sama ku olisin pettänytja jäänyt kii.

Nuo salaisuuteni ei liittynyt millään tavoin toisiin naisiin vaan monen vuoden takaisiin asioihin ja raha-asioita.

Toisen ei kuulu tietää toisesta kaikkea, mutta avovaimoni mielestä pitää. on asioita joita ei toisen kuulu tietää,mutta minun asiat olisi pitänyt kertoa, mutta en ollut vielä löytänyt sopivaa väliä ja tämä vuosi sisälsi vielä rakkaitteni kuolemia ja paljon muuta ikävää.

Annoin salasanat muijalle eri paikkoihin netissä ja pidin jopa kännyä kädes koko ajan,ku olin kattomas poikaani,koska avovaimoni vaati minun vastaavan jos soittaa tai alkaa epäilemään minun pettävän häntä. jokseenkin sairasta toimintaa ja kertoo epävarmuudesta.

Nyt emme ole puheväleissä ja tyttö päätti pitää autoni ainoan avaimen liki kuukauden ja nyt asiat on menossa käräjille moottoriajoneuvon käyttövarkautena,kirjesalaisuuden rikkomisena,henkilötietojani käytti väärin ja murtautui sähköposteihini jne.

Puhukaa toiselle asioista, jos asutte yhdessä ja jos toinen ei ymmärrä niin sitten se toinen ei ole teille oikea ihminen.

Jos toinen ei päästä sähköposteihin tai muuta salaa niin joko se henkilö tekee laittomuuksia tai vikittelee toisia ihmisiä.

• Friivay

Jota en kerro koskaan, periaatteessa siinä ei ole mitään pahaa mut kuitenkin siinä on:(
      Ennen kuin aloimme surustella vietimme paljon aikaa yhdessä, meillä oli mahtavaa seksiä ja muutenkin kivaa. Samaan aikaan harrastin kuitenkin seksiä sillontällöin naapuri pojan kanssa ja tulipa joskus yksissä bileissä pussailtua yhden toisenkin pojan kanssa. Mutta tämä oli aikaa ennen kuin olimme sopineet yhdessä että seurustelemme.

Sähköpostit ym muut voin hänelle näyttää, minulla ei ole luurankoja kaapissa joita en uskaltaisi paljastaa.

• yli 30 v hyvä parisuhde jat...

On tervettä, että jokaisella on oma salainen alueensa. Parisuhteessakin molemmilla osapuolilla pitäisi olla omat ihan henkilökohtaiset ystävänsä, joita tavataan ilman puolisoa. Naisilla on omat naistenjuttunsa ja miehillä miesten. ;)

Meillä on näin ja tekstiviestit ovat oma alueemme kuten sähköpostiviestitkin. Aiemminkin Suomessa oli ihan lainvoimin suojattu kirjesalaisuus ja tämä sama koskee em viestintätapojakin.

Ei minulla silti mitään erityistä salattavaa ole ja joskus pyydän häntä lukemaan minulle tulleen viestin, kun en itse jaksa tai ehdi.

Puolisoon on voitava luottaa eikä epäillä jatkuvasti, olisiko tällä kenties joku toinen.

• onseniinvaarin

No joo. Jokaisella on TODELLAKIN OIKEUS YKSITYISYYTEEN. Entinen vaimoni ei ilmeisesti tällaista asiaa ollut koskaan kuullutkaan. Sain hänet usemmman kerran kiinni siitä että tutki puhelimeni numeroita, viestejä yms. Luki sähköpostejani salaa (löysin koneelta ohjelman jolla saa mm tunnukset ja salasanat kaapattua) ja kaiken kukkuraksi esitti vaatimuksia jopa siitä että pitäisi antaa hänen lukea työsähköpostiini tulleita posteja. Itse annoin hänelle yksityisyytensä niin puhelimen kuin postienkin osalta. Että silla tavalla.

• Satunen38

Meillä on parisuhteessa todella avointa toimintaa. Sähköpostit, kännykät, meset, facebookit ovat molempien luettavissa ja salasanat molemmilla tiedossa. Kummallakin omat pankkitilit, mihin palkat tulevat mutta silti yhteisessä käytössä, samoin vierailemme toistemme rahapusseilla.
      Kerromme toisillemme kaikki olennaiset asiat, päivittäiset tärkeät tapahtumat, salaiset fantasiat ja hulluimmat ajatukset, olemme toistemme parhaat ystävät ja viihdymme aidosti yhdessä. Intohimoisimmat ja rakkaimmat harrastuksemme ovat yhteisiä, joten vietämme mielellämme vapaa-aikamme yhdessä. Tällainen avoimuus on ollut käytössä heti suhteen alkumetreistä lähtien, eikä olla nähty tarvetta muuttaa käytäntöä kun parisuhde toimii loistavasti näin :)

• pååå

Kun on luvattu kulkea tie yhdessä loppuun saakka niin mitä sitä salailemaan. Ja jos käy niin että toinen meistä löytäisi paremman niin mielellään haluaa senkin tietää heti eikä sitten kyliltä mutkien kautta.

• sydämeni valo

Erohan tästä tuli! Murtauduin sähköpostiisi,koska epäilin siulla olevan muita. En oletakaan, että antaisit anteeksi tai voisit luottaa minnuun enää puupennin vertaa. Kannan vastuuni paremmin kuin suomalaiset poliitikot,siis erotaan! Vaikka rakastan sinua, tekoni on anteeksiantamaton, voi hyvin, timotei, sie keinuva heinä! Suukkoi!

• lähiasentaja

http://www.youtube.com/watch?v=hyXggq-dvu0

Ei voi muuta sanoa. Onpas naurettavaa ja lapsellista tekstiä, jolla/-llakin. Mutta täytyy ymmärtää ja täytyy myös antaa kaikkien kukkien kukkia. Onneksi meillä on avon kanssa aikuisen avoin suhde. Joka siis tarkoittaa, että voimme elää elämäämme vapaasti, toisiamme rakastaen, kunnioittaen ja ilman "rajojen kokeiluja". Ja ihan vain pelkästään sen vuoksi, että rakastamme toisiamme! Jos suhteessa on rajoja joita seuraillaan, se ei ole rakkauteen perustuva!?! Luotan täysin rakkaaseeni ja koen sitä samaa luottamusta hänen puoleltakin.
      Ja tämä viestihän on oma, henkilökohtainen mielipiteeni ja olen kirjoittanut tämän ihan omalla pärställäni, joka myös profiilissa näkyy.
      Henkilökohtaisuuksiin en mene vaikka se mielessä onkin!!, se vain on moukkamaista!
      p.s. "satumainen.nainen" puhut asiaa... ;)

Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8459
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      105
      6667
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3840
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      86
      3629
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      166
      3034
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2959
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      47
      2937
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2809
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2486
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2084
    Aihe