Järkyttävä hitaus ja ajatteleminen

Nainen22-

Olen ihan saamarin hidas ollut pari vuotta kaikessa.

Kun lähden jonnekin myöhästyn yleensä tunnin ja lähen mielelläni vasta iltapäivällä.
Sitten kun pitäis tehdä jotakin hommia lykkään ne viime tippaan ja pystyn tekemään ne vasta silloin kun paniikki iskee.

Jos pitää käydä kaupassa murehdin sitä tunnin. Jos pitää laittaa kännykkä lataukseen murehdin siitä kaksi tai neljä tuntia.
Lopulta illalla saan laitettua kännykän lataukseen tai sitten aamulla herättyäni surkuttelen kun tärkeät puhelut jäävät hoitamatta, kun en voi ottaa kännykkää mukaan.

Saatan harmitella kolme viikkoa kun laskut pitäisi maksaa, mutten saa niitä kuitenkaan maksettua.

Monesti kun olen ruuhka-aikaan kaupungilla ajattelen pahaa itsestäni ja katselen miten muut minua katselee ja katselen muita ja mietin jatkuvasti mitä he ajattelevat ja millainen elämä heillä on. Pohtivatkohan he asioita, ovatkohan he pinnallisia.

En tiedä miksi on niin vaikeaa saada aikaiseksi mitään, minusta se alkaa vaikuttaa jo neuroosilta. Haluan ehkä tehdä kaikkea kivaa, koska minulla on huono olla. Tai en tiedä, välillä ihan normaalikin olo mutta tuhlaan aikaani aivan muihin juttuihin, järkeviin asioihin tosin. Luen filosofiaa ja yhteiskunta kritiikkiä.

Olen iskostanut päähäni että jokainen on vapaa ja minun on vaikeaa selvitä elämästä, ei siis kokonaisuudessa liity tähän hitauteen, olen ollut aikasemmin hidas.
Kaikki haukkuvat hitaaksi, kävelen hitaasti, jään ihmettelemään kukkia ja kiviä, en kuuntele mitä muut sanoo, koska saatan ajatella pilven hattaroita.

Olenko lapsellinen? EN HALUA MAKSAA LASKUJA!!!
EN HALUA TEHDÄ TYÖTEHTÄVIÄ SEN VUOKSI ETTÄ JOKUN KÄSKEE! HALUAN ELÄÄ OMIEN EHTOJENI MUKAISESTI!

Masentaa, minulla on huonoja kokemuksia ihmisistä. Olen jatkuvasti saanut kuulla oman persoonallisuuteni ongelmista. Olisin nopeampi jos voisin, mutta on vaikeaa.

Masentaa etten voi olla vapaa. Ahdistaa, että minun tarvitsee siivota asunto, käydä kaupassa, pestä hampaat.
Arki on se mitä en siedä, melkein itkettää.
En siedä tiettyjä auktoriteettejä.

Ehkä minä vain tiedostan, en tiedä.

6

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -
      "Olen iskostanut päähäni että jokainen on vapaa ja minun on vaikeaa selvitä elämästä,"...

Itse näin unia samantapaisesta vastustamisesta kuin sinä. Menin unessa työpaikalle, menemiseni oli hidasta ja raskasta kuin "täi tervssa". Sama uni toistui jatkuvaasti. Tarapiassa selvisi sen olevan työn vastustamista, minkä tiedostin.

Mielestäni sinun kohdallasi voisi olla kysymys elämän, rakkauden vastustamisesta, mikä on ihmiselle tavallista. Et huomaa, että elämä kannattaa, mikä tekee elämästä mielenkiintoisen ja kevyen täynnä mahdolisuuksia. Elämänvoima sisältyy elämään, ihmisen tarvitse vain antautua elämälle, niin elämä alkaa kannataa.

• ei laiska vaan addi

Kannattaa vilkaista ADHD-aikuiset.org ja sieltä foorumi.
      Luulen että löydät sieltä paljon meitä samankaltaisista ongelmista kärsiviä, sen verran tyypillistä addi-oireistoa tuossa mainitsit.
      Itselläkin on taas kaikki kotityöt kesken viime viikonlopun jäljiltä, kun on vaan kiinnostanut enemmän lukea nettiä ja paria kirjaa.

Mitä tulee tuohon mainitsemaasi vapauteen niin olen tyystin eri mieltä. Vapaus materiaalisessa maailmassa on vain illuusio suurimmalle osalle. Raha orjuuttaa ja se on aina velkaa. Rahaa ei meidän järjestelmässä edes voisi olla ilman velkaa.

• Raha on muiden velkaa sinulle

No helou,

ADHD tuntuu olevan edelleen muodissa, kuten narsistitkin. Joskus sikari on vain sikari, ja joskus arkeen kyllästyminen on vain arkeen kyllästymistä. Aika yllätys jos sama paska ei kiinnosta päivästä toiseen.

Mutta eihän se mitään maksa käydä kurkkaamassa vaikka addisivujakin... paitsi sen ajan, jolla voisi tehdä muutakin.

Tuosta rahapuolesta vähän sanoisin. Raha ei ketään orjuuta sen enempää kuin se, että naapurin akka lupasi antaa vähän maitoa perunoitten vastineeksi. Rahan avulla tämäkin vaihtokauppa vain käy "hivenen" kätevämmin.

Totta: raha on velkaa. Mutta se on _muiden velkaa sinulle_, ei sinun velkaa muille. Kun sinulla on rahaa, voit edellyttää muita tekemään tai antamaan sinulle sitä vastaan asioita. Jos sinulla on sitä tarpeeksi, voit jopa palkata jonkun hoitamaan puolestasi kaiken tämän ja keskittyä elämykselliseen elämään. (Harvoille tämä on mahdollista, joten useimmat meistä joutuvat vain tasapainottelemaan ansaitsemisen ja tyydytystä tuottavan vapaa-ajan vieton välillä.) Rahaa ei voi koskaan olla ilman velkaa, koska rahalla itsellään ei ole mitään arvoa, oli se sitten kultaa tai paperilappusia. Mitä arvoa on kullalla? Voiko sen pukea ylleen? Voiko sitä syödä? Jos sitä on tarpeeksi, siitä voi tietysti tehdä vaikka ruokailuvälineitä! Ei vaihdon välineellä ole väliä, vaan vaihdolla, hyvät addit ja muut. Raha on aina merkki siitä, että joku on rahan haltijalle velkaa, joskin hyvin epäsuorasti.

Jos rahaa ei tykkää käyttää, voi mennä tuputtamaan naapureille tukanleikkuuta siinä toivossa, että saisi munia, maitoa ja jauhoja vastineeksi. Vuokraisännälle tai pankille tosin voi olla hankalaa maksaa tällä tavoin. Montako tukanleikkuuta maksaa rivarinpätkä taajamasta?

• aika

Ongelmasi on, kuten monella muullakin ihmisellä, aika ja tekemisen ym. runsaus. Ei ole aikaa yksittäisille asioille niiden viemästä aikaa toisilta asioilta. Asiat jää silloin toteuttamatta, kun on samanaikaisesti mietittävä ja tehtävä muitakin asioita joita ei kuitenkaan tule tehtyä ja mietittyä loppuun asti, koska ei ole aikaa muilta asioilta. Silloin jää esimerkiksi laskut maksamatta, koska saman aikaisesti olisi myöskin muitakin erillaisia asioita hoidettava, ajateltava, pohdittava jne. Silloin sitä on kadoksissa kaikkien maailman asioiden ja mahdollisuuksien keskellä.

Elämässä pitäisikin erikoistua joihinkin tiettyihin mielenkiintoisiin asioihin ja rutinoitua niihin, ajattelematta ja tekemättä samanaikaisesti kaikkia maailman asioita. Esimerkiksi politiikka, perhe, juhliminen jne. Vaikka olisikin kaiken maailman mahdollisuuksia olemassa, on kuitenkin ajateltava ja tehtävä asioita suoraviivaisesti, murehtimatta menetettyjä mahdollisuuksia ja vertailematta kaikkia mahdollisuuksia itsensä ja toisten ihmisten välillä. Ei voi olla sitä kaikkea mitä näkee ja tietää ihmisten olevan. Ei yksittäiset ihmiset ole kaikkea sitä mitä kuvittelee kaikista toisita ihmisistä kerättyjen yksittäisten tietojen mukaan olevan. Elämä ja aika ei yksinkertaisesti riitä olemaan kaikkivoipa.

• ritalin

Käyttäytymisessä on neuroottisia piirteitä. Joku mainitsi tässä ADDn. Sitäkin tuo voi muistuttaa, mutta ADHDta ei missään tapauksessa.
      Olet ilmeisesti jossain määrin(paljon) ahdistunut. Lisään vielä sen, että voisit mailata mulle. :) Olen sun ikäinen mies ja on neuroosia...

• Lungstedt

tuota, että olen saamassa kokemisen asteelle teoriasta sen, että kaikilla ihmisillä on oma historia, omat ajatukset ja mielipiteet, omat uskot ja uskomukset, omat vaivat ja tuskat, että nämä asiat tekevät meistä ihmisiä. Sehän on edistynytää ajattelua. Sen sijaan se jos vertailee itseään muihin ja on kateellinen tai ylemmyydentuntoinen, niissä ei ole mitään järkeä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe