polttomoottori lumilingot

heikki

onko ko vehkeistä ollut lehdissä mitään vertailuja? ovatko leluja suomen talveen? kirjoittakaa kokemuksistanne, kehukaa ja moittikaa, niin saisin jonkinlaisen kuvan kannattaako ostaa vai pysytäänkö kolan varressa

16

4242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjo33400

Halvat koneet heittää hyvin pakkaslunta, mutta suojalumi tuppaa jäämään torveen. Laatumerkit toimii myös suojalumessa hyvin. En ota kantaa, mikä on laatumerkki.

• Anonyymi

Amerikkalaiset ja kanadalaiset lingot on parhaita isommat moottorit ja paksummasta pellistä tehtyjä

• lumityöt

Itselläni on käytössä Hondan lumilinko ja ruhonleikkuri. Lumilinko on 5hv:n moottorilla ja "kauha"joka kerää lunta on 60sm leveä. Pakkalumi lentää helposti ja piha puhdistuu nopeasti. Suojakelillä pitää tietää mitä on tekemässä, sillä poistoputki tukkeutuu helposti. Asiaa voi auttaa ajamalla pienimmällä vaihteella eteenpäin ja käyttämällä suurinta heittopuhaltimen nopeutta. Suojakelillä käyttäminen vaatii kärsivällisyyttä.
      Omat laitteeni ovat jo lähes 10v vanhoja, mutta mielestäni minulla ei ole vielä minkäänlaista tarvetta ajatella niiden vaihtamista.

• pake

Hei vaan....!

Minulla on aito kanadalainen *aries*-merkkinen linko...n.60cm työleveyttä ja vähällä ajolla se on päässyt vanhenemaan...en nimittäin pidä siitä koneesta....!
        Syy on siinä että sillä käy hommat kyllä helposti mutta itse pakkaantuu niin lunta täyteen siitä pakkaslumen pöllystä että kolaan mielummin lumet pois.
        Ja ajattelen myös ulkoilun kannalta samalla asiaa kun hammasta purren työntelen kolaa umpihangessa....mutta jälkeenpäin on sitten sitäkin *raukeampi*olo...!

• vanha erkki
        pake kirjoitti:

Hei vaan....!

Minulla on aito kanadalainen *aries*-merkkinen linko...n.60cm työleveyttä ja vähällä ajolla se on päässyt vanhenemaan...en nimittäin pidä siitä koneesta....!
        Syy on siinä että sillä käy hommat kyllä helposti mutta itse pakkaantuu niin lunta täyteen siitä pakkaslumen pöllystä että kolaan mielummin lumet pois.
        Ja ajattelen myös ulkoilun kannalta samalla asiaa kun hammasta purren työntelen kolaa umpihangessa....mutta jälkeenpäin on sitten sitäkin *raukeampi*olo...!

Ooko aatellu myydä?

• Anonyymi

Paakkujen särkijän kun nostaa pystyyn ja sitoo kiinni niin auttaa paljon asiaa.

• Lumiukko

Minulla mökillä Kanadasta tuotu "halpamalli" 12 hv koneella, ja sitten kotona Suomesta ostettu "merkkituote".
      Molemmat tukkeentuu suovan nouskalla lumella, jos ahnehtii liian suurella ajonopeudella, tai nukailee moottorin kierristen kanssa.

Kun tarkastat eri linkijen rakenteita, niin hiomaat, että ne on hyvin pitkälle samanlaisia.

• Anonyymi

Lumilinko ajoleikkuriin on paras yhdistelmä eikä tarvi jousta perässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lumilinko ajoleikkuriin on paras yhdistelmä eikä tarvi jousta perässä

Koskaan joussut lingon perässä

• Anonyymi

Miksi lingossa on jousi perässä?

• Anonyymi

se vetää sen avulla takas

• Anonyymi

ys524 jos löytyy jostai ni ostan 1 kiloeur/kpl

• Anonyymi

Tarjoon 1e/kilo. KÄTEISELLÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarjoon 1e/kilo. KÄTEISELLÄ.

Ei kukaan tommosta paskaa osta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan tommosta paskaa osta

sä juippi et tiedäkkää mistä vehkeestä ny puhutaan, ei oo mikää ariens, eikä cubkadetti vaan YAMAHA 524!!!
        SE ON KINGI!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä juippi et tiedäkkää mistä vehkeestä ny puhutaan, ei oo mikää ariens, eikä cubkadetti vaan YAMAHA 524!!!
        SE ON KINGI!!

Kingis on hyvää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe