Hmph. katkolta siellä käymässä, eikä ollenkaan huono kokemus. Pitänee tietty suhtautua varauksella siihen, että tapaa muitakin alkoholisteja :) Enpä jatka enenpää, mutta jään mielenkiinnolla seuraamaan saako aiheesta keskustelua
:::jutaka
Heippa ! onko täällä ketään AA-toimintaan tutustunutta ?
7
348
Vastaukset
- leimautua alkoholistiksi
jos tapaa julkialkoholisteja.
- ...
Niin voi.
- satunnaiskulkija
Siis keskustelua kyllä saat siitä aiheesta, näyttävät vakikommentoijat odottavan kuka ensin vetää jotain asiaan liittyvää.
Jatka sinä vaan rauhassa tutustumistasi aa:han, moni on löytäny sieltä ratkaisun viinaongelmaansa!! Ihmettelen tietty monien muiden tapaan sitä, että "täytyy olla varautunu siihen, että tapaa muita alkoholisteja....."
Nimenomaan siihen ei tarvitse olla lainkaan varautunut; kaikki ovat samanlaisia alkoholisteja, jos ovat kynnyksen sisäpuolelle päässeet!!!!
Pidä raittiudestasi kiinni!!- sitähän se
yleensä on tällä palstalla että jotkut kirjottelevat ja sotkeentuvat asiallisiin viesteihin juuri kun kyseessä on aa tai muu vastaava ja kommentit yleensä ovat mitään tietämättömiä,ilkeitä ja halveksuvia koska monilla on ihan väärä kuva aa:sta ja sen toiminnasta...se myös herättää suurta pelkoa kun on kyse niin suuresta muutoksesta jonka aa heille tarjoaa itseavulla ja toisten aa:laisten tuella ja kokemuksilla jos ottaa koko sydämmellisesti ohjelman vastaan ja antaa itselleen mahdollisuuden toipumiseen! Pelko alkoholistiksi leimautumisella on varmaan kaikilla alussa ennen kuin on kapituleerannut sairautensa edessä ja myöntänyt asian todellisen laidan,sitten kun on niin pitkälle päässyt tulee suuri helpotus ja kun on ryhmissä käynyt huomaa että siellä käy ihan tavallisia ihmisiä joka lähtöön! Ei siellä nk. rappio pultsareita puistonpenkiltä vain istu vaan on heidän lisäkseen lääkäriä,opettajia,insinööriä,isoja/pieniä pomoja,kotiäitejä,töissäkäyviä,työttömiä,asunnollisia,kodittomia,avioliitossa olevia,sinkkuja,yksinhuoltajia,eronneita jne jne! Lista on pitkä,meitä on siis monia eri ammattiin ja elämäntilanteeseen kuuluvia,eri ikäisiä 18 vuotiaista ylöspäin on ikäjakautuma mutta meitä kaikkia yhdistää se että meillä on sama sairaus eli alkoholismi! Rohkeasti vaan mukaan,ei siellä kukaan pure =o) ryhmistä löytyy lämmintä yhdessäoloa ja välillä kunnon huumoriakin! Eli kuten jo "satunnaiskulkija" kirjotti että sinun EI tarvitse olla varautunut koska kaikki ryhmässä ovat juuri alkoholisteja jos olemme ryhmään sisälle tulleet sanon myös samaa ja toivotan sinulle voimia jatkaa ja tulet ymmärtämään miten tärkeitä palaverit ovat kunhan olet oman ryhmäsi löytänyt!
- tuen saanut
varauksella kai tarkoitat uutta tilannetta ?
jos haluat raitistua ihan oikeasti, nii mukaan vaan.
niin mulla tapahtui, jo vuosia sitte.
tsemppii.Hei ja kiitos vastauksestasi !
12 askeleen "Jumalani" on toistaiseksi 2 antabusta/päivä. Täytyisi tilalle kehittää jotain muuta. Ateistina se ei ole kovin helppoa.
Keksitkö ehdotuksia ?
Yst. Jukka- tuolla
jutaka kirjoitti:
Hei ja kiitos vastauksestasi !
12 askeleen "Jumalani" on toistaiseksi 2 antabusta/päivä. Täytyisi tilalle kehittää jotain muuta. Ateistina se ei ole kovin helppoa.
Keksitkö ehdotuksia ?
Yst. Jukkamita ajattelet uskonnoista.
olen itse ateisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136