Kuka osaisi auttaa. Eli uusi autoni oli jo luovutushetkellä naarmuilla ja myyjä yritti 3 kertaan fiksata autoa tuloksetta luovutuksessa. Meni muuten kokoajan huonompaan suuntaa. Lopulta sanoi et välttää kun tuskastui.
En itsekään jäänyt siihen vaan lähdin vihdoin ja viimein kotia.
Kotia päästyäni tutkittiin autoa porukalla ja todettiin et maalipinta luokattoman huonossa kunnossa.
Myyjä suostuu kertaalleen vielä fiksaamaan mut ei se fiksaamalla tuosta parane. Sillä sen verran syviä naarmuja ja koneen jälkiä pinnassa.
En suostu tuohon fiksaukseen vaan haluan jotain hyvitystä.
Otin yhteyttä maahantuojaan jota asia ei vois vähempää kiinnostaa.
Mitä helkuttia tässä tekis?
Kun uusi auto olikin naarmuilla!!
64
27378
Vastaukset
- myyjään,
myyjä on sinulle vastuussa, lähetä kirje myyjälle, hän olkoon yhteydessä maahantuojaan,
SINÄ MYYJÄÄN
http://www.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/
kun suunnitelet kirjettä,
kirjoita sitä,
ana asian olla ja korjaile sitä.
viikon katselun jälkeen saat siitä asiallisemman,
kun tuo asia on niin uutta. - ludatzka
Kaupan purku jos tuote ei ole sitä mitä pitää
- Make60
Vaadi auton maalausta tai 5000€ hinnan alennusta.
Sinun ei olisi pitänyt ottaa autoa vastaan ollenkaan koska se ei ollut sitä mitä olit alinperin osatanut. - Nevonta
Käsittääkseni sinun ei kuulu maksaa autostasi täyttä hintaa, mikäli olet ostanut sen uutena ja auto on jo valmiiksi naarmuilla.
On tärkeää, että olet ilmoittanut myyjälle tuotteessa olevasta virheestä ja olet oikeutettu saamaan hyvitystä esim. hinnan alennusta. Tapauksesta riippuen, jopa kaupan purku on mahdollinen.
Sinun pitää esittää myyjälle vaatimuksia, koska ilman niitä ei mitään tapahdu.
Suosittelen yhteyden ottamista kuluttaja-asiamieheen, joka tuntee lain koukerot ja voi olla puolestasi yhteydessä myyjään.- make
sitä nyt jumalauta aleta fiksaamaan mitään uutta autoa.Sano sille perkeleen myyjälle että pitää ne maalitussit taskussa ja hakee sulle uuden auton tai rahat takaisin.uuden pitää olla uusi puhdas ehjä ja naarmuton!!
- Apuapapua
Myyjä ei vastaa viesteihin. Eikä maahantuojakaan kommentoinnut muuten kuin et vahaa autosi ja laita kuvat määräaikaishuollon yhteydessä heille:) Eli suomeksi sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa. Otan ensiviikolla yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
- ............................
Apuapapua kirjoitti:
Myyjä ei vastaa viesteihin. Eikä maahantuojakaan kommentoinnut muuten kuin et vahaa autosi ja laita kuvat määräaikaishuollon yhteydessä heille:) Eli suomeksi sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa. Otan ensiviikolla yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Pura kauppa.
- justers
Apuapapua kirjoitti:
Myyjä ei vastaa viesteihin. Eikä maahantuojakaan kommentoinnut muuten kuin et vahaa autosi ja laita kuvat määräaikaishuollon yhteydessä heille:) Eli suomeksi sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa. Otan ensiviikolla yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
jos joudut viemään asian oikeuteen , teetä asiantuntijalla lausunto !!!!
muuten väittävät että sinä olet naarmuttanut - URPOT
JOS OLET TUTUSTUNUT KAUPANKOHTEESEEN JA TODENNUT VIAT MITÄ AUTOSSA ON, JA OSTANUT SEN VIELÄ NIIN SYYPÄÄN VOIT ETSIÄ PEILISTÄ!!!' MYYJÄN VASTUU KATKEAA SIINÄ VAIHEESSA KUN NIMET ON PAPERISSA, AUTOHAN MYYDÄÄN SIINÄ KUNNOSSA JA NIILLÄ VARUSTEILLA KUN SE KAUPANTEKO HETKELLÄ ON! SINUN TEHTÄVÄSI ON TUTUSTUA KAUPANTEKO HETKELLÄ KOHTEESEEN OMASTA MIELESTÄSI RIITTÄVÄLLÄ TARKKUUDELLA JA JOS OLET HAVAINNUT VIRHEET MAALIPINNASSA JO KAUPANTEKO HETKELLÄ NIIN VOIT UNOHTAA KAUPAN PURUN,JA JOS LÄHDET KÄRÄJILLE TAPPELEMAAN TODENNÄKÖSESTI SAAT NEKKUUSI JA PAHEMMAN KERRAN,KOSKA KYSE ON KUITENKIN MAALIPINNASTA MINKÄ IHAN SELKEÄSTI NÄKEE KAUPANTEKO HETKELLÄ! ERI ASIA OLISI JOS VIKA OLISI ESIM. TEKNINEN JA PYSTYISIT TODISTAMAAN ETTÄ MYYJÄ ON TEHNYT JONKUN PATENTIN KONEHUONEESEEN JA YRITTÄNYT PEITELLÄ OLEMASSA OLEVAA VIKAA! VITTU KAI SEN NYT JÄRKIKIN SANOO ETTÄ ÄLÄ OSTA KOLHUSTA AUTOA JA VIELÄ JOS NÄET SELVÄSTI ETTÄ KOLHUT ON YRITETTY PEITELLÄ..ÄLÄ OSTA JOS SE VAIVAA PÄÄTÄSI,NYT MENIT OSTAMAAN VAIKKA SE VAIVASI PÄÄTÄSI JA LOPPUTULOKSESTA KÄRSIT SINÄ EI MYYJÄ!!!!
- Anonyymi
URPOT kirjoitti:
JOS OLET TUTUSTUNUT KAUPANKOHTEESEEN JA TODENNUT VIAT MITÄ AUTOSSA ON, JA OSTANUT SEN VIELÄ NIIN SYYPÄÄN VOIT ETSIÄ PEILISTÄ!!!' MYYJÄN VASTUU KATKEAA SIINÄ VAIHEESSA KUN NIMET ON PAPERISSA, AUTOHAN MYYDÄÄN SIINÄ KUNNOSSA JA NIILLÄ VARUSTEILLA KUN SE KAUPANTEKO HETKELLÄ ON! SINUN TEHTÄVÄSI ON TUTUSTUA KAUPANTEKO HETKELLÄ KOHTEESEEN OMASTA MIELESTÄSI RIITTÄVÄLLÄ TARKKUUDELLA JA JOS OLET HAVAINNUT VIRHEET MAALIPINNASSA JO KAUPANTEKO HETKELLÄ NIIN VOIT UNOHTAA KAUPAN PURUN,JA JOS LÄHDET KÄRÄJILLE TAPPELEMAAN TODENNÄKÖSESTI SAAT NEKKUUSI JA PAHEMMAN KERRAN,KOSKA KYSE ON KUITENKIN MAALIPINNASTA MINKÄ IHAN SELKEÄSTI NÄKEE KAUPANTEKO HETKELLÄ! ERI ASIA OLISI JOS VIKA OLISI ESIM. TEKNINEN JA PYSTYISIT TODISTAMAAN ETTÄ MYYJÄ ON TEHNYT JONKUN PATENTIN KONEHUONEESEEN JA YRITTÄNYT PEITELLÄ OLEMASSA OLEVAA VIKAA! VITTU KAI SEN NYT JÄRKIKIN SANOO ETTÄ ÄLÄ OSTA KOLHUSTA AUTOA JA VIELÄ JOS NÄET SELVÄSTI ETTÄ KOLHUT ON YRITETTY PEITELLÄ..ÄLÄ OSTA JOS SE VAIVAA PÄÄTÄSI,NYT MENIT OSTAMAAN VAIKKA SE VAIVASI PÄÄTÄSI JA LOPPUTULOKSESTA KÄRSIT SINÄ EI MYYJÄ!!!!
Eikö auto makseta ennen luovutusta?
- vai nainen
???????????
- Repa Räkä5
Kiinnostaisi tietää minkä merkkinen autosi on.
- autokauppias
kovinkaan harvinaista, että uudessakin autossa on naarmuja. Kuljetus vaurioita.
Palvelemassani merkklikkeessä tällaiset vauriot korjataan aina ennen luovutusta, ja ne korjataan aina maalaamalla. Asiakkaalle ei edes näytetä vaurioitunutta autoa.
Vaikea, ammatti-ihmisenä, edes uskoa,että tarinasi on totta, mutta jos näin on, on myyjän/liikkeen toiminta todella luokatonta.
Luovutuksessa luovutetaan aina moitteeton tuote.
Ehdottomasti yhteys maahantuojaan, sieltäkäsin laitetaan kyllä liike/myyjä vastuuseen ja uskon että käykin nopeasti.- autokauppias
Luovutus olisi pitänyt keskeyttää heti vauroiden tultua ilmi, ja jatkaa kun auto on kunnossa, tai kirjallisesti sopia korjauksesta.
- näin täällä
autokauppias kirjoitti:
Luovutus olisi pitänyt keskeyttää heti vauroiden tultua ilmi, ja jatkaa kun auto on kunnossa, tai kirjallisesti sopia korjauksesta.
en tiedä olenko ihan väärässä mutta ehkä autoa ei olisi pitänyt ottaa vastaan ollenkaan, mutta hyvä sekin että myyjällä on tieto asiasta joten ei muuta kun maahantuojalle vaan koodia välittäjän asiattomuuksista. kerran sattui tapaus jossa kauppojen jälkeen liike huollatti vielä autoa (käytetty auto) ikään kuin kaupantekijäisiksi mutta autopa oli huollossa ollessa kärsinyt melkoisesti. liike yritti vedota allekirjoitettuun kauppakirjaan ja kaupanpäälle tulleisiin hihnan- ja öljynvaihtoihin että kun ne sait niin eikö ole jo tarpeeksi.. totesin että eipä ole ku on pari läikkää autossa ku ois santapaperilla vetästy että jääköön auto pihaan ja lähden entisellä kotiin jos ei jotain tapahdu.. ja niin läksin vanhalla kotiin kun loppuun asti yrittivät vaan saada tahtoaan läpi, lähtiessä sanoin että voin harkita vielä kauppoja jos auto kunnostetaan suht nopeasti.. parin päivän jälkeen myyjä soitti kertoakseen ja tiedustellakseen että auto on maalattu ja olisinko vielä halukas sen ottamaan.. kävin hakemassa auton melko tyytyväisenä siitä että 'oikeus' voitti, mutta k.o. liikkeessä en enää asioi.
- se on aina
niin,että heitä ei vois vähempää kiinnostaa sillä hetkellä,kun asiakas yrittää ottaa yhteyttä ja selvittää asiaa.Minä en olis missään tapauksessa ottanut koko autoa vastaan.Mutta sitten kun siihen myyjään/maahantuojaan otetaankin yhteys kuluttaja-asiamiehen puolesta,niin johan alkaa tapahtua!Että suosittelen todella,että laitat kuluttaja-asiamiehen asialle,kyllä se siitä järjestyy,viimeistään siinä vaiheessa,kun tämä asiamies kertoo,että asia lähtee kuluttajalautakunnalle,ja sitä pitkin edelleen eri oikeus asteisiin!Nehän yrittää aina niin päin,että myyjäliikkeelle ei tulisi mitään kuluja ja pas¤¤n puhujia riittää!Mutta viet vain asian eteenpäin ja olet varmasti viime kädessä jutun voittaja...jo pelkästään kuluttaja lakikin kertoo jotain,mutta onnea ja voimia,niitä tarvitaan aina tämmösissä.
- apuapapua
Laittelin tuossa yön pimeinä tunteina viestejä web lomakkeen kautta.
Jos tuosta ei ole apua niin sit pitää ottaa joku lakimies avuksi.
Kysehän on merkistä joka ei nauti valtion tuesta:).
Nykyjään näyttää olevan se trendi et rahat pois ja thats it.
Eikä ne vauriot muuten siihen maalipintaan pelkästään jää. Samoin takalasi ja etulyhty oli naarmutettu. - Epäilen
apuapapua kirjoitti:
Laittelin tuossa yön pimeinä tunteina viestejä web lomakkeen kautta.
Jos tuosta ei ole apua niin sit pitää ottaa joku lakimies avuksi.
Kysehän on merkistä joka ei nauti valtion tuesta:).
Nykyjään näyttää olevan se trendi et rahat pois ja thats it.
Eikä ne vauriot muuten siihen maalipintaan pelkästään jää. Samoin takalasi ja etulyhty oli naarmutettu.Lääkityksesi aivan kohdallaan...!?
- apuapapua
Epäilen kirjoitti:
Lääkityksesi aivan kohdallaan...!?
Kun tuohon sävyyn kommentoit? Sinustahan vois tulla oiva jälkimarkkinointipäällikkö osaisit vastata reklamaatiohin mykistävästi.
Ei kait web sivujen kautta lähetetyssä ilmoituksessa tarvitse noudattaa kellonaikoja?
Kirjoittelen silloin kuin ehdin. On näet muutakin elämää.
Helppo täällä on sanoa et pura kauppa. Mutta mitens purat kun mitään kiinnostusta asian suhteen ole myyjällä eikä maahantuojalla.
Ajanko auton liikkeen pihaan ja hylkään sinne ja jään odottelemaan tilille rahoja?
Tää suomi palsta on siitä ihmeellinen et täällä tuntuu heti alkavan syyllistäminen ja vähättely.
Eihän tätä tartte usko kenenkään! On täällä onneksi asiallisiakin kommenteja tullut.
- leeetkuuuuu
Miksi yleensä otit auton vastaan... Voivat syyttää sinua naarmutuksesta, kun olet auton liikkeestä vienyt ulos.Yritä purkaa kauppa heti tai uusi auto tilalle.
- Anonyymi
Eikö auto makseta ennen luovutusta?
- xxxll
Mitä helevettiä sillä on väliä onko maalissa naarmuja vai ei, kunhan kulkee ja katsastusmiehelle kelpaa.
- Nimetön
niin kun tilatussa autossa autossa piti olla cd-soitin vaihtajalla, olikin kasettisoitin (vuosi oli 2004). Että luovutustilaisuudessa kiitin kohteliaasti myyjää vaivannäöstä, mutta otan auton vastaan vain sellaisena kun sen olen tilannut. Ja kävelin pois. Aiempi kertoilu Cd-soittimen 4-6vko:n toimitusajasta muuttui 1 tunniksi ennen kuin ehdin parkkipaikalle kävellä. Lujana täytyy pysyä muuten ne kyllä kusettaa, AINA.
- Nimetön
Tässä neuvoja:
Asiaa ei noin korjata.
Uusi auto on oltava 100% kunnossa.
Ei uutta autoa tarvitse ruveta "fiksailemaan" se on liikkeen vastuulla jos auto ei ole kunnossa, joku on jossain tyrinyt, ei siitä ostajan pidä kärsiä.
Vaadit kaupan purkua ja ilmoitat jo ennakkoon että otat asiaa hoitamaan asianajajan tarvittaessa.
Vaadit kuluista korvauksia joita ko. touhuilusta on sinulle koitunut. - jos.
ostaisit vaikka taulutelkun,jos siinä olisi ruudussa naarmuja,tai kameran jossa olisi linssi halki? Tietenkin purat kaupan,tai pyydät uuden virheettömän auton. Onhan olemassa kuluttajansuojalaki,ota sinne yhteyttä.Sinun ei tarvitse ottaa maahantuojaan yhteyttä,myyjä ja liike on vastuussa jos tuote on virheellinen.Pyydä myös korvauksia,mitä sinulla on asian tiimoilta mennyt kuluja.
- Autoileva nainen
alkuperäisen viestin loppuosan? Siinä kirjoittaja toteaa, että hän otti yhteyttä maahantuojaan, jota asia ei kiinnostanut alkuunkaan.
- hyvä,että
laitoit asian eteenpäin.Jos ei sieltä kuluttajaasiamieheltä kuulu heti alkuviikosta mitään,ota yhteys henkilökohtaisesti sinne,ja kerro että olet laittanut asian tiimoilta sähköistä postia.Asiaa ei kannata missään tapauksessa jättää "hautumaan" vaan tuumasta toimeen.Eikä siinä mitään tuomareita tarvita,kuluttajaasiamies on olemassa meitä kaikkia kuluttajia varten..kyllä ne ensi viikolla jo herää siellä autoliikkessäkin,että mitähän sitä on tullu tehtyä.Kuluttaja asiamies kertoo sinulle ensiksi vaihtoehdot,mitä voit yrittää neuvotella myyjän kanssa ja jos se ei tepsi,sitten asialle lähtee toiset neuvottelijat.Tokihan voit tuoda sen jo julki heti,että alusta alkaen sekä maahantuoja/myyjä ovat suhtautuneet asiaan tyylillä "heitä ei vois vähempää kiinnostaa" Mutta joka tapauksessa,sinä se olet se,joka on voiton puolella!Voimia vaan!
- Hyvät
Ihmiset kaikkea uskoko mitä SATUJA tänne kirjoitellaan,täyttä fuulaa koko tarina!Vastaavia kirjoitellut ennenkin!!!
- juha vaan
Hyvät kirjoitti:
Ihmiset kaikkea uskoko mitä SATUJA tänne kirjoitellaan,täyttä fuulaa koko tarina!Vastaavia kirjoitellut ennenkin!!!
Tää on hyvä feikki....EIKÖ VAAN...
- meikkari
Onko tuo jotain uutta... ?
Luuletko tosiaan saavasi uuden auton?Tietenkin!..mutta,
Suahan kusetetaan jo myynti hetkellä,suurin osa autoista on seisonut satamissa ja autoparkeissa kuukausia ellei jopa vuodenkin.Aika vähän niitä autoja tulee suoraan tehtaalta sinulle juuri maalattuna ja elmukelmuun käärittynä.Se on vaan tosiasia.
Harvasen päivä joutuu kiillottamaan ja vahailemaan UUSIA autoja,kun ne on ihan karmeen näköisiä,naarmuja tai linnun paskoja palanut lakkaan kiinni tai muita laskeumia!Ei paljon auta vaikka niissä olis kuinka paljon maalipinnan suojia/teippejä,ja niistäkin jää jäljet.
Että näin...- Apuapapua
Kauhutarinoita uusien autojen maalipinnoista. Löysin muutamia vastaavankaltaisi tapauksia netistä. Jollain oli civic myllytetty pilalle uutena, Toinen tuorein tapaus olis sit s40 volvo ja kolmas oli joku a4 audi.
Eli taitaa näitä tapauksia olla muillakin. En tiedä miten noiden muiden asiat sit lopulta hoidettiin. Varmaan paremmin kuin tää oma case.
Omalle kohdalle vaan oli eka ja uusia autoja on ollut paljon.
Maahantuojaan otin yhteyttä sen takia kun myyjää ei kiinnostanut asia no yhtäköyttä näyttää maahantuojakin olevan myyjän kanssa.
Epäilen vahvasti että naarmut ovat tulleet jälleenmyyjän toimesta. Sillä auto oli ehtinyt seisoa liikkeen pihassa lumen alla jo kuukausia ennen minulle luovutusta. Jäljet näyttää näin maallikon silmään ihan lumikraapalla tehdyiltä. Tosin on maalipinnassa tai lakassa muutenkin jotain ihmeelistä valuma tjsp jälkeä. - missään.
Taitaapi olla parempi että meikkailet vaikka vaan vaimoasi.
Kyllä nykyään auto pitää ostaa kuin traktori eli ensin ostetaan ja sitten vasta aletaan valmistamaan että osataan laittaa asiakkaan haluama varustelu ostettuun autoon.
Takana ovat ne päivät jolloin niitä Hangossa seisoi pellot täynnä ja odottivat ostajaa..
Poikkeuksena tietenkin sellaiset halpisautot johon ei saa mitään lisävarusteita kuin esim. vetokoukku jonka voi myyjäkin asennuttaa huoltohallissa..
Aloittaja teki kyllä ratkaisevan virheen kun ajoi autolla metriäkään ja tilanne vaan mutkistuu kun aika kuluu..
Toisaalta kyllä kuulostaa vähän provolta siinä suhteessa että miksi se auto seisoi liikkeen pihassa niin kauan vai lykkäsitkö rekisteröintiä tämän vuoden puolelle? Ei kyllä vapauta myyjän vastuuta tuokaan seikka auton virheettömyyden suhteen. Tosi paha juttu vaan kun myyjän vastuu vähenee joka päivä minkä auto on käytössäsi.. - nii-i.
Apuapapua kirjoitti:
Kauhutarinoita uusien autojen maalipinnoista. Löysin muutamia vastaavankaltaisi tapauksia netistä. Jollain oli civic myllytetty pilalle uutena, Toinen tuorein tapaus olis sit s40 volvo ja kolmas oli joku a4 audi.
Eli taitaa näitä tapauksia olla muillakin. En tiedä miten noiden muiden asiat sit lopulta hoidettiin. Varmaan paremmin kuin tää oma case.
Omalle kohdalle vaan oli eka ja uusia autoja on ollut paljon.
Maahantuojaan otin yhteyttä sen takia kun myyjää ei kiinnostanut asia no yhtäköyttä näyttää maahantuojakin olevan myyjän kanssa.
Epäilen vahvasti että naarmut ovat tulleet jälleenmyyjän toimesta. Sillä auto oli ehtinyt seisoa liikkeen pihassa lumen alla jo kuukausia ennen minulle luovutusta. Jäljet näyttää näin maallikon silmään ihan lumikraapalla tehdyiltä. Tosin on maalipinnassa tai lakassa muutenkin jotain ihmeelistä valuma tjsp jälkeä.Sun ei olis kannattanut ottaa vastaan sitä autoa, kun se kerran oli viallinen. Olisit vaan lähtenyt rahoinesi liikkeen pihasta pois ja mennyt naapuriliikkeeseen.
- Apuapapua
missään. kirjoitti:
Taitaapi olla parempi että meikkailet vaikka vaan vaimoasi.
Kyllä nykyään auto pitää ostaa kuin traktori eli ensin ostetaan ja sitten vasta aletaan valmistamaan että osataan laittaa asiakkaan haluama varustelu ostettuun autoon.
Takana ovat ne päivät jolloin niitä Hangossa seisoi pellot täynnä ja odottivat ostajaa..
Poikkeuksena tietenkin sellaiset halpisautot johon ei saa mitään lisävarusteita kuin esim. vetokoukku jonka voi myyjäkin asennuttaa huoltohallissa..
Aloittaja teki kyllä ratkaisevan virheen kun ajoi autolla metriäkään ja tilanne vaan mutkistuu kun aika kuluu..
Toisaalta kyllä kuulostaa vähän provolta siinä suhteessa että miksi se auto seisoi liikkeen pihassa niin kauan vai lykkäsitkö rekisteröintiä tämän vuoden puolelle? Ei kyllä vapauta myyjän vastuuta tuokaan seikka auton virheettömyyden suhteen. Tosi paha juttu vaan kun myyjän vastuu vähenee joka päivä minkä auto on käytössäsi..Kyllä meilläpäin noita autoja seisoo ainakin myyjän pihoissa paljonkin. Varmaan jossa suurkaupungissa kauppa käy eri tahtiin etteivät ehdi kuin piipahtaa pihassa. Omanikin oli ollut 2kk liikkeessä.
Kysehän ei ollut mistään trakorista vaan ihan tavan autosta. Nytkin mainostavat lehdet mm. et ostimme 30 kpl erään autoa x. Heti toimitukseen. Tosin nyt ei ole kyse tästä liikkeestä. Eli jossainhan nekin seisovat vai kuinka?. Veikkaan et maahantuojilla satamissa seisoo nyt autoja jotka on olleet yli puoli vuotttakin siellä? Olenko väärässä?
Tein varmaan virheen kun otin auton, mutta kuten sanoit se ei vapauta myyjää vastuusta. Kyllä myyjä myöntää naarmut sillä hän on lupautunut vielä yhteen fiksaus kertaan. - sitten valmistaa
missään. kirjoitti:
Taitaapi olla parempi että meikkailet vaikka vaan vaimoasi.
Kyllä nykyään auto pitää ostaa kuin traktori eli ensin ostetaan ja sitten vasta aletaan valmistamaan että osataan laittaa asiakkaan haluama varustelu ostettuun autoon.
Takana ovat ne päivät jolloin niitä Hangossa seisoi pellot täynnä ja odottivat ostajaa..
Poikkeuksena tietenkin sellaiset halpisautot johon ei saa mitään lisävarusteita kuin esim. vetokoukku jonka voi myyjäkin asennuttaa huoltohallissa..
Aloittaja teki kyllä ratkaisevan virheen kun ajoi autolla metriäkään ja tilanne vaan mutkistuu kun aika kuluu..
Toisaalta kyllä kuulostaa vähän provolta siinä suhteessa että miksi se auto seisoi liikkeen pihassa niin kauan vai lykkäsitkö rekisteröintiä tämän vuoden puolelle? Ei kyllä vapauta myyjän vastuuta tuokaan seikka auton virheettömyyden suhteen. Tosi paha juttu vaan kun myyjän vastuu vähenee joka päivä minkä auto on käytössäsi..niitä autoja Turun satamassa ku siellä on niitä niin paljon. Nyt mä sit tiiän mistä toi automainoksissa ilmoitettu suomi-auto sana tulee. Ne tehdään Suomen turussa, satamassa...
- Pitkäänkin ja kosteissa til...
missään. kirjoitti:
Taitaapi olla parempi että meikkailet vaikka vaan vaimoasi.
Kyllä nykyään auto pitää ostaa kuin traktori eli ensin ostetaan ja sitten vasta aletaan valmistamaan että osataan laittaa asiakkaan haluama varustelu ostettuun autoon.
Takana ovat ne päivät jolloin niitä Hangossa seisoi pellot täynnä ja odottivat ostajaa..
Poikkeuksena tietenkin sellaiset halpisautot johon ei saa mitään lisävarusteita kuin esim. vetokoukku jonka voi myyjäkin asennuttaa huoltohallissa..
Aloittaja teki kyllä ratkaisevan virheen kun ajoi autolla metriäkään ja tilanne vaan mutkistuu kun aika kuluu..
Toisaalta kyllä kuulostaa vähän provolta siinä suhteessa että miksi se auto seisoi liikkeen pihassa niin kauan vai lykkäsitkö rekisteröintiä tämän vuoden puolelle? Ei kyllä vapauta myyjän vastuuta tuokaan seikka auton virheettömyyden suhteen. Tosi paha juttu vaan kun myyjän vastuu vähenee joka päivä minkä auto on käytössäsi..Syksyllä 2008 ostimme uuden auton. Auto olikin valmistunut tehtaalta jo 11/2007 ja tämä myytiin meille uutena 16.9.2008. Auto oli siten lähes vuoden seissyt ja autoa tarkemmin tutkittua sen kyllä näkee. Vasta jälkikäteen meille selvisi että uusi auto olikin lähes vuoden seissyt satamassa ja ulkosalla.
Etujarrulevy oli umpiruosteessa, lisäksi vetoakseleissa näkyy melkoisesti ruostetta.
Tässä kuvia uudesta noin 600km ajetusta autosta:
Jarrulevy:
http://s359.photobucket.com/albums/oo32/fiatlinea/?action=view¤t=IMG_6302_raw.jpg
Oikea vetoakseli:
http://s359.photobucket.com/albums/oo32/fiatlinea/?action=view¤t=IMG_6413.jpg
vasen vetoakseli:
http://s359.photobucket.com/albums/oo32/fiatlinea/?action=view¤t=IMG_6302_raw.jpg
Massakato pohjassa:
http://s359.photobucket.com/albums/oo32/fiatlinea/lisakuvat/?action=view¤t=pohjoikeamassalahi.jpg
- Autokuappias
Taisit ajaa rallia kotia uudella autolla ja tiellä olevat kivet naarmutti autoa. Koti pihassa kurvasit käppärillä postilaatikon nurin ja oikaisit orapihlajapuskan kautta. Ovikin kolahti viereisessä parkkiruudussa olevaan autoon.
Eli ainoa mitä tehtävissä niin älä enää kaahaile, osta uusi postilaatikko, istuta keväällä uusi puska ja jätithän lapun kolhittuun autoon.- autokauppias pikapuoliin
vittu päähäs. nahkurin orsilla tavataan, kuten edellinen pääministeri totes.
- zace64
Jos uudessa, pakasta vedetyssä autossa on maalivaurioita, ne tulee myyjän toimesta saattaa ssihen kuntoon, että ostaja hyväksyy työn jäljen. Mikäli naarmut ovat syviä, kiillottelu ei auta, vaan naarmuuntuneet lohkot tulee maalata.
Terv. nimim. 20v automaalarina - viisassetä
onkaan ostaa uusi auto! Kato nettiautosta miten paljon todellahyviä vähän käytettyjä autoja onkaan myynnissä... Ihan pässi todellakin olet kun otit sen auton vastaan, eli sen kun teit niin käytännössä hyväksyit sen paskan autos ja myyjä nauraa partaansa kun sai sen paskan ranskalaisen käsistään!! Tyypillinen renu, citikka tai pösö kuski taas.. tai jos ei ranskis niin sit ooppeli, fiiatti tai fordi..
XXXXXXXXX)))) - yhteyttä
ja vaadi hinnanalennusta. Sinulla on kai todistajat? Oliko se auto uusi vai oliko siinä valmiiksi mittarissa jotain? Minkä merkkinen auto on? Ihan mielenkiinnosta...
kuluttajasuojaan ja ota lausunto joltain ammattilaiselta,kuvat, autossa takuu,
- mäkin
Asiassa ensin kuluttajaneuvontaan ja sieltä pääsee riitalautakunnan käsittelyyn - puolueetonta ja maksutonta.
- JPHP
Älkää nyt ihmiset hyvät sarjatuotanto rotteloiden perään itkekö. heh heh heh :)
- elämä on...
kyllähän se kyrsii...ostin torstaina tällä viikolla uuden honda-jazz.in 700000thp.ajelin pian super-market lottus parkkipaikalle ja eikun ostoksille, palattuani takaovessa iso klommo.. niin etta kaksi tuntia tämä kärry pysyi lommottomana.viime suvena kävi samoin helsingissä olin ostanut punaisen avo-auton kuin karamelli. olin ajellut autolla kaksi viikkoa, menin hietalahden torille parkkiin,kun palasin takaisin,naapuri oli auton ovella lyödyt klommot kyljissä..
- Rainhutt
vain sitten saanut esittelyautoa, liikkeet veivaavat kilometrit myös nollille.
- SikaSäkissä
Maksa autos vasta kun olet sen nähnyt!!! Ei saa ostaa sikaa säkissä!
- sikaa
muoviin pakattuna ja pakastettuna!
- näyttää
sikaa kirjoitti:
muoviin pakattuna ja pakastettuna!
olevan asiattomia kommentteja. taitavat olla kakaroita jotka ajelevat vielä pelloilla. tai omistavat semmoisen paskan etteivät huomaa vaikka olisi ovi painunut sisälle kun on valmiiksi rutussa joka puolelta. Jaksamista viestiketjun aloittajalle ja asioiden hoito kuluttajamiehen kautta, täältä saa kommetteja pääasiassa vain vaippaikäisiltä..
- 4-motion
Otin itse käyttöön tammikuussa 2009 uuden auton,
jonka malipinnassa oli vaurioita kolmessa eri
kohdassa.Kaikki maalattiin kauppiaan kustannuksella uudelleen seuraaviin rajapintoihin asti.Näin toimii Kouvolan Auto-bremer. - ApuaPapua
Eipä ollut kuluttajaneuvojasta juurikaan mitään hyötyä. Myyjä oli todennut neuvojalle saman minkä jo tiesinkin eli myllyttävät auton. Tämän myyjä ilmoitti HUUTAVALLA maililla tänä aamuna:)
Niin ja tätä loistavaa palvelua tarjosi minulle M alkava japsi-merkki joka mainoksen mukaan ei nauti valtion tuesta ja myyjänä oli itäisin piirimyyjä piste jos maantiede mulla nyt hallussa:). Noista vinkeistä voi jokainen päätellä mistä kyse.
Kyllä se vaan niin on et nykypäivänä asiakastyytyväisyys on vain sanahelinää mainoksissa yms. Totuus tosipaikan tullen on jotain ihan muuta!
Eli seuraava askel taitaa olla sit kuluttajariitalautakunta.- enymmärrämitään
"Myyjä oli todennut neuvojalle saman minkä jo tiesinkin eli myllyttävät auton"
Mitä tämä myllyttäminen tarkoittaa?
Puhuit myös aiemmin "fiksauksesta". Mitä se tarkoittaa? Tarkoititko korjaamista?
- mv08
Mielellämme ottaisimme teidän reklamaation tuosta koko kaupasta ja sen kulusta.
Jos oikein nopeasti toimit, voidaan järjestää tuo ajoneuvonne maalipinta kuntoon veloituksetta jos mitään on ylipäätään tehtävissä sen suhteen.
Yhteydenotot
mv08@suomi24.fi - Autokauppias evp.
Siis onko tämä nyt ihan oikeasti tapahtunut, vai onko vain jotain kuvitelmia tai omia naarmuja yritetään maksattaa autoliikkeellä??
Kuten tuolla jo aiemmin autokauppiaat, ilmeisesti myyjät, ovat todenneet, niin usissa autoissa on aika paljon kuljetuksen aikana tulleita vaurioita, joita ei edes asiakkaille näytetä. Joskus voi olla hyvinkin suuria vaurioita, joita korjataan ennen asiakkaalle luovutusta. Aiemmin tämä oli helposti huomattavissa jälkeenpäin, kun automaalit eivät olleet niin kehittyneitä ja uudelleen maalatut osat alkoivat muuttamaan väriä, että parin vuoden vanhassa autossa saattoi olla erisävyisiä osia, vaikka omistajalle ei ollutkaan sattunut minkäälaisia vaurioita omana omistusaikanaan.
Auton merkillä ei tässä tarvitse kenenkään alkaa elvistelemään, kaikki merkit saavat kuljetuksissa vaurioita, myös käsityönä tehdyt autot, tästä kokemuksena kaverini kaksi englannista tuottamansa autoa saivat melkoisia vaurioita matkalla.
Minun omistamani autoliike käytti huippumaalaamoa vaurioiden korjamiseen ja voin todeta, että tuossa samassa maalaamossa korjattiin Ladasta Mersuun, sekä sitten ne käsintehdytkin yksilöt kuntoon.
Ja sitten ongelmaasi, jos sellainen on todella olemassa, vaadit kaupan purkamista ja virheettömän tuotteen tilalle. Kerron vielä tosi tarinan omasta kodinkone ostoksestani: Ostimme vaimoni kanssa UUDEN pakastimen, joka ei sitten käyttöön otettaessa tehnytkään kylmää sisälleen riittävästi ja kävi jatkuvasti. Reklamoimme asiasta myyjälle ja saimme UUDEN pakastimen tilalle, jolla olivat täysin samat viat, eli se ei tehnyt kylmää sitäkään, mitä edellinen pakastin oli tehnyt. Reklamoimme uudelleen ja tässä vaiheessa myyjä alkoi venkoilemaan, mutta toi vielä UUDEN pakastimen tilalle, joka sitten toimi moitteettomasti ja toimii vieläkin. Ei viallista tuotetta pidä hyväksyä!- ApuaPapua
En kait tänne huvikseni kirjoittele!
Myyjähän myöntää et auto on naarmuilla. En viitsi siitä enää täällä jankata.
Kysehän on siitä, että pelkkä fiksaus/myllytys/kiillotus/vahaus ei riitä. Tuon toimenpiteen termin jokainen voi valita noista luettelemistani.
Tuo toimenpide ei poista ongelmaa kuin hetkeksi jos siksikään. Aiemmat yrityksethän saivat auton pinnan vain huononemaan.
Vertaankin tätä operaatio esim. kun kosteusvaurioisen kylppärin päälle laitetaan uusi matto. Näennäisesti kaikki on ok hetken, mutta oikeasti ongelma ei poistu minnekään.
Eikä tuolla operaatiolla saada naarmuja lasista ja umpioista pois. Auton maalipinta vain ohenee kuten täällä joku kirjoittikin.
Eihän nuo naarmut tietysti elämää kaada eikä estä ajoa mut pointti on se et uutena ostettu pitäisi olla ainakin hetken uudenveroinen. Ja jos ei ole niin sit hyvitystä/vaihtoa/purkua pitäs myyjän ehdottaa. Arvaatte varmaan onko edes pahoitteluja tullut liikkeen osalta:) Enpä kyllä ihmettele jos autokauppa on yleensäkin laskusuunnassa. Parempaa palvelua saa jopa rautakaupassa.
Nyt myyjä oli ehdottanut kuluttajaneuvojalle et he kutsuvat vakuutusyhtiön tarkastajat tarkastamaan. Tarkastaja tarkastaa ennen ja jälkeen fiksauksen. Periaatteessa tuo vois olla hyvä idea mut tuo vakuutusyhtiön tarkastaja kalkskahtaa ei niin hyvältä idealta. Mitenköhän säilynee puolueettomuus? Kauppakamarin tarkastaja kuulostaisi hiukan luotettavammalta asiakasta kohtaan. Eli suostunko vakuutusyhtiön tarkastajan syyniin? Vinkkejä?
Se nyt on ainakin varmaan et jatkossa kierrän kyseisen liikkeen kaukaan. Harmittaa vaan kun auto on muutoin hyvä mut tuollainen piirimyyjän toiminta ja maahantuojan välinpitämättömyys ei aiheuta ylistystä.
- jotta
Jos uutta autoa puleerataan voimakkaasti useita kertoja niin maalipintakin ohenee jo huomattaasti. Tästä sinulle on tulevaisuudessa tiedossa melkoisia ruostevaurioita.
- ApuaPapua
Tänään sain yhden asiantuntija lausunnon fiksarilta. Paikalla oli useampikin fiksari jotka kaikki olivan samaa mieltä. Eli autossa paljon naarmuja ja koneen jälkiä. Eikä autosta saa enään uudenveroista fiksaamalla, paremman kyllä mutta uudenveroista ei. Tämänhän itsekin kaveri porukalla totesimme. Eli en turhasta narise täällä:)
Myyjän taholta ei edelleenkään ole tullut elettekään päästä sopuun tai pahoitella sattunutta. - ApuaPapua
Homma on seuraavassa vaiheessa:
Pitkien ponniskelujen jälkeen kuluttajaneuvoja sai sijaisauton tarkastuksen ja korjausyrityksen ajaksi.
Tarkastajia oli liike kutsunut 2 vakuutusyhtiöstä.
Toisen kanta oli heti hallin oven avattua ennen auton tutkimista likimain näin et auto normaali ja autot käyttöesineitä.
Toinen tutki ja huomasin naarmut.
Toinen tarkastus tehtiin fiksauksen jälkeen.
Hallin valossa naarmut olivat suurimmaksi osaksi kadonneet ja auto näytti hallissa ihan ok.
Sanoin tarkastajalle, että totuus nähdään sit auringon valossa myöhemmin. No aurinko ei silloin tietysti paistanut. Lisäksi sanoin hänelle että en missään nimessä tyydy korjaukseen vaan vien asian riitalautakuntaan.
Autossahan näkyy nyt reilusti enemmän myllytyksen jälkiä auringossa kuin alkujaan:(
Alkuviikosta kun aurinko paistoi käytin auto näyttämässä kyseisen tarkastajan luona. Hän huomasi koneellisen kiillotuksen jäljet selvästi ja totesi minulle, että miksi suostuit kiillotukseen!! En olisikaan jos minun ei olisi ollut pakko sillä kuluttajaneuvoja sanoi et myyjällä oikeius korjata. Lisäksi tarkastaja kertoili et hän on tavannut samanlaisen uden honda civikin Varkaudessa.
No mitä sitten kirjallisessa raportissa lukikaan:
mm seuraavaa. Olen kuulemma hyväksynyt työn kokonaisuudessaan. Lisäksi tuosta lisänäytöstä jonka kävin hänen luonaan henk. kohtasesti oli maininta, että auto olikin normaali:)
Myyjähän ei ole vastaillut mihinkään viestiini vaan neuvoja on ollut ns. sanan välittäjä:)
Enpä kyllä olisi uskonut, että millasta touhua noin isossakin autoliikeketjussa asia voi pahimmillaan olla. Mainoksissa kyllä palvelua ja takuita kehutaan vuolaasti. Mutta rahojen tiskiin lyömisen jälkeen homma loppuukin.
Laittelen asian seuraavaksi kuvien kanssa tuonne riitalautakuntaan ja odottelen päätöstä sieltä. - Kuultua
Joku mersun kallis malli on sellainen jossa on ollut valmiina pieniä hakkauma- jälkiä jo uutena. Eräs automyyjä kertoi kuulleensa siitä että se on tyyppivika juuri sen mallin pelleissä. Ehdottomasti kirjallinen reklamaatio (kopio itsellesi) ja laita siihen määräpäivä johon mennessä vastaus tulee olla sinulla. Ja sitten kuluttajasuoja- asiamiehelle ja kerro rehellisesti asiasta myös tällä palstalla.
- behind
during; glucophage; lipitor pravachol; can cut revatio tablet we; buy nolvadex online; xanax pie;
- mqzozfmx
87U1Ju rhfylvvqahbs, [url=http://ycywmgzsvqhd.com/]ycywmgzsvqhd[/url], [link=http://mljnoytxpgbm.com/]mljnoytxpgbm[/link], http://crhggfcqbmve.com/
- Anonyymi
Mitenköhän tarina päättyi?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144