baikal mp-153 omistajat

oletteko ampuneet

täyteisiä millasilla supistuksilla?
12/89

10

2233

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täräräyttää-

Sylinterillä niitä täyteisiä ammutaan, ettei piippu leviä naamalle.

• apina

Itse omistan baikal mp-153:n, mutta en ole sillä koskaan täyteisiä paukutellut. Syynä on se, että jostain olen lukenut että 12/70 täyteiset eivät tekisi kovin hyvää 12/89 haulikon patruunapesälle. Tuo saattaa olla ihan paskapuhetta, mutta en silti ole kehdannut riskiä ottaa.
      Niinpä olen jättänyt täyteisten ammunnan vanhalla rinnakkaispiippuiselle 12/70 haulikolleni. Siinä kiinteät supistukset piipuissa, eli puolisuppea ja 3/4 suppea. Molemmilla piipuilla olen Rottweil Brenneke täyteisiä ampunut, ilman mitään ongelmia. 20 metrin matkalle osumatarkkuus riittävä:)
      Sama pätee varmaan Baikal mp-153:n kanssa supistuksissa. Enemmän se toimivuus riippuu täyteisestä, kuin aseesta. Yleinen ohjesääntö on ettei täyteistä pidä mennä ampumaan puolisuppeaa tiukemmasta piipusta. Teräksestä, kuparista, tai messingistä sorvattuja täyteisiä ei kannata ampua minkään supistuksen läpi. Pienipaineisia, lyijystä valettuja, ja ilmarihlattuja täyteisiä, kuten Rottweil Brennekeä, voi lasketella vaikka täyssuppean läpi.

Toimivuus ja tarkkuus onkin sitten eri asioita. Yleensä täyteisillä ei päästä tavallisilla sileäputkisilla haulikoilla kovin hyviin tarkkuuksiin. Paras tapa on vain ostaa laatikollinen täyteisiä, ja kokeilla radalla ampumista eri matkoilla ja eri supistuksilla.

• winchester.

SuperX slugia puolisuppeella just tolla mp-153.lla. Vei muistaakseni vähän oikealle, mitään muuta ongelmaa ei ollut, jos tuota oikealle menemistäkään voi sellaisena pitää.

• Te ammutte

Niin mihin Te käytätte täyteisiä?

• Toiminnallisissa lajeissa saattaa olla joku noheva radantekijä, joka on asettanut haulikkorastilla painavan pleitin yli haulipatruunan tehollisen kantaman. Buckshotilla parvi jää harvaksi ja birdshotilla ei riitä voima. Tällöin kai on ammuttava täyteisellä.

En ole itse täyteisillä ampunut, mutta joskus voi sekin päivä tulla eteen ja silloin varaan supparit sekä avaimen mukaan ettei tule ikäviä yllätyksiä. Aseina ovat Fabarmin tehtaan pumpparit, ei MP-153.

• asff
        k0rh0nen kirjoitti:

Toiminnallisissa lajeissa saattaa olla joku noheva radantekijä, joka on asettanut haulikkorastilla painavan pleitin yli haulipatruunan tehollisen kantaman. Buckshotilla parvi jää harvaksi ja birdshotilla ei riitä voima. Tällöin kai on ammuttava täyteisellä.

En ole itse täyteisillä ampunut, mutta joskus voi sekin päivä tulla eteen ja silloin varaan supparit sekä avaimen mukaan ettei tule ikäviä yllätyksiä. Aseina ovat Fabarmin tehtaan pumpparit, ei MP-153.

tääteene sissää ja annna mennä!

• Täyteisellä
        asff kirjoitti:

tääteene sissää ja annna mennä!

Sataan metriin,jos osuu.

• huh huh
        Täyteisellä kirjoitti:

Sataan metriin,jos osuu.

Onkos sinulla kokemusta hirven tai karhun ampumisesta täyteisellä? Jos on, niin olet syyllistynyt metsästysrikokseen.

• aikaa, mut
        huh huh kirjoitti:

Onkos sinulla kokemusta hirven tai karhun ampumisesta täyteisellä? Jos on, niin olet syyllistynyt metsästysrikokseen.

...mut edelliseen on pakko todeta et "niin, Suomessa"...

• täytis
        huh huh kirjoitti:

Esim liikenneonnettomuudessa vammautuneen hirven saa lopettaa täyteisellä koska tilanne ei ole lain tarkoittamaa metsästystä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3595
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2297
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37