vuorotteluvapaan sijaisuus

osa-aikatyössä

Työskentelen tällä hetkellä osa-aikaisessa myyntityössä, ja etsin kokoaikaista työtä. Minuun otettiin yhteyttä eräästä yrityksestä ja tarjottiin vuorotteluvapaan sijaisuutta. (Olen menossa haastatteluun ensi viikolla)

Kävin tällä viikolla työvoimatoimistossa. Kun kerroin tästä mahdollisesta vuorotteluvapaan sijaisuudesta, virkailija totesi etten voi ottaa sitä vastaan, koska en ole kokonaan työtön!? Minuun kuitenkin otettiin yhteyttä työkkärin nettipalvelun kautta, jossa kerron nykyisestä osa-aikatyöstäni. Jos nyt sattuisin saamaan tämän sijaisuuden, (jota toivon, työ olisi mieluinen) voinko tehdä niin että irtisanoudun nyk. työstäni ja olen yhden päivän "virallisesti työttömänä". Vai onko vuorotteluvapaan sijaiseksi aina palkattava työtön henkilö?

8

7799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistu

Vuorotteluvapaan sijaisen pitää olla kokonaan työtön työnhakija. Näin on laissa sanottu.
      Ja tuollainen kikkailu ei onnistu, koska silloin työkkäri ei varmasti ehdota sinua vuorotteluvapaan sijaiseksi. Pitää muistaa se, että et itse voi ilmoittautua sijaiseksi, vaan työkkäri aina ehdottaa sijaista työnantajalle.

• itselläni

ja työkaverilla ainakin. Samaan firmaan työllistyttiin missä oltiin oltu ennenkin kun oli vain se työttömyyspäivä siinä välissä ennen uutta sopimusta.Eiköhän se työnantaja kuitenkin päätä kenet sinne sijaiseksi haluaa ei työkkäri sitä voi päättää.

Ikävä puoli tässä työttömyyspäivässä on että ensi kesän lomat siinä palaa kun käyt vaihdat paikkaa.

• ap.
        itselläni kirjoitti:

ja työkaverilla ainakin. Samaan firmaan työllistyttiin missä oltiin oltu ennenkin kun oli vain se työttömyyspäivä siinä välissä ennen uutta sopimusta.Eiköhän se työnantaja kuitenkin päätä kenet sinne sijaiseksi haluaa ei työkkäri sitä voi päättää.

Ikävä puoli tässä työttömyyspäivässä on että ensi kesän lomat siinä palaa kun käyt vaihdat paikkaa.

Minäkin olin sitä mieltä, että sijaisuus onnistuu vaikka olisi vain sen yhden päivän "virallisesti" työttömänä. Edellisessä työpaikassa yhden työntekijän määräaikaista työtä jatkettiin vuorotteluvapaan sijaisuudella, ja hän oli yhden päivän työttömänä siinä välissä.

• ??!!!

Voiko vuorotteluvapaalla oleva tehdä ansiotyötä jossain muussa työpisteessä?

• olet työtön

Sinusta tulee työtön, kun irtisanoudut edellisestä työpaikasta. Pitää olla työttömänä vähintään yksi työpäivä (muu päivä ei kelpaa). Tässä on se riski, että jos et sitten pääsekään sijaiseksi, saat 3 kk karenssin.

• maarjukka

...että eikait työkkäri voi estää vuorotteluvapaasijaisuuden alkamista jos työnantaja sinut haluaa palkata ja irtisanoudut edellisestä paikasta ja ilmoittaudut päiväksi työttömäksi??

• opetyttö

Olen itse jäämässä vuorotteluvapaalle, ja ainakin minulle sanottiin, että osa-aikatyötä tekevä, joka on kokopäivätyön työnhakijana työkkärissä, on kelvollinen sijaiseksi. SIksipä sinuun on osattu ottaakon yhteyttä. Toivottavasti sait työn!

• tulkki

Tem.fi-sivujen materiaali, mm. lain soveltamisohjeet, joita työkkäritkin käyttävät, kannattaa lukea tarkkaan. Jos on kyse tapauksesta, johon sieltä ei löydy vastausta, kannattaa selvittää lain laatijalta joko itse tai pyytää työkkäriä varmistamaan! Ei vara venettä kaada...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2646
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      67
      2532
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58