jälkeen. On ko tavanomaista, että suuressa nopeudessa katolleea jananeen ajoneuvon matkustajaa ei millään tavoin tutkita, jos on jaloillaan onnettomuuden jälkeen?
Näin kävi minulle, kun olin matkustajan tyttökaverini kyydissä Sipoossa 8.2.2007 n. klo 15:20. Ajoimme peräkolarin ja suistuimme tien penkalle katolleen. Ambulanssi ja poliisi saapui paikalle. Sitä ennen sain ystäväni ja itseni autosta tien laitaan.
Itselleni ei käynyt lopun periksi kuinkaan, mutta olin saattamassa ystäväni Töölön Sairaalaan. Hän selvisi aivotärähdyksellä ja hänet myöskin tutkittiin perusteellisesti....
Mutta, oliko virhe pelkän ohimenevän keskustelun perusteella diagnosoitu, ettei minulle käynyt kuinkaan? Sisäisiä verenvuotoja etc.
Missään vaiheessa ei kukaan onnettomuuspaikalla /Töölön ensiavussa kysynyt vointiani (edes poliisi, paitsi puhallutti - tulos 0 ).
Kunnossa olin, mutta jonkinlaista välinpitämättömyyttä oli mielestäni.
Ei tutkittu
2
1141
Vastaukset
- aloittaja
Siis, koko paikalle tullut ensivasteyksikkö oli ystäväni ympärillä ja aluksi minua ei edes uskottu, että olin ollut onnettomuudessa mukana.
Vaikka tästä on jo kaksi vuotta aikaa, mutta se tunne ei häviä mitenkään. Olisin voinut rauhassa kävellä onnettomuuspaikalta sen kilsan Sipoonlahden Nesteelle ja kukaan ei olisi huomannut mitään.
Käsittämättömintä on se, että vaikka ensivasteyksikkö sekä poliisi olivat tietoisia, että olin ollut onnettomuusautossa, oli hyvin vähättelevä: Hanki kyyti kotiisi....
No, tällaista välillä. Toivottavasti en enää koskaan joudu mihinkään onnetomuustilanteeseen. Autettavaksi/auttajaksi.....- Hoitaja JG
Välinpitämättömältä kuulostaa. Pitää huomioida kaikki potilaat. Vammat eivät tosiaan aina näy päälle päin. Ainakin henkinen huolto oli täysin retuperällä, muutoin et tuntisi kuten tunnet ja varmasti olet oikeassa.
Sinulla on ollut huonoa onnea, yleensä hoitajat ja lääkäri ovat tässä tilanteessa fiksuja ja jopa maallikko osaa kysyä ja tarkkailla miten kolarissa oleva ihminen voi.
Pahoittelen kavereitten puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398