Perl + MySQL + Apache asentaminen

Yonice

Olen toki saanut imuroitua Apachen, Perlin ja MySQL:n koneelleni. Kysymys kuuluukin, että miten asentaa vaadittavat DBI ja DBD moduulit ohjelmien rajapinnaksi? Mitä confeja pitää Apachessa muuttaa (pitääkö muuttaa?) etc.

Jos joku on saanut käytännössä toimimaan kyseisen yhdistelmän (eli tallentamaan tietokantaan tekstiä kyseisillä ohjelmilla) niin neuvo olisi todella mukava saada.

2

1430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dez

Laitoin tuollaisen systeemin tuossa jokin aika sitten toimimaan, ja mikäli oikein muistan, niin...

Apacheen ei tarvinnut mitään sen kummempia conffeja, eli normaalikonffaukset vainen...

Oletan, että sulla on activeStaten perli, ja jos niin on, niin käytä ppm manageria ja asenna
      (ainankin) seuraavat pulikat
      DBI-1.39.tar.gz ja DBD-mysql-2.9003.tar.gz
      Eli kun menet command promptiin (sorry, jos selitän itsestään selvyyksiä...) ja siellä komenna jotta ppm (tai jos ei wörki niin menet sinne activestaten asennuskansioon ja kirjotat ppm) eli Perl Package Manager jolloin sulle aukee sen tekstipohjainen käyttöliittymä siihen eteen. Tällöin kokeilet komentoa search DBI ja sieltä tulee sitten jotain ehdotelmia ja sitten install komennolla saat sieltä sitten asennettua sen kikkareen. Sama sitten tuolle DBD:lle.
      Tämä on sen puoleen kiva tapa asennella, koska ppm hoitaa itse kaikki riippuvuudet niin pitäisi toimia.

Sitten kun sulla on nämä, niin laitat mysql-serverin käyntiin, luot sinne jonkin DB:n jolla pääset kokeilemaan, määrittelet sen data sourceksi systeemiin ja sillein.

Tarkkoja komentoja en muista, mutta lpppu onkin sitten perl-skriptan sisällä, eli sinne connect komento tms.

jos ei aukene tällä, niin ilmota... katselen sitten asiaa hieman tarkemmin.

• crake

Mikä on Käyttöjärjestelmäsi?

Itse asensin viimeviikolla Debian Linuxissa seuraavilla komennoilla:

apt-get install perl
      apt-get install apache
      apt-get install mysql

Hain tarvittavat modulit ja asensin ne komennoilla:
      perl MakeFile.pl
      make
      make test
      make install

Toimii loistavasti :-)

############

Windowsissa olen joitakin vuosia sitten käyttänyt ActiveStaten Active Perliä. En tiedä kuinka modulit pitäisi "oikeaoppisesti" asentaa windowsissa mutta olen käyttänyt seuraavaa menetelmää:

Ajan scriptin web palvelimelta. Koska moduleita ei vielä ole asennettu palvelin herjaa että ei löydä *.pm tiedostoa (*.pm on puuttuva moduuli DBD tai DBI sun tapauksessa) jostakin hakemistosta. Kopioin DBD.pm ja DBI.pm tiedostot oikeisiin paikkoihin (johonkin perlin asennushakemiston alaiseen hakemistoon). Yleensä oikean paikan tiedostoille näkee web palvelimen virheilmoituksesta tai virheloki-tiedostoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5124
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4278
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2441
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1988
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe