Olen toki saanut imuroitua Apachen, Perlin ja MySQL:n koneelleni. Kysymys kuuluukin, että miten asentaa vaadittavat DBI ja DBD moduulit ohjelmien rajapinnaksi? Mitä confeja pitää Apachessa muuttaa (pitääkö muuttaa?) etc.
Jos joku on saanut käytännössä toimimaan kyseisen yhdistelmän (eli tallentamaan tietokantaan tekstiä kyseisillä ohjelmilla) niin neuvo olisi todella mukava saada.
Perl + MySQL + Apache asentaminen
2
1430
Vastaukset
- dez
Laitoin tuollaisen systeemin tuossa jokin aika sitten toimimaan, ja mikäli oikein muistan, niin...
Apacheen ei tarvinnut mitään sen kummempia conffeja, eli normaalikonffaukset vainen...
Oletan, että sulla on activeStaten perli, ja jos niin on, niin käytä ppm manageria ja asenna
(ainankin) seuraavat pulikat
DBI-1.39.tar.gz ja DBD-mysql-2.9003.tar.gz
Eli kun menet command promptiin (sorry, jos selitän itsestään selvyyksiä...) ja siellä komenna jotta ppm (tai jos ei wörki niin menet sinne activestaten asennuskansioon ja kirjotat ppm) eli Perl Package Manager jolloin sulle aukee sen tekstipohjainen käyttöliittymä siihen eteen. Tällöin kokeilet komentoa search DBI ja sieltä tulee sitten jotain ehdotelmia ja sitten install komennolla saat sieltä sitten asennettua sen kikkareen. Sama sitten tuolle DBD:lle.
Tämä on sen puoleen kiva tapa asennella, koska ppm hoitaa itse kaikki riippuvuudet niin pitäisi toimia.
Sitten kun sulla on nämä, niin laitat mysql-serverin käyntiin, luot sinne jonkin DB:n jolla pääset kokeilemaan, määrittelet sen data sourceksi systeemiin ja sillein.
Tarkkoja komentoja en muista, mutta lpppu onkin sitten perl-skriptan sisällä, eli sinne connect komento tms.
jos ei aukene tällä, niin ilmota... katselen sitten asiaa hieman tarkemmin. - crake
Mikä on Käyttöjärjestelmäsi?
Itse asensin viimeviikolla Debian Linuxissa seuraavilla komennoilla:
apt-get install perl
apt-get install apache
apt-get install mysql
Hain tarvittavat modulit ja asensin ne komennoilla:
perl MakeFile.pl
make
make test
make install
Toimii loistavasti :-)
############
Windowsissa olen joitakin vuosia sitten käyttänyt ActiveStaten Active Perliä. En tiedä kuinka modulit pitäisi "oikeaoppisesti" asentaa windowsissa mutta olen käyttänyt seuraavaa menetelmää:
Ajan scriptin web palvelimelta. Koska moduleita ei vielä ole asennettu palvelin herjaa että ei löydä *.pm tiedostoa (*.pm on puuttuva moduuli DBD tai DBI sun tapauksessa) jostakin hakemistosta. Kopioin DBD.pm ja DBI.pm tiedostot oikeisiin paikkoihin (johonkin perlin asennushakemiston alaiseen hakemistoon). Yleensä oikean paikan tiedostoille näkee web palvelimen virheilmoituksesta tai virheloki-tiedostoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225124- 254278
- 272441
- 342234
- 371988
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164