Eli mitä tämä "opintojen riittävä edistyminen" periaatteessa tarkoittaa kun kyse on lukiosta? Eli siis monta kurssia per jakso tai lukuvuosi?
Kiitos jo etukäteen.
Opintojen riittävä edistyminen
7
1008
Vastaukset
- jonkin tuen
ehtona on näyttö, että on suorittanut riittävästi kursseja. Oletan, että siinä sinun opinto-oppaassa sanotaan myös paljonko/montako kurssia pitää suorittaa jotta saa esim kelan opintotuen. Olen kuullut sellaisesta kuin 10 kurssista eräästä lukiossa/vuosi..? Katso oppaasta tai kysy kelasta tai opinto-ohjaajaltasi.
- Nimetön
Kyllä se on enemmän kuin 10 kurssia vuodessa!
- googletapa
Nimetön kirjoitti:
Kyllä se on enemmän kuin 10 kurssia vuodessa!
Googletapa, niin tulee vastaan ainakin yksi koulu jossa riittäväksi edistymiseksi katsotaan 10 kurssia.
- niin mutta
googletapa kirjoitti:
Googletapa, niin tulee vastaan ainakin yksi koulu jossa riittäväksi edistymiseksi katsotaan 10 kurssia.
Lukioilla voi ollakin eri vaatimuksia tässä asiassa. Omassa lukiossani vaadittiin suoritettavaksi 3 kurssia per jakso (6 jaksojärjestelmä), mutta Kelan vaatimukset ovatkin aivan eri asia! En jaksa mennä tutkimaan Kelan sivuja mutta suosittelen, että alkuperäinen kirjoittaja sen tekee. :)
- neiti...X
Muistaakseni tuo vaatimus oli 10 kurssia per lukuKAUSI eli 20 kurssia per lukuvuosi. Vaihtoehtoisesti opintotuen saa, jos kirjoittaa lukukauden yo-kokeessa 2 aiemmin kirjoittamatonta ainetta (esim. viimeinen kevät tms).
- Lola1
Mun opinto-oppaassa ei sanota lainkaan, montako kurssia, mutta minä saan opintptukea eikä kela mitään kysyy.
- Lola1
opintotukea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477685
- 334263
- 573735
- 503200
- 172886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 612474
- 512398
- 402349
- 162296