Ymmärsin että voin nosta sekä minimi äippäraha että opintotuki, mutta saanko nosta opintotukea myös silloin kuin saan vanhempäinpäivärahaa?
vanhempäinpäiväraha
3
505
Vastaukset
- ffhkkf
Voi nostaa opintotukea, jos vauvan hoidosta huolimatta pysyy opiskelemaan opintotukilaissa vaaditut määrät. Ja äitiysraha on 22,04 päivässä
kun nostaa opintotukee samaan aikaan. - opintotuki ja äippäraha
Itsellä tilanne, että toinen lapsi tulossa ja valmistuminen 29.5.. Laskettu aika on 1.6.
Neuvolassa sanottiin, että minun pitää lopettaa opintotukeni (vähän yli 200e/kk) toukokuulta, koska en saa muuten äippärahaa (katsoin kelan sivuilta, että kyllä saan mutta pienintä äippärahaa).
Tuloni olivat vuonna 2007 5000e luokkaa. Yritin katsoa Kelan laskimella, mutta se laskin ei toiminut (kun piti tulos tulla, heitti sairaspäiväraha laskentaan koko ajan).
Nyt mietin, että saanko enemmän käteeni jos lopetan opintotukeni, vai että lasken minimiksi sen äippärahan (vain kuukauden ajalta) ja pidän opintotukeni.
Laskisin muuten itse mutta ovat minulle niin monimutkaisia, eikä se laskinkaan toiminut, vaikka yritin laskea monta kertaa.
Kiitos jos joku osaa neuvoa- s sdfhsd
Kannattaa nostaa opintotuki ja ottaa siltä ajalta minimi äitiraha.
5000 tuloilla äraha on niin mitätön, eli minimi
22,04. Määrä alkaa nousta vähän isommilla tuloilla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457422
- 324088
- 573635
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522366- 532327
- 432268
- 372258
- 162246