miten saan käännettyä sisun jarruräikkiä "aukipäin" ? kiinni menee hienosti mutta avatessa tarvii jatkovartta ja ääni kuulostaa ruosteen kirskunnalta. tuntomerkkeinä 12mm. kiintoavain sopii toiseen päähän eli siihen johon esim bpw.n akseleissa menee 19mm. ja vastakkaisella puolella 8mm. kuusio kolo pyörii tyhjää eli ei tunnu mitään vaikuttavan ai niin autossa rasvari eli räikkien ei pitäis olla ihan kuiviakaan
sisun
6
4316
Vastaukset
Niistä räikistä pitääkin kuulua ääntä aukipäin käännettäessä. Jos ei ääntä kuulu niin räikkä on sillon paskana. 12mm avaimella vaan kiinni ja sen jälkeen puol kierrosta auki. Ei niitä oikein jaksa pelkällä kiintoavaimella kääntää, 12mm hylsy ja räikkä ois veikeemmät jos vaan mahtuu.
- maha,,,
olla vielä lukitus, että pitää avaimella painaa ensin se lukko pois edestä ja sitten käännetään.
- puuttuu ?
maha,,, kirjoitti:
olla vielä lukitus, että pitää avaimella painaa ensin se lukko pois edestä ja sitten käännetään.
eipä olis ongelmaa jos räikät toimis "normaalisti" mutta tämä maasepän takoma kapistus onkin ihmeitä täynnä... eli yritin kyllä painaa 12mm kantaa sisään annoin lekaakin "hiukan" ja vielä rautakangella yritin sopivien välirautojen kanssa, mutta eipä auta on vissiin vaan väkisin väännettävä auki että saa rummun sopimaan uusien hihnojen kanssa.
puuttuu ? kirjoitti:
eipä olis ongelmaa jos räikät toimis "normaalisti" mutta tämä maasepän takoma kapistus onkin ihmeitä täynnä... eli yritin kyllä painaa 12mm kantaa sisään annoin lekaakin "hiukan" ja vielä rautakangella yritin sopivien välirautojen kanssa, mutta eipä auta on vissiin vaan väkisin väännettävä auki että saa rummun sopimaan uusien hihnojen kanssa.
Sielä räikässä on varmaankin kovettumaa, vaseliinin ja ruosteen seosta.
Jos sulla on rummut irti niin pyöritä sitä räikkää pelkästään kiinni päin useita kierroksia.
Itse olen antanut kenkien olla paikallaan, kenkien rullat on vain pompannut S-nokan yli.
Samaan aikaan olisi hyvä painaa nippoihin myös rasvaa.
- pakoputken paukkulaakeri ju...
ikivanhoissa sisuissa 14mm avainkoko pitää painaa holkki pohjaan että voi kääntää.
uudemmissa automaattisäätöisissä 12mm avainkoko. myötäpäivään kiinni vatapäivään auki, räikkämäinen ratina kuuluu jos on kunnossa.
kuuskulmanen hylsy ja räikkä väännin ainoat oikeat työkalut kyseiseen hommaan.kehi jarrut kiinni ja käännä aukipäin löysät pois ja sitten vielä reiluvartti rätinää äänellä niin on jarrut sopivan lähellä. mutta ei ne sisun jarrut... säätämällä parane- juttu?
sitäkö ei saa ens vauhtiin eikä pääse liikkelle, mutta sitten sitä ei saa pysähtymään? vitun huono auto täytyy olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224444- 203585
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052387- 272081
- 341984
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151648
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191467- 121331