avioero ja ositus

1234

miten käy eron tullessa voimaan avioliiton aikana ostamani sijoitusasunnon,tai paremminkin myyntivoiton jaolle jonka myin nyt harkinta aikana.asuntolaina oli yksin minun nimissäni ja myös velan olen yksin pois maksanut.onko minun osituksessa maksettava myynti voitosta (netto) puolet vaimolleni vaikka asunto ei ole ollut perheemme yhteisessä käytössä koskaan.meillä ei ole avio-ehtoa.tuotot siitä ovat menneet tietysti laina-lyhennyksiin ja perheen yleisiin kuluihin.harkinta-aika loppuu heinäkuussa ja asunnon myin hieman erohakemuksen saatuani.onko sillä mitään merkitystä asiaan.kuka osais vastata tähän,kiitos etukäteen.(rahat muuten ovat sukan varressa,koska otin ne suoraan käteen)

9

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksinyt tänään...

Tuntuu joillain olevan tarve haastella sontaa ja vastailla itselleen sitten viisaita.
      Kukaan noin tyhmiä juttuja usko.

• on hankittu avioliiton

aikana menee puoliksi,myös sinun sukanvarteen piilottamat,sekä puoliksi myyntivoittovero ja lainat,ellei ole avioehtoa.

• 1234

joo toi oli hyvä tietää toi vero ja ilmeisesti myös välityspalkkio jonka maksoin vähentää vaimon osuutta,thanks.ja sul yhel tuntuu olevan tarve kirjotella vaikka asia ei ees kiinnosta.ps. ei tääl ny suoranaista osastoo oo tämmöselle kysymykselle,joten laitoin ny tähän

• kysymykset....
        1234 kirjoitti:

joo toi oli hyvä tietää toi vero ja ilmeisesti myös välityspalkkio jonka maksoin vähentää vaimon osuutta,thanks.ja sul yhel tuntuu olevan tarve kirjotella vaikka asia ei ees kiinnosta.ps. ei tääl ny suoranaista osastoo oo tämmöselle kysymykselle,joten laitoin ny tähän

ovat naurettavia ja kaltaiseltasi uusavuttomalta joutaisi viedä kaiken minkä varmasti tekeekin.

• uudestaan.

Myyntivoiton jaolle, jonka myit käy niin että se on sinun. Sait hieman erohakemusta, mutta et kokonaan. Sellainen puolikas vain.

Kysy nukuttuasi uudestaan, mutta kirjoita ajatuksella. Kukaan asiaa tietävä ei voi vastata, koska kysymyksestäsi ei saa mitään tolkkua.

• avioliitossa hankittu jne

päättele siitä.
      Etkö haluaisi jakaa vai mistä kiikastaa.
      Saattaa rankaisuakin tulla mikäli pyrit pimittämään jotain.

• lehtinen tammikuun nro

siinä kerrotaan samaa, että joudut kaikki hankkimasi jakamaan yhdessä, teoriassa, ja muutoin verottaja ottaa omansa,,lue lehti

• arvot ositettaessa

Selailin sinänsä hyviä vastauksia, mutta tarkennan hiukan. Ositukseen tulevat omaisuuserät ja velat katsotaan erohakemuksen kirjautumisesta, mutta arvot otetaan käypinä hintoina osituksesta sovittaessa.
      Harkinta-aikana myymäsi asunnon myyntihinta toimii käypänä hintana, josta saat vähentää myyntikulut ja voitosta maksamasi luovutusvoittoveron, mutta loppu tasataan.

• 1234

kiitos,kaikista asiallisista vastauksista,katellaan kuis käy,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40