nyt täytyy

kysyä apua..

Olen siis työskennellyt kiinteistöpalvelualalla, eli siis sol:lla palveluvastaavana vuodesta 2007. Nyt olen siis jäämässä äitiyslomalle 12.3.2009 alkaen. Olen ilmoittanut työnantajalle alustavasti palaavani töihin 23.1.2010. Koska vielähän sitä hoitovapaata ei tarvitse ilmoittaa. Eräs tuttavani puhui siihen malliin, että minun pitää silloin palata töihin, enkä voi jäädä edes hoitovapaalle, koska työnantaja maksaa palkkani 12.3.09-17.7.09 välisen ajan. Mutta siis kelahan sen työnantajalle maksaa.. Onko tässä nyt jotain mitä en ole käsittänyt, koska suunnitelmissani on jäädä vielä hoitovapaalle, koska siivoustöihin en ole enää palaamassa takaisin.

2

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

voit aloittaa hoitovapaan saman tien vanhempainvapaan jälkeen. Työnantajalle voit nyt kertoa palaavasi vanhempainvapaan jälkeen (vaikket aikoisikaan palata), kunhan muistat ilmoittaa heille viimeistään kaksi kuukautta ennen hoitovapaan alkua, että jäätkin hoitovapaalle. Kukaan ei voi missään tapauksessa pakottaa ketään siinä välissä töihin.

• minäkin ajattelin

Koska hoitovapaahan on työsopimuslaissa määritelty, että se on kaikkien oikeus. Näin olen suunnitellutkin, että viim. kaksi kuukautta ennen ilmoitan jatkavani lapsen hoitoa kotona. Työpaikkani säilyy silti. Eikä sillä ole merkitystä, kuka äitiysvapaani palkan maksaa, koska tässä tapauksessa kelahan sen maksaa työnantajalleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5384
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4627
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2651
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1347
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1276
    Aihe