~~*MATKALLA _ _ _

♥*´´``*♥/♥*´´``*♥/♥*´´``*♥

Kuin jotain tuntematonta
kulki ohitseni

Et se ollut sinä -
jonka näin ovensuussa
Se oli vain jokin
rakkauden hylätty talo

Ei minun sydämeni
lyönyt voimakkaammin

Viilein sormin minä
käsiäni puristin
Tyhjin silmin katsoin
kuin jotain tuntematonta
kulkumiestä

Ja miten pehmeästi
juna lähtikään -

Viimein

Ja minä janosin
kaukaisia kaupunkeja

♥*´´``*♥/♥*´´``*♥/♥*´´``*♥

16

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Sanoissasi on lähtemisen meininki - sillälailla pehmeästi...

Tykkään minä - ja tuon kupillisen kaffet aamuusi (_)3

• *MURUKULTA*

Liekö lentävä-kalakukko, jonka valkoinen savu vain paksuna pölähtää,
        ja jää vain raiteet katsoa - eteenpäin! :)

Joku hengittää mun niskaan...joten,,aikani on jälleen hetkeksi siirtyä,, mutta vain hetkeksi... :)
        Kiitos käynnistäsi Mys!

• padme_amidala

..ehtaa Murumaista taidetta. Tässä on sellaista herkkää kaihoa ja kauneutta, joka pysähdyttää hetkeksi hiljenemään, kuin kirkon penkille. Ja nuo pari viimeistä säettä *huokaus* aivan ihqut : )

Kiitos tästä lukunautinnosta : )

• *MURUKULTA*

Eilisen konekaappausen jälkeen saan viimein näppikseni takaisin.
        Myöhään ei jaksanut enää alkaa vastaileen, joten monta paljon sorryja nyt vain.

Kieltämäti on ollut sellainen tunne, että kirjoitanko enää yhtään runoa,
        vaan näyttää siltä, että jotain saa kuitenkin aikaan..
        Joltainosin täytyisi nyt vain piristyä, ennen kuin menee aivan synkäksi tai ruikutukseksi koko tuotanto!
        HUI SENTÄÄN! Pois se minusta! :O

Mutta se tuo piristystä, että on sellaisia kun padme_ , joka tuo hyvää mieltä Murukullalle sanoillaan ja käynnillään täällä sivulla ja muutenkin. :)

Kiitos siis sinulle ja mukvaa alkavaa ..Oota mikä pvä nyt on?...juuh..tota torstai.. vissiin..;))

• Miekko

Jees! Tässä oli lähdön tunnelmaa. Hellin sormin naputeltu tämä kuvaus, taitavasti. Tuntematon matkamies - hyvin kuvattu, salaperäisyyttä...

Pidin todella tuosta lopusta.. pehmeä junan lähtö (tämä on hieno!) ja kaukaisten kaupunkien jano.. Jano jättää kuitenkin vähän tulkinnanvaraa loppuun, minä koin janon eteenpäinvievänä, asioita saavuttavana voimana...

• *MURUKULTA*

Kaikesta huolimatta,, tämä runo lähti helposti, niin kuin vain 'helposti' kynästä lähteä voi.
        Silloin ajattelen, että sille on jokin 'tilaus' olemassa. (oli se mitä tahansa, millä tasolla tahansa)..
        Oikein ajatelit tuon lopun, eteenpäin katsomisena sen tarkoitinkin, uusina asioina, tilanteina, ihmisinä - elämänä.

*hymyy* Junan liukuminen asemalta, niin että sitä ei edes tunne, kun se lähtee, siinä on jotain, josta olen aina pitänyt,,vähän sellaista epätodellista,, ratapiha vai hiljalleen lähtee liikkeelle..juujuu, se se lähtee, ei juna! *nauraa* :D
        Kiitos kivasta palautteestasi ja mukvaa matkaa tähän pvään, Miekko! :)

• Minanoita

Mieki haluan uusiin etäisiin kaupunkeihin,
      itseasiassa ostin tiketinkii sammaan junnaan
      sinun kanssais, passar det??Tullaan sitten
      ruottin kautta takasin ja matarengista ylitte,
      junalla tietty joka matkan aikana ollaan yhressä
      kaapattu!!!

Haikean kaunis oli sinun runosi Muru,
      mukavaa ol tekstiäs aamutuimaan lueskella=)))

• *MURUKULTA*

Sittenhän tämä on oikein pakolaisjuna.. :))
        *heiluu puolelta toiselle, kävellessä kohti r_-vaunua*
        Terve! Junat on siinäkin mielessä mielenkiintoisia että niissä tapaa ihmisiä, niin kuin nyt sinutkin tapasin.
        Kaaru hyppäsi näköjään kanssa kyytiin varmaan kohta istuu viereen. Taidan tilata kahvin jo valmiiksi.
        Ettei tämä nyt kuitenkin sattus oleen se Orient Express..meillä oli jotain puhetta jostain miljunääristä..
        Ja näyttäisi täällä olevan muitakin tuttuja,,,Heihei!
        Tässä se huomaa kuinka matka, kun se menee eteepäin, kaikkea voi sattua. :)
        *Matkaliput tulevaisuuteen, olkaa hyvä*....Jaahas,,,

• kaaru

katsoin jotakin
      ehkä Sinua
      en nähnyt ketään
      et pystynyt koskettamaan
      sydäntäni olemalla siinä

olit minulle tuntematon

istuin junassa
      joka jatkoi matkaa
      kohti kaukaisia kaupunkeja
      olin matkalla jonnekin
      jossa on elämä
      minulle...meille
      kuka sitten lienetkään

Tällä asemalla Muru hyppään junasta, annan Sinun jatkaa matkaa pääteasemalle, jos sitä oikein elämässä onkaan;)

• *MURUKULTA*

Mulla on vähän simmonen kutku, että sitä pääteasemaa ei ole rakennettukaan,,
        mutta luullaanhan sitä paljon muutakin, niin että siitä vain, kukin kuinka passaa luonteelleen.

Mutta tässä ja nyt, istutaan ja juodaan kahvit kaikessa rauhassa, mukvaa kun satuttiin samaan junaan, turistaan ja katsotaan mitä tapahtuu seuraavalla asemalla.. :)

• Kalle K

Tässä on tuo aeka männy meijjän
      terveysjuoman markkinoenti hommissa
      niin tarkkaan etten jootannu sanomaan
      mielpiettä siitä etellisestä runostas

Tuo tämänpäevänen näkkyy olovan meleko
      monmutkanen kun en nyt sua selevee että
      ollaanko siinnä tulossa tännepäen vaeko
      mänössä poespäen?

Tosiaan minä oon valistanna immeisiä tuon
      monopol kaapan juomiin haettavaekutuksista
      ja meitä lykästi kun suatiin ponsoriks tuo
      yks hiivatehas

Niin ja viellä:eepähän se runo sua ollakkaan
      liian ykstoekkonen ja mukava kun tuon
      oot laettannu tänne

• *MURUKULTA*

Niimpä! Sehän on tojellakii terveysvaakutteine elliksiiri, varsinnii pakkasilla,
        kohtuu naatittunna ei mää versuonet pankkojiäähän, vaan virtaus pyssyy parempana..

Sitä voip aatolla pyörii vaik miten ja lentorotiskollkii voip aikasta pyärittee mite sattusii ja vaik millä,
        vuaan tuo juna, kun se vai männöö etiäpäin niil omill raiteill, eip siinä paljooo voi sannoo,
        jotta kienytäänkii takasi. Mentävä on sinne seuraavall asemall ja tehä niit piäätöksii,
        joko jäähä ja hypätä takas, vai jatkoo matkoo kohti uusia seikkailuita.

Vai on siell pisnes laajentunna! Oikee ponsorit ja kaikk. Se oh kuule vaarallist, kohta kaikki tietee missä työ ookee könyättä aina illalla ja muutokii! Ja Eero suaap sannoo hyvästit iltalenkill,,Nii ee se piääse, ku Ellill männöö tieto, jotta mettässä vuaara vuaanii,,
        Koittakee ny varovast siell olla ja miehän kiitän tieten Kallee käänist ny, männ tiää vastaus, ku se pikku-Muru tek sitä opinnäytet eelen...ja muut..
        Nii mitä,, Jaa että mihin suuntoon se juna loppusessaan männee! No se on heleppo sannoo sehän männee.... ;þ

• Osaisin noin kauniisti.
      En osaa.
      Olen vain räystäspääsky.
      Räkänokka.
      Niiskuliina.
      Niin. Mut kirjoita Sinä.
      Minä luen ja itken ilosta.
      KunMURUKULTA.
      Panee parastaan.
      Pöytään sinistä ja teetä tai kaffetta.
      Kiitti.
      Ystävänpäivänä muista haliin.

• *MURUKULTA*

Woe mahoton, Gitta! Samallain sinä menet eteenpäin,
        vaikka pääskynä itsesi näät räystään alla.
        Matkaahan sekin kyllä pitkiäkin matkoja, vaan takaisin palaa,,
        Nauttimaan siitä kesästään.. :)
        Sitä odotellessa...\_/? [][]....;)

• tomppa2006

...ja elämän matkamiehiä tässä on itse kukin...

Onpas hienoa tekstiä tullut Murukullan pöytälaatikosta lukijoiden iloksi. Täällä yksi vilpittömästi runostasi pitänyt koiras tahtoo sinulle sen kertoa.

Hieno ja kaunis runo.

• *MURUKULTA*

*punastelee* Häkellyn aivan sanoistasi ja samalla ole onnellinen.
        Suora lähestyminen tuollaisilla sanoilla tuntuu ja en voi muuta kuin kiittää lämpimästi!

*hymyy* Jollakin on kultapalanen...ja sen nimi on Tomppa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2339
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1377
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe