POLO 1.9 D vm. 1996

Tietooo...

Onko 96-mallin Diesel Polossa DFX vaihdelaatikko? Tai sopiiko se siihen. Onko Seateissa (Ibiza diesel)tai muissa samaa laatikkoa?

10

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama laatikko

      voi olla kahdessa autossa yhtäaikaa, samanlainen kylläkin.

      • tietysti tarkoitin

        laatikkoa


      • kuvastaa

        VW Polon ja yleensä VW:n omistajia. Laitoin asiallisen kyselyn tälle palstalle aikoja sitten ja vastauksia ei tullut. Siis muusta aiheesta kuin tämä. En ole alkuperäinen aloittaja.
        Ostin lapselleni ensiautoksi Polon ja kysyin siihen neuvoa. Ei vastausta. Oli pienestä viasta kysymys joka varmasti on tullut jokaiselle Polon pitempään omistavalle vastaan. Yritin etsiä netistä VW klubin sivuja, Polon sivuja, ei ole tai en löytänyt. Suomenkielistä korjausopasta ei ole. Ostin siis saatavilla olevan englanninkielisen. Muita automerkkejä on ollut, mutta ei koskaan saksalaista. Tämä oli ensi kosketus. Ei se mitään pantatkaa vain tietoa.
        Morgen morgen nur nicht heute saagen immer faule leute !


      • metänkuiva
        kuvastaa kirjoitti:

        VW Polon ja yleensä VW:n omistajia. Laitoin asiallisen kyselyn tälle palstalle aikoja sitten ja vastauksia ei tullut. Siis muusta aiheesta kuin tämä. En ole alkuperäinen aloittaja.
        Ostin lapselleni ensiautoksi Polon ja kysyin siihen neuvoa. Ei vastausta. Oli pienestä viasta kysymys joka varmasti on tullut jokaiselle Polon pitempään omistavalle vastaan. Yritin etsiä netistä VW klubin sivuja, Polon sivuja, ei ole tai en löytänyt. Suomenkielistä korjausopasta ei ole. Ostin siis saatavilla olevan englanninkielisen. Muita automerkkejä on ollut, mutta ei koskaan saksalaista. Tämä oli ensi kosketus. Ei se mitään pantatkaa vain tietoa.
        Morgen morgen nur nicht heute saagen immer faule leute !

        Selaa listaa,laitoin tietoo ja laitan kysyjille lisää sitä mukaa kun kilsoja tulee(tällä hetkellä n.35-40tkm/v.tavoitteena tällä autolla 500tkm.


    • pinä

      Laatikkoja on noin 40 erilaista sen ikäisessä polossa.Ja tää on totta!

    • löytää laatikko

      Eli omasta polosta -96 1.9D vitosen ratas väsähti kesken matkan huutamaan sprigsteeniä n. 340 000 km kohdalla. Ajattelin, että oliko tuo viimeinen virsi sotaratsulleni.

      Selvittelin mahdollisia vaihtolaatikoita, mutta eipä löytynyt mistään. Toisaalta samanverran ajetusta ja taipaleen päähän tulleesta polosesta en oikein uskaltaisi kokemuksesta päätellen varaosia hankkia, vaikka niitäkään ei kyllä löytynyt. Tehdaskunnostettu olisi maksanut 2500 € eli noin viisinkertaisesti auton arvon.

      Alkoi näyttämään pahalta polon jatkon suhteen, mutta ajattelin käyttää sitä vielä "lopputarkastuksessa" pajalla jos vaikka jotakin olisi tehtävissä.

      Yllätyksekseni pajan mies sanoi, että kyseisen lootan saa päästä auki ja siellä se viitosen ratas on omassa sopessaan hieman pyöristyneenä... Eli ite pääsin pelkällä rattaan ja laakeroinnin (joka oli pettänyt) vaihdolla. Kyllä sekin toisaalta maksoi n. 550 €, eikä sekään taannut pitkäikäistä toimivuutta mikäli laatikkoon oli tullut muita vaurioita. Ajattelin ottaa kuitenkin riskin ja nyt hoppani mittarissa lähenee 365 000 ja hyvin menee.

      • Polo 1.9 D -96

        Alkoiko 5-vaihde hyppimään pois, vai täristikö laatikko verätettäessä? Omalla kans ajettu samat määrät, kone tosin vaihdettu jo ennenmin.


      • 1.9D
        Polo 1.9 D -96 kirjoitti:

        Alkoiko 5-vaihde hyppimään pois, vai täristikö laatikko verätettäessä? Omalla kans ajettu samat määrät, kone tosin vaihdettu jo ennenmin.

        Muita oireita kuin ääni laatikko ei antanut. Alkuun viitonen "ujelsi" 80-90 vauhdissa, mutta joissakin merkeissä ja laatikoissa samankaltainen ääni lähtee kunnossakin olevista laatikoista. Eli ei nyt mikään hälyttävä ääni, mutta se ehkä hieman voimistui hiljalleen näin jälkeenpäin ajateltuna. Lopullisesti vitonen alkoi rohista, vaikka ei sittenkään pomppinut pois itsestään.

        Tapaus sattui reissun päällä ja lopulta tuli ajettua 150 km nelosella takaisin. Tuon jälkeen ajattelin kyllä koko paketin olevan selvä, mutta onneksi selvittiin suht vähällä. Eli ei mitään mekaanista varoitusta, mutta sitten äänet olivat sitä luokkaa, että jotakin häikkää...


      • haaveileva
        1.9D kirjoitti:

        Muita oireita kuin ääni laatikko ei antanut. Alkuun viitonen "ujelsi" 80-90 vauhdissa, mutta joissakin merkeissä ja laatikoissa samankaltainen ääni lähtee kunnossakin olevista laatikoista. Eli ei nyt mikään hälyttävä ääni, mutta se ehkä hieman voimistui hiljalleen näin jälkeenpäin ajateltuna. Lopullisesti vitonen alkoi rohista, vaikka ei sittenkään pomppinut pois itsestään.

        Tapaus sattui reissun päällä ja lopulta tuli ajettua 150 km nelosella takaisin. Tuon jälkeen ajattelin kyllä koko paketin olevan selvä, mutta onneksi selvittiin suht vähällä. Eli ei mitään mekaanista varoitusta, mutta sitten äänet olivat sitä luokkaa, että jotakin häikkää...

        miettii että kannattaako/uskaltaako ostaa...
        haaveissa pieniruokanen diesel-auto. kiikarissa farkku 1,9 sdi. aiemminkin jo kyselyä laitoin mutta vastauksia en saanut... ajettu tosiaan alle 200tkm ja vm. 2001


      • 1.9D
        haaveileva kirjoitti:

        miettii että kannattaako/uskaltaako ostaa...
        haaveissa pieniruokanen diesel-auto. kiikarissa farkku 1,9 sdi. aiemminkin jo kyselyä laitoin mutta vastauksia en saanut... ajettu tosiaan alle 200tkm ja vm. 2001

        Eihän sitä koskaan tiedä minkälaisen helmen / murheenkryynin sisäänajetuista autoista saa. Oma yksilö tuli hankittua 218 000 ajettuna 2004 ja nyt mittarissa on se 365 000.

        Onhan sitä remonttia hieman ollut, mutta suurin osa kuluvien osien puolella, jotka on vain hyväksyttävä. Alkutaipaleella ikävin vaurio oli laturin "kiinnileikkaaminen", joka pysäytti matkan. Toisaalta se on ollut ilm. tyyppivikä siinä 150-200 000 km välillä. Jakohihna on kerran pompannut yhdellä hampaalla, mutta onneksi ei aiheuttanut kuin nykimistä, jota ensin paranneltiin suodattimien vaihdolla turhaan. Viimeksi isompi vaurio oli tämä vitosvaihde. Se johui ilmeisesti laakerin korkkauksesta, joka siis on vältettävissä jos malttaa jossakin vaiheessa vaihtaa sen.

        Loppujen lopuksi polo on kyllä palvellut ansiokkaasti. Auto on yllättävän vähän "löystynyt" vaikka tuskin noita on tehty tälläisille kilometrimäärille. Huoltopuoli on ollut oikeastaan vain öljyn ja suodattimien vaihtoa. Kone ei vie öljyä ja ehkä ainoa asia joka sen saattaa tuhota on jakoremmivahinko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe