Turvallisuudentunne

Tuometar

Ihmiset harjoittavat uskontoa siksi että se tuo turvallisuudentunnetta.Täytyyhän ihmisen muutakin tehdä kuin laittaa kädet ristiin.Kysyisin mikä tuo ateistille turvallisuudentunnetta?

27

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Mikäpä muukaan.

• Tuometar

taivaallinen valta.Onhan se osittain totta,mutta stten onse inhimillinen tekijä.

• Kössönöm
        Tuometar kirjoitti:

taivaallinen valta.Onhan se osittain totta,mutta stten onse inhimillinen tekijä.

mutta turvallisuutta se antaa. On mukavampaa mennä nälissään kauppaan hakemaan ruokatarpeita, kun on rahaa millä maksaa.

• arki ja tietysti juhla joskus. Mutta olen vahvasti sitä mieltä, että usko jumalaan on elämän pelkoa. Ette uskalla elää täysillä, vaan ehdollistatte elämänne jollekin näkymättömälle voimalle.

• ***.*.*.*.***

Että tietää osaavansa ajatella ja varoa niitä elämän vaaroja jotka tulee naiivin elämisen seurauksena!

• --GG---

tarkoittaa täysillä eläminen ilman ehdollistamista millekkään? Ja ei kiertoilmaisuita vaan oikea vastaus jota ei tarvitse tulkita.

• ertert
        --GG--- kirjoitti:

tarkoittaa täysillä eläminen ilman ehdollistamista millekkään? Ja ei kiertoilmaisuita vaan oikea vastaus jota ei tarvitse tulkita.

"tarkoittaa täysillä eläminen ilman ehdollistamista millekkään?"

Ei tarkoita.

"Ja ei kiertoilmaisuita vaan oikea vastaus jota ei tarvitse tulkita."

Ole hyvä.

• Tuometar

luonnonlaeille,uskonnotkin ovat syntyneet täyttämään tarpeita ja jokaisessa korkeakulttuurissa on uskonto,on aina ollut.

• Tuometar
        ***.*.*.*.*** kirjoitti:

Että tietää osaavansa ajatella ja varoa niitä elämän vaaroja jotka tulee naiivin elämisen seurauksena!

juopottelun?Se on naiivia.

• Huhahhhei
        Tuometar kirjoitti:

luonnonlaeille,uskonnotkin ovat syntyneet täyttämään tarpeita ja jokaisessa korkeakulttuurissa on uskonto,on aina ollut.

Uskonnot ovat todellakin syntyneet täyttämään tarpeita. Aikanaan se tarve oli selittää jotain, mitä ei ymmärretty. Tieteen nykyisin selittäessä oudot asiat, ei ole tarvetta synnyttää uskontoja, vaan uskonnot syntyvät rahantekotarkoituksessa, kuten mm. scientologia. Se, että jotkin uskonnot ovat yhä kaikesta huolimatta huvittavankin suosittuja, on vain väliaikaista. Joskus tulevaisuudessa uskonnoista puhutaan vain historian oppitunneilla omituisina välähdyksinä menneisyydestä.

• ..sosiaaliset verkostot. Myös tarpeellinen määrä järkeä lisää turvallisuutta. Tieto että pärjää aina, tapahtui mitä tahansa, koska on aina pudonnut jaloilleen....kaikki tämä ja ilman uskoa...
      Kahvia?

• Tuometar

eläin ja jos ei noudata lauman lakia joutuu lauman ulkopuolelle.Vanhoja fraaseja ehkä,mutta totta.

• Usko luo itse myös osan niistä peloista, joihin se sitten tuo turvallisuduentunentta. Helvetinpelkoa ja synninpelkoa, mutta samalla turvallisuutta niistä. Jos juo myrkkyä ja lääkettä samasta pullosta, vaikutus on sama kuin ei joisi ollenkaan?

Nyt pitää siis ensin kysyä ja selvittää: mitä oikeita ja aiheellisia pelkoja on olemassa? Sitten vasta voi vastata mikä niiltä suojelee.

• Tuometar

sellainen pelko,että kuka tätä systeemiä oikein määrää?Voi vain arvailla....

• Dara

Läheiset ihmissuhteet, rakkaus, luottamus siihen, että elämä kantaa.

• --GG---

ovat saattaneet menettää nuo asiat elämässä jopa ilman omaa syytään...vain usko jää, koska sitä sinulta ei voi viedä.

• ertert
        --GG--- kirjoitti:

ovat saattaneet menettää nuo asiat elämässä jopa ilman omaa syytään...vain usko jää, koska sitä sinulta ei voi viedä.

"ovat saattaneet menettää nuo asiat elämässä jopa ilman omaa syytään...vain usko jää, koska sitä sinulta ei voi viedä."

Lukemattomat ihmiset ovat menettäneet uskonsa.

Äläkä yritäkään tähän sitä "eivät he olleet oikeasti uskossa"-kikkailua.

• Tuometar
        --GG--- kirjoitti:

allekirjoittaa kommenttisi.Nimimerkki kokemusta on.

• Dara
        --GG--- kirjoitti:

Tietenkin nuo asiat voi myös menettää. Maailmassa on valitettavasti paljon surullisia tarinoita siitä, kun ihminen menettää turvallisuudentunteensa. Silloin hän yleensä on menettänyt kaikki ne aspektit, joiden varaan tuo turvallisuudentunne on rakentunut. Minä tosin väitän, ettei uskokaan ole poikkeus tässä asiassa. Tunnen useitakin uskonsa menettäneitä henkilöitä.

• Thronos

Minä en usko tuohon kliseeseen että "elämä kantaa". Minulta on kuollut läheisiä ihmisiä sairauteen ja oman käden kautta - heitä ainakaan elämä ei enää kantanut.

Turvallisuutta elämääni tuo se että olen jonkinasteinen fatalisti - eteentulevista asioista selviää kunnes tulee eteen se suuri josta ei enää selviä. Ei se sen kummempaa ole.
      Siihen asti toimitaan tilanteen mukaan ja nautitaan matkasta.

Minulla ei ole mitään erityisiä pelkoja joten en kaipaa erityistä turvallisuuttakaan - ja kuten täällä jo sanottiin, ei ainakaan tarvitse pelätä helvettiä eikä sitä että uskoo tai tekee kuitenkin jotenkin väärin ja viimeisellä tuomiolla sitten huomaa mokanneensa koko jutun - luulen että se pelko on uskovaisilla hyvinkin suuri.

• e.k.v

Siitä että kaiken paskankin jälkeen koittaa aina uusi aamu.

• Tuometar

kysymykseeni

• bubastis.tmi

Se särähtää korvaani vähän niinkuin heikkoutena tai heikkona kohtana, jota manipuloimalla joku voidaan nujertaa ja tehdä voimattomaksi. Mä olen enemmänkin hankkiutunut eroon kaikesta mikä tuottaa turvallisuutta. Ei ole mitään säälittävämpää kuin ihminen, jolta otetaan pois se artificiaalinen lisuke mikä tekee hänen elämänsä "turvalliseksi".

Mä tykkään enemmän että kaikki on vinksin vonksin ja heikun keikun ja päinvastoin kuin pitäis.

• Peikkojen kaveri

nimittäin pidän siitä, että asiat ovat enemmänkin vinksin vonksin ja vähän epävarmoja ja yllätyksellisiä. Minäkin ihmettelin tuota kysymystä. Se oli esitetty siten, kuin jokainen ihminen kaipaisi jotain erityisannosta turvallisuudentunnetta.

Uusissa tilanteissa on ihan normaalia olla epävarma. Joskus on luonnollista pelätä. Ihminen tarvitsee kaikenlaisia vastuksia, pelkoa ja stressiä löytääkseen omat vahvuutensa. Peukku suussa isin kainalossa eläminen ei tee pidemmän päälle hyvää kenenkään henkiselle kehitykselle.

• Turvallinen olo koska tiedän olevani immuuni hihuleiden jutuille.
      Ne eivät tehonneet minuun edes lapsena.

• kodvo

Et tiedä seuraavasta minuutista mitään, joten se siitä turvallisuudentunteesta. Asioita tapahtuu etkä mitään voi. Tämän kun hyväksyy niin kas kummma kun helpottaa.

Turvallisuudentunteen peruskivi on itseluottamus, ja se miten itseluottamus kenelläkin syntyy, on omakohtainen.

Muokkaa elämä oman näköiseksi, jos jokin asia ottaa päähän tai et ole tyytyväinen, korjaa se.

Mitä enemmän korjaat epäkohtia sen varmenpi ja turvallisuudentuntoisempi olet. Monella vain on tapana olla tumput suorana ettei niin ja näin voi tehdä, vaan kyllä voi.

Pahin on itse rakennettu elämän turvallisuuslaatikko missä mikään ei muutu ettei vaan mitään tapahdu, eli kuviteltu turvallisuudentunne.

• Ylermi.Nakki

sanoisin, että perhe, ystävät ja riittävä toimeentulo, jotta voi toteuttaa ainakin osaa niistä toiminnoista jotka tuottavat sitä niin kutsuttua maallista mielihyvää. Niin, ja se luo turvallisuuden tunnetta, että tietää osaavansa sen asian, mitä tekee työkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94